Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Accident rutier, cine credeţi că este vinovatul?


Postări Recomandate

Acum 2 minute, dany_cta a spus:

 

Telefonul este chestia aia mare prinsa in suport, cu o imagine cu frunze verzi pe ecran si sta aprins continuu pentru ca primeste curent prin wireless charging. Mai incearca.

 

PS: scrie si pe ecran ce este chestiuta care filmeaza, iti da si niste informatii acolo, in bara de jos, si nu este ilegal sa folosesti asa ceva :rade:

Deci stai si tu jos, nota 3, inca una.

 

Dovada ca n-ai citit legislația! 

Este ilegal sa utilizezi orice fel de aparatura electronica în timp ce conduci dacă asta implica sa o tii în mina. 

Link spre comentariu
Acum 2 ore, doru3160 a spus:

E cam nașpa legea lor... Pai dacă un mormoloc merge pe banda 2 cu 100km/h și eu vreau sa merg cu 130km/h cum fac, stau în curul lui pană se hotărăște sa treacă pe b1 ca să pot eu rula cu viteza maxima legală? Știu ca sunt civilizați si nu fac treburi din astea, dar presupunem ca e un conațional. Nu ai voie sa treci pe lângă el pe banda 1, dacă el a cumpărat banda2 ?

Nu este naspa deloc legea ci este o lege care vine din practica ca sa evite accidentele. In Germania exista si portiuni de drum fara limita de viteza cu doua benzi pe sens. Daca cineva spre exemplu depaseste o masina de pe banda 1 si intra pe banda 2 iar din spate se trezeste cu un dobitoc (au si ei din astia c.oiosi) care vine foarte tare si iti face flash-uri el se va replia in cel mai scurt timp posibil pe banda 1. Daca cel de pe banda 1 nu ar fi oprit de lege sa il DEVANSEZE (el practic nu depaseste vehicolul de pe banda 2 fiecare ruland pe banda lui) cel de pe banda 2 s-ar trezi intre doi nebuni. Asa el stie ca cel de pe banda 1 ruleaza cu o viteza mai mica decat el si el se poate replia usor pe banda 1. Multi cand aud sirena masinii de politie, raman siderati si se caca pe ei si trag de volan dreapta daca se afla pe banda 2 ca sa faca loc politiei. 

Eu personal, din practica, sunt de acord cu legea care pedepseste depasitul prin dreapta pe autostrada. Recunosc ca am devansat si eu de cateva ori masini de pe banda 2 cand eram pe banda 1 (mai exact eram pe banda 2, cel din fata avea o traiectorie cam bizara - ori era baut ori obosit, asa ca am intrat pe banda 1 si apoi cu jumatate de masina pe banda 1 si cu jumatate pe banda de urgenta + ochii beliti cat cepele spre stanga ca sa intru cu totul pe banda de urgenta daca era nevoie, am depasit). Nu am fost singurul care a facut asta. 

In vest insa participantii la trafic suna politia in caz ca vad ca un sofer incurca traficul. La fel, la ei daca ai franat fara motiv pe autostrada esti "turnat" imediat la politie de participantii la trafic. La ei nu exista tampenii ca la noi sa se bage in fata ta si sa franeze brusc. 

In unele tari din vest politia are un numar de masini de politie care sunt alocate doar pentru autostrazi deci le este usor sa intervina in cateva minute cand apare unul beat sau cu doua perechi de oo. 

In vest civilizatia si curtoazia majoritatii participantilor la trafic fac ca numarul de accidente sa fie mic (au si ei bizonii lor dar vad ca si politia isi face treaba). 

Ei nu depasesc prin STANGA (am gresit si am scris dreapta initial) pe cineva care este oprit si semanlizeaza stanga, nu-s asa idioti. Ei stiu ca prevenirea accidentelor se face prin NEincalcarea legei. La noi motociclistul forumului prefera sa incalce legea stiind ca are castig de cauza daca cineva il agata cand acela efectueaza viraj la stanga. El are insomnii daca se opreste civilizat in spatele celui care semnalizeaza stanga si asteapta pana acesta efectueaza virajul la stanga. 

Am observat ca sunt si romani care au invatat ca pentru a-i face cunoscut celui  din fata ta  (se ruleaza pe banda 2 si exista doar doua benzi pe sens) intentia ca vrea sa depaseasca, semanlizeaza stanga si nu mai face flash-uri ca melteanu'. La fel unii au invatat ca nu se folosesc avariile pentru a multumi celui din spate ci ridica manca dreapta in dreptul oglinzii retrovizoare din interior. Nu prea am vazut sa faca asta cand fac o prostie. 

Mai greu am vazut ca este sa se dezvete de obiceiul de "a pune semnal stanga" cand ruleaza pe autostrazi in vest. Acolo "regula" nescrisa este ca daca cel de pe banda din dreapta semnalizeaza => va intra in fata ta pentru ca nu te-a observat (poate erai in unghiul lui mort) si atunci este bine sa franezi. Oricum te convingi in secunda 2 ca nu te-a observat pentru ca odata ce a intrat in fata ta si uitandu-se in retrovizoare si te vede, ridica mana (semn ca recunoaste ca a gresit). Si la trecerile de pietoni (noaptea), cand nu te observa, dar tu ca pieton nu te bagi in fata lui, iti ridica mana (semn ca a gresit). 

 

Concluzia mea este ca lipsa bunului simt (dus pana la marlanie) si frustrarea fac multe victime. 

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu
Acum 20 minute, sesebe a spus:

 

Dovada ca n-ai citit legislația! 

Este ilegal sa utilizezi orice fel de aparatura electronica în timp ce conduci dacă asta implica sa o tii în mina. 

 

Ti-am raspuns fix la ce ai zis tu. Tu ai zis "telefon mobil".

Bine, recunosc, camera era folosita de persoana din dreapta, doar o tinea sa filmeze din unghi ca si cum ar fi soferul.

Alta intrebare ?

 

Adrian, nu am zis niciodata ca asta fac eu sau ca as face asa ceva, sa depasesc prin dreapta o masina care vireaza stanga. Fie ca e legal sau nu, nu o fac pentru ca sunt prea multi experti de-astia care au degeaba oglinzile laterale, ei stiu ca trebuie sa se asigure doar in fata, pana fac buba si cineva se infige in portiera lor de le canta preotul doua zile mai tarziu (mult mai mica sansa sa pateasca ceva cel care intra cu botul). Dar sunt prea multi ca sa cureti strada de ei, deja am vazut ca majoritatea soferilor de pe elforum nu trebuie sa se asigure la virajul la stanga.

Doar incerc sa destept multe legume la volan care au impresia ca nu trebuie sa se uite in oglinzi pentru ca ei sunt pe axul drumului. Daca macar unul singur intelege si se evita o tragedie, nu imi pare bine pentru ala care nu a mai cauzat-o si nu a mai raspuns penal, imi pare bine pentru "victima", si stiu ca timpul meu a meritat, nu salvand viata melteanului care habar nu avea ca trebuia sa se asigure in oglinzi, ci salvand daunele materiale ale victimei.

Sunt mult prea multi idioti pe sosea care au propriile legi, care nu trebuie sa se asigure, sau care fac viraj la stanga ocolind centrul intersectiei intersectandu-se cu masinile din sens opus care vireza la stanga, o mare cauza de ambuteiaje la volan, si personal i-as sanctiona drastic pe toti astia, fie ca nu se asigura in oglinzi la viraj la stanga, fie ca aleg o trasa gresita. Regulile sunt acolo ca sa stim toti ce urmeaza sa faci, daca tu alegi o trasa gresita intri pe traseu de interceptare cu mine, nu ai invatat cum sa faci un viraj la stanga la scoala de soferi ? Cum naiba ai luat permisul atunci ?

Si cel mai important: cand ti se arata legea, de ce tot comentezi in loc sa iti ceri scuze sau macar sa taci pur si simplu si sa inveti din asta ?? Inteleg sa instructorul nu si-a facut treaba bine, dar macar tu fi om normal, nu vita, si invata.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
Acum 3 ore, dany_cta a spus:

 

Cazul de fata nu are legatura cu depasirea in viraj la stanga, ce a facut omul ala acolo nu este depasire ca in cazul explicat de mine mai sus, nu se afla deja in depasire in momentul virajului.

 

Pai vezi ca se poate?

Deci si daca ala din fata s a asigurat, in momentul respectiv a vazut ca e liber.

 

Eu prin asigurare din spate inteleg ca am unu in spate pe aceeasi banda cu mine. Daca ala nu semnalizeaza sau nu schiteaza un gest de depasire nu am nici un fel de obligatie fata de el. Ala care depaseste e spate stanga sau spate dreapta nu spate.

Eventual sa nu ma apuc sa imi testez franele in fata lui ca e franare fara motiv.

Si eu sunrt de parere ca cel din spate nu era in depasire efectiv, poate doar se gandea la una.

 

 

Ion, nu, compari logan 1 cu un bmw vechi. Loganu 2 e prea nou ca sa rugineasca si sa il compari cu vechituri. E deja mere cu pere is prea multe variabile.

 

Si logan 2 n o sa vezi la casat degraba. 

1 non fl il mai vezi deobicei din motivele enuntate mai sus, pe scurt e mai ieftin sa il schimbi decat sa il repari daca treaba e groasa.

 

Cat despre  comparatie cu f10 vs logan, hai lasa. Compara si tu o pisicuta sau maxim un e46 cu loganu. 

Link spre comentariu

S-o fi asigurat ala din fata, insa nu a semnalizat ca face stanga. Nu se vede nici o lampa de semnalizare clipocind. Pur si simplu a franat, destul de brusc, si a tras de volan.

 

Ala din spate nu face nici o depasire, se vede clar ca este o manevra de evitare a berbecului care a franat brusc si tras de volan.

 

NB: Nu cunosc pe cei implicati in accident, nu am citit cele 8 pagini ale topicului, deci nici un interes. Spun ce vad eu.

Link spre comentariu
Acum 7 minute, Thunderer a spus:

S-o fi asigurat ala din fata, insa nu a semnalizat ca face stanga. Nu se vede nici o lampa de semnalizare clipocind. Pur si simplu a franat, destul de brusc, si a tras de volan.

 

Ala din spate nu face nici o depasire, se vede clar ca este o manevra de evitare a berbecului care a franat brusc si tras de volan.

 

NB: Nu cunosc pe cei implicati in accident, nu am citit cele 8 pagini ale topicului, deci nici un interes. Spun ce vad eu.

 

Multi s-au uitat si nu s-au prins de aspectele astea clare, doar comenteaza aiurea.

Ala din spate nu a depasit nimic, el doar a evitat cand s-a trezit ca ala din fata a franat brusc. Ala din fata a franat brusc si tras de volan. A mai tras si dreapta de volan un pic, dand impresia ca opreste sau o ia la dreapta, apoi s-a razgandit brusc. Aici pe forum, expertii o sa condamne nepastrarea distantei, dar eu in primul rand condamn manevra de franare brusca si nesemnalizarea clara. Daca ar fi semnalizat, inseamna ca stia ca trebuie sa faca stanga pe acolo si nu mai frana asa brusc, ar fi redus din timp viteza, e clar ca omul s-a hotarat in ultima secunda sa o ia pe acolo, deci ciuciu semnalizare.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
Acum 7 minute, dany_cta a spus:

Daca ar fi semnalizat, inseamna ca stia ca trebuie sa faca stanga pe acolo si nu mai frana asa brusc, ar fi redus din timp viteza, e clar ca omul s-a hotarat in ultima secunda sa o ia pe acolo, deci ciuciu semnalizare.

Poate era ocupat cu telefonul... filma.:rade:

Link spre comentariu
Acum 38 minute, adrian_pic a spus:

Acolo "regula" nescrisa este ca daca cel de pe banda din dreapta semnalizeaza => va intra in fata ta pentru ca nu te-a observat (poate erai in unghiul lui mort)

Este aceeasi regula nescrisa pe care o combate (pe drept) dany *) - am pus semnal, nu ma mai intereseaza ce-i in spate. Si care, din pacate, e din ce in ce mai raspandita.

In mod normal, n-are voie sa nu stie ce are in unghiul mort. La examen, daca examinatorului i se pare ca nu te-ai uitat cum trebuie peste umeri (sa invii diverse unghiuri), mai incerci o data. Stiu caz concret, nu vorbesc din auzite.

 

*) desi pare ca nu-s de acord cu dany, ce difera e "ipoteza de pornire" - el se asteapta ca cel care vireaza stanga sa se asigure cand vireaza, eu presupun ca s-a asigurat deja la cei 50 m regulamentari (si daca atunci a fost OK, cand trage de volan ar trebui sa nu mai aibe surprize din spate). Da' amandoi asteptam ca cel care vireaza sa se asigure si din spate.

Editat de Liviu M
Link spre comentariu

Rutina pentru virat stinga intrata in obisnuinta este:

1 asigurat spate, fata ca poti semnaliza stinga

2 semnalizat stinga

3 asigurat fata spate ca poti vira stinga fara probleme

In felul asta eviti multe surprize.

Exista un punct de lucru intre Timisoara si Arad, dupa Sagu unde trebuia sa virez stinga la iesirea unui viraj stinga si in rampa.

Faceam in asa fel sa n`am pe nimeni in spate macar 300-400m ca sa pot vira in liniste, era destul de aiurea daca eu viram si un altu intra de jos in depasire cu tot cu linia continua si se trezea cu mine`n fata.

Cind nu reuseam sa fiu cu spatele liber preferam sa mai merg 200m si sa intorc, era mai sigur asa.

Link spre comentariu
Acum 4 ore, dany_cta a spus:

Daca deja s-a apucat de manevra - adica daca este deja in depasire, nu este deloc obligat sa te lase, tu esti obligat sa il lasi pe el sa isi termine depasirea. El nu are voie sa se apuce sa faca depasire mai tarziu, dar daca deja o facea, opreste si lasa-l - esti obligat ! in caz de tamponare - tu esti dobitocul, nu el, si tu platesti. Vezi si primul post de pe pagina asta ca exemplu. Ori... cum ai putea sa il lasi pe el sa isi termine depasirea daca tu nici macar nu trebuie sa te asiguri din spate ? Logica de "sofer" de elforum ...

Oricum vorbim de lucruri diferite. Am  spus si mai sus   ,, Semnalizezi cu 50m inainte,  conform regulamentului inainte de a semnaliza trebuie sa vezi daca cel pe care vrei sa il depasesti sau cel din spatele tau a semnalizat intentia de schimbare de directie,,. Eu am facut referire la dobitocul care vrea sa te depaseasca cu toate ca tu ai semnalizat, el nu, se baga. Ai dat exemplul de mai sus ca a luat amenda cel din fata, normal, atat timp cat i-a atins aripa spate inseamna ca el era deja in depasire trecuse deja cu jumatate de masina. 

 

Link spre comentariu
Acum 13 minute, Liviu M a spus:

Este aceeasi regula nescrisa pe care o combate (pe drept) dany *) - am pus semnal, nu ma mai intereseaza ce-i in spate. Si care, din pacate, e din ce in ce mai raspandita.

In mod normal, n-are voie sa nu stie ce are in unghiul mort. La examen, daca examinatorului i se pare ca nu te-ai uitat cum trebuie peste umeri (sa invii diverse unghiuri), mai incerci o data. Stiu caz concret, nu vorbesc din auzite.

 

Acum ceva timp mai se discuta si despre unghiul mort din oglinzi si eu am sustinut ca, ca sofer trebuie sa arunci si o privire rapida pe geam pentru a evita sa fie ceva in unghiul mort, dar ca de obicei au fost mai multi care sa stea sa combata astfel de practici decat cei care stiau ca asa trebuie sa faci. Chiar s-a discutat mult despre unghiul mort in oglinzi si am venit si cu niste filmari care aratau masini care dispareau pentru 1secunda in unghiul mort.

 

E bine sa vedem acum ca teoria iar imi da dreptate...

Acum 2 minute, yo9gcc a spus:

Ai dat exemplul de mai sus ca a luat amenda cel din fata, normal, atat timp cat i-a atins aripa spate inseamna ca el era deja in depasire trecuse deja cu jumatate de masina. 

 

 

Uite-te cu incetinitorul la filmul din primul post, ce crezi ca i-a atins cel care face viraj la stanga ? As pune pariu ca i-a atins doar lateralul, poate nici macar aripa fata ci usi si aripa spate, deci dupa logica asta putem sa consideram de asemenea ca era in depasire ca deja trecute cu jumatate de masina.

Link spre comentariu
Acum 6 minute, dany_cta a spus:

 

Uite-te cu incetinitorul la filmul din primul post, ce crezi ca i-a atins cel care face viraj la stanga ? As pune pariu ca i-a atins doar lateralul, poate nici macar aripa fata ci usi si aripa spate, deci dupa logica asta putem sa consideram de asemenea ca era in depasire ca deja trecute cu jumatate de masina.

Am tot vizionat filmuletul si cu incetinitorul, din imagini nu pot sa imi dau seama daca a semnalizat sau nu, si o alta greseala pe care o consider ca a facut-o primul a fost ca inainte de virajul la stanga a facut usor dreapta, manevra ce il debusoleaza pe cel din spate. Manevra pe care am mai intalnit-o la multi de parca ar avea ditamai camionul cu remorca. Poate politia a avut mai multe informatii pe care noi nu le vedem in imagini! 

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări