Sharky Postat Octombrie 19, 2019 Partajează Postat Octombrie 19, 2019 Dupa ce am pus placute si disc noi la cazan am remarcat ca s au blocat etrierele. Etrierele sunt din aluminiu, inauntru erau curate luna. Pistonul e tot aluminiu invelist in ceva plastic. Nu au urme de frecus, cu micrometru par cam egal pistonul nu pare ovalizat lovit, turtit intr o parte. Pistonul si bagat fara garnitura intra frecat cand ajunge in capat, chiar si uns cu vaselina ate pt frane. Am luat din interiorul cilindru pana cand a mers bine. Asa usor cu smirghel fin, invartit de strung. Etansarea e pe guler deci nu afecteaza. Pe bancul de proba, imping cu aer si cum las aerul revine un pic. Deci e ok. Dar parca tot freaca. Roata inca e cam calda, se incalzeste cam tare in mers, dar e circulabila. Nu e dezastru. Merge libera cat de cat cu masina pe cric. Ce sa mai incerc? Si oare cum s a ajuns in starea asta? Rugina nu pote fi vorba aia e clar, urmew de frecare pe elemente nu sunt. Culisele sunt noi si unse, mergeau usor oricum. Nu e problema de aer furtun sau ceva, lichid nou, furtun nou. Link spre comentariu
daniels Postat Octombrie 19, 2019 Partajează Postat Octombrie 19, 2019 Nu stiu ce pompa de frână este acolo, dar când iei piciorul circuitul ar trebui să se relaxeze. Poate în pompa niște garnituri nu își fac treaba sau corpul pompei are probleme. Link spre comentariu
Sharky Postat Octombrie 19, 2019 Autor Partajează Postat Octombrie 19, 2019 E etrieru. Ramanea blocat si cu aerisirea deschisa. Dupa slefuire merge bine, dar roata aia tot mai calda e. Poate ca e normal. Sau nu, cine stie. Ramane sa merg fara sa folosesc frana sa vad asa ce se intampla. Acu poate e vorba doar de dezechilibru intre frane si de aia. Fiind pe spate nu simt ca ar trage. Cineva spunea ca de la mersul cu placuta uzata, dar pistonul ala nu are urme de frecare sau indoire. Desi cand freaca e treaba de sutimi. Nu prea se vede. Link spre comentariu
-Atlas- Postat Octombrie 19, 2019 Partajează Postat Octombrie 19, 2019 Buna Exact asta am facut ieri cu etrierele de pe SEAT-ul sotiei,cele de pe spate. Am cumparat chit de reparatie pentru ambele.Contine toate garniturile,plus suruburile de fixare pentru etrier. Bineanteles placute noi,cele vechi erau uzate inegal,asa ca am renuntat din start la ele. Date jos bineanteles,spalate si suflate cu aer comprimat.Am blocat furtunele cu un cleste,asa ca aerisirea s-a facut in cateva minute. Rotile reci dupa o proba in care am rulat pe la 110,120 km/h. Spor tuturor Alex P.S.Mai postez un mesaj peste vre-o saptamana,oricum nu cred sa apara probleme. Link spre comentariu
DENSUSAN Postat Octombrie 20, 2019 Partajează Postat Octombrie 20, 2019 Acum 13 ore, Sharky a spus: E etrieru. Ramanea blocat si cu aerisirea deschisa. Dupa slefuire merge bine, dar roata aia tot mai calda e. Poate ca e normal. Sau nu, cine stie. Ramane sa merg fara sa folosesc frana sa vad asa ce se intampla. Acu poate e vorba doar de dezechilibru intre frane si de aia. Fiind pe spate nu simt ca ar trage. Cineva spunea ca de la mersul cu placuta uzata, dar pistonul ala nu are urme de frecare sau indoire. Desi cand freaca e treaba de sutimi. Nu prea se vede. Verifica bolturile din suportul etrierului sa culiseze usor pana la capat.Daca ai vreounul blocat atunci blocheaza si placuta din interior. Link spre comentariu
adrian_pic Postat Octombrie 20, 2019 Partajează Postat Octombrie 20, 2019 Acum 13 ore, Sharky a spus: Cineva spunea ca de la mersul cu placuta uzata, dar pistonul ala nu are urme de frecare sau indoire. Desi cand freaca e treaba de sutimi. Nu prea se vede. Cand placuta este nou, pistonul iese putin din etrier, cand placuta este uzata la maxim pistonul iese mai mult => formeaza o parghie care tinde sa deformeze pistonul in timp. Deci acel cineva as zice ca are dreptate. Este cunoscuta problema etrierului blocat spate la foarte multe masini. Daca la inceput pistonul intra frecat aproape de capat => era clar vorba de o deformare. Tu punand placute noi, pistonul ajunge sa lucreze in zona de capat unde este deformat si de asta ai intampinat problema la schimbarea placutelor. Daca pui niste placute uzate 50% as zice ca iti dispare problema, dar normal ca asa ceva nu se face. Ai spus ca ai verificat doar pistonul, dar cilindrul din etrier unde intra pistonul cum se prezinta? Nu stiu daca din subler poti sa iti dai seama daca este ovaizat sau nu (ai scris singur ca este treaba de sutimi) si nici rectificarea cu smirghel nu-i ok (iei si din partea care este buna) ca apoi nu va mai etansa bine garnitura. Tu trebuie sa rectifici pistonul ala doar in zona deformata, dar cum se poate face asta .... doar baietii de la sectiunea de prelucrari poate stiu. In prima faza masoara temperatura cu un termometru cu infrarosu (ia o chinezarie ca isi face treaba) intre dreapta spate si stanga spate sa vezi ce diferenta de temperatura ai. Eu am cam 5-7 grade diferenta. Acum 9 minute, DENSUSAN a spus: Verifica bolturile din suportul etrierului sa culiseze usor pana la capat.Daca ai vreounul blocat atunci blocheaza si placuta din interior. A zis in primul post : Citat Culisele sunt noi si unse, mergeau usor oricum. La el pistonul cand intra aproape tot (ca atunci cand ai placute noi) avea ceva frecare, dar cum se poate rectifica pistonul ... nu stiu. Link spre comentariu
Sharky Postat Octombrie 21, 2019 Autor Partajează Postat Octombrie 21, 2019 Dupa cum am zis nu se vad urme de frecare. Pistonul e turnat in ceva plastic. Se vede orice zgarietura. Si dupa cum am zis am slefuit cilindru nu pistonu, etansarea e neafectata. Normal ca ceva deformare este dar mi s a parut ciudat ca la micrometru pistonul parea cam egal. Micrometru de interior nu am ca sa pot verifica cilindru. Roata asta e mai calda, dar inca nu am testat mersul fara frana. Ciudat e ca testat etrierul revine si misca f usor, dar se incalzeste mai tare ca ala vechi. Cu termometru infrarosu nu poti testa corect suprafetele lucioase. La discuri prefer sa arunc niste stropi sa vad cum se evapora, sau sa ii dau o flegma de om civilizat. Un lucru e clar discul neschimbat e mult mai rece, dar poate e din cauza franei puse mai inainte. Link spre comentariu
ratza Postat Octombrie 21, 2019 Partajează Postat Octombrie 21, 2019 Auzi, nu cumva ai reglat prea strîns saboţii de frînă? Că ar putea fi şi asta o explicaţie. Link spre comentariu
Sharky Postat Octombrie 21, 2019 Autor Partajează Postat Octombrie 21, 2019 nu. ba chiar i-am destrans ca sa nu mai prinda decat f putin, ca sa elimin din start ipoteza asta. Ramane de vazut, eu cred ca franeaza mai mult cu o roata si de aia, daca nu, asta e. placute naspa schimbate mai des. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 22, 2019 Partajează Postat Octombrie 22, 2019 (editat) Este relativ improbabil sa ai deformare la piston. Nu spun ca este imposibil, dar nu vad cum s-ar intampla asta, din moment ce toate fortele descarca in armatura placutei, in corpul etrierului, intre piston si placuta ar trebui sa dai o pelicula ce copper grease sau whatever, si ar trebui sa ai forte de forfecare "zero" acolo. Ce se poate intampla este ca la interior sa ramana totusi o depunere pe generatoarea expusa indelungat, si intr-adevar, cand pui placute noi si intorci pistonul in adancime, avand acolo tolerante foarte mici, sa ai problema descrisa, dar nicidecum de la deformarea pistonului si nicidecum la un E Class. Ganditi-va ca eu nu am avut problema asta la o masina de 26 ani. Am avut in schimb o mica problema la reglajul final al sistemului de frana de parcare, dar tu sigur stii unde e localizat ansamblul de reglaj. Cel mai probabil este problema de curatat corp piston, etc. Nici cu un polish al pistonului nu mi-ar fi rusine. O alta problema poate fi faptul ca un disc nou are nevoie de timp sa ajunga la rugozitatea unui disc rodat bine. Poate si de acolo sa apara niste temperaturi suplimentare. Anyway, ridicata pe cric, si invartita roata la mana, eu nu cred ca trebuie sa tradeze forte mari de frecare. Daca ramane presurizat din sistemul de franare, se testeaza usor cu un manometru de frana. Sau ridicat roata, desfacut surubul aerisitor, si daca freaca in continuare clar nu e problema de presiune. Si treaba ramane la piston. Eu a trebuit sa scot pistonasele vechi cu aer comprimat, in contextul in care erau curate oglinda, pentru ca orice tentativa de a trage altfel decat absolut axial, rezulta in blocare totala. Ca sa va dati seama cat de mici sunt tolerantele acolo. Editat Octombrie 22, 2019 de Vizitator Link spre comentariu
-Atlas- Postat Octombrie 22, 2019 Partajează Postat Octombrie 22, 2019 Buna Sabotii nu pot fi "prea" stransi,au reglajul din "proiectare" pentru a slabi dupa franare. Placutele se uzeaza in timp,sabotii trebuie sa se apropie treptat de discuri,in functie de uzura. Dar e important sa fie demontate si curatate la sange,vorba aia sa poti manca pe ele. Ceea ce a facut "nomikos" cu W202 e perfect,ar trebui sa fie de ajuns.Eu nu am ajuns acolo dar dupa 3 zile de utilizare masina functioneaza perfect,azi am verificat din nou rotile si sunt reci. Spor tuturor Alex Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 22, 2019 Partajează Postat Octombrie 22, 2019 (editat) Ma gandesc totusi si daca pe fondul uzurii placutei/corpului sau ansamblului etrier, plus ceva mizerii si oxidare, placuta sa exercite o forta initiala pe piston, la fiecare franare, pana atinge corpul etrierului.. Azi asa, maine asa... si totusi. E ditamai bucata de metal. Nu exclud. Scoate pistonul din ax, ala se infige in peretele/generatoarea etrierului, si pa, ramane infipt acolo. Zic si eu... Editat Octombrie 22, 2019 de Vizitator Link spre comentariu
Sharky Postat Octombrie 22, 2019 Autor Partajează Postat Octombrie 22, 2019 faza e ca pistonul era mega curat, are ceva plastic turnat pe el, strat de alunecare. Pana nu am slefuit usor cilindrul de bagam mai mult de jumate pistonu doar cu aer il scoateam afara. Dupa slefuire f frumos mergea. Pistonul n-ai ce-l slefuit ca pe el etanseaza garnitura din gulerul cilindrului! Dar in cilindru poti face ce vrei tu. Posibil cat sa fi stat afara sa fi impins in lateral, sau poate eu cu presa nu l-am impins chiar drept, dar repet, nici o urma de frecus sau indoire pe piston sau pe cilindru, asa aratau zici ca au fost scoase din cutie. Saobtii sunt in disc, pt frana de mana, nu au reglaj automat, se regleaza manual si inafara cazului stupid in care dfolosesti frana de mana pe post de frana de serviciu, sabotii aia nu vor vedea uzura. Dar aia erau sigur desprinsi, primul lucru cand am vazut ca roata se blocheaza a fost sa ii detensionez la maxim din reglaj! Evident, fara efect. Roata in aer se invarte cam un sfert de tura, e cam putin, dar nu stiu daca e de la etrier sau de la diferential. Link spre comentariu
adrian_pic Postat Octombrie 22, 2019 Partajează Postat Octombrie 22, 2019 Acum 44 minute, Sharky a spus: Roata in aer se invarte cam un sfert de tura, e cam putin, dar nu stiu daca e de la etrier sau de la diferential. Si la cealalta roata tot un sfert de tura se invarte? Eu zic ca daca ar fi de la etrier trebuia sa auzi un zgomot de frecare clar daca era de infranata (doar 90 de grade se roteste si apoi se opreste). Link spre comentariu
yo9gcc Postat Octombrie 22, 2019 Partajează Postat Octombrie 22, 2019 (editat) 1 oră în urmă, Sharky a spus: Am schimbat si eu toate garniturile la etrier, dar nu am avut nevoie de presa sa pot baga cilindrul , efectiv cu mana, desfacut aerisitorul si impins usor. Blocarea poate fi si din cauza aerului in instalatie. Eu aerisirea nu am facut-o apasand pe pedala de frana, am deschis aerisitorul si am lasat sa curga lichidul de frana pana nu s-au mai vazut bule de aer. Editat Octombrie 22, 2019 de yo9gcc Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum