Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Strung pe benzină


luk81

Postări Recomandate

Nu poti rezolva problema in acest mod.

Sunt mai multe motive:

   -  putere mai mica la generator decat puterea necesara pentru un strung

   -  in momentul efectuarii operatiei de strunjire, cererea de curent din sursa este variabila. Sursa de curent nu va raspunde imediat cererii, turatia universalului scade... cu defectele de rigoare ce pot apare la piesa de strunjit .    

   - adaptare axului generatorului cu axul de antrenare a strungului. Te costa foarte mult.

   - etc.etc.

 

Trifazatul este sfant.

Editat de PINTI
Link spre comentariu
2 hours ago, luk81 said:

Va salut! Să nu râdeți, dar vreau sa va întreb dacă a folosit cineva un motor de motocultor la strung. Momentan nu am trifazat și pana atunci mă gândeam la o variantă..  

Cred ca e mult de lucru cu transmisia de la iesire motocultor la strung ( in nordul SUA ,Alaska se folosesc pt strunguri de lemn etc- mai putin pt metal . ) 

daca stiu bine un profesionist ( sunt cam rari astazi ,pe vremea lui Ceasca aveam un coleg bobinator ,facea multe trucuri ) stie sa lege bobinele trifazate sa mearga cu 220.......

Link spre comentariu

Ai dat cam putine informatii. In primul rand ce strung ai?

Un SN320 merge alimentat si la 220V, fie cu variator de frecventa si motorul original, fie cu alt motor monofazat. Cineva scosese elicea motorului original de SN320, in locul ei pusese o fulie si apoi cu o curea antrena direct motorul trifazat cu ajutorul unuia monofazat.

Daca ai un strung mare gen SN502 care are motor de 8-11 kW nu cred ca il poti antrena cu motorul de motocultor fiindca motorul e cam slabut. Un motocultor are 3-5kW accelerat la max.

Motorul de motocultor are 3000rpm, iar motoarele de strung in general au 1400rpm, deci vei avea la universal cam dublul turatiei din tabel obtinuta cu motorul original.

Am vazut pe YouTube un rus care antrena un strung gen Ranghet cu un motor gen motocultor plasat in exteriorul atelierului si apoi un ax venea de afara pana in strung. Din pacate nu am salvat link-ul, dar problema apare cand vrei sa schimbi sensul la universal.

La toate strungurile pe care le-am vazut eu, schimbarea de sens la universal se face electric din motor si nu din cutia de viteze.

In consecinta e mai greu de facut filete fara schimbarea sensului (doar daca ai indicator de filete).

Si in tabloul electric trebuiesc facute multe modificari in functie de tensiunea de comanda la contactoare si eventual ambreiaje electromagnetice (daca strungul are).

 

 

Editat de ndc74
Link spre comentariu

Motoarele de generator au regulatorul blocat la 3000rpm.

Motoarele de "motocultor" au regulatoare de turatie, turatia la relanti fiind de 1500rpm, asta o tine regulatorul, turatia maxima este de 3600rpm la Honda, la clone pe la 3200 rpm este de preferat.

Si da, daca apare efort motorul se autoaccelereaza sa compenseze efortul insa turatia ramine in plaja stabilita.

Link spre comentariu
Acum 10 ore, luk81 a spus:

Va salut! Să nu râdeți, dar vreau sa va întreb dacă a folosit cineva un motor de motocultor la strung. Momentan nu am trifazat și pana atunci mă gândeam la o variantă..  

Dacă motorul are între 3-4kw mai bine schimbă cu unul monofazat, te coastă cam 1000ron max, un convertizor de frecvență chinezesc tot cam pe Acolo e ca si preț, branșamentul trifazat este între 2500 și 3500ron depinde de zonă.

Dacă motorul e mai mic 2.2kw -3kw poate ca ai noroc si poți să pornești cu condenzatore.

Link spre comentariu
Acum 29 minute, Balazs Andras a spus:

Din păcate este un motor mare, mai bine legii branșamentul trifazat sau cumpări un convertizor de frecvență de 10kw dar te coastă mai mult decât branșamentul.

Degeaba cumperi un convertizor de 10kW, caci o instalatie casnica monofazata este limitata de furnizor pe 3,5kW, asa ca nu va tine instalatia 10kW.  Astea noi au in tabloul sigilat unde e contorul si o siguranta diferentiala de 25A, desi eu am inteles ca bransamentul  ar tine totusi in jur de 10kW, tu nu poti schimba siguranta aia de 25A cu una mai mare, caci cutia  este sigilata de furnizor.

Daca nu ai o instalatie noua cu siguranta diferentila de 25A, e posibil ca bransamentul ala vechi, cu conexiuni slabite de vant, sa nu tina 10KW. La mine la tara la fiecare adiere de vant  palpaia becul. Nici nu vreau sa ma gandesc ce se intampla daca ceream de la ea 10kW.  Acum 1an, dupa innoirea bransamentului am siguranta de 25A langa contor.

Pe de alta parte, cred ca nici nu gasesti un convertizor cu intrare mono si iesire tri de 10kW.

La un moment dat am cautat asa ceva si mai mult de 4KW eu nu am gasit. Iti dai seama ca un astfel de convertizor ar suge aproape 45A la intrare!!! La puteri mari, convertizoarele sunt cu intrare si iesire trifazata.

La consumul de energie al lui SN400, sigur un motor de motocultor face fata doar la span mic. Daca te infigi mai tare in el cred ca moare motorul, pe langa inconvenientul ca nu poti sa dai revers la spinglu. Ambreiaje electromagnetice posibil sa nu aibe ca sa fi nevoit sa refaci si partea de comanda.

Cam singura solutie viabila ar fi bransamentul trifazat.

Eu as fi fericit sa bag trifazat cu 3500lei. Am cerut o estimare de pret celor care au refacut bransamentul mono si au zis ca ma duce trifazatul spre 100 milioane lei vechi, ceea ce mi se pare exorbitant.

 

Link spre comentariu

Sau dai o fuga pe la dezmembrari si iei un motor de Dacia 1300, piese inca se mai gasesc, il faci ca nou si ai (theoretic) 56 CP. 

Nu stiam ca la SN400 schimbarea de sens al universalului se face din motor.

Link spre comentariu
Acum 26 minute, Ion_Bumbu a spus:

Intr-adevar, asta de 11kW ar fi ok.

Ati vazut la ce turatie obtine puterea aia? 3600rpm. Risti sa-ti sara pinioanele strungului in cap daca nu faci o demultiplicare a turatiei motorului la intrarea in strung.

Ati vazut ce consum de benzina are (423 g/kW*h )

Deci daca vrei sa obtii 10kW (e adevarat ca la strunjit piese mici nu ai nevoie de 10kW) consuma 4 l benzina la ora.

Deci daca strunjesti piese timp de 1h si ai nevoie de o putere mare (10kW), te costa cam 20 lei/ora.

Trebuie sa rezolvi si problema evacuarii gazelor in exterior, caci altfel te axfisiezi in atelier.

Repet, la strungurile pe care eu le-am vazut, schimbarea sensului de rotatie la universal se facea electric din motor. Cine are un SN400 ne poate confirma cum e la acest tip de strung.

 

Link spre comentariu

Cred ca la sn400 este ambreaj mecanic pentru inversare, si la modele mai noi snb400 este cu ambreaj electromagnetic, eventual se poate scade turati cu o fulie mai mică, 

Cine stie poate ca merge idea trebuie încercat, eventual închiriez un motocultor si vezi ce se întâmplă.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări