Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Restaurare acumulator - de plictiseala


Sharky

Postări Recomandate

Cu tensiunea masurata corect de data asta am remarcat ca de la 14.2- 14.4 in sus masurat direct pe borne se aude cum scoate bule.

Iar de pun spuma la gaurile de ventilare iese cam o bula pe minut.

Curent nu mai trage, sub 0.05a. Deci e plina de tot. Poate chiar prea plina.

De ii dau 15v curentul iar nu e grozav. 0.2a.

 

Cred ca in celula cu 1.22 ar trebui o desulfatare cum zice colegul nostru cu praf, apoi pus acid nou. Dar, nu mai are sens. Masor iar rez interna si o pun pe masina asa cum e. Invartea bine inainte sigur invarte si acum.

Editat de Sharky
Link spre comentariu

La aceste acumulatoare desulfatare nu se poate face decit total, trebuie tot acumulatorul golit si efectuata procedura, nu aveti acces la bornele elementului.

Totusi s`ar putea sa fie insuficienta pina ma urma , poate fi separatorul strapuns sau descarcare lenta prin depunerile de pe fundul elementului.

Nu prea mai merita la 5 ani vechime.

Daca doriti neaparat, doar pakistani style dar si acolo este dificil, nu se gasesc separatori, placi si bride noi.

 

 

Link spre comentariu

Nu are descarcare si nu prea ma intere, de maine masina va fi folosita zilnic.

13.34 13.05 1.2 27 163
in gol apoi prima valoare citita in sarcina
13.34 13.03 1.2 29 152
in gol apoi apoi media prima si 2 in sarcina
13.28 13.02 1.2 24 179
in gol apoi medie din prima si a doua val
12.4 12.25 1.2 15 231
sarcina 60s, prima valoare citita dupa
12.47 12.26 1.2 21 169
sarcina 30s apoi medie din prima si a doua val
12.45 12.25 1.2 20 176
sarcina 120s, prima valoare citita dupa deconectare
12.42 12.32 1.2 10 351
sarcina 8s, prima valoare citita dupa deconectare

 

Diverse masuratori. Mai nou ca sa nu am diferente de esantionare iau a doua valoare citita de multimetru.

L-am pus pe masina, au invartit-o de i-au sarit fulgii. Sa vedem cat tine.

https://photos.app.goo.gl/FgX6LaTrK12rt3qT7

 

Asa ca din moment ce cu astea am terminat, ma intorc la torturat varta de 100, aia din 2012 si cu 16Ah ramasi in ea. :))

Deocamdata dupa 10 zile tesniunea la borne a scazut la 12.57. Oare e ok?

 

12.9 10 min de la incarcare

12.87 4h

12.82 14h

12.8 24h

12.78 36h

12.72 2d

12.67 3d

12.65 4d

12.65 7d

12.57 10d

 

Pakistani no way, asta e bateria de pe mertzan, a primit deja alta noua, ce fac acu e de joaca si prin metode simple.

Link spre comentariu

Total de acord, doar ca asta de 100 dar masurat 16ah desi invartea, de il lasai o saptamana deja invartea greu.

Sau de lasam radio si deschideam periodic usile, umbland pe la masina, ramaneai cam repede fara curent.

 

Oare de ce nu se poate desulfata/recupera fara metode mecanico chimice?

Curentul o ia pe calea mai usoara si cristalu de sulfat ramane la loc in timp ce partea rămasă sanatoasa inca fierbe in draci.

Link spre comentariu

Asta de 100Ah sta deja de 16 zile degeaba, temperatura camerei 21-23C.

12.56V 

 

rezistenta interna:

12.56 12.39 1.2 16 216
in gol apoi prima valoare citita in sarcina
12.56 12.36 1.2 19 183
in gol apoi apoi media prima si 2 in sarcina
12.51 12.38 1.2 13 279
in gol apoi medie din prima si a doua val
12.15 12.03 1.2 12 263
sarcina 60s, prima valoare citita dupa
12.17 12.03 1.2 14 227
sarcina 60s apoi medie din prima si a doua val
12.2 12.06 1.2 14 230
sarcina 120s, prima valoare citita dupa deconectare
12.21 12.1 1.2 11 294
sarcina 8s, prima valoare citita dupa deconectare

 

Valorile sunt clar mai bune ca la rombat.

O pun iar la copt, iar de data asta masor tensiunea in mod corect.

Link spre comentariu

Încărcarea acumulatorului în camera e nesanatoasa! Numai în loc aerisit! În rest poate porni senzorul de gaz....... Dacă se încarcă mai intens sau mai îndelung și se constata încălzirea laterala,(încălzirea peste o temp strica bateria) e bine de făcut operațiunea cu bateria pusa în lighian cu apa, ca răcire. După cicluri încărcare /descărcare la curenți mici e bine de *miscat* bateria cu montat pe mașină, acționat demarorul, mers 1 min, oprit iarăși dat la demaror, cam 4-5 cicluri

Link spre comentariu

cum adica sa incarci mai intens ? formarea se face cu 1/10 si incarcarea cu 1/20 si astea sunt valori la care limitezi la inceputul incarcarii. Spre final nu mai ai curent ca sa incarci intens, doar daca mergi peste 14,7V-15V. Doar la formare am simtit nevoia sa folosesc ligheanul de plastic cu apa, dar bule de hidrogen face tot timpul si daca ai sansa sa se acumuleze cumva nu le trebuie decat o scanteie.

Link spre comentariu

O incarc pe balcon cand ii dau sa bulbuceasca. In casa o tin sub 13.8 ca sa incarc grosu si acolo is zero bule.

Bulbuceala o fac la 14.7-15v tensiune sursa dar curentul fiind limitat la 0.2a pe borne ajung 14v in crestere dupa multa vreme.

Apoi ii mai trag o descarcare pt remasurare capacitate.

Cred ca in final o voi folosi pe ups. Pe masina nu are sens sa o mai pun.

Editat de Sharky
Link spre comentariu
  • 4 ani mai târziu...

A doua victima la disectie/ciobaneala.

Romb(e)at Premier, fara intretinere 60Ah 2015 (parca) cele cu carcasa verde.

Dopurile e pot scoate deci pot completa/descompleta.

 

Am tinut-o sa o am la indemana, am si pornit mertanul de cateva ori cu ea, doar ca a clacat de tot, o celula cred ca e in scurt.

 

Adica o incarc si tensiunea nu urca la 14V, ramane jos, toate celulele fierb mai putin una.

In gol are 11V, deci e clar.

Toate celulele au lichid la acelasi nivel.

 

Treaba se face in scop didactic. Bateria a fost demult trecuta in rezerva alta i-a luat locul.

 

Ce mai pot incerca?

M-am gandit sa scot lichidul din celula moarta intr-un borcan, restul de lichid in altul.

Apoi cumva in celula moarta sa incerc sa inlatur scurt circuitul, dar nu stiu cum inca.

Cred ca de pun apa distilata sa o fierb nu cred ca ajuta.

Link spre comentariu
Acum 7 minute, Sharky a spus:

A doua victima la disectie/ciobaneala.

Romb(e)at Premier, fara intretinere 60Ah 2015 (parca) cele cu carcasa verde.

Dopurile e pot scoate deci pot completa/descompleta.

 

Am tinut-o sa o am la indemana, am si pornit mertanul de cateva ori cu ea, doar ca a clacat de tot, o celula cred ca e in scurt.

 

Adica o incarc si tensiunea nu urca la 14V, ramane jos, toate celulele fierb mai putin una.

In gol are 11V, deci e clar.

Toate celulele au lichid la acelasi nivel.

 

Treaba se face in scop didactic. Bateria a fost demult trecuta in rezerva alta i-a luat locul.

 

Ce mai pot incerca?

M-am gandit sa scot lichidul din celula moarta intr-un borcan, restul de lichid in altul.

Apoi cumva in celula moarta sa incerc sa inlatur scurt circuitul, dar nu stiu cum inca.

Cred ca de pun apa distilata sa o fierb nu cred ca ajuta.

Nu ai ce sa ii faci numai sa schimbi elementul dar e complicat

Link spre comentariu
Acum 31 minute, Sharky a spus:

Da, nu as taia carcasa. Oare nu pot rupe acel scurt cu un aparat de sudura?

Adica de la curentul mare sa rup puntea care acum imi sunteaza acel element?

Ca ma gandesc ca aia e explicatia, ceva mizerie o fi cazuta acolo.

s au rupt separatori is gauriti acolo face scurt  separatori is ca o punga trasa pe placa de plus numai daca scoti elementul si sa il inlocuiesti eu am desfacut cateva si toate aveau aceeasi boala

 

Link spre comentariu
Acum 11 minute, Sharky a spus:

Atunci pot face altfel? Sa rup de tot separatorul ca sa se sunteze acel element?

Si sa ma aleg cu o baterie de 10V in loc de 12V.

 trebuie sa faci punte peste el altfel se duc si ceilalti elementi o sa ai incarcata 10.5v cu conditia ca nu sunt si ceilalti bolnavi

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări