MishuL Postat August 30, 2007 Partajează Postat August 30, 2007 M-am gandit daca sa pun topicul aici sau la Alimentatoare- am zis ca totusi aici, ca e cu motor pe benzina si o sa-l car cu mashina :smt003 Deeeci.Am adus de afara mai multe motoare de motocositoare, intre care un Tecumseh de 5 CP cu demaror electric si la sfoara. Vreau sa fac din el un generator de 220V. Cum sa fac?O idee ar fi fost sa iau de la serviciu un alternator de autobuz, la 24 V, si sa fac um transformator trifazic de la 24 la 380/220, cu avantajul de a putea folosi si diverse unelte/motoare mici trifazice. Neclar insa daca voi putea scoate 50HZ, tre' sa vad cam ce frecventza scoate un alt din ala si la ce turatzie, si sa vad daca acea turatie se pupa cu turatia motorului termic (are regulator)Ar mai fi varianta sa fac rost de un motor mare de CC, de la un utilaj ceva, si sa-l fol ca dinam- dar voi avea CC si ash prefera CAAlte idei? Eventual un generator (adica numai generatorul, nu moto-generatorul, adica fara motor termic) de-a gata gasesc de cumparat asha mai ieftineanu? Fatza de ce gasesc de-a gata ieftin (300 lei) in comertz, totusi mot scoate 5 CP deci mult peste 600-800 W cat dau astea de pe piatza. Link spre comentariu
edy_wheazel Postat August 30, 2007 Partajează Postat August 30, 2007 Incearca eventual un motor de c.a., orice motor se comporta ca si un generator daca invarti axul. Problema este cu stabilizarea tensiunii care este proportionala cu viteza de rotatie a axului... Link spre comentariu
Dr.L Postat August 31, 2007 Partajează Postat August 31, 2007 motorul trebuie sa se invarta la 3000rpm pt ca generatorul sa dea 50hzcred ca un alternator auto poate lucra la turatia asta(oricum,toate au regulator-separat-iar din el poti regla tensiunea de iesire) Link spre comentariu
niq_ro Postat August 31, 2007 Partajează Postat August 31, 2007 poti folosi linistit un alternator de masina, lasi partea cu releul regulator (pentru a mentine tensiunea la iesire constanta) si iti iei tensiunea alternativa trifazata inainte de punte si o duci intr-un transformator trifazat ... turatia motorului, de fapt a alternatorului sa fie de 3000rot/min sa ai frecventa de 50Hz...PS: schema aia e cea clasica de pe broscoi :yawinkle: cu becul idiot (are in plus o rezistenta, pentru cazul cand se arde becul)... deci trebuie sa te legi doar de fazele U, V si W cu transformatorul...PS2: daca motorul e puternic poti pune mai multe alternatoare Link spre comentariu
MishuL Postat August 31, 2007 Autor Partajează Postat August 31, 2007 Pai asha zisesem si eu in primul post, numai ca vroiam sa folosesc un alternator de autobuz pt ca e mai puternic si pot procura. Dar cu raportul turatie/frecventza nu cred ca e chiar asha, 3000 rpm inseamna 50 rot/secunda, daaaar: rotorul alternatorului nu are doar 2 poli, ci mai multi- deci ma gandesc ca frecventza la 3000 rpm va fi 50xnr. perechi poli... nu???Referitor la transformatorul trifazic- cum se calculeaza dansul? Si banuiesc ca imi tre' un miez mare E+I ca sa am 3 coloane, cu bobinaj pe fiecare- asha imi aduc aminte... Link spre comentariu
niq_ro Postat Septembrie 2, 2007 Partajează Postat Septembrie 2, 2007 banuiesc ca la motor pui o cutie de viteza, asa ca pentru a avea exact 50Hz pui un turometru de masina sa-ti arate 1500 (rot/min) si ai rezolvat problema... legat de transformator, el va avea 3 primare si un secundar, da' trebuie calculat functie de puterea alternatorului, tensiune in cele 3 primare de vreo 12V si sa ai la iesire 220V... vezi ca-s 2 materiale la http://www.niqro.lx.ro/docs.htm despre transformatoare.... Link spre comentariu
MishuL Postat Septembrie 2, 2007 Autor Partajează Postat Septembrie 2, 2007 Nu pun cutie, cum sa pun cutie ca se face de o tona! Motorelele au regulator de turatie si sunt f usoare- le cantaresc diseara, oricum au 5-6-7 kg. Nu vreau sa treaca de 20-25 kg dihania, asa ca ma gandesc si la rebobinarea unui alternator ca sa scoata 220V, ca sa renuntz la transformator. Link spre comentariu
yo9hrb Postat Septembrie 2, 2007 Partajează Postat Septembrie 2, 2007 Off topic. Mishule, nu mai ai un motoras in plus? :partyman: Link spre comentariu
Dr.L Postat Septembrie 2, 2007 Partajează Postat Septembrie 2, 2007 poti sa folosesti un invertor care sa-ti ridice la 220redresezi tensiunea de la alternator apoi cu un invertor simplu pe 50hz(presupune un traf toroidal de 2x18-24v,e+i are pierderi mai mari,dar merge) cu niste mos-feti si un bistabil rezolvi problema Link spre comentariu
MishuL Postat Septembrie 2, 2007 Autor Partajează Postat Septembrie 2, 2007 Off topic. Mishule, nu mai ai un motoras in plus? :partyman:Acum-acum, nu stiu... nu cred- am doua, nu am probat niciunul. Dar... ma mai duc, vad ca astia arunca in dracipoti sa folosesti un invertor care sa-ti ridice la 220redresezi tensiunea de la alternator apoi cu un invertor simplu pe 50hz(presupune un traf toroidal de 2x18-24v,e+i are pierderi mai mari,dar merge) cu niste mos-feti si un bistabil rezolvi problemaPaaaaaaiiii da- dar eu vreau putere mai maricica- in functie de cat poate da alternatorul de autobuz (aflu maine). In cazul asta, nu ma costa mult electronica asta?Ma gandesc sa incerc sa rebobinez un stator de alternator sa scoata direct ce am nevoie. In acest caz, oare s-o putea modifica bobinajul ca sa scoata monofazic, nu trifazic? Adica vreau sa zic, oare statorul se preteaza unei alte dispuneri a bobinajelor in crestaturi in asa fel incat sa bobinez cu sarma mai subtire si mai multe spire si sa scot aceeasi putere pe care o poate da alternatorul (presupun ca puterea maxima e limitata de miez (stator) ca la transformatoare, nu?) dar la 220 direct.Maine (azi adica) incerc sa fac rost de alternator, sa-l studiez si sa fac poze, si mai discutam la obiect. Link spre comentariu
niq_ro Postat Septembrie 3, 2007 Partajează Postat Septembrie 3, 2007 am gasit un exemplu de calcul al transformatorului trifazat... http://www.referatele.com/referate/dive ... le-com.php PS: eu as ramane la varianta originala de bobinaj, cu transformator extern, ca sa poti folosi releul de tensiune sa ai reglaj... Link spre comentariu
em2006 Postat Septembrie 4, 2007 Partajează Postat Septembrie 4, 2007 La o adica, un trafo trifazat se poare inlocui cu 3 monofazate... Link spre comentariu
florin.bulau Postat Septembrie 5, 2007 Partajează Postat Septembrie 5, 2007 Problema grupului electrogen ma preocupa si pe mine. Eu as construi o varianta stationara (am un motor de Dacie pe care l-as repune in functiune, dar un generator "onorabil" ar trebui sa aibe 10-20 kw la 1500 sau mai bine 3000 rpm, de preferinta monofazat) Alternatoarele auto au intre vreo 0,5 kw (modelul vechi de pe Dacia) si probabil 2kw pentru masini mai mari (autocamioanele romanesti Roman au avut alternatoare de 0,5 si spre 1kw - 24V 28A, ala mare) (Un autobuz mai modern banui ca are necesitati de consum mai mari (iluminat, ventilatie, etc) dar nu prea cred ca alternatorul depaseste cu mult 2kW)Spre deosebire de alte solutii de alimentare, (eolian, hidraulic, chiar fotovoltaic, unde momentul producerii-colectarii difera de cel al consumului si e neaparata nevoie de acumulatori) la grup electrogen, bateria e buna doar pentru posibilitatea unei porniri usoare (chiar ieri am vazut un grup de 6,5kW, cu pornire pe electromotor) Alternatorul rebobinat, combinat cu un regulator modificat sa controleze excitatia pentru tensiunea de 220v ca, ar fi solutia cea mai compacta si usoara. Ramane problema puterii. Solutia urmatoare e transformatorul, dar frecventa va fi destul de diferita - mai ridicata - de 50 Hz ( transformatorul poate fi mai mic!)Convertizorul 12-24V cc - 230V/50Hz ca e cea mai neeconomica solutie. In afara generarii frecventei industriale (critica doar pentru consumatorii cu motoare sincrone - frigiderele cu compresor si modele vechi de pick-up-uri si magnetofoane, dar astea nu prea le mai gasesti; aparatura alimentata prin transformatoare de 50 Hz, dar si astea sunt in scadere) nu are nici un avantaj; componente scumpe, radiatoare voluminoase, baterie (ii) scumpe si grele. Solutia radicala e insa utilizarea unui alt generator - 90% ca va fi alternator, dar pentru multe aplicatii casnice ar putea fi si dinam, dar la 220-240 VVreo sugestie de la vreun alt forumist? Cu multumiri anticipate pentru sprijin, toate cele bune! Link spre comentariu
MishuL Postat Septembrie 10, 2007 Autor Partajează Postat Septembrie 10, 2007 Uite ca am tot stat cu fundul pe camasha, tre' sa ma hotarasc sa demontez un alternator de pe o masina de casare, am tot intrebat prin uzina ce putere au dar n-am primit un raspuns concret. Incerc maine. Ca idee, aceste alternatoare echipeaza autobuze si troleibuze din familia DAC, deci in afara de faruri-stopuri-pozitii, mai au acolo 10 plafoniere cu bec de 21W si iarna 2-3 ventilatorashe la aeroterme. Stand chiar acum si gandind :smt003 , realizez ca pe troleibuze alternatorul e invartit, impreuna cu compresorul care papa si ala cel putin 2-2,5 kW, de un motor MCT 3,5 de 3,5kw, deci probabil ca puterea, dupa cum scria un antevorbitor, nu depaseste 700-800-maxim 1000W :(Mai gandim problema :partyman: Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum