Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

supravirare mercedes E240 w211 - pareri


Sharky

Postări Recomandate

Update:

 

Arcuri spate standard/sport (sunt aceleasi pe masina asta), bucse cadru schimbate, urmeaza oscilantele din brate care am descoperit ca au joc deci vor urma saptamana asta.

Directia spate nu este inca reglata, la convergenta nu am umblat dar cum am dat jos si pus la loc cadrul, sigur nu am reusit sa il pun fix la loc. Asa si pare ca trage de volan intr-o parte ca sa tina drept si probabil masina merge usor in dunga.

Spatele s-a mai lasat, la fel si garda la sol, e acum egala, fata spate, 14-15cm de la prag.

 

Ca prima impresie e clar ca nu se mai inclina atat si spatele parca nu mai fuge asa in curbe. Totodata noua pozitie a intarit telescoapele.

Nu stiu de ce, si inainte erau dure la gropi mari, dar pe miscari lente simteam ceva leganaturi. Acu au cam disparut.

Sunt cele originale, dar asa lasate sunt mult mai dure, inainte simteam ca si cand ar avea o zona moarta, acu sunt ceva mai rigide. Nu e vorba sa fi ajuns in capat, masina se poate lasa mult mai mult de atat daca e sa o incarci.

Masina nu se mai lasa pe spate in aceelerari deci fata nu mai pierdere aderenta asa usor. 

Interesant e ca nici la frana nu se lasa atata in bot ca inainte. Nu ma asteptam chiar asa, dar ma bucura.

 

Pe data de 7 ma duc iar pe circuit pt teste, am pus caderea maxima (in modul, ca  de fapt e minima). DAca e sa ma iau dupa doc, aveam initial pe masuratelea 1 30, reglat pe minim', pe mijloc (de fabrica) ar fi inca +40' si acu pe max e inca + 40', deci bate cater -3 grade. Vad exact la reglaj concret cat e.

Cu aceasta cadere suplimentara e mai ok, nu mai subvireaza de fel in mijlocul curbei, in scihmb la intrarea in curbe stranse subvireaza daca bruschez puternic volanul si masina nu apuca sa se incline. Inainte nu facea asa.

Deocamdata rulez pe gume de 16 iar frecusul lateral e mai bun:

 

Sa vedem cu 18 ce se va intampla.

 

De supravirat nu mai supravireaza chiar asa, dar pt ca nivelul de aderenta a mai crescut poate imi e frica sa trag asa tare de ea.

Am prins si tehnica. Intru in curba corect, progresiv (asta faceam si pana acum) si pe parcursul curbei tin spatele usor accelerat ca sa apas rotile din spate usor (asta e noutatea).

Daca il las in frana de motor se intoarce. IAr daca sunt cu pedala la podea evident ca supravireaza, dar aia nu e vreo noutate.

Cred ca e ok asa ca pot mentine viteza in curbe.

 

LA reglaj ma gandesc sa ii spun sa imi lase fata paralela, iar spatele sa mi-l centreze si sa il puna la 16' inchis.

Fata o pot regla fara probleme in regim propriu. Voi reconfirma la reglaj rezultatele mele cu rezultatele de pe stand.

 

Apoi pe 18 si gume late si vedem ce iese pe circuit, unde ma pot da la ea fara jena.

 

Si din pacate din motive de reducere buget si alte achizitii mai importante distractia se amana cel putin un an. Telescoape noi nu mai apuc sa iau, dar macar voi avea timp sa ma documentez poate chiar sa testez ceva pe masinile altora. MA gandeam chiar sa pun niste B8, dar ma tem sa nu imi transforme masina in caruta. Altfel B4 probabil ca e suficient de bun sau poate unele originale.

 

Alte observatii:

Bucsele sunt cam moi. Odata ce am cracanat caderea si am lungit bratul de jos, convergenta a crescut masiv, bieletele directie ramanand prea scurte. Rotile efectiv intrau sub masina si caderea devenea aproape verticala vazuta la ochi. Tare ma tem ca treaba asta se intampla dinamic in curbe, deci degeaba am eu static aproape -3grade, ca in curbe luate cu putere, gradele alea bat catre zero. Si cand e sa adaug si inclinarea masinii, sigur bat catre plus.

Dar bucse mai tari nu cred ca as vrea sa pun pt ca nu e masina de curse.

 

Evident masina va reveni la roti de 16 si reglaj normal de directie din motive lesne de inteles: gropi, borduri, condus normal.

Voi pastra doar caderea la -2 ca aia s-a demonstrat in decursul a 30mii km ca nu manca gumele chiar asa de rau si prefer sa am o masina mai agila decat una care subvireaza nasol.

 

ORicum experimentul mi-a prins bine, am vazut cat de mult poate varia comportamentul din niste mici modificari, asta in mod real, nu povesti, care de multe ori nu se adapteaza la realitate deoarece chiar adca sunt corecte, trebuie corelate cu contextul, aia e mai greu la inceput.

IMG_20200530_1649243.jpg

Editat de Sharky
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 47
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Sharky

    25

  • daniels

    9

  • merck

    5

  • adrian_pic

    3

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Cum ai reusit sa barbieresti cauciucurile aleal asa pe o parte?

Ca tot sunt la moda acuma termometrele astea cu IR, cauciucurile le poti regla cu un termometru masurad temperatura pe flancuri si pe centru. Trebuie sa obtii temperaturi egale pentru o incarcare uniforma.

Link spre comentariu

Aia o voi face pe circuit, dar ultima data nici n-a mai fost nevoie sa scot termometru din buzunarul usii ca se vedea la ochiu liber ca exteriorul e mai cald si mai slefuit, iar interiorul e rece.

Alea-s gume de 225 55 16, sa vedem cu 245 40 18 ce se va intampla.

 

Slefuitul e simplu, Tragi de masina pana cand simti ca pierde aderenta.

 

 

Am pus azi placute semi metalice si cu ocazia asta gume de 18 pe fata.

PE spate au ramas 16 ca am de lucru si acolo, nu dau roata jos de doua ori.

ASa o arunc acum de spate de numa numa...Fata nici un pas nu face in lateral e palntata, dar masina tot se inclina.

 

Cine stie pe viitor poate pun arcuri mai dure.

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Nu stiu cum sa exprim asta procentual, dar la curbe la care 225 fluiera cu 245 sta mai bine.

Plus altfel sta, nu se mai lasa in gume ca si cele cu balon mare.

La fel si pe franare.

Cand ai 16 pe spate si 18 pe fata (temporar sa vad cum merge) asa zboara spatele de te sperii. Iar daca il umfli la 2.7 bar te poti baga in mod drift f usor :)

 

Am fost iar pe circuit. Alta viata cu arc tare pe spate. Masina nu se mai lasa atata de spate pe accelerari si nici la franari si evident nici in curbe.

Timpi clar ceva mai buni, dar e si experienta si evenimentul. Ca una e cand dai o tura si stai o ora sa astepti si alta e cand 20 minute ii tot dai si repeti pana iti iese.

 

La viteza mare nu a supravirat.

Pe fata si pe spate am cadere de -2 10'. Convergenta spate 13', fata initial 14' apoi am pus-o paralela sa intre mai bine in curbe.

 

Datorita arcurilor spate (sau poate bucse cadru si oscilante brate noi) nu mai supravireaza nici un curbe lungi cu viteza nici in viraje stranse. Singurul mod sa supravireze e sa ii dai serios din acceleratie sau sa te joci din balans, dar sa ii dai urat de tot la viteze mari. O singura data a fugit pt ca intentionat i-am dat frana cand eram cu botul in viraj strans si esp m-a scos imediat din rahat, fara ca eu sa apuc sa reactionez.

 

Evident caderea la mine nu se aplica si altora. Masina are bucse moi care cedeaza in sarcina. Pe langa asta se si inclina.

Deci chiar daca static ai -2, cand masina se aseaza in curbe roata sta catre vertical sau chiar invers.

Nu e de curse si nici nu intentionez sa o fac, doar vreau sa inteleg niste fenomene si sa o fac asa cum imi place mie.

 

E cam incheiata povestea!

 

caderea de -2 10' pe fata nu va ramane asa, voi reveni la o valoare mai mica gen - 1 45' . Cartea cere -60' sau -1 grad, dar e prea putin, subvireaza rau, mai ales cu gume de 16. Chiar si cu gume de 18 subvira cu unghiurile recomandate de fabrica.

 

Uzura pe fata a fost f buna!

inainte: 

fata.jpg

 

Dupa:

IMG_20200607_1707070.thumb.jpg.32b7360d3e070d4d4d8f5ce5d9e72aac.jpg

Se vede cum muchia spre exterior e raspilita inclusiv pe banda dinpre interiorul masinii, deci e clar ca acum sta corect pe drum.

Am rotit roata, circuitul fiind preponderent cu cu viraje de dreapta. Deci roata inceputa acum era aproape nefrecata.

 

 

Nu stiu acu daca a fost din cauza caderii marite sau a arcurilor spate. Subiectiv mi se pare ca ambele au ajutat, fiind aplicate pe rand la fiecare mi s-a parut ca a adus un raport, dar testasem cu gumele de 16.

Oricum nu prea e de umblat cu cadere asa mare, se imping rotile una in alta si simti ca directia e influentata cevam ai mult de denivelari.

Acu e drept ca la gume late n-ai cum sa nu simti nimic.

 

PE viitor voi pune alte telescoape pe spate, din aceeasi serie cu cele de pe fata, dar momentan oricum masina s-a rigidizat asa ca nu ma grabesc.

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Citind ce ai scris, as vrea si eu un mercedes w211 :rade:. Te poti duce fara griji sa fugaresti smecherii pe Dealul Feleacului :85

 

P.S. Cand te mai duci data viitoare pe circuit sa il  iei si pe Boc sa tina un pahar de apa in mana! :ras: De fapt ii dai doua pahare: unul gol si unul plin si vezi cat apa tranzvazezi din paharul plin in ala gol la viraje. 

 

P.S.S. Daca ai merge cu masina cu pneuri de 245/40 R18 zi de zi, crezi ca trenul de rulare (amortizoare, bucse, etc.) se uzeaza mult mai repede?

Editat de merck
Link spre comentariu

Nu stiu cum ai inteles aia. E o masina scumpa si care a trebuit sa incerc diverse ca sa mearga bine. De fugarit nu fugaresti pe nimeni cu ea.

Eu am incercat sa scot tot ce pot din suspensie umbland la unghiuri. Suspensia e standard schimbata de la confort.

Nu zic ca rezultatul meu e unul optim, intotdeuna e loc de mai bine.

 

Azi am revenit la 16 pe fata, am constatat ca din placute s-au dus 4mm, in cele 60 minute total de circuit, si din disc 0.3mm.

 

Legat de bucse sau telescoape habar nu am cum se duc. Dar pe spate am telescopul original inca, si la 225k nu poti deloc sa zici ca e rau, dar fiind unul confort nu se impaca cu arcul sport asa bine.

Vor urma doar telescoape noi spate dupa ce probez la altii cum se simt un anumit model, ca sa nu cumpar sa imi dau seama ca nu e ce vreau.

Cu suspensia asta mai rigida daca e sa fie gropi mari le simti si cu 16 si cu 18, doar la gropile mici 16 e mai confortabil.

Daca mergi cu 18 zi de zi sa te abonezi la indreptat jante si te pregatesti pt gume taiate si jante frecate de bordura.

Plus pana nu faci unghiurile extreme nu te astepta sa scoti tot ce poti din 18 decat pe franare.

 

Pivotii la masina asta nu sunt cele mai grozave piese, in rest e destul de rezistenta suspensia. Inca sunt pe flansele originale, restul de bucse le-am schimbat mai mult de voie, decat de nevoie, preventiv.

Link spre comentariu
12 hours ago, Sharky said:

am constatat ca din placute s-au dus 4mm, in cele 60 minute total de circuit, si din disc 0.3mm.

Stiu ca pe circuit se duc gumele si placutele de frana dar 0.3mm din disc nu m-as fi asteptat. Deja devine scump sa te duci pe circuit. Eu tocmai am schimbat discurile de frana si placutele si din prostie nu am purtat masca iar rezultatul ... cand imi suflam nasul iesea mucii negri (deci a ajuns praf din ala si in plamani). 

Adrenalina si starea de bine este faina, dar chiar daca schimbi singur discurile si placutele de frana parca tot nu-i convenabil. Pe perioada starii de urgenta multi cunoscuti s-au apucat sa mai faca una alta la masina (care au curte) dar la final(desi a trecut timpul mai usor) tot au zis ca mai bine se duc la un service. 

Banuiesc ca discurile si placutele le-ai pus Ate cand le-ai schimbat. 

Editat de merck
Link spre comentariu

ferodo eco friction. Discul e ATE schimbat in urma cu 36k. 0.6mm uzura cu placute ATE ceramic in toti acesti km, 0.3mm uzura cu ferodo pe circuit.

Placutele is 170 la pret bun, discul 190. Nu sunt o avere. Benzina a fost cam 100lei.

Caldura mare cred ca le vine de hac. PE forumul international MB unii pun conducte de ventilatie sa sufle aer pe frana. Rezultatul e uzura mult mai mica.

 

Gumele nu pot sa zic ca se duc asa repede. Conti-urile din poza, alea uzate aveau maxim 3mm acum au 2, si au stat doar pe exteriorul curbelor.

PE fata nu vad mare lucru.

 

Inafara de bucse cadru unde am lucrat eu si mecanicul, si bucsele oscilante unde pur si simplu n-am avut chef, restul am facut tot eu, suspensia fata, frane, rk etrieri,, furtunuri, flanse cardan, arcuri, amortizoare, distributie etc. Totul din pasiunea pt mesterit, facut incet, cu rabdare, nu pe baza de repede.

 

DAca lucrezi doar cand ai chef si maxim 2 ore nu e asa greu si nu simti oboseala.

DAr tot e frustrant cand vezi ca iti lipseste o piesa sau ceva nu vrea sa se desfaca. ASta e.

Franele chiar nu merita sa mergi la mecanic daca te pricepi si le faci ca la carte.

O masca nu e scumpa, ar trebui sa ai una cu pandemia asta...

DAca nu ori bate vantul ori pui un ventilator sa sufle praful in alta directie.

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Pai mie imi venea sa imi dau cu pumnii in cap ca doar masca aveam (datorita pandemiei) dar nefiind atent nu mi-am pus-o. Asa se intampla si cand faci alte reparatii pe la masina prima data si ajungi sa vezi ca ba iti mai trebuie o scula si nu o ai (presa pentru pistoanele de pe spate) si deja ai desfacuta masina ... incepi sa injuri instant si te gandesti cum sa improvizezi ceva din ce ai.

 

4 hours ago, Sharky said:

Franele chiar nu merita sa mergi la mecanic daca te pricepi si le faci ca la carte.

Nu merita pentru ca mecanicul de la reprezentanta stie cuplurile de strangere de la suruburi insa acolo te arde la pret si la un service multi marca .... strange si mecanicul la mana ca doar nu are tabel pentru fiecare masina sa se uite la cuplurile de strangere.

Eu m-am uitat pe youtube si am gasit filme facute si pentru franele de pe fata si de pe spate si m-am bucurat ca in film apare cuplul de strangere. Am zis totusi sa fac rost de ele si din documentatia originala si ... surpriza ... pe fata in documentatia originala la "front brake caliper bracket" adica cadrul ala erau mai mare pe fata si mai mici pe spate fata de ce aparea scris in filmele de pe youtube.

Tu acum te-ai dat pe circuit si vei fi nevoit sa schimbi si discurile. Daca mecanicul ar fi strans bracket-ul prea tare si la schimbare s-ar fi stricat capul surubului, nu mureai langa masina?

Am vazut ca tu lucrezi dupa documentatie (banuiesc ca se gaseste la liber) deci obligat tot ce poti face tu la masina vei face mai bine ca orice mecanic din service multimarca. 

Da sunt curios de un lucru: dupa ce ai cumparat masina ai descoprit multe bube pe care fostul proprietar ti le-a ascuns?

Editat de merck
Link spre comentariu

Normal ca am descoperit o groaza de bube, masina are 13 ani.

Si am luat-o intr-o stare cam slaba, m-am bucurat ca e ieftina, dar nu degeaba era ieftina.

Ce-i drept o puteam lasa la stadiul de cazan moldovenesc si mergea ea si asa cu bani putini.

Am dat 5500E pe ea, si am bagat inca vreo 6mii in reparatii si consumabile, roti si alte traznai.

Vreo 3mii au fost cele ca sa am ceva decent, restul mofturi sau chesti schimbate preventiv.

Sumele par mari, dar cand te gandesti ca un set de gume noi e 500E, 3mii pe consumabile nu mai pare chiar asa de mult.

O am de mai bine de 4 ani si 60k imediat.

DAr acum e intr-o stare mult mai buna decat am luat-o. Tot ce e suspensie si bucsa e nou.

Mai bine asa decat sa o tii pana crapa si incet incet sa carpesti intr-un loc, se strica in alta parte, etc.

Mai bine umblu cu o masina care tehnic e buna, decat una care tot timpul sta sa pice ceva.

Estetic n-am bagat un ban si nici nu am de gand.

 

Cred ca te uiti prea mult la stirile de la ora 5, Cel putin la mine nu ai cum sa strici suruburile. Se strang cu inelara de 18, daca tu imi spui cum le strici pe alea...

 

Si spre rusinea mea nu strang la cuplu decat unde conteaza, gen roti sau chestii sensibile.

Documentatie gasesti destula pe net, nu tot timpul stau sa o citesc, cateodata ma apuc direct.

 

La placute spate le impingi cu presa si rotesti cu un mops de piston, asta daca nu ai scula dedicata. E urat, dar merge.

DAca nu pui frana la loc si astepti sa vina scula.

 

Pe spate oricum nu prea conteaza frana la mersul normal.

Am mers odata 2 saptamani cu un set schimbat si alt set vechi si tocit pe spate.

Nici o diferenta, nici macar la franari extreme nu am simtit ceva ciudat.

PE fata n-as incerca ce-i drept.

Editat de Sharky
Link spre comentariu
12 hours ago, Sharky said:

Cred ca te uiti prea mult la stirile de la ora 5, Cel putin la mine nu ai cum sa strici suruburile. Se strang cu inelara de 18, daca tu imi spui cum le strici pe alea...

E clar ca este din alt film. La mine la bracket pe fata am M12, pe spate M10 (masina de 1275kg). 

Multumesc pentru cifre. Sa pun si eu cifre: pret de achizitie - 17000 euro (un pic mai mult dar am rotunjit in minus). In bord aproape 120.000km.

Deci per total tu cu 5500 euro + 3000 euro (fitele nu le pun ca eu nu am cumparat nici macar odorizant interior) si cu 60k facuti esti la egalitate cu mine, in schimb e clar ca discutam despre doua masini de clase diferite (teoretic a ta este cu o clasa peste a mea, in realitate as zice ca sunt minim 2 clase, nu mai stiu daca ai si interior din piele). 

Nu as fi cumparat masina de noua daca nu eram morcovit ca raman cu masina pe marginea drumului prin tari straine. Am avut 3 ani asigurare cu repatrierea masinii + suportul transportului meu pana in tara ca am fost fortat de imprejurari. Este adevarat ca in primii 3 ani nu am avut nevoie si poate erau o pacaleala curata asigurarea aia, dar sufleteste parca ma linistea bucata aia de hartie. 

Acum dupa ce am avut doua masini noi poate este vremea sa ma bag la un SH pana nu se impun electricele :rade:.

Link spre comentariu

Eu am folosit masina la drumuri lungi prin tara si afara.

Diferenta e ca tu ai luat o de noua, eu am lucrat mult la ea. De stiam cat e de lucru nu m as fi bagat.

E cu piele, memorii, perne de aer in scaun, xenon, ma rog, dotari peste medie, dar nu e cum zic cocalarii extra full. Mai lipsesc destule.

 

Deocamdata nu a meritat, dar daca mai merge 5-10 ani e chiar ok. Dar asta nu ai de unde sa stii. Intra un bou in tine si game over!

Link spre comentariu
  • 7 luni mai târziu...

M-am mai jucat pana acum, am incercat de toate si am mers mii de km in care am testat ce am reglat.

 

Ca final stau cu fata cu cadere minima, verticalitate maxima ca sa nu uzeze si ca masina sa mearga bine.

Pe cadere maxima sau pe valoarea medie masina se ia dupa toate inclinatiile si denivelarile, iti ia volanu din mana si ti-l invarte. Posibil ca daca voi creste mai mult convergenta sa nu se mai intample dar n-am fost curios.

 

Ca si comportament e supravirare fara acceleratie si subvirare cu acceleratie. Se ridica fata si se duce masina drept, cum lasi gazul trece spre neutru - usor supravirator.

Evident ca in treptele mari, ca in v1 si 2 scapa spatele aderenta si supravireaza din alte motive.

Curios ca daca pun gumele de 18 nu mai supravireza, desi la unghiuri nu umblu.

 

Deci problema e cam lamurita asa ramane.

Cu 18 nu circul pt ca n-am chef de vizite la vulcanizare.

Editat de Sharky
Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

Am pus telescoape noi - sport, pt spate.

Fata e din seria mai moale, e cam dezechilibrata masina, se simte diferenta la cum balangane, fata e mai libera, spatele e fix bine pe drum si cam scutura. Fata are doar 50k pusa noua, nu e vb de uzura.

 

Pus iar caderea pe maxim, vreo -2.5 sigur, dat pe circuit, e neutra cat esti pe acceleratie in trepte mari, in trepte mici sau frana de motor in v2 invarte spatele.

 

E ok asa is relativ multumit.

 

Problema e uzura gumelor.

Fata nu mai prinde peretele, dar se vede clar ca uzeaza exteriorul dupa cateva ture.

Spatele e jale, se duce uzura pe un sfert de perete, la fel ca in pozele anterioare.

 

Avand in vedere ca am cadere mare -2 pe spate si -2.5 fata cand reglez pe max aici nu vad rostul sa mai maresc.

 

Oare arcurile mai tari ar rezolva problema uzurii laterale? Adica masina sa nu se incline, deci implicit nici roata.

 

La bari nu vreau sa umblu fata si asa e f rigida si suspensia nu e tocmai independenta.

 

Fata o voi ridica un pic de schimb arcurile, acu e prea lasata. Bratele vor sta ceva mai drepte si vor aproapia centrul de rotatie de centru de greutate, pt un moment mai mic.

 

Arcuri am optiunea sa pun compatibile cu originale cu 15 la suta mai tari, sau sport eibach care dupa dimensiuni ar fi cu vreo 40-50 la suta mai tari.

Evident pun si alt telescop probabil b8.

 

Pe spate am optiuni pana la +40 la suta pt ca pe spate pot taia arcu fiind spira deschisa, nu aplatizata.

 

Ar merita aceasta conversie?

Oare as obtine uzura mai buna pe gumele spate? Nu de alta dar sigur pierd aderenta cand spatele vede uzura inegala.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări