Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motor trifazic elevator


cheluakame

Postări Recomandate

Salutare, tuturor.

Dupa mult timp revin cu placere pe forum, dar cu o problema din păcate.

Am un prieten ce are un elevator cu motor trifazic. Însă el beneficiază doar de alimentare monofazica. 

A încercat pornirea cu condensatoare, în gol funcționează fără probleme, în sarcina ridică puțin și nu mai are forța .

Motorul ar fi de 3 kw, si elevatorul ar ridica 4.5 tone.

Problema am înțeles că ar fi din cauza motorului totuși, pentru a putea funcționa în monofazic, trebuie să aibă minim o turație de 3000 rpm si acesta are 2700 sau 2750 rpm.

Întrebarea ar fi dacă s-ar putea rebobina încât să poată funcționa în sistem monofazic (evident tot cu doua sensuri, sus/jos) sau dacă se poate monta ceva (componente electronice) care să îl poată funcționa în sistem monofazic.

Ca idee, greutatea maximă ce ar trebui să ridice este undeva sub jumate, adică 1.3-2 tone.

Mulțumesc anticipat.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 12
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • cheluakame

    4

  • sesebe

    2

  • iop95

    2

  • gica70

    2

Top autori în acest subiect

Acum 14 minute, cheluakame a spus:

Nu, dar din căutări, un astfel se invertor costa cat jumătate din elevator...

Si costa si mai mult daca te dibuiesc cei de la ISCIR cand vin pt autorizare ca l-ai manarit.

Link spre comentariu
1 oră în urmă, sesebe a spus:

Cum ai calculat ca-i trebuie 3000 RPM si cum ai masurat ca acum are numai 2700-2750 RPM?

Ce tip de cuplaj are de-i critica turatia?

Nu eu am calculat, din câteva discuții cu persoane care au mai avut astfel de motoare, au zis ca în sarcina, ce au fost sub 3000 rpm nu au funcționat.

În ceea ce privește turația lui scrie pe el.

Acum 58 minute, doru3160 a spus:

Si costa si mai mult daca te dibuiesc cei de la ISCIR cand vin pt autorizare ca l-ai manarit.

Este folosit pentru uz personal, nu comercial. Altfel lua de la început unul monofazat si instalat de firma autorizata.

Editat de cheluakame
Link spre comentariu

Sa schimbe motoarele cu unele monofazate...se gasesc la 230v/ 3kw si 3000 rot/min chinezesti......iese mult mai ieftin, cam 3-500 lei un motor.

Editat de mac01
Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Buna

Un coleg a avut aceasi problema si s-a rezolvat.Nu stiu insa cum,dar stiu ca a refacut legaturile un electrician de la CFR.

Elevatorul este hidraulic.Ma interesez si postez aici.

Spor

Alex

Link spre comentariu
  • 5 luni mai târziu...

Bun, revin cu detalii.

In cazul de fata, este elevator cu "șurub" și lanț între coloane.

Până la urmă a luat un motor monofazat de 2.2 kw, și 1500 rpm.

Din ce am văzut are 3 bobine, și 2 condensatori.

As bănui eu că ar avea așa, o bobina principala, una de "lucru" și una de pornire. (Culorile firelor din cate îmi aduc aminte roșu z1w1- roșu z2w2, albastru v1- albastru v2, maro u1 - albastru U2).

Am reușit să le trecem prin contactori și să îl facem să funcționeze în două sensuri.

 

Problema ar fi următoarea, condenatorii "de pornire" și "de funcționare" ar fi conform celor scrise pe ei 150, respectiv 25 micro. Și zic problema pentru că într-o carcasă de condensator (masiv cum sunt cele de pornire) am găsit condensatoare electrolitice legate minus - minus pentru a obține unul nepolarizat ...

Întrebarea este dacă valorile respective ar fi ok pentru a le înlocui cu unele de pornire.

Motorul este un yl90l - 4 de 2.2 kw și 1500 rpm.

 

Mulțumesc anticipat.

 

 

Link spre comentariu

Pune o schema, cu 3 infasurari si 2 condensatoare nu prea am vazut, daca zici ca este monofazic

 

Editat de gica70
Link spre comentariu

Daca are acces la bornele motorului trifazat, se rezolva mult mai simplu cu un convertizor de frecventa cu alimentare monofazata 1x230V si iesire trifazata 3x230V.

Se trece motorul in conexiune triunghi si cam asta e...

Iar convertizorul poate fi un model fara facilitati complexe, SH, mult mai ieftin fata de unul nou.

Link spre comentariu
Acum 16 ore, cheluakame a spus:

yl90l - 4 de 2.2 kw și 1500 rpm.

res_62335af84831769f79e693585cae384b_80x80_pnp9.jpg Scrie aici,  200micro la 220V si 45micro la 450V.

1 oră în urmă, iop95 a spus:

Daca are acces la bornele motorului trifazat, se rezolva mult mai simplu cu un convertizor de frecventa cu alimentare monofazata 1x230V si iesire trifazata 3x230V.

Se trece motorul in conexiune triunghi si cam asta e...

Iar convertizorul poate fi un model fara facilitati complexe, SH, mult mai ieftin fata de unul nou.

 

 

Acum 16 ore, cheluakame a spus:

Până la urmă a luat un motor monofazat de 2.2 kw, și 1500 rpm.

Vorbim despre un motor monofazat tip yl90l.

 

Editat de gica70
Link spre comentariu

Am raspuns la problema initiala... instalatia avea motor trifazat. Nu avea acces la borne sau de ce a inlocuit motorul?

A fost mai ieftin motorul monofazat + modificarile fata de un convertizor de frecventa SH?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări