cheluakame Postat Noiembrie 17, 2019 Partajează Postat Noiembrie 17, 2019 Salutare, tuturor. Dupa mult timp revin cu placere pe forum, dar cu o problema din păcate. Am un prieten ce are un elevator cu motor trifazic. Însă el beneficiază doar de alimentare monofazica. A încercat pornirea cu condensatoare, în gol funcționează fără probleme, în sarcina ridică puțin și nu mai are forța . Motorul ar fi de 3 kw, si elevatorul ar ridica 4.5 tone. Problema am înțeles că ar fi din cauza motorului totuși, pentru a putea funcționa în monofazic, trebuie să aibă minim o turație de 3000 rpm si acesta are 2700 sau 2750 rpm. Întrebarea ar fi dacă s-ar putea rebobina încât să poată funcționa în sistem monofazic (evident tot cu doua sensuri, sus/jos) sau dacă se poate monta ceva (componente electronice) care să îl poată funcționa în sistem monofazic. Ca idee, greutatea maximă ce ar trebui să ridice este undeva sub jumate, adică 1.3-2 tone. Mulțumesc anticipat. Link spre comentariu
sesebe Postat Noiembrie 17, 2019 Partajează Postat Noiembrie 17, 2019 Invertor trifazat a incercat? Link spre comentariu
cheluakame Postat Noiembrie 17, 2019 Autor Partajează Postat Noiembrie 17, 2019 Nu, dar din căutări, un astfel se invertor costa cat jumătate din elevator... Link spre comentariu
sesebe Postat Noiembrie 17, 2019 Partajează Postat Noiembrie 17, 2019 Cum ai calculat ca-i trebuie 3000 RPM si cum ai masurat ca acum are numai 2700-2750 RPM? Ce tip de cuplaj are de-i critica turatia? Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 17, 2019 Partajează Postat Noiembrie 17, 2019 Acum 14 minute, cheluakame a spus: Nu, dar din căutări, un astfel se invertor costa cat jumătate din elevator... Si costa si mai mult daca te dibuiesc cei de la ISCIR cand vin pt autorizare ca l-ai manarit. Link spre comentariu
cheluakame Postat Noiembrie 17, 2019 Autor Partajează Postat Noiembrie 17, 2019 (editat) 1 oră în urmă, sesebe a spus: Cum ai calculat ca-i trebuie 3000 RPM si cum ai masurat ca acum are numai 2700-2750 RPM? Ce tip de cuplaj are de-i critica turatia? Nu eu am calculat, din câteva discuții cu persoane care au mai avut astfel de motoare, au zis ca în sarcina, ce au fost sub 3000 rpm nu au funcționat. În ceea ce privește turația lui scrie pe el. Acum 58 minute, doru3160 a spus: Si costa si mai mult daca te dibuiesc cei de la ISCIR cand vin pt autorizare ca l-ai manarit. Este folosit pentru uz personal, nu comercial. Altfel lua de la început unul monofazat si instalat de firma autorizata. Editat Noiembrie 17, 2019 de cheluakame Link spre comentariu
mac01 Postat Noiembrie 17, 2019 Partajează Postat Noiembrie 17, 2019 (editat) Sa schimbe motoarele cu unele monofazate...se gasesc la 230v/ 3kw si 3000 rot/min chinezesti......iese mult mai ieftin, cam 3-500 lei un motor. Editat Noiembrie 17, 2019 de mac01 Link spre comentariu
-Atlas- Postat Decembrie 2, 2019 Partajează Postat Decembrie 2, 2019 Buna Un coleg a avut aceasi problema si s-a rezolvat.Nu stiu insa cum,dar stiu ca a refacut legaturile un electrician de la CFR. Elevatorul este hidraulic.Ma interesez si postez aici. Spor Alex Link spre comentariu
cheluakame Postat Mai 6, 2020 Autor Partajează Postat Mai 6, 2020 Bun, revin cu detalii. In cazul de fata, este elevator cu "șurub" și lanț între coloane. Până la urmă a luat un motor monofazat de 2.2 kw, și 1500 rpm. Din ce am văzut are 3 bobine, și 2 condensatori. As bănui eu că ar avea așa, o bobina principala, una de "lucru" și una de pornire. (Culorile firelor din cate îmi aduc aminte roșu z1w1- roșu z2w2, albastru v1- albastru v2, maro u1 - albastru U2). Am reușit să le trecem prin contactori și să îl facem să funcționeze în două sensuri. Problema ar fi următoarea, condenatorii "de pornire" și "de funcționare" ar fi conform celor scrise pe ei 150, respectiv 25 micro. Și zic problema pentru că într-o carcasă de condensator (masiv cum sunt cele de pornire) am găsit condensatoare electrolitice legate minus - minus pentru a obține unul nepolarizat ... Întrebarea este dacă valorile respective ar fi ok pentru a le înlocui cu unele de pornire. Motorul este un yl90l - 4 de 2.2 kw și 1500 rpm. Mulțumesc anticipat. Link spre comentariu
gica70 Postat Mai 7, 2020 Partajează Postat Mai 7, 2020 (editat) Pune o schema, cu 3 infasurari si 2 condensatoare nu prea am vazut, daca zici ca este monofazic Editat Mai 7, 2020 de gica70 Link spre comentariu
iop95 Postat Mai 7, 2020 Partajează Postat Mai 7, 2020 Daca are acces la bornele motorului trifazat, se rezolva mult mai simplu cu un convertizor de frecventa cu alimentare monofazata 1x230V si iesire trifazata 3x230V. Se trece motorul in conexiune triunghi si cam asta e... Iar convertizorul poate fi un model fara facilitati complexe, SH, mult mai ieftin fata de unul nou. Link spre comentariu
gica70 Postat Mai 7, 2020 Partajează Postat Mai 7, 2020 (editat) Acum 16 ore, cheluakame a spus: yl90l - 4 de 2.2 kw și 1500 rpm. Scrie aici, 200micro la 220V si 45micro la 450V. 1 oră în urmă, iop95 a spus: Daca are acces la bornele motorului trifazat, se rezolva mult mai simplu cu un convertizor de frecventa cu alimentare monofazata 1x230V si iesire trifazata 3x230V. Se trece motorul in conexiune triunghi si cam asta e... Iar convertizorul poate fi un model fara facilitati complexe, SH, mult mai ieftin fata de unul nou. Acum 16 ore, cheluakame a spus: Până la urmă a luat un motor monofazat de 2.2 kw, și 1500 rpm. Vorbim despre un motor monofazat tip yl90l. Editat Mai 7, 2020 de gica70 Link spre comentariu
iop95 Postat Mai 7, 2020 Partajează Postat Mai 7, 2020 Am raspuns la problema initiala... instalatia avea motor trifazat. Nu avea acces la borne sau de ce a inlocuit motorul? A fost mai ieftin motorul monofazat + modificarile fata de un convertizor de frecventa SH? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum