Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Incalzitor cu inductie pentru scos suruburi ruginite


cosmin ardelean

Postări Recomandate

Acum 9 ore, Ion_Bumbu a spus:

Din alu daca n`a iesit incalzit nu mai iasa el cu burghiu pe stinga.

Eu n-as fi chiar asa de sigur.Am scos cateva in felul asta, altfel nu ma aflam in treaba sa postez aiurea.

Link spre comentariu

Domnule, discut on topic,  strict la cazul colegului, surub de 3mm lung pe care`l poti prinde inrosit si tot n`a iesit.

Ala nu mai iasa de nici un fel cu burghiu pe stinga.

Ies bine alea rupte dar nu ruginite in alu.

 

Link spre comentariu

Extractorul se foloseste dupa gaurire. E un fel de tarod conic cu filet pe stanga. Pe masura ce intra in gaura se blocheaza si exista sanse reale sa deblocheze surubul, dar iarasi vine vorba despre care suruburi povestim. Daca e vorba de astea mici, sub M6 mai greu.

Link spre comentariu

Problema este ca un extractor aplica efortul pe diametru, are tendinta de a umfla surubul rupt si prin asta blocandu-l si mai abitir. Asta se intampla la diametre mici, unde nu prea ramane ''carne'' in jurul gaurii din surubul rupt.La diametre mai mari, se schimba treaba. La gaurirea cu burghiu pe stanga, efortul de aschiere este numai la varful burghiului, nu are treaba cu restul, si sansele sa destepeneasca un surub sunt mai reale, mai ales la diametre mici. Nici o metoda nu prezinta garantii. Merita doar incercat. Cateodata merge.

Link spre comentariu

Pe vremuri am avut de scos suruburi intelenite in aluminiu, era la montura LNC la antenele offset Kovosat.

Erau de 4mm, la inceput din inox apoi otel zincat.

De la vreo 20 de monturi am scos suruburile, erau 2, cel mai bine am reusit la cele din otel zincat, adevarat ca erau printre ultimele aduse.

Din nu mai stiu cite metode, inclusiv cu spray refrigerant ,a -20-30C si tot nu am reusit mai bine de 25% din ele sa le scot cum trebuie.

Nu mergea  incalzit cu lampa de gaz montura, era LNC montat si doar asa`l puteam scoate cu cele 2 suruburi date jos.

Frustrant era cind incepea sa miste si se gripa, mergea citeva zeci de grade inainte inapoi dar tot nu iesea.

Spre final am mers pe sudura, doar electrod aveam, si asa am reusit sa le scot intregi pe cele mai multe, majoritatea otel zincat.

Restul cu gaura pilot 2,5mm cred si apoi 3,5mm urmind sa filetez cu 5mm.

Despre extractoare, pot spune ca sint minunate dar sa fie folosite prntru ce au fost proiectate, suruburi RUPTE la stringere sau la efort in functionare nu intepenite de rugina!

La rugina in fier sau fonta sudura este sfinta, daca e rupt la fata se pune o saiba sa nu distruga sau sa se sudeze de piesa, piulita si daca este mig este perfect, sirma este subtire si se sudeaza in alezaj usor, daca nu, electrod.

Am vorbit despre acele "burghie" pe stinga se la Lidl.

Sint ascutite la 100 grd si au rolul sa prinda capul in cruce deteriorat a surubului.

Sint utile deoarece daca nu iasa tai capul si pina la urma scoti piesa din ansamblu si apoi te ocupi de surub, in general cu un cleste il prinzi.

 

IMG_1932.JPG

Link spre comentariu

Pana acum cea mai buna si mai sigura metoda a fost gaurirea. Prima data cu burghiu mai mic, apoi cu cel potrivit gaurii initiale. Iar la final refiletare.

Am mai scos intre timp, sunt multumit de lucrari.

 

Important e sa punctezi cat mai central si sa nu se miste bormasina. Cazul ideal ar fi lucrul pe o masina de gaurit cu banc. Eu deocamdata lucrez cu bormasina cu acumulator, deci e mult mai dificil.

Link spre comentariu

Eu am folosit masina de gaurit MG-4, aia de Electroarges pusa in suportul facut tot de ei.

Mandrina era cu autostringere de Focsani, piesa era prinsa in menghina pe masa suportului, totul centrat si ultra centrat.

Cu ansamblul asta am dat gauri de 0,5mm in otel, atit de bine era centrata mandrina aia.

In vreo 2 rinduri am reusit sa tai cu burghiu de 3,2mm spirele aproape simetric, tot degeaba a fost, le`am scos dar deja aluminiul era "mincat".

Prin urmare tot la 5mm am ajuns.

Putine au fost alea care le`am putut refolosi cu surub de 4mm.

Totusi acele piese stateau in aer liber de citiva ani.

Am vorbit cu un amic de meserie inginer mecanic si spunea el ca ceva nu era bine, probabil aliajul deoarece n`ar fi trebuit sa se corodeze in halul ala in 3-4 ani de stat afara.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări