daniels Postat Ianuarie 7, 2020 Partajează Postat Ianuarie 7, 2020 La clubul unde ai facut cursul sigur e cineva care sa stie cum se prepara o suspensie. Link spre comentariu
ratza Postat Ianuarie 7, 2020 Partajează Postat Ianuarie 7, 2020 https://suspensionsecrets.co.uk/how-to-remove-oversteer-and-understeer/ Link spre comentariu
Sharky Postat Ianuarie 7, 2020 Autor Partajează Postat Ianuarie 7, 2020 (editat) Mai, ideea e daca aveti vreo idee de experiment ca sa determin ce e de facut inainte sa ma apuc de schimbat arcuri. Ca fara presa speciala operatiunea e anevoioasa. Sa speram ca fac rost de una. Dar probabil pe lista vor fi alte arcuri, ca sa fie totul corect. As putea si sa dau drumu la bara antiruliu sa vad ce se intampla. Macar asa vor sta ambele roti pe jos si balansul va fi tinut de fata. Asta e mega simplu de testat. Editat Ianuarie 7, 2020 de Sharky Link spre comentariu
daniels Postat Ianuarie 7, 2020 Partajează Postat Ianuarie 7, 2020 Nu poti testa. Sunt kituri de suspensie care pot fi reglate in anumite limite. Acolo poti face teste. Aici nici unghiurile nu le poti modifica daca iti uzeaza cauciucul. Link spre comentariu
marius75 Postat Ianuarie 7, 2020 Partajează Postat Ianuarie 7, 2020 La 03.01.2020 la 23:30, Sharky a spus: Acu pot sa trag cat de ciobaneste vreau de volan ca fata nu rupe aderenta, in schimb spatele prima data face balans spre exterior si apoi masina fuge de spate, gradual, cu guitzaturile aferente din gume. Iti spun eu ca am patit ceva asemanator, e din cauza ca ai schimbat centrul de greutate al masinii mai spre fata atunci cand "ai trantit-o" de fata, adica n-are treaba cu unghiurile rotilor fata sau amortizoare. Doar de curiozitate, incarca masina pe spate cu vreo 200kg sa vezi ca nu mai supravireaza. (isi revine centrul de greutate spre cum era inainte) Link spre comentariu
Sharky Postat Ianuarie 7, 2020 Autor Partajează Postat Ianuarie 7, 2020 (editat) Unghiu l-am schimbat si la inceput. Ideea e ca masina vine de fabrica cu surubu montat pe mijloc. Era caderea de arpoape 2 grade, pt ca arcurile erau inmuiate si masina lasata. Am pus suruburi dinastea cu sant in ele, ca in poza si am pus rotile mai verticale, imediat remarcand comportament subvirator. Iar acum ca a inceput un pivot sa bata, m-am enervat si am schimbat tot, iar cum telescopu era dat jos, am pus si arcu mai rigid. Iar Caderea am pus-o iar pe mijloc, sa vad ce iese . Uzura e acceptabila. Pana la urma pot uza interiorul la zero si mijlocul si exteriorul sa ramana la 2-2.5mm pt mine e o uzura acceptabila. Pe spate am rulat aceasi pereche de gume un total de 30k si sunt ok. Cum da caldura reduc caderea, apoi mai vad, am in plan si arcurile, dar probabil la vara. Si da, o sa incerc si cu incarcarea, dar sa vad ce gasesc sa stea fix, sa nu zburde prin portbagaj. Editat Ianuarie 7, 2020 de Sharky Link spre comentariu
Sharky Postat Ianuarie 8, 2020 Autor Partajează Postat Ianuarie 8, 2020 La 07.01.2020 la 10:22, ratza a spus: https://suspensionsecrets.co.uk/how-to-remove-oversteer-and-understeer/ De aici: Midcorner - mid to low speed - no bottom out - ruliu in schimb e posibil, dar nu stiu cat e prea mult: Daca intr-aadevar e prea mult atunci trebuie arcuri mai tari, daca nu e prea mult, trebuie arcuri mai moi. Mai moi de atat nu exista si sigur nu e ok, deci voi pune alea care se cer pt tipul asta de suspensie, adica mai tari. Link spre comentariu
marius75 Postat Ianuarie 10, 2020 Partajează Postat Ianuarie 10, 2020 Arcuri mai tari decât ce ai acum, o sa se comporte mai bine pe viraje stranse. Nu știu cât de deranjat va fi în traficul de oraș (gropi /denivelări la viteza mica). Trebuie găsit un compromis între reglajele direcției și rigiditatea suspensiei. Link spre comentariu
adrian lucian Postat Ianuarie 25, 2020 Partajează Postat Ianuarie 25, 2020 Cred ca pierdeti din vedere o axioma simpla: o suspensie "tare" tine roata mai bine "lipita" de drum decat una "moale" . Cum spatele tau e "moale" masina topaie de spate, e mai putin aderent spatele. Deci e normal sa supravirezi. Daca ai presiune mare pe spate masina topaie si mai tare. Un amortizor moale sau uzat are o constanta de amortizare mica deci permite oscilatii ca amplitudine si numar mari. Cine oscileaza ? Roata, sus-jos in raport cu masa mult mai mare a caroseriei care e aproximata ca reazem. Orice modificare in echilibrul dintre constanta elastica "k" a arcului si cea de amortizare "a" amortizor a fiecarei jambe (si intre punti) se soldeaza cu comportament anormal. Si inca, o suspensie "tare" vine la pachet si cu o bara antirului corespunzatoare. Link spre comentariu
Sharky Postat Ianuarie 25, 2020 Autor Partajează Postat Ianuarie 25, 2020 (editat) Pai de pui arc mai tare scapi de inclinare. De ce ai intari si bara? In felul ala trasnfer si mai multa greutate pe roata din exterior. Si poate reusesti sa ridici interiorul de insisti. Arcu asta mai dur e arc standard, care vina la pachet cu aceeasi bara. Doar pe sport ai bara mai dura. Ce am incercat a fost si masina plina. Efectul e acelasi. Fuge spatele. Presiunea optima e cam 2.4. Cu astea de iarna. De pun 2 e jale fuge de nebuna spatele sta ca pe valuri. Pt ca peretele devine fleasca, e extrem de enervant de condus. Pe 3 e parfum, dar e prea dur si e prea zgomotos. Ca sa repet, spatele e confort. Arc si amortizor, dar original. Fata e standard, adica ceva mai dura, arc si amortizor urmatoarea trapta ca duritate si noi. Ma rog, acu 30k erau noi.. Da caldura si schimb uleiul si cu ocazia aia pun rotile mai verticale. Sa vedem daca e de acolo aderenta suplimentara. Mai ramane sa vad, probabil vor urma amortizoarele dar prea bine le simt ca sa ma grabesc sa le schimb, iar de le apas cu mana merg tare greu, deci n a iesit gazul din ele. Probabil o mare problema e ca spatele e desincronizat si acu bate in antifaza cu fata de aia masina nu mai pluteste asa frumos, se simte cum botul cade in groapa nu mai pluteste drept peste. Pe passat de cand am schimbat telescoapele spate mai a dreacului fuge de bruschezi. Ceea ce e normal ca transferi brusc masa si scapa guma. Ce nu am reusit pana acum, e drept ca nu am avut prea mult timp, e sa masor fr de rezonanta fata/spate. Fata e prea amortiata si nu o pot face sa oscileze apasand masina, si in general fr care o masor e aia cu care apas masina, deci in mod sigur aia nu e rezonanta. Iar din cauza amortizarii nu reusesc sa simt unde e rezonanta. Pe spate iar nu reusesc sa simt, desi amortizarea e mai putin dura. Oricum si daca o masor tot aia e, masina e gandita cu arcuri standard fata spate, nu standard fata, confort spate deci e clar ca va trebuit schimbat arcul candva. Editat Ianuarie 27, 2020 de Sharky Link spre comentariu
Sharky Postat Martie 10, 2020 Autor Partajează Postat Martie 10, 2020 E frumos afara si nu mai e valabila zicala: A venit iarna si geru, a belit racleta soferu.. Asa ca am trantit in prima faza 245 40 18 pe spate conti sport 5. Pe fata a ramas 205 60 16 de iarna. De experiment bineinteles. Cum era de asteptat, nu mai zboara de spate si e mult mai bine plantat. PE curbele in care inainte aruncam fundul dintr-un viraj brusc, acu masina sta plantata chiar si cu acceleratia calcata la fund. Orice ii fac, acu parca mai degraba fata scapa, dar la viteze mult mai mari si deja treaba e prea periculoasa ca sa fortez mai tare. (Nu simt ca am priceperea necesara inca si mai bine sa nu exagerez) Mai vad cum gasesc un drum virajat si f lat, unde sa imi pot face de cap. In sens giratoriu nu pot testa, nu e concludent. Scapa fata dar de aia ca in v1 masina ridica botu si fata pierde aderenta. Sambata ma bag pe circuit, dar cu 245 pe ambele punti, sa vedem ce iese. Link spre comentariu
catalin85 Postat Martie 15, 2020 Partajează Postat Martie 15, 2020 Domnule @Sharky scriu cam tarziu dar va impartasesc "experienta" mea cu masina de drift pe care o detin.Am un BMW e30 modificat pentru drift iar partea cu supravirarea este destul de grea.Specific faptul ca pe masina mea am un motor M5 care dupa destule modificari mecanice si de soft are usor peste 500 de cai masurati pe Dyno. Ca sa nu am problemele spuse de dumneavostra cu ruperea aderentei pe spate folosesc cauciucuri pe 18 destul de late si o suspensie modificata de Bilstein la care arcurile sunt foarte rigide si telescoapele pot spune ca nu ai nici o sansa sa le comprimi cu mana.Cat despre suspensia fata am un unghi foarte mare de chamber tocmai pentru a avea aderenta.Cat despre pneurile fata am jante pe 18 cu un profil mai mic decat cele spate si folosesc numai cauciucuri semi-sliks sa nu am surprize cu alunecarea puntii fata in viraje.Daca masina dumneavoastra este pentru "joaca" nu merita sa investiti prea multi bani cu suspensia.Parerea mea ar fi sa folositi de la o firma serioasa niste arcuri putin mai coborate si telescoape mai tari decat cele de fabrica.Imi cer scuze daca se considera reclama dar puteti gasi aici https://www.maxpeedingrods.co.uk/adjustable-coilovers.html suspensii de buget pe care eu le consider decente.Nu m-am uitat daca sunt si pentru masina dumneavoastra dar am pus linkul pentru indrumare. Spor la treaba si nu uitati distractia.......costa cam mult in unele cazuri (al meu ) Link spre comentariu
Sharky Postat Martie 15, 2020 Autor Partajează Postat Martie 15, 2020 (editat) Am fost pe circuit, un singur lucru e clar cu astea de 245, masina opreste mai repede. In rest masina pe viraje e praf, am alergat-o ca pe hotii de cai, mai ales dupa ce m-am obistnuit cu circuitul si cu masina. Suspensia e prea moale si nu tine roata corect. Am testat ipoteza presiunii insuficiente, am umflat de la 2.2 la 3 bar si nici o diferenta. Dungile facute cu markerul au fost sterse dupa cum am aruncat-o si alunecat-o in curbe. Chiar nu conteaza ca am camber de -2 sau mai mic pe fata, nu ajunge, masina se inclina mai mult de atat. Si unghiu de fuga e mare, deci castigul in cadere in viraj e si el mare, dar cum masina se inclina nu ajunge! Si cele de pe spate sunt slefuite pe margini, dar ceva mai putin. Urmeaza sa pun arcuri tari pe spate, cele de pe sasiul standard. Dupa ii pun si telescoape spate. Mai dur de atat nu cred ca ma duc, nu e o masina de curse, vreau doar sa optimizez fara sa o fac hurducatoare. E masina de zi cu zi, drumuri lungi, nu de curse. Editat Martie 15, 2020 de Sharky Link spre comentariu
adrian_pic Postat Martie 15, 2020 Partajează Postat Martie 15, 2020 1 oră în urmă, Sharky a spus: WTF, da ai tras de masina nu gluma! (bine, stiu ca urmele sunt cand aveai 2.2 bari) Cu 245 pe fata ti se mai parea la fel de manevrabila? Link spre comentariu
Sharky Postat Martie 16, 2020 Autor Partajează Postat Martie 16, 2020 (editat) Bmw f30 mergea cu 2 4 parca si nici vorba de frecus lateral. Dar nici nu se inclina atat in curbe. Masina am dus o la limita, dozam acceleratia pana cand incepea sa scape apoi reduceam si tot asa. Ultima tura imi placea ideea de drift...si cand am intrat la stand mirosea a guma arsa, cu rotile exterioare incinse pe exterior si putin in interior ul benzii de rulare. Deci degeaba le am umflat. Ma rog e diferenta intre 245 si 205 sau 225 in primul rand la franare si la curbe luate in limta normala. Simti masina mai precisa. Dar dupa ce treci de limita masina se inclina si adios pata de contact corecta si scapa. Eu o conduc corect, nu bruschez volanul, tin trasa optima si pana am invatat traseul si masina am pastrat multa margine de siguranta atat pe franari cat si pe curbe. Evident ca se poate mai bine dar ideea e ca masina cedeaza static din suspensie, nu soferul e idiot. :)) Cand scapa de fata si trebuie sa pun frana usor ca sa o apas pe fata, cand de spate si atunci las pedala de acc. Deci cu alte cuvinte masina subvireaza cand intru cu viteza si supravireaza doar cand cresc prea mult puterea in curbe. Deci e corect zic eu ca si siguranta. Camber e clar ca nu are rost sa mai exagerez ca doar fac uzura. Si asa sunt sub -2 ceea ce e deja exagerat. Astept sa montez arcuri noi sa ma scape de ruliu. Din formule dupa dimensiunile fizice noul arc va fi cu 23procente mai dur. Pe fata a fost doar de 15 si s a simtit din plin. Mai dur de atat nu ma duc, consider ca ce e de fabrica e bine calculat, oricum nu e masina sport. E de drum lung. LAter edit: am mai editat dar s-a pierdut. Am revenit la guem de 16, treptat, prima data pe fata, apoi spate. ASta din motive ca acum o folosesc zilnic i cu 18 nu pot urca bordurile. PE fata mare diferenta nu am simtit, doar la franare, e ceva mai slaba, plus directia nu mai e asa precisa, raspunde mai lent, dar nu e deranjant la condus normal. Cand am pus pe spate instant am simtit cum pleaca de spate la curbe mai nasoala, chiar si curbe luate fara acceleratie, deci nu e vorba de input de la motor. Gumele sunt ok, michelin primacy dot 16 si 17 luate de noi in anii aia. Deci nu ceva expirat sau obosit. Voi incerca diverse combinatii de presiune. Intre timp am bucsele punte/cadru spate defecte, cadru misca fata de sasiu. In rest restul de brate par f solide atat vizual si cand tragi cu ranga de ele. Sa vedem pe astea cum le schimb si cu ocazia asta si arcurile. IAr mai incolo, dupa ce ma obisnuiesc cu masina, am vazut ca e o modificare prin care muti zona de prindere a barii antiruliu asa incat bieletele sa fie mai spre centru de rotatie, deci practic intaresti bara. Poate asa reusesc sa tin guma mai corect pe drum, dar ma tem sa nu creasca subvirarea din cauza asta. ARcuri mai dure nu pun, vreau sa pastrez confortul masinii. Si asa e cam rigida pe drumuri proaste. BMW-ul avea uzura corecta, iar in gume au fost 2.1 bar. La mine 3 bar nu a facut nici o diferenta. Acu e drept el a condus mai defensiv. Eu in ultima tura am facut ceva "drift", de distractie. Editat Martie 18, 2020 de Sharky Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum