cosmin ardelean Postat Decembrie 15, 2019 Autor Partajează Postat Decembrie 15, 2019 Multumesc. Link spre comentariu
Усилитель Postat Decembrie 15, 2019 Partajează Postat Decembrie 15, 2019 Am văzut pe Discovery, recondiționau o mașină veche în Anglia,și au scos din bloc de fonta șurub ruginit cam de 6mm, încălzitorul cu inducție era mai mare cam cât o bormașina medie. Link spre comentariu
cosmin ardelean Postat Decembrie 15, 2019 Autor Partajează Postat Decembrie 15, 2019 (editat) Da, cu cat mai mari, cu atat e puterea mai mare. Si cu atat mai mari suruburile care le pot incalzi si mai rapid. In cazul meu, sunt piese mai mici, ar trebui sa mearga si astea de 1kW. Editat Decembrie 15, 2019 de cosmin ardelean Link spre comentariu
ndc74 Postat Decembrie 16, 2019 Partajează Postat Decembrie 16, 2019 Am vazut niste filmulete in care incalzeau pana la rosu niste suruburi M6 cu un traf facut prin rebobinarea cu sarma groasa de Cu a secundarului unui traf de cuptor cu microunde. E adevarat ca surubul era in aer, nu filetat in corp de aluminiu, dar ma gandesc ca ar putea fi incercata si o varianta din asta low cost. Link spre comentariu
cosmin ardelean Postat Decembrie 16, 2019 Autor Partajează Postat Decembrie 16, 2019 (editat) Am deja acel traf. Functionarea metodei presupune sa ai contact electric ferm la ambele capete ale surubului. Acestea din poza deja sunt izolate galvanic cu rugina fata de blocul de aluminiu, la capatul din interior nu ai acces, asadar nu merge varianta asta. Am incercat si sa incalzesc surubul pe portiunea exterioara, in speranta ca se va incalzi si partea din interior. N-a fost asa. S-a inrosit surubul pana s-a topit, dar partea infiletata in aluminiu a ramas in aceeasi stare. Editat Decembrie 16, 2019 de cosmin ardelean Link spre comentariu
ndc74 Postat Decembrie 16, 2019 Partajează Postat Decembrie 16, 2019 Mai exista si varianta electroeroziune. Link spre comentariu
cosmin ardelean Postat Decembrie 16, 2019 Autor Partajează Postat Decembrie 16, 2019 (editat) Am fost azi la cineva care are deja o ustensila de-asta pe inductie. Nicio sansa. La 2 suruburi am incercat, ambele s-au rupt. Asadar renunt la achizitie. Electroeroziune... am probat acum vreo 3 ani. Foarte greu au reusit si odata cu suruburile, a plecat si o parte din filetul existent in corpul de aluminiu. A mers cumva refiletat si am putut folosi corpurile, dar respectivul mi-a spus clar sa nu ii mai duc ca nu merita financiar sa piarda vremea cu ele. Deci... din nou dead end. Editat Decembrie 16, 2019 de cosmin ardelean Link spre comentariu
one Postat Decembrie 16, 2019 Partajează Postat Decembrie 16, 2019 Eu nu inteleg de ce trebuia incalzit surubul si nu aluminiul. Prin incalzire surubul se dilata si, chiar daca rugina cedeaza, totusi extragerea este ingreunata. In filmulete si imagini se vede ca se incearca extractia unei piulite si nu a surubului, asta are mai mult sens. In plus, prin incalzire, se poate reduce duritatea (decalire) si surubul se poate rupe mai usor. De ce nu ar functiona un banal pistol cu aer cald si clasicul WD40 ? Este vorba aici de a rupe interpenetrarea dintre metale ? Link spre comentariu
mac01 Postat Decembrie 16, 2019 Partajează Postat Decembrie 16, 2019 (editat) Si corpul daca se incalzeste isi mareste volumul si strange mai tare pe surub Ideal era sa fie bagate la rece, nu la caldura....ambele corpuri se contractau la frig...ceea ce facea ca surubul sa se dezlipeasca de pe corpul de baza. Asa se face normal.... nu prin inductie sau prin caldura. Inductia este folosita ca sa arda rugina, mizeria, etc... existenta intre cele doua. Data viitoare, cand aveti piese mici, bagati-le in congelator la -18gr si o sa se desfaca usor. Editat Decembrie 16, 2019 de mac01 Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 16, 2019 Partajează Postat Decembrie 16, 2019 E asa o lipitura pacatoasa intre fier si aluminiu, ca parca ar fi sudate. Simpla inrosire ar duce la arderea oxizilor si sarurilor ce se formeaza intre fier si aluminiu, asta in cazul ideal, insa fara incalzirea aluminiului, ma tem ca doar incalzirea la suprafata a unui surub M3 sau M4 nu e deajuns ca sa-si dea drumul. Filetul oricum e compromis, chiar si fara electroeroziune, pt ca sarurile alea se formeaza taman din filetul in aluminiu, atacand stratul superficial. Daca nu se avariaza nimic in interiorul acelei carcase, cred ca incalzirea aluminiului ar fi o solutie mai buna, dar nu garantata. Daca surubul e corodat, din 3mm mai ramane 1...1,5. Se rupe la prima incercare de desfiletare. Acum 13 minute, mac01 a spus: Ideal era sa fie bagate la rece, nu la caldura Daca gaura filetata o bagi la rece, filetul se va contracta si va strange surubul, nu-l va elibera. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Decembrie 16, 2019 Partajează Postat Decembrie 16, 2019 Acum 1 oră, doru3160 a spus: Filetul oricum e compromis, chiar si fara electroeroziune, pt ca sarurile alea se formeaza taman din filetul in aluminiu, atacand stratul superficial. Oxidul acela este fix corindonul, adica ala din care se fac pietrele de polizor, indesat ala in filet va dati seama de aderenta pe care o ofere la imbinarea aia. Prins in masa frezei, centrat si taiat surubul M3 cu o freza de carbura de 3mm apoi refacut filetul cu insert, Helicoil spre ex. in varianta normala. La romani se mai poartd si prezon din doua, M3 si M4 in corpul de aluminiu. Daca era otel pe otel sau fonta sansa de a`l desface dupa incalzire era mult mai mare decit la alu. Rugina reactioneaza mult mai bine la caldura decit oxizii de alu... 2 Link spre comentariu
cosmin ardelean Postat Decembrie 16, 2019 Autor Partajează Postat Decembrie 16, 2019 (editat) Din pacate, asa e. Combinatia fier/aluminiu e foarte pacatoasa. O sa recurg la vechea varianta cu gaurirea surubului fix pe mijloc, daca voi avea noroc... Ma mai gandesc si la gaurirea aluminiului chiar sub surub, apoi sa intervin cu traf-ul de sudura in puncte pana inrosesc surubul. Extractia surubului se incearca dupa ce s-a racit la loc. Incalzirea ar trebui doar sa taseze oxidul ala, inainte de a rasuci surubul. Editat Decembrie 16, 2019 de cosmin ardelean Link spre comentariu
cosmin ardelean Postat Decembrie 16, 2019 Autor Partajează Postat Decembrie 16, 2019 Acum 4 ore, one a spus: In filmulete si imagini se vede ca se incearca extractia unei piulite si nu a surubului, asta are mai mult sens. Se scot si prezoane, nu doar piulite. Aici e doar unul din exemple. Insa si incalzitorul cred ca e industrial, cu putere de cativa kW, dupa cat de rapid se misca. Link spre comentariu
ndc74 Postat Decembrie 17, 2019 Partajează Postat Decembrie 17, 2019 In filmuletul de mai sus surubul e filetat in blocul de fonta. El doar trece prin chiulasa de aluminiu si se vede ca e foarte oxidat in dreptul ei. Am vazut pe net in niste fimulete rusesti ca ei cumparasera un modul din ala pt inductie destul de puternic, fara a avea si carcasa. Banuiesc ca e mai ieftin asa, desi cred ca in cazul de fata nu e o solutie grozava. Dupa mine cel mai sigur e ca pt suruburile care nu se desfac sa bagi burghiu 3,3 si tarod M4 si folosesti in cazurile respective suruburi de M4. Nu cred ca situatia e asa de restrictiva sa nu-ti pemita se folosesti un surub cu 1mm mai gros. Spor Link spre comentariu
cosmin ardelean Postat Decembrie 17, 2019 Autor Partajează Postat Decembrie 17, 2019 Momentan am 3 variante in minte, ce o sa le incerc pe rand, in functie de reusita. 1. gaurirea suruburilor cu un burghiu de 3 si refacerea filetului. Filetul e de M4 (am gresit eu cand am spus ca-i de 3) 2. gaurirea blocului de aluminiu chiar sub capatul surubului si inrosirea lui cu aparatul de sudura in puncte, apoi desfiletare dupa racire. 3. taierea unui canal de 1.5mm in blocul de aluminiu, pe lungimea filetului, pentru slabirea tensiunii pe filet. Ulterior nu deranjeaza daca ramane taietura, suruburile se strang doar cu 2-3Nm. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum