Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motor masina de gaurit G 13


spik

Postări Recomandate

Asta e otreapa.Abia am debarasat rugina de pe ea,era full.Se vede starea ei din capacul de linga,care urmeaza si el.1BvpUNM.jpg

Editat de tenzen
Link spre comentariu
La 13.10.2023 la 23:54, Ion_Bumbu a spus:

Cred ca a vindut-o, apare colegul si ne spune el, chiar s-a chinuit cu masina aia s-o faca sa mearga in parametrii doriti de el.

Mda, info eronata, e vorba de un G13 romanesc, s-a chinuit cu un Parkside si despre ala am scris ca a depus o groaza de munca la modificari si imbunatatiri si tot n-a iesit ce a vrut.

Da, a fost munca in zadar cu Parkside, povestea colosului cu picioare de portelan. :)

G13 am rezolvat cu un motor de 1,1 kw de la un hidrofor dezafectat, plus un reductor.

Dezavantajul este ca la schimbarea curelei pe dif trepte necesita slabirea ansamblului din cauza reductorului.

20240106_130804.jpg

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

vWxRtnk.jpgAm ajuns intr-un oarecare stadiu cu reconditionarea.Problema e motorul,foarte zgomotos si care vibreaza,cam puternic.Am masurat bobinele,rezistenta de izolatie(erau ceva probleme care au fost remediate la elementele de trecere),fazarea corecta,rulmenti noi.Motorul e trifazat de 1,5 kw,legat in triunghi cu 30 uF permanent,releu automat de pornire care introduce 100 uF pina scade curentul la valoarea nominala.Carcasa de fonta,30,5 kg,trifazat,asincron.Ceva pareri legat de aceste vibratii puternice?Parca e un transformator pus in scurtcircuit.Nu se incalzeste,bobinele sint egale ca ohmi si intensitate curenti,10-15 volti diferenta pe ramura cu condensator,Am avut si valori la care tensiunea era egala sau mai mare cu 20 volti pe faza artificiala,tocmai in incercarea de a depista aceasta anomalie.

Link spre comentariu

Să nu aibă bare întrerupte pe rotor, se pot vedea cu ochiul liber fiindcă acolo unde sunt întreruperi, tolele sunt încinse și se vede negreală printre ele.

Există și o metodă electrică de detectare a barelor întrerupte.

Se alimentează doar o fază a motorului cu o tensiune alternativă de valoare scăzută, circa 50-70Vc.a. (de la un traf de sudură clasic) și înseriat un ampermetru analogic de 10A. Rotind cu mâna ușor, dar uniform, se urmărește atent acul ampermetrului, care nu trebuie să aibă o ,,bătaie,, prea mare în timpul rotirii.Când sunt bare bune, acul vibrează deabia perceptibil în timpul rotirii cu mâna a rotorului.

Când bara întreruptă ajunge în câmpul bobinei alimentate, curentul are un salt vizibil mai mare decât în zonele cu bare bune.

Link spre comentariu

Am sa incerc si varianta aceasta,care ati mai expus-o aici pe forum,in alte topicuri.Inainte sa schimb rulmentii parca nu avea aceasta vibratie puternica,totusi,nu au fost schimbati la ciocan,ci cu presa,iar capacele au fost strinse pe carcasa cu suruburi lungi,tocmai pentru a nu afecta rotorul prin batai nesabuite.Rulmentii huruiau tare,astfel incit e greu de spus daca era prezenta si inainte,m-am grabit sa il servisez si nu a fost decit probat pe fuga cu un condensator la indemina.

Link spre comentariu

După pornire incercati să deconectați condensatorul de sarcină, cel de 30 micro și vedeți dacă se modifică ceva.... 

Link spre comentariu

Dacă valoarea condensatorului este prea mare, apare un efect de frânare și motorul are un zgomot urât.

Cel mai clar se determină măsurând tensiunea pe faza ajutătoare, ar trebui ca tensiunea să fie mai mică sau egală cu cea a rețelei, în cazul unei valori corecte a condensatorului.Dacă e prea mare, tensiunea măsurată pe înfășurare e mai mare decât cea a rețelei....

Link spre comentariu

Motorul nu pare rebobinat, are cum era in epoca bunastarii pentru toti, prespan, faimoasele legaturi cu ata, mansoanele alea albe pinzate peste firele de iesire, penele aliniate si lac destul.Cu 100 uF pe faza auxiliara,tensiunea este cu 20 de volti mai mare decit cea a retelei,cu valoarea de 30 uF,valoarea este cu 25 de volti mai mica,cu 65uF este cu vreo 5 volti mai mica decit la retea.In toate aceste cazuri are vibratia de traf in scurt.O sa verific barele pe rotor si revin.Multumesc pentru opiniile prezentate.O sa fac un filmulet cu el,poate e mai elocvent.

Link spre comentariu

Alege o valoare a condensatorului care să nu depășească tensiunea rețelei, altfel ajutătoarea frânează parțial, de acolo și zgomotul....asta ți-o spun sigur.Apoi verifică rotorul de bare întrerupte cum am arătat.

Link spre comentariu

Pai,asa am pus initial,dar motorul se incinge in 10 minute binisor,asta la mers in gol,tensiunea pe ramura artificiala e 240 de volti fata de 225 cit e reteaua cu valoarea de 100 uF.Motorul porneste dupa citeva rotatii greoaie singur cu acest condensator de 100 ,zgomotul este apropiat ca si cu cel de 30uF,diferenta este ca la un condensator mai mic sunetul e mai ascutit,bazaiala se transmite la fel in corpul masinii.Am pus valorile urmatoare: 30-35-65-75-100-110uF.Vibratiile transmise in corpul masinii au frecventa retelei si sint foarte mari,cind frinez motorul frecventa vibratiilor ramine constanta.O sa schimb rotorul de la un alt motor pina la urma,daca in urma verificarilor la colivie nu reiese nimic.

Link spre comentariu

Dar nu ați incercat cum am zis eu, deconectarea condensatorului după ce motorul a pornit... să nu mai fie nici un condensator legat în circuit... tot așa vibrează? 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări