Balazs Andras Postat Decembrie 6, 2019 Partajează Postat Decembrie 6, 2019 (editat) Împărtășesc un proiect de reutilizare a unui motor trifazat de 0.75kw 3000rpm, fabricat în România. Am văzut un motor transformat în polizor recent pe Instagram la un prieten, am avut un motor in pivniță, a stat acolo cam 15 ani, avea ax uzat si îndoit și rulmenti varză. Am decis să încerc să fac alt ax pe strung mai lung cu două filet pe capete si sa transform în polizor. Am demontat, am dus rotorul si am scos axul pe presă hidraulica, am făcut alt ax pe strung am prins o bară între vârfuri și dai bătaie, 3 ore de strunjit, am reușit să fac un ax mai lung de 150mm, am montat rotorul, si am schimbat rulmenti acum rămâne să testez, o sa leg la 220v mono cu condenzator. Editat Decembrie 6, 2019 de validae Numele ţării cu majusculă 1 Link spre comentariu
sesebe Postat Decembrie 6, 2019 Partajează Postat Decembrie 6, 2019 Filetul de la capete sper ca unul este invers. Ca sa nu se desfacă la pornire trebuie ca socul de pornire sa fie în sensul strigerii piulitelor. 1 Link spre comentariu
Balazs Andras Postat Decembrie 7, 2019 Autor Partajează Postat Decembrie 7, 2019 Acum 6 ore, sesebe a spus: Filetul de la capete sper ca unul este invers. Ca sa nu se desfacă la pornire trebuie ca socul de pornire sa fie în sensul strigerii piulitelor. Da unul dintre filete e stângaci, când pornesc o sa fiu atent la sensul rotație. Link spre comentariu
flomar60 Postat Decembrie 7, 2019 Partajează Postat Decembrie 7, 2019 Sa faceti neaparat o echilibrare a rotorului cu noul ax....La aproape 3000 rot/min vor aparea vibratii.... Link spre comentariu
Balazs Andras Postat Decembrie 7, 2019 Autor Partajează Postat Decembrie 7, 2019 Acum 6 ore, flomar60 a spus: Sa faceti neaparat o echilibrare a rotorului cu noul ax....La aproape 3000 rot/min vor aparea vibratii.... Cand am presat axul inapoi in rotor am luat un span din rotor sa nu aiba bătaie radial, axial, si am verificat puțin pe două prizme sa verific echilibrare, dar e ok. Link spre comentariu
Balazs Andras Postat Decembrie 7, 2019 Autor Partajează Postat Decembrie 7, 2019 (editat) Azi am reușit să pornesc, si merge bine si silentios, am legat două condensatoare in paralel, cel mic dle 25mf care este legat permanent si unul de 100mf pt pornire cu buton de deconectare, cam face jur de 0.5kw pe monofazic destul de puternică după cum am jucat puțin, mai trebui să fac talpa si gărzile, axul e mai lung pe partea stângă acolo pun pasla sau peri sârmă. Am măsurat puțin și amperajul, la pornire suge 14amperi șiîn gol fara sarcina 1.8 am. Editat Decembrie 7, 2019 de Balazs Andras 1 Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 7, 2019 Partajează Postat Decembrie 7, 2019 Flansa aia o sa cam incurce treaba acolo.Mai bine o strunjeai, si lasai capacul ca in cealalta parte. Link spre comentariu
valivoi Postat Decembrie 7, 2019 Partajează Postat Decembrie 7, 2019 Domnule draga ai facut cea mai mare greseala,inlocuirea axului unui rotor se face astfel :se face cota de asamblare a axului pe cota pachetului de tole si celelalte cote se lasa cu aproximativ 1 mm mai mare in diametre,toate cotele se fac din aceeasi prindere.Se preseaza axul in pachetul de tole(axul in prealabil se tine cateva ore la congelator si rotorul se incalzeste pana pe la 100 grade pentru asamblare mai usoara).Se lasa sa se raceasca,apoi se prinde ansamblul in strung si se centreaza cu ajutorul ceasului comparator sa nu aiba bataie corpul pachetului de tole si apoi dintr-o singura prindere se finiseaza cotele ce au ramas cu diametrele mai mari din prima prelucrare.Asa nu interveniti in diametrul pachetului de tole si nu mariti intrefierul motorului. Si sper ca nu aveti de gand sa lasati piatra de polizor fara aparatoare.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Link spre comentariu
Balazs Andras Postat Decembrie 7, 2019 Autor Partajează Postat Decembrie 7, 2019 (editat) Acum 20 minute, valivoi a spus: Domnule draga ai facut cea mai mare greseala,inlocuirea axului unui rotor se face astfel :se face cota de asamblare a axului pe cota pachetului de tole si celelalte cote se lasa cu aproximativ 1 mm mai mare in diametre,toate cotele se fac din aceeasi prindere.Se preseaza axul in pachetul de tole(axul in prealabil se tine cateva ore la congelator si rotorul se incalzeste pana pe la 100 grade pentru asamblare mai usoara).Se lasa sa se raceasca,apoi se prinde ansamblul in strung si se centreaza cu ajutorul ceasului comparator sa nu aiba bataie corpul pachetului de tole si apoi dintr-o singura prindere se finiseaza cotele ce au ramas cu diametrele mai mari din prima prelucrare.Asa nu interveniti in diametrul pachetului de tole si nu mariti intrefierul motorului. Si sper ca nu aveti de gand sa lasati piatra de polizor fara aparatoare.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Totul fuge bine si am măsurat are o bătaie de max 0.02 mm, merge silentios fara vibratii, fie care om altfel rezolva munca eu zic ca rezultatul final vorbește, probabil cam mai sunt multe variante si metode. Deja am început să fabrica gărzile, fără gardă e cam periculos. Editat Decembrie 7, 2019 de Balazs Andras Link spre comentariu
sesebe Postat Decembrie 7, 2019 Partajează Postat Decembrie 7, 2019 Lasă-l sa vadă și el cum trece piatra sparta prin perete. Am văzut o piatra care a trecut printr-un perete subțire de BCA (7-10cm). Noroc ca nu a nimerit și altceva pe traiectorie. 1 Link spre comentariu
Balazs Andras Postat Decembrie 7, 2019 Autor Partajează Postat Decembrie 7, 2019 Acum 27 minute, sesebe a spus: Lasă-l sa vadă și el cum trece piatra sparta prin perete. Am văzut o piatra care a trecut printr-un perete subțire de BCA (7-10cm). Noroc ca nu a nimerit și altceva pe traiectorie. Eu lucrez într-o scularie acolo am văzut piatra de la mașină de rectificat cilindric care sa rupt, si a zburat pe lângă operator crede ma stiu cat este de periculos. Link spre comentariu
bandutoiu Postat Decembrie 10, 2019 Partajează Postat Decembrie 10, 2019 A iesit bine de flansa se poate face un L pentru prinderea talpi in doua parti,mai nou sint soluti care lipesc axul loctite si nu mai trebuie incalzit nimic ,din cite stiu tolele nu pre este ok sa le incalzesti pot sa isi piarda calitatile. Link spre comentariu
Balazs Andras Postat Decembrie 10, 2019 Autor Partajează Postat Decembrie 10, 2019 Acum 5 ore, bandutoiu a spus: A iesit bine de flansa se poate face un L pentru prinderea talpi in doua parti,mai nou sint soluti care lipesc axul loctite si nu mai trebuie incalzit nimic ,din cite stiu tolele nu pre este ok sa le incalzesti pot sa isi piarda calitatile. Mersi! Am modificat puțin flansa si am facut o bază unde pun partea electronică, mai trebui să fac garda pt piatra. Sunt de acord mai bine iau un span de 0.3mm decât să încălzesc tolele, eu am întrebat de la un coleg cine a lucrat 2 ani într-un atelier de rebobinat motoare el zice ca distanța între rotor si stator la un motor de 3000rpm nu e asa pretențios, e mai pretențios la motoare cu turatie mici ex 950rpm sau cu doi turati. Link spre comentariu
Balazs Andras Postat Decembrie 11, 2019 Autor Partajează Postat Decembrie 11, 2019 Am facut garda pt piatră. La început m-am gândit dacă nu o sa fie bună axă atunci arunc motorul la fier vechi dar cumva a ieșit, tabla de 2mm am luat din fier vechi partea electronică și piatra a costat cam 130ron. Un motor second pe olx e cam 200ron, un polizor din magazin e 250ron, nu prea merită numai dacă cineva are un motor și timp si scule. Mai rămâne să schimb cablu cu steckerul, și să vopsesc, eventual mai măsor puțin cu multimetru valoarile, sub sarcină. 3 Link spre comentariu
flomar60 Postat Decembrie 11, 2019 Partajează Postat Decembrie 11, 2019 La 10.12.2019 la 15:26, Balazs Andras a spus: .... eu am întrebat de la un coleg cine a lucrat 2 ani într-un atelier de rebobinat motoare el zice ca distanța între rotor si stator la un motor de 3000rpm nu e asa pretențios, e mai pretențios la motoare cu turatie mici ex 950rpm sau cu doi turati. Initial m-am abtinut sa raspund la acest post....dar ,m-am gandit apoi, ca sunt multi incepatori care iau de bun ce se scrie aici si afirmatia de mai sus este gresita! Este foarte importanta dimensiunea intrefierului la orice motor!...indiferent de turatie!... valoarea intrefierului stabileste un compromis optim intre puterea electrica consumata din retea si puterea mecanica oferita la ax...modificarea intrefierului duce la scaderi drastice ale puterii mecanice cu toate ca puterea electrica consumata ramane aprox. aceeasi.... PS. Pe partea libera a axului nu se poate monta o perie de sarma/pasla ?....ar fi utila zic eu!...sau o piatra de polizor in unghi... 1 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum