Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

OLD stuff...


Postări Recomandate

Acum 2 ore, doru3160 a spus:

Cel mai bine la taxiurile alea mergea contorul...se invartea de te lua ameteala

Da, si mergea la timp, nu la km. Respectau taximetristii viteza legala, nu fortau semafoarele, dadeau prioritate oricui, ceva de soeriat, numai sa treaca timpul!

Link spre comentariu
Acum 1 minut, icar a spus:

Da, si mergea la timp, nu la km. Respectau taximetristii viteza legala, nu fortau semafoarele, dadeau prioritate oricui, ceva de soeriat, numai sa treaca timpul!

Atunci  nu exista ,, maimute ''  dar daca nu cunosteai orasul te plimba pe cel mai lung traseu !!

Link spre comentariu

Las ca o fac si acum! Revenit in Bucuresti, pentru scurt timp, am folosit taxiul. Soferii, vazind aerul de provincial, mergeau pe deviza "hai sa-ti arat Bucurestiul ziua". Cind ii intrebam de ce au luat-o pe aici si nu pe dincolo, motivau ca pe dincolo era aglomerat, desi stateam in trafic, la greu, si pe traseul ocolit. De multe ori insistam sa mearga pe traseul ales de mine. Nu prea le convenea.

Link spre comentariu

Tin minte ca prin anii negri, ultimii din comunism, o parte din autobuzele de la compania de transport din Iasi (IJTL) aveau niste butelii de gaz fixate deasupra.

Nu stiu daca autobuzele respective aveau motoare pe benzina sau Diesel. Erau niste Ikarusuri rosii si niste DAC-uri articulate pe rute in afara orasului.

La Ikarus, in spatele soferului, pe un panou scria NASE STAKLO VASE SIGURNOST.

Link spre comentariu

Erau IK4 sirbesti, iugoslave la data aceea.

Cred ca prin 1977 le`am vazut prima data.

Motorizarea era Diesel iar buteliile erau cu CNG, caz natural comprimat.

Era valabila in toata tara modificarea, parca era parada din 7noiembrie a Armatei Rosii cu lansatoare de rachete!

 

Editat de Ion_Bumbu
Typo
Link spre comentariu

1) Filaret era autogară, nu autobază. Mai e şi acum autogară, deşi ar fi putut reface în anii '90 legătura, că mai era cale ferată (industrială din 1960, de când se desfiinţase gara -  10 Nov.) şi... acum nu mai e nici calea ferată.

 

2) Autobuzele "M.T.D." erau asamblate la Uzinele "Vulcan" (care au purtat prin anii '50 şi denumirea de "Mao Tze-Dun"... de acolo şi "M.T.D."). Nu se mai păstrează nici un autobuz şi nici uzinele "Vulcan" nu mai sunt. "M.T.D." erau construite pe şasiu prelungit de camion "S.R."-101;

3) Autobuzele Ceheşti sunt "Škoda"-"Karosa". Cel de pe pagina anterioară e un R.O. 706, cel de pe pagina asta (zis şi Castravete în Polonia pe unde au mai fost asamblate) e un R.T.O. 706. R.T.O. 706 au apărut în Bucureşti în 1959. Faţă de "T.V." aveau servo direcţie (nu sunt sigur, dar cred că şi R.O. 706 avea servo);

4) Acele electrobuze (care aveau motor Diesel) au fost ulterior transformate în troleibuze;

 

5) Chiar mă gândeam la taxiuri. Aparate precum cel de mai jos a văzut cineva? Mulţumesc  pentru postarea pozei ci cel Poloneze, că nu ştiam cum îi zice, dar ştiam cum a fost. Nu puteai să dai maimuţa la astea  :hdgfhgdf Taxarea nu cred că se făcea în funcţie de minut decât dacă staţiona. Într-un ghid al Bucureştiului din 1962 (reeditat în 1963, dar fără hartă reeditarea):


3 Lei pornirea indiferent de modelul maşinii.
La "G.A.Z." M21 Volga tariful era de 50 de Bani pentru fiecare 150 m parcurşi
La "G.A.Z." M20 Pobeda şi "Moskvitch" tariful era 50 de Bani pentru fiecare 200 m parcurşi.
Enorm de mult faţă de tramvai, troleibuz, autobuz.

Mai ţineţi minte casele de marcat (electro)mecanice şi contoarele de gaz cu afişaj mecanic? (ultimele au existat şi după 2006). Unele clădiri aveau un contor mare de gaze la parter... erau de prodocuţie R.D.G..

Dar aparate de taxat electronice la taxi a văzut cineva în anii '80 la noi?

 

6) Autobuzul "Chausson" cred că e din ăla turtistic, de O.N.T.;

7) Pozele xeroxate sunt preluate din ziarul "Muncitorul" I.T.B. Eu le-am xeroxat şi apoi cineva le-a scanat;

 

8) Cu unele adaptări cred că merge motorul Diesel şi pe G.P.L. Am să mai întreb. Au fost şi 2 autobuze "D.A.F." în Bucureşti care aveau din născare aşa ceva. Nu prea au circulat, că au avut probleme. Cred că mai există cele 2.

http://ratb.stfp.net/?ttx=Au&veh=902&all=Y

http://ratb.stfp.net/?ttx=Au&veh=903&all=Y

Lumea le mai lua uneori drept ăsta şi nu se suia în el zicând că e de expres:

http://ratb.stfp.net/?ttx=Au&veh=904&all=Y

 

9) "Ikarus" Zemun (de prin 1992 "Ikarbus") IK4 erau de fapt Ungro-Iugoslave. Că motorul, cutia de viteze, transmisia erau de producţie "Raba". Am mai mers cu un IK4 în 2006 (din păcate a ajuns stupină). Avea suspensiile cu arcuri, nu erau pneumatice. Ce senzaţie de vapor am avut. Dar era peste 'Dac'.

 

Dacă mai aveţi întrebări, vă stau la dispoziţie   :)

Editat de ctepeo
Link spre comentariu

Ikarus sarbesc am avut in Ploiesti . N - aveau nici o legatura cu cele unguresti . Pana si motorul suna altfel , erau cele mai confortabile (scaune putine ) si silentioase in interior , la " bataie " cu Skoda Karosa . Au fost putine , mai mult la cursele ziua , in jurul pranzului . La orele de varf , se bagau articulate . Dupa '86 , se trimitea pe traseu orice ... , si din ce in ce mai putine . Multe ( mai vechi ) ramaneau pe traseu , cu defectiuni produse de supraincarcare . Erau tractate de Tatra si DAC 665 .  Iarna , trebuia sa pleci cu cel putin o ora mai devreme de - acasa , in prima sosita in statie nu reuseai sa te urci . 

Editat de gauss
Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări