antonvasileeee Postat August 8 Partajează Postat August 8 Acum 3 ore, antonvasileeee a spus: E ceva in neregula cu fotografia . Se vede si la mine . Continutul e in neregula . Poate ma lamuriti de unde provine . Link spre comentariu
okean Postat August 8 Autor Partajează Postat August 8 Poza e de pe net, am strans in timp o arhiva, probabil, sigur e colorizata...ce e cu continutul ? Link spre comentariu
icar Postat August 8 Partajează Postat August 8 Acum 11 ore, okean a spus: Vara anului 1937, gara Constanta Ehe, asta era demult, in 1937, acum faci 6 ore pana la Constanta! Link spre comentariu
antonvasileeee Postat August 8 Partajează Postat August 8 (editat) Acum 5 ore, okean a spus: continutul Contine stafii :calatorul singuratic din dreapta pare desprins dintr-un film sf . Plus fata locomotivei ( luminile ) si lampile de.pe.stalpi . Mariti poza si o sa.vedeti multe anomalii foto . Editat August 8 de antonvasileeee Link spre comentariu
validae Postat August 8 Partajează Postat August 8 Cred că e o glumă acea poză, pare o creație nereușită a unui program AI.. Link spre comentariu
merck Postat August 8 Partajează Postat August 8 La 03.08.2024 la 9:26, okean a spus: Panteonul Romei, cel mai mare dom din beton nearmat din lume construit acum cca 1900 de ani. Nu cred. Cel din Florenta construit de Brunelleschi este dublu ca marime cred (le-am vizitat pe ambele). De ce stiu sigur ca a lui Brunelleschi este mai mare, este faptul ca nu s-a folosit un esafod (schela) pe care sa se sprijine domul in timpul constructiei. Dimensiunea prea mare nu permitea realizarea unui esafod si el a reusit sa il construiasca folosind imbinarea caramizilor in forma de oase de peste. Link spre comentariu
merck Postat August 8 Partajează Postat August 8 Acum 14 minute, validae a spus: Cred că e o glumă acea poză, pare o creație nereușită a unui program AI.. Totusi trenul a existat: Bm 1000 prototype "BALAN" Link spre comentariu
okean Postat August 8 Autor Partajează Postat August 8 Acum 12 minute, merck a spus: Nu cred. Cel din Florenta construit de Brunelleschi este dublu ca marime cred (le-am vizitat pe ambele). De ce stiu sigur ca a lui Brunelleschi este mai mare, este faptul ca nu s-a folosit un esafod (schela) pe care sa se sprijine domul in timpul constructiei. Dimensiunea prea mare nu permitea realizarea unui esafod si el a reusit sa il construiasca folosind imbinarea caramizilor in forma de oase de peste. E vorba de beton nearmat nu de caramizi ! Link spre comentariu
validae Postat August 8 Partajează Postat August 8 @merck Nu am negat existența locomotivei, ci veridicitatea fotografiei.O locomotivă abandonată, bazată pe acel design avem și acum în grupa tehnică din Craiova. Ai examinat insă atent aberațiile din poză? Mai ales fețele celor din prim-plan... Link spre comentariu
merck Postat August 8 Partajează Postat August 8 Da, am vazut ca in poza sunt ceva anomalii. Link spre comentariu
okean Postat August 9 Autor Partajează Postat August 9 Pozna' sigur e colorizata deci prelucrata pe calculator probabil de un necunoscator, subiectul era despre confortul asigurat in 1937 de garnituri produse in ROMANIA la MALAXA , acum cumparam garnituri la greu de la altii si cel mai " ala " tren bucale-mare [225 km] face in anu' de gratie 2024 doua ore si 7 minute teoretic ... Link spre comentariu
daniels Postat August 9 Partajează Postat August 9 Acea Malaxa a fost dezmembrata si luata de rusi Link spre comentariu
doru3160 Postat August 9 Partajează Postat August 9 Si motocicletele IJ au fost tot proiect romanesc. La Sighet, inchisoarea Aiud,e data povestea pe larg, cu autori si conditii de proiectare si realizare prototip. Rusii au luat de gata si au fabricat-o sub marca proprie. Link spre comentariu
okean Postat August 9 Autor Partajează Postat August 9 Asa am citit si eu, era pe " lista "... si noi am primit ca despagubiri de razboi diverse aburoase vezi seria 40.000 Ca fapt divers : " O noua etapa, pentru productia de material rulant, incepe in anul 1927. La 13 martie 1927 se emite „Legea pentru constructia in tara de locomotive si vagoane”, care marca inceputul eliminarii dependentei Romaniei de material rulant feroviar, produs in strainatate. In accelasi an, CFR-ul achizitiona licenta germana „Borsig”, pentru locomotivele „G.10- 50.100”, pe care o pune la dispozitia uzinelor „UDR- Resita” si „Malaxa- Bucuresti”. Astfel, apar mai multe fabrici de material rulant, in Romania Mare. In 1938 acestea erau: -Malaxa Bucuresti (constructia fabricii de locomotive, de aici, se realizeaza intre 1 ianuarie- 28 decembrie 1928), care producea: locomotive cu aburi, trenuri automotoare si vagoane-cisterna. -UDR- Resita. Intre 1919-1923, aici se construieste o fabrica moderna de locomotive cu aburi, care in 1927, era operationala la intreaga capacitate. -Romloc Brasov (producea, din 1921, locomotive cu aburi) -Unio Satu Mare, care producea trenuri automotoare. -Fabrica de vagoane de calatori si de marfa Arad " Link spre comentariu
BRANCA Postat August 9 Partajează Postat August 9 Fabrica de Vagoane de la Arad a fost înființată în 1891,pe vremea austro-ungarilor,când în vechea RO nu prea se ştia ce e aia industrie!... Observați o chestie,vechiul regim burghez se străduia să sprijine industria românească,azi cum e???Importăm vagoane,vagoane de metrou,tramvaie,ş.a. în timp ce Astra Arad e perfect adaptată la tehnologia modernă de azi!! Link spre comentariu
Postări Recomandate