Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

OLD stuff...


Postări Recomandate

Acum 17 ore, antonvasileeee a spus:

Mariti poza si o sa.vedeti multe anomalii foto .

Sunt cauzate de colorizarea pozei. Interpolarea a fost defectuasa.

Link spre comentariu
Acum 6 ore, BRANCA a spus:

 Fabrica de Vagoane de la Arad a fost înființată în 1891,pe vremea austro-ungarilor,când în vechea RO nu prea se ştia ce e aia industrie!...

 Observați o chestie,vechiul regim burghez se străduia să sprijine industria românească,azi cum e???Importăm vagoane,vagoane de metrou,tramvaie,ş.a. în timp ce Astra Arad e perfect adaptată la tehnologia modernă de azi!!

Vagoanele facute la ASTRA merg, de regula, la export. In general vagoanele de marfa sunt detinute de firme care le inchiriaza (RSCO, ERMEWA, VTG si altele). Multe sunt fabricate in Romania, chiar daca nu pare.

Link spre comentariu
La 08.08.2024 la 19:24, merck a spus:

Nu cred. Cel din Florenta construit de Brunelleschi este dublu ca marime cred (le-am vizitat pe ambele).

O fi mai mare, dar nu e din ciment, plus că a fost făcut la niște secole distanță.

Link spre comentariu
Acum 1 oră, yo9hrb a spus:

Vagoanele facute la ASTRA merg, de regula, la export. In general vagoanele de marfa sunt detinute de firme care le inchiriaza (RSCO, ERMEWA, VTG si altele). Multe sunt fabricate in Romania, chiar daca nu pare.

 dupa 89 nu prea s-au mai fabricat vagoane marfa pentru intern , toate pentru firme care le inchiriaza

 

Link spre comentariu
1 oră în urmă, ratza a spus:

O fi mai mare, dar nu e din ciment, plus că a fost făcut la niște secole distanță.

Nici astazi nu-s siguri specialistii in domeniu (au facut multe machete la scara mai mica si se pare ca mai exista ceva secrete de descoperit) cum a fost construit Brunelleschi domul fara esafodaj (cum au fost facute toate celelalte de pana atunci, inclusiv Pantheon-ul). Ca era ciment sau erau caramizi, treaba era simpla cat aveai esafodul care tinea totul pana se usca. 

 

 

Link spre comentariu

 Eu mă refeream la partea de transport călători,de la Astra Arad.E vorba de vagoane de metrou,de călători,tramvaie...

 Privitor la vagoanele de marfă că merg la export e simplă explicația,nu se mai cumpără la intern!Nu mai vorbesc câte zeci de mii s-au tăiat pentru fier vechi...

Link spre comentariu
Acum 13 ore, merck a spus:

Nici astazi nu-s siguri specialistii in domeniu (au facut multe machete la scara mai mica si se pare ca mai exista ceva secrete de descoperit) cum a fost construit Brunelleschi domul fara esafodaj (cum au fost facute toate celelalte de pana atunci, inclusiv Pantheon-ul). Ca era ciment sau erau caramizi, treaba era simpla cat aveai esafodul care tinea totul pana se usca. 

Diametrele la baza domului.

 

 

Au avut schele, dar nu s-au vazut.

Cupola are pereti dubli (cam ca la termos). Asta este si structura de rezistenta principala, un fel de tub in tub. Printre cei 2 pereti ai cupolei se poate circula. Pe acolo se aduceau materiale, se faceau schele si se construia. Zona cupolei e deschisa pt vizitare pt public, iar intretinerea cupolei tot pe acolo se face si azi.

Diametrul interior al domului este de 45.5 m, iar cel exterior de 54.8m.

 

Editat de daniels
Link spre comentariu
Acum 11 ore, franzm a spus:

Pai ce-ati fi vrut sa faca cu rumegusul rezultat din taierea padurilor? Valorificare la fata locului. Sa vedem cât tine minunea.

N-am fi noi, daca n-am fi carcotasi.

Link spre comentariu

Arată fain espressorul, cine știe ce marcă o fi fost....sau arăta... :)

Și laptele în pahar... acum nu cred că mai găsește pe undeva doar lapte.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări