doru3160 Postat Decembrie 16, 2019 Partajează Postat Decembrie 16, 2019 E bine/ideal sa ai si sursa neintreruptibila si generator. Sursa sa fie pt intreruperi de durata mica, si mai ales cand nu esti acasa, iar generatorul in caz de avarii de durata, cand bateria n-ar face fata. Depinde de zona, si cum se comporta reteaua locala. Din toti cei carora le-am montat surse, doar unul a vrut si generator. Recordul la lipsa tensiune a fost de 3 zile. De cand a luat generator, n-a mai prins asemenea avarie, dar a vrut sa sufle si in iaurt. La cei care am vazut centrala montata in garaj, au renuntat sa mai bage si masina.O tin afara, in fata garajului.Nu au fost probleme de inghet al instalatiei, casa fiind locuita permanent, se face foc zilnic, nu are timp sa inghete, indiferent cat de frig e afara. Link spre comentariu
yo9gcc Postat Decembrie 16, 2019 Partajează Postat Decembrie 16, 2019 (editat) Da cu boilerul conectat la centrala e o problema, atunci cand nu mai ai foc, preia caldura apei din boiler si o recircula prin calorifere, avantaj ca ai ceva caldura si dupa ce s-a oprit focul dar apa e aproape rece dimineata . Daca boilerul este si electric si il mai ai si in priza atunci chiar este grav fiindca racind apa din el automat porneste rezistenta electrica si se comporta ca o centrala electrica. Am patit asa o perioada si aveam un consum la energie electrica destul de mare in comparatie ca o zi de vara cand aveam boilerul in priza permanent. Am in proiect o automatizare sa se decupleze boilerul de la energie electrica atunci cand functioneaza pompa de recirculare. La mine pe tur am conectat un teu la care se cupleaza un ceas pentru masurarea temperaturii si presiunea apei, dupa care o supapa de protectie care care la presiunea de 3 atm refuleaza apa din centrala(nu am avut niciodata problema asta), un robinet si senzorul pentru termostatul pompei de recirculare. Pe retul incepand de la centrala am robinet - pompa - robinet (sunt niste robineti cu piulita exact la dimensiunile filetului pompei si cu cap de surubelnita pentru deschis/inchis), robineti care sunt folositi atunci cand se strica pompa si necesita sa o schimbi, se inchid si nu mai trebuie sa scoti toata apa din instalatie., pe retur am conectat si vasul de expansiune. Eu nu am pompa de bypass montata, sunt discutii pe tema asta, ca vanzator, distribuitor de centrale spun ca trebuie montata ca apa din centrala sa se incalzeasca uniform si pentru a nu face acel grund - smoala care daca nu este curatat diminueaza puterea centralei. Am lemne uscate de cel putin un an si nu am probleme cu depunerile de grund in centrala sau condensul pe horn. Dar daca ai lemnele verzi ai sanse sa nu se ridice temperatura la centrala mai mult de 60gr. si mai tremuri si in casa dezamagit de investitie. Editat Decembrie 16, 2019 de yo9gcc Link spre comentariu
daniels Postat Decembrie 16, 2019 Partajează Postat Decembrie 16, 2019 Acum 2 ore, yo9gcc a spus: acel grund - smoala care daca nu este curatat diminueaza puterea centralei. e gudron si e foarte coroziv. Sunt niste comprimate care curata centrala de gudron. In mod normal apa nu ar trebui sa plece din centrala sub 60*C. Link spre comentariu
XAN77 Postat Decembrie 16, 2019 Autor Partajează Postat Decembrie 16, 2019 Da. și cică nici să intre prea rece că face condens, de aceea fiind necesar bypass-u ca să circule în centrală doar apa din ea, după care odată ce ajunge la temperatura setată din termostatul de pe tur pleacă pompa de recirculare dar cumva, cred eu, că încă merge și pompa bypass pentru a introduce pe retur o parte din apa caldă de la tur astfel încât pe cât posibil să nu intre apă rece în cazan. UPS-ul este obligatoriu. Lucrez acum la așa ceva, intenționez să construiesc eu unu, daca reușesc bine, dacă nu cumpăr nu-i problemă, plus acumulator deep cycle. Am și varianta parcării mașinii lîngă garaj, la peretele de 7m exterior unde aș putea amenaja pe viitor un al doilea garaj. Nu am nevoie de un garaj închis, practic tavanul ar fi important ca să nu am de rașchetat la gheașă de pe geamuri dimineața. Alte nelămuriri: 1. Dacă pe traseul spre boilerul termoelectric pun o pompă suplimentară față de cea de recirculare generală, și dacă aceasta este oprită, va mai trece apă prin ea spre boiler datorită presiunii exercitate de pompa de recirculare ? Sper că m-am făcut înțeles. 2. Există senzori de temperatură cu mod de conectare secial pentru astfel de instalații, precum termostatul cu imersie, dar fără termostat, ci doar senzorul pentru a putea monitoriza mai mulți senzori cu un singur controler ? Link spre comentariu
yo9gcc Postat Decembrie 17, 2019 Partajează Postat Decembrie 17, 2019 Da...gudron ii spune, am fost rau pe langa!! Teoretic asa am citit si eu referitor la temperatura pe retur. Practim mie asa mi-au montat-o cei de la firma cu care am lucrat. La mine gudronul am vazut ca apare atunci cand folosesc lemne umede. In rest se curata destul de usor. 1. Cred ca daca faci o ramificatie unde una pleaca spre pompa de recirculare si cealalta spre boiler dar la termostat trebuie lucrat sa porneasca la o anumita temperatura si cred ca altul sa opreasca pompa la o anumita temperatura. Link spre comentariu
XAN77 Postat Decembrie 17, 2019 Autor Partajează Postat Decembrie 17, 2019 nu înțeleg exact cum vine conectat traseul boilerului, puteți fi mai explicit ? Link spre comentariu
XAN77 Postat Decembrie 17, 2019 Autor Partajează Postat Decembrie 17, 2019 am desenat o schemă, ca să fie ceva pe care să putem discuta Link spre comentariu
yo9gcc Postat Decembrie 17, 2019 Partajează Postat Decembrie 17, 2019 (editat) In configuratia de mai sus cred ca trece apa prin boiler si cand pompa este oprita. Eu ma gandeam ceva de genul acesta Editat Decembrie 17, 2019 de yo9gcc Link spre comentariu
xubi Postat Decembrie 17, 2019 Partajează Postat Decembrie 17, 2019 Este puțin lung și haotic dar citește atent și eventual ia niște note. Dacă ai întrebări, cu plăcere, scriu din amintiri poate unele lucruri mi-au scăpat. Mai ales dacă ești spatist în materie, îți recomand insistent să soliciți celor care-ți vând centrala să-ți facă o schiță a circuitelor hidraulice cu secțiuni ale țevilor. Dacă nu au un inginer sau tehnician în stare să te sprjine, nu merită atenția ta. Un comerciant care se respectă te va ajuta, unul care-i concentrat pe banu iute, te va trimite la plimbare. Din experiența proprie pe centrala cu lemn, care durează de 12 ani și din cele învățate cândva in politehnică; Precizează din start combustibilul care va fi folosit. Dacă-i lemn să fie tăiat de doi ani și adăpostit cel puțin deasupra. (un amic a ars lemn crud într-o centrală nouă și a făcut-o praf prin februarie deja. S-a plâns mereu de gudron Dacă vânzătorul începe cu calculul necesarului de căldură în funcție de suprafață, fără să întrebe de izolarea casei, trebuie să devii circumspect. Mie mi-au calculat la prima casă undeva la 35kW centrală pe gaz (300m2) iar eu am calculat 14kW și am cumpărat 17(cea mai mică găsită) care merge din 2006 fără probleme. Acea centrală pe gaz are și ea puffer de 500l Necesarul de putere este primul lucru care trebuie calculat, nu dat cu zarul. Prea mică nu face față la frig extrem, prea mare poate costa mai mult decât ai nevoie. Necesarul de putere calculat pentru gaz îl poți dubla până la tripla pe lemn. Asta nu înseamnă consum mai mare de energie dar puterea instantanee la lemn trebuie să fie mai mare pentru temperaturi extreme, plecarea de la 0 după o avarie, sau lipsă de acasă. Centrala pe Lemn are un randament mai mic decât una pe gaz iar modularea puterii este net superioară la gaz. Cei 43 kW la mine au efectul că fac foc destul de scurt zilnic dar arde mereu la maxim de putere. debitând pe puffer. Circuitele hidraulice sunt ca cele electrice, trebuie să știi ce faci altfel din motive inexplicabile ceva nu va merge bine. Vorbim de rezistențele hidraulice ale țevilor și ale fiecărui fitting sau aparat, robinet, inclus în circuit. Contează head-ul pompelor iar aici fără o instalație corect calculată de un inginer de instalații, joci la ruletă mai ales dacă ai vas de dilatare deschisiar headul pompei prncipale nu ajunge la mansardă de exemplu. Vasul de expansiune se pune mai sus decât orice punct al instalației., nu doar decât centrala! Contrar opiniei unora, un puffer este necesar dacă vrei să folosești centrala la randament maxim, altfel va fi pe la 30-40%. Cîtă vreme arzi combustibil este bine să-l arzi la putere maximă ceea ce se poate obține doar cu puffer,. Să o ții pe jar(cărbuni încinși dar cu puțin oxigen) este păgubos și practic ține loc de puffer. Pufferul nu este boyler iar acesta nu poate înlocui pufferul(Buffer în engleză), boylerul este pentru apă caldă. dacă ai unul deștept, are o comandă cu vreo 3 relee sau electronică care în funcție de temperatura agentului termic pe primarul său, decide dacă continuă să ia căldura din centrală, puffer sau trece pe electric. Cu puffer viața centralei este mai lungă lucrând mai rar sau de loc în zona de condens(sub 60C) Un puffer de 1000l înmagazinează cam 35 kWh in ecartul 40C-80C pe care cu centrala pe off dar cu pompele comandate de aceasta, poți încălzi casa o noapte. Dacă dimensionezi corect centrala și pufferul, (este funcție de dimensiunile casei dar și de gradul de izolare) ai nevoie de foc de două ori pe zi cam 2-3h dimineața și alte 2-3 ore seara. La mine, temperatura nu scade în centrală sub 40C deci nu încep prin a încălzi de fiecare dată centrala de la 20C timp de 1/2-1 ore ceea ce se traduce in viață mai lungă a centralei și economie de combustibil. Emisia de gudron se poate reduce până la neglijabil prin arderea unui lemn uscat(norma DIN prevede 2 ani) și prin reglarea aerului primar și secundar(unele mai deștepte au și aer terțiar) pentru o mărire a temperaturii la ieșirea spre horn,(măsori cu sonda de temperatură a unui multimetru) plecând de la cartea tehnică a centralei. Asta poate afecta grătarele de fontă/oțel /șamotă care trebuie schimbate mai des. Trebuie găsit prin reglaje repetate punctul unde nu mai ai condens după ce temperatura centralei a trecut de 40-50C Dacă lucrezi cu circuit închis sub presiune,(puține centrale pot asta) presiunea de poziție(altitudine) nu mai are aceeași relevanță ca atunci când lucrezi cu vas de expansiune deschis Condițiile la mine sunt centrală în demisol care este încălzit prin aceea că nu am pus izolație pe hornul de inox(inox de 2 mm cumpărat de la italinox cred) Hornul este izolat pe toată trecerea prin casă până la ieșirea fumului și protejat de ploaie și are 11m cu fi 200mm) . Centrala Arca Aspiro43 cu automatizare cu microprocesor și 3 senzori, doi pe centrală și unul pe puffer. UPS cu două baterii VRLA și circuit de răcire cu termostat, legat la rețeaua de apă a casei. Vasul de expansiune are 100 de litri , boylerul 160l iar pufferul are 1000l (din calcul a dat 2000l pt a face foc doar o dată pe zi dar nu mi-am permis decât 1000l deci fac de două ori) Am încălzire-n pardoseală pe 240m2 iar cei 120 m2 ai demisolului sunt încălziți și ei din căldura rezidulă a centralei, hornului, cum spuneam mai sus. Consumul este undeva la 15 steri de lemn mixt pe sezon 15 octombrie-15Mai uneori 1 Iunie (altitudine 700m) pentru cei 360m2 încălziți la 24.5C Link spre comentariu
XAN77 Postat Decembrie 18, 2019 Autor Partajează Postat Decembrie 18, 2019 (editat) Acum 13 ore, yo9gcc a spus: Eu mă gândeam ceva de genul acesta posibil să fie un aranjament mia bun, dar ce oprește apa împinsă pe tur de către pompa de recirculare să nu intre și în boiler ? Sensul apei este același, faptu că nu merge pompa de pe traseul boilerului duce la aceeași dilemă, dacă apa trece printr-o pompă oprită. xubi Citat ...... Combustibilul va fi cărbune cocs petrolier. am văzut la prea multe persoane, care folosesc de prea mulți ani, ca să am vreo îndoială a viabilității acestei soluții. Casa are circa 70mp (exclus garajul), casă parter, izolație polistiren de 5cm peste BCA de 20cm. Locația este județul Constanța la 12km de mare. În pod este turnat un strat de 2 degete de rombeton (ciment cu rumeguș) peste un polistiren de 3cm, iar peste ciment am pus un strat de vată minerală de 10 (tăiată în fâșii de 50-60cm lățime și pusă între grinzi (grinzile fiind cu circa 5-6cm deasupra rombetonului. Cred că aș mai putea așeza 1-2 straturi de vată minerală. Eu estimez că un cazan de 24KW ar fi suficient. Puffer nu intenționez să iau, decât dacă aș folosi doar lemn ceea ce nu cred că se va întâmpla, lemnul cred că va fi din ce în ce mai rar și scump. Editat Decembrie 18, 2019 de x_dadu Link spre comentariu
yo9gcc Postat Decembrie 18, 2019 Partajează Postat Decembrie 18, 2019 Acum 52 minute, x_dadu a spus: posibil să fie un aranjament mia bun, dar ce oprește apa împinsă pe tur de către pompa de recirculare să nu intre și în boiler ? Sensul apei este același, faptu că nu merge pompa de pe traseul boilerului duce la aceeași dilemă, dacă apa trece printr-o pompă oprită. Aceiasi intrebare poti sa iti pui si pe circuitul de bypass fiindca este efectiv in paralel cu el. Dar de fapt pompa nu impinge pe tur ci trage de pe retur! Link spre comentariu
daniels Postat Decembrie 18, 2019 Partajează Postat Decembrie 18, 2019 Estimativ, si probabil prin calcule savante tot cam acolo vei ajunge, o soba buna are 4KW. Inmulteste cu nr de camere si cu un coefiient de 1,5. Asta in cazul in care nu ai camere foarte mari, m-am raportat la camere care se pot incalzi de la o soba. Link spre comentariu
XAN77 Postat Decembrie 18, 2019 Autor Partajează Postat Decembrie 18, 2019 în prezent am 2 teracote, una în perete între 2 camere (una de 16mp una de 10mp), și una în living (sufragerie+bucătărie) unde se intră dintr-un hol neexistând ușă, deci holul este încălzit de aceeași sobă din living, care însumează astfel cam 35mp. Baia e singura neîncălzită, geamul stă oscilobatat mereu pentru a intra aer când fac focurile. Iarna asta este a 10-a pentru sobe și nu-mi place cum se prezintă (multe cărămizi căzute din focar) ar necesita reparații majore, plus problemele cu fumul, foarte rare întradevăr, când e vânt ciudat afară, dar foarte enervante, plus baia neîncălzită = vreau să pun centrală. Înălțimea camerelor este ca la bloc 2,5m. Livingul este cel ce are perete comun cu garajul și am de gând ca în zona unde este actuala sobă, după ce o elimin, să fac o ușă spre garaj. atașez un desen făcut de mine la vremea respectivă (2010) ce include și garajul (în stânga). Centrala vreau să o pun în garaj în partea de sus-dreapta din desen, cu 2 trasee de calorifere, unu în partea de sus (bucătărie-baie-camera mare dreapta sus-camera mică dreapta jos) și unu ce va intra în living probabil undeva mai jos(pe desen) de locul unde se află acum soba, (viitoarea ușă spre garaj) ca țevile să fie mascate de mobilierul din prezent de pe acel perete și va duce la 2 calorifere din care unu sub fereastra de la sufragerie (stânga jos) și unu în hol. Știu că traseele nu sunt deloc echilibrate ca lungime și nr. de calorifere arondate, ar fi fost bine traseul ce duce la hol să ducă și la cel din camera mică (jos dreapta) dar nu am cum le masca fără deranj/cheltuieli mari). Link spre comentariu
xubi Postat Decembrie 18, 2019 Partajează Postat Decembrie 18, 2019 Inginerul ăla de care-ți povesteam ți-ar spune că există supape de sens dacă este nevoie de un singur sens de curgere. Dacă vrei să-ți calculezi singur necesarul energetic(mai exact pierderile) ai putea face asta cu un program on line. Eu am folosit https://www.ubakus.de/u-wert-rechner/index.php? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum