XAN77 Postat Decembrie 18, 2019 Autor Partajează Postat Decembrie 18, 2019 (editat) Am încercat pe acel site, mi-am făcut cont, dar nu mă descurc, asta e, nu-i pentru oricine. Pe de altă parte, referitor la boiler, nu se pune problema schimbării sensului ci doar oprirea circulaței prin boiler atunci când apa care circula în sistem are o valoare prea mică. Totuși pare a fi o falsă problemă. Am fost acum la un vecin ce are un Viadrus la care folosește numai cărbuni, instalație PPR, și am inspectat schema care pare cea mai simplă variantă. (acum că am tot săpat despre acest domeniu, a început să mi se pară simplă :D ) Boilerul, aflat în aceeași încăpere cu centrala, lucru ce-l nemulțumește pentru că durează mult până vine apa caldă la baie, este conectat direct la tur și retur, fără nimic pe traseu, exact ca un calorifer. A zis că nu i se răcește apa din boiler chiar dacă el are pauze între focuri, deci apa se răcește zilnic, pentru că pompa de recirculare se oprește când temperatura în sistem scade sub un anumit nivel 50-60 de grade, sau ceva pe aproape. Partea electrică este foarte simplă, o singură pompă, un singur termostat. Altă chestie ce am observat este lipsa bypass-ului, ceea ce am mai văzut la cineva și ceea ce am înțeles că este o modă relativ nouă, mulți neavând așa ceva la centrale. De fapt pentru cine are foc continuu acel bypass nu cred că e necesar. Bănuiesc că bypassu lucrează la început când este aprins focul și apa e rece. Cu gudron mai mult sau mai puțin, asta e altă discuție, e clar că multă lume folosește așa. L.E. cel mai probabil voi folosi o vană cu 3 căi care costă cam cât o pompă. Astfel voi reduce consumu de curent pentru momentele când va intra UPS-ul în acțiune. Editat Decembrie 18, 2019 de x_dadu Link spre comentariu
XAN77 Postat Ianuarie 3, 2020 Autor Partajează Postat Ianuarie 3, 2020 Am mai întâlnit o schemă diferită, bag seamă că sunt păreri diverse în rândul instalatorilor. Respectiv bypassul dintre tur și retur montat nu între cazan și pompă recirculare ci după pompă recirculare, adică între pompă și radiatoare. Și este un bypass pasiv dacă pot zice așa, adică o supapă de sens și un robinet parțial deschis, deci fără vană de amestec cu termoventil sau pompă. Personal nu cred că e ok. Poate că e mai mult decât deloc dar implică control full manual. Am dat de instalatori care nu pun termostat deloc și recomandă folosirea cu funcționare permanentă a pompei de recirculare, pe motiv că termostatul se poate defecta rămânând blocat pe oprit. Stând de vorbă cu o persoană ce face astfel de instalații mi-a dat o idee bună la care nu mă gândeam și anume să fac tubulatura din PPR în zona centralei, adică din garaj în cazul meu și tubulatura din casă din cupru. Astfel fac probabil puțină economie iar țevile PPR sunt și mult mai termoizolante. Nu îmi este însă clar în casă, pe cele 2 circuite de care am spus, până unde să merg cu 22, cu 18 respectiv 15. Mai pun o poză mai în clar cum vin cele 2 brațe ale traseului de agent termic, cel roșu cu 4 radiatoare + boiler și cel portocaliu cu 2 radiatoare. Link spre comentariu
yo9gcc Postat Ianuarie 3, 2020 Partajează Postat Ianuarie 3, 2020 Referitor la tubulatura de PPR in zona centralei, cunosc un caz cand a crescut temperatura exagerat de mult (nu cunosc cauza) de a ajuns sa cedeze teava si efectiv nu avea ce sa faca, abur in incapere, afara arunca apa pe la supapa de siguranta - destul de neplacuta situatia. La centrala pe lemne tebuie avut mare grija cu controlul temperaturii. La mine au plecat cu 22 pana la primul calorifer, dupa care restul traseului cu 18, cu 15 au facut racordurile de la traseul principal catre calorifere. cu 15 au mai facut traseul portocaliu unde la mine este conectat doar un calorifer si boilerul. Schita pe care ai desenat-o seamana cam cum am eu acasa mai putin traseul portocaliu unde este conectat doar un calorifer si boilerul Link spre comentariu
XAN77 Postat Ianuarie 3, 2020 Autor Partajează Postat Ianuarie 3, 2020 iar traseul cu mai multe calorifere, ce lungime în metrii are și câte calorifere cuprinde ? Sunt toate în linie ca a mine sau într-o grupare stea ? Link spre comentariu
yo9gcc Postat Ianuarie 3, 2020 Partajează Postat Ianuarie 3, 2020 (editat) Pe latura mare aproximativ 14m am 3 calorifere, pe latimea casei 9m am 1 calorifer iar pe latura din fata casei 1m dar am un calorifer de aproximativ 2100mm si inaltimea de 300mm, iar pe traseul portocaliu am 6m un calorifer si boilerul si teava de 15mm. Tot traseul este de cupru poate mai scump, mie personal mi se pare mai estetic, (teava de PPE este foarte groasa in carne) si totodata mai degaja si caldura. Editat Ianuarie 3, 2020 de yo9gcc Link spre comentariu
viorel1964 Postat Ianuarie 7, 2020 Partajează Postat Ianuarie 7, 2020 La centrala pe lemne foloseste teava de cupru (PPR poate avea probleme la 120-130 grade pe care le atingi accidental foarte usor in cazanul cu lemne (o spun din experienta). Pentru boiler am montat pompa separata,alimentata din circuitul pompei pentru caldura .Pe circuitul pompei de boiler am inseriat o priza aparenta in care bagam stecherul boilerului (inseriam rrezistenta si termostatul boilerului cu pompa ;cind aveam temperatura in cazan functiona pompa incalzire si pompa boiler ,daca se atingea temperatura pe boiler,se intrerupea pompa boiler. Sistemul a functionat bine,caderea de tensiune pe rezistenta era nesemnificativa. 1 Link spre comentariu
yo9hrb Postat Ianuarie 7, 2020 Partajează Postat Ianuarie 7, 2020 La 18.12.2019 la 13:54, x_dadu a spus: Altă chestie ce am observat este lipsa bypass-ului, ceea ce am mai văzut la cineva și ceea ce am înțeles că este o modă relativ nouă, mulți neavând așa ceva la centrale. De fapt pentru cine are foc continuu acel bypass nu cred că e necesar. Bănuiesc că bypassu lucrează la început când este aprins focul și apa e rece. Cu gudron mai mult sau mai puțin, asta e altă discuție, e clar că multă lume folosește așa. L.E. cel mai probabil voi folosi o vană cu 3 căi care costă cam cât o pompă. Astfel voi reduce consumu de curent pentru momentele când va intra UPS-ul în acțiune. Lipsa by-pass-ului duce la uzura prematura a cazanului. Cum adica sa ai foc continuu in cazan? Ai fochist angajat? La mine fac doua focuri pe zi, daca e temperatura destul de negativa (azi dimineata am avut -8 grade). In casa tin 22-23 de grade (termostatul de ambient este pus la 22.5). Incalzesc aproximativ 300mp. Ce-I drept am puffer. Link spre comentariu
XAN77 Postat Iunie 3, 2020 Autor Partajează Postat Iunie 3, 2020 La 07.01.2020 la 13:43, viorel1964 a spus: Pentru boiler am montat pompa separata,alimentata din circuitul pompei pentru caldura .Pe circuitul pompei de boiler am inseriat o priza aparenta in care bagam stecherul boilerului (inseriam rrezistenta si termostatul boilerului cu pompa ;cind aveam temperatura in cazan functiona pompa incalzire si pompa boiler ,daca se atingea temperatura pe boiler,se intrerupea pompa boiler. Sistemul a functionat bine,caderea de tensiune pe rezistenta era nesemnificativa. Nu înțeleg circuitul descris, puteți fi mai explicit ? Link spre comentariu
yo9hrb Postat Iunie 3, 2020 Partajează Postat Iunie 3, 2020 E simplu, rezistenta boilerului este inseriata cu contactul termostatului. Daca inseriezi si pompa de circulatie - voila - ai facut toata automatizarea. Caderea de tensiune pe rezistenta de incalzire este neglijabila. Link spre comentariu
okean Postat Iunie 3, 2020 Partajează Postat Iunie 3, 2020 (editat) Acum 4 ore, yo9hrb a spus: E simplu, rezistenta boilerului este inseriata cu contactul termostatului. Daca inseriezi si pompa de circulatie - voila - ai facut toata automatizarea. Caderea de tensiune pe rezistenta de incalzire este neglijabila. Circuitul fiind " serie " curentul in circuit va fi dat de curentul maxim al pompei insuficient sa incalzeasca rezistenta ! Editat Iunie 3, 2020 de okean Link spre comentariu
Florian Ciobanu Postat Iunie 3, 2020 Partajează Postat Iunie 3, 2020 eu am montat foarte multe centrale cu lemne , de cele mai multe ori la sistemele si cu boyler am folosit 3 pompe , bypas , caldura si apa calda si 2 termostate in afara de cel din boiler , cand e rece cazanul merge pompa pe bypas , cand s-a incalzit se opreste pompa bypas-ului si porneste pompa pentru apa calda , cand s-a incalzit apa se opreste pompa pt. apa calda si porneste pompa pentru incalzire , pentru boyler am folosit de cele mai multe ori termostatul lui inseriat cu pompa tot pe principiul ca rezistenta are putere mult mai mare decat pompa Link spre comentariu
XAN77 Postat Iunie 4, 2020 Autor Partajează Postat Iunie 4, 2020 (editat) Cred că am înțeles: se folosește rezistența serie cu termostatul pentru simplul fapt că asta avem la cablul de alimentare electrică al boilerului, nefiind folosită rezistența pentru a încălzi apa ci fiind folosit de fapt termostatul boilerului. Acum 7 ore, Florian Ciobanu a spus: ...cand e rece cazanul merge pompa pe bypas , cand s-a incalzit se opreste pompa bypas-ului si porneste pompa pentru apa calda , cand s-a incalzit apa se opreste pompa pt. apa calda si porneste pompa pentru incalzire... și e bine așa ? Mă refer că se oprește pompa bypas după care cazanul fiind cald intră în el apa rece din boiler, respectiv ulterior iar apă rece din radiatoare. Eu știu că bypass-ul plimbă inițial apa doar a cazanului, după care crează un amestec fără a opri brusc aducția de apă caldă din tur în retur. Editat Iunie 4, 2020 de x_dadu Link spre comentariu
Florian Ciobanu Postat Iunie 4, 2020 Partajează Postat Iunie 4, 2020 pe masura ce se incalzeste cazanul se va opri pompa de bypas si va porni pompa de apa calda , o sa vina agent rece si se va schimba stare pana se incalzeste iar si tot asa in continuare , pe masura ce se incalzeste agentul pompa pt acm ca merge din ce in ce mai mult , la montaj de genul asta eu nu am vazut gudron scurs din cazan decat daca sunt lemnele foarte ude sau verzi Link spre comentariu
BRANCA Postat Iunie 4, 2020 Partajează Postat Iunie 4, 2020 Eu am impresia ca nu va exprimati bine.Daca pompa boiler se pune in serie cu rezistenta de incalzire iese un fass!Curentul e prea mic sa incalzeasca rezistenta!Probabil puneti pompa boiler in paralel cu rezistenta de incalzire si amandoua in serie cu termostatul.Si banui ca pompa e la 220V. Link spre comentariu
Florian Ciobanu Postat Iunie 4, 2020 Partajează Postat Iunie 4, 2020 (editat) m-am exprimat corect , nu incalzesc boylerul cu curent dar nu am acces la toate contactele termostatului asa ca folosesc rezistenta ca pe un strap , vara se poate decupla firele se duc la termostatul boylerului si pun cablu pe care il bag la priza , asta cand nu mai fac focul in cazan , la majoritatea boylerelor nu ai loc sa bagi si sonda pentru termostat separat din aeasta cauza folosesc termostatul din boyler Editat Iunie 4, 2020 de Florian Ciobanu completare Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum