Daniel_sv Postat Ianuarie 26, 2020 Autor Partajează Postat Ianuarie 26, 2020 La 21.01.2020 la 22:06, bcristian a spus: Verifica insa daca suprafetele respective sunt aliniate cu cele principale de asezare ale saniei. Tine cont ca nici fabrica nu rectifica decat suprafetele care sunt considerate relevante, restul sunt doar frezate. Iar asezarea e tot timpul pe fete, nu pe muchii. Batiul din ce vad e similar cu cel de la SN 320 (pe care il am eu) si zonele pe care ai sprijinit sania ta nu sunt folosite de sania normala. Pune un comparator pe sania ta cu varful pe una din fetele principale si plimba sania, vezi ce indica. Ca idee si eu vreau candva sa rectific suprafetele alea de dedesupt la al meu tot cu biaxul. Ideea mea e sa prind sania portcutit de sania mare, cam cum e in poza ta, si de ea sa prind polizorul, incat sa folosesc avansul ei pt reglat cota la care trece piatra. Am verificat acele suprafete si sunt aliniate insa inainte sa il rectific prima data, din cauza uzurii ghidajului in v din fata sania a coborat si a facut uzura si pe muchie in zona unde lucra mai mult. Asta inseamna ca trebuie sa refac procedura. Voi folosi partea de jos de la papusa mobila ca sanie sa rectific acea muchie uzata si apoi, ori merg cu ea pana la capat ori bag sania facuta de mine si termin celelalte rectificari. Dupa prima operatiune masor iar si apoi decid. Ms. Link spre comentariu
laur 26 Postat Ianuarie 30, 2020 Partajează Postat Ianuarie 30, 2020 Salut! Nu cu mult timp in urma am citit topicul tau in care prezentai refacerea geometriei ghidajelor prin metoda rectificarii cu ajutorul unui biax montat pe un dispozitiv artizanal.Eu fiind in acel moment in aceeasi faza de lucrari la un strung.La final mi-am pus intrebarea cand,cum si daca s-a terminat lucrarea. Raspunsul a fost ca l-ai terminat si ca la fel ca in alte subiecte raman topicurile in deriva.M-as fi bucurat sa fi rezolvat totul. Cateva opinii,concluzii si de la mine,dupa observatiile facute pe batiul meu; Suprafetele pe care vrei sa le rectifici acum cred ca sunt cel mai putin uzate in comparatie cu celelalte.La mine le-am folosit ca suprafete de referinta pentru ceasul comparator,nu a avut uzura decat cel din spate foarte putin,in zona de lucru,se poate observa urma de la piatra de rectificat.Mai ales 2 mm la margine spre exterior unde nu a ajuns patina.Depinde si de cat de strans a fost reglata patina la viata lui.Verifica inaite de a rectifica. Metoda cea mai buna la faza care vrei sa o faci acum cred ca este metoda spusa de cristian,cu dispozitivul montat pe sania transversala sau direct pe carucior,in acest mod se obtine cea mai buna precizie,deci se deplaseaza raportat la partea de sus a ghidajului. Pe varfurile ghidajelor am zis ca merg si eu cu dispozitivul,dar cand am verificat aveau uzura,desi la vedere pareau bune,probabil de la span. Verifica mai bine partea de sus a ghidajelor,scoate precizia maxima cat poti.ghidajul din spate se poate verifica cu micrometrul,grosimea. Patina din spate se poate inlocui cu una elastica cu role,joc zero,comportament mai bun,suprafata nu mai necesita precizie.Uzura nu cred ca este mai mare,la fel se poate face si in fata,aici avem si greutatea caruciorului. Varfurile ghidajelor sa nu atinga fundul canalelor,se ia putin din amandoua.Probabil mai este cate ceva de spus. Numai bine! Link spre comentariu
Daniel_sv Postat Ianuarie 31, 2020 Autor Partajează Postat Ianuarie 31, 2020 Acum 6 ore, laur 26 a spus: Salut! Nu cu mult timp in urma am citit topicul tau in care prezentai refacerea geometriei ghidajelor prin metoda rectificarii cu ajutorul unui biax montat pe un dispozitiv artizanal.Eu fiind in acel moment in aceeasi faza de lucrari la un strung.La final mi-am pus intrebarea cand,cum si daca s-a terminat lucrarea. Raspunsul a fost ca l-ai terminat si ca la fel ca in alte subiecte raman topicurile in deriva.M-as fi bucurat sa fi rezolvat totul. Cateva opinii,concluzii si de la mine,dupa observatiile facute pe batiul meu; Suprafetele pe care vrei sa le rectifici acum cred ca sunt cel mai putin uzate in comparatie cu celelalte.La mine le-am folosit ca suprafete de referinta pentru ceasul comparator,nu a avut uzura decat cel din spate foarte putin,in zona de lucru,se poate observa urma de la piatra de rectificat.Mai ales 2 mm la margine spre exterior unde nu a ajuns patina.Depinde si de cat de strans a fost reglata patina la viata lui.Verifica inaite de a rectifica. Metoda cea mai buna la faza care vrei sa o faci acum cred ca este metoda spusa de cristian,cu dispozitivul montat pe sania transversala sau direct pe carucior,in acest mod se obtine cea mai buna precizie,deci se deplaseaza raportat la partea de sus a ghidajului. Pe varfurile ghidajelor am zis ca merg si eu cu dispozitivul,dar cand am verificat aveau uzura,desi la vedere pareau bune,probabil de la span. Verifica mai bine partea de sus a ghidajelor,scoate precizia maxima cat poti.ghidajul din spate se poate verifica cu micrometrul,grosimea. Patina din spate se poate inlocui cu una elastica cu role,joc zero,comportament mai bun,suprafata nu mai necesita precizie.Uzura nu cred ca este mai mare,la fel se poate face si in fata,aici avem si greutatea caruciorului. Varfurile ghidajelor sa nu atinga fundul canalelor,se ia putin din amandoua.Probabil mai este cate ceva de spus. Numai bine! Inca nu am terminat tot dispozitivul pt a prinde biaxul deoarece am avut si treaba si am fost si racit cateva zile. Poate weekendul asta mai fac ceva. Va tin la curent cu poze. Link spre comentariu
laur 26 Postat Ianuarie 31, 2020 Partajează Postat Ianuarie 31, 2020 Nu am inteles bine,vrei sa refaci suprafetele la toate ghidajele sau doar la cele dedesubt? Daca le refaci pe toate ar fi mai bine ca in loc de sanie sa faci carucior,sa mearga pe lagare de rostogolire (rulmenti ,role),nu alunecare asa cum am vazut ca este facut acum,cu patine. Si pe lateral se pot pune rulmenti,role,eu am folosit role de la curele auto,pe laterale.Totusi sunt destul de multe treceri. Deplasarea se poate face manual,destul de usor,automat poti sa o faci doar daca doresti.Nu stiu cum se comporta biaxul,cat de rigid este,mai ales pentru piatra clopot,cred ca are si turatia prea mare.Eu am folosit un motor sub 1kw la 3000 ture/380v. La ghidajele cu latime mare am folosit piatra clopot,cea alba pentru otel se consuma si se infunda repede,foarte bine a mers cu piatra neagra de la D,este pentru roca si widea,bachelitica granulatia cam mare.Are gaura pentru flex si am facut un inel pentru fi 20 cat aveam axul la motor.Si aceasta se curata periodic cu peria de sarma,atunci cand se roteste.Dedesubt se face cu piatra cilindrica,suprafetele sunt inguste si merge bine. Merge si piatra clopot dar trebuie sa ai axul la motor lung,piatra vine montata cu diametrul mare in sus spre motor.Daca axul este subtire apar vibratii. Sa ne spui ce motor ai folosit pentru avans,servo sau pp si cum merge. Succes! Link spre comentariu
Daniel_sv Postat Februarie 1, 2020 Autor Partajează Postat Februarie 1, 2020 Acum 11 ore, laur 26 a spus: Nu am inteles bine,vrei sa refaci suprafetele la toate ghidajele sau doar la cele dedesubt? Daca le refaci pe toate ar fi mai bine ca in loc de sanie sa faci carucior,sa mearga pe lagare de rostogolire (rulmenti ,role),nu alunecare asa cum am vazut ca este facut acum,cu patine. Si pe lateral se pot pune rulmenti,role,eu am folosit role de la curele auto,pe laterale.Totusi sunt destul de multe treceri. Deplasarea se poate face manual,destul de usor,automat poti sa o faci doar daca doresti.Nu stiu cum se comporta biaxul,cat de rigid este,mai ales pentru piatra clopot,cred ca are si turatia prea mare.Eu am folosit un motor sub 1kw la 3000 ture/380v. La ghidajele cu latime mare am folosit piatra clopot,cea alba pentru otel se consuma si se infunda repede,foarte bine a mers cu piatra neagra de la D,este pentru roca si widea,bachelitica granulatia cam mare.Are gaura pentru flex si am facut un inel pentru fi 20 cat aveam axul la motor.Si aceasta se curata periodic cu peria de sarma,atunci cand se roteste.Dedesubt se face cu piatra cilindrica,suprafetele sunt inguste si merge bine. Merge si piatra clopot dar trebuie sa ai axul la motor lung,piatra vine montata cu diametrul mare in sus spre motor.Daca axul este subtire apar vibratii. Sa ne spui ce motor ai folosit pentru avans,servo sau pp si cum merge. Succes! Cam asa o sa fac! Si piatra.... Link spre comentariu
laur 26 Postat Februarie 1, 2020 Partajează Postat Februarie 1, 2020 Da,acum am inteles bine,strungul nu este prea mare si ghidajele nu sunt prea late,piatra clopot este pentru biax.Este bine ca sistemul este facut foarte solid,o sa mearga bine.Acum mai depinzi de suprafata de sprijin pe care alegi sa mergi.La mine ghidajele sunt late,35-38 mm,am folosit piatra ca la masina de ascutit scule fi 115-135 montata pe ax la un motor.La final folosesc rigla si vopsea albastru de prusia plus alte masuratori,pentru precizie. Numai bine! Link spre comentariu
Balazs Andras Postat Februarie 1, 2020 Partajează Postat Februarie 1, 2020 https://www.practicalmachinist.com/vb/monarch-lathes/wreck-update-146913/index4.html Am văzut metodă asta pe practicalmachinest, e aproape aceleași, era un strung mai mare a avut succes. E un blog mai lung dar interesant. Good luck! Link spre comentariu
ndc74 Postat Februarie 7, 2020 Partajează Postat Februarie 7, 2020 (editat) Am vazut in filmul asta o metoda de a inlocui patina din spatele ghidajelor cu 2 rulmenti pt a limita vibratia cutitului: Editat Februarie 7, 2020 de ndc74 Link spre comentariu
Balazs Andras Postat Februarie 7, 2020 Partajează Postat Februarie 7, 2020 Acum 10 ore, ndc74 a spus: Am vazut in filmul asta o metoda de a inlocui patina din spatele ghidajelor cu 2 rulmenti pt a limita vibratia cutitului: Destul de intetesant si simplu! Link spre comentariu
emil.gabor Postat Februarie 7, 2020 Partajează Postat Februarie 7, 2020 1 oră în urmă, Balazs Andras a spus: Destul de intetesant si simplu! Eu nu cred ca ajuta cu nimica ... Link spre comentariu
ndc74 Postat Februarie 7, 2020 Partajează Postat Februarie 7, 2020 In general rusii merg pe solutii simple. Nu stiu cat de mult ajuta, dar avantajul ar fi ca reduce uzura si forta de rezistenta, inlocuind frecarea prin alunecare cu cea prin rostogolire. Lamelele alea par din material elastic gen foaie de arc. El arata in film ca folosind solutia cu rulmenti s-a ameliorat calitatea suprafetei strunjite. Link spre comentariu
ndc74 Postat Februarie 8, 2020 Partajează Postat Februarie 8, 2020 un alt sistem cu rulmenti la care poti regla si apasarea din tensiunea unor arcuri Link spre comentariu
Daniel_sv Postat Februarie 8, 2020 Autor Partajează Postat Februarie 8, 2020 Ghidajele de pe centru, de la papusa mobila sunt bune. Am facut o sanie sa mearga pe ele. Mai trebuie surub conducator si mpp ul si apoi fac o incercare... Link spre comentariu
Daniel_sv Postat Februarie 9, 2020 Autor Partajează Postat Februarie 9, 2020 Pentru surubul conducator am vrut sa dau o gaura prin talpa, dar pentru ca nu imi permite freza ca inaltime, am hotarat sa fac un canal. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum