Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

OLD stuff...


Postări Recomandate

Multe povesti pe wikipedia. De ex. IMS-57, produs între 1957 si 1959, cica ar fi fost vopsit si carosat la Fabrica de Autoturisme Pitești. Dar, tot dupa wikipedia, aceasta a fost ridicata abia începând cu 1966 (având la baza niste ateliere care initial tineau de IAR Brasov si care mai apoi produceau parca pentru "Steagul Rosu").

Ce-i drept, pe la sfârsitul deceniului 7, vizionam serialul "Tunelul timpului".

Editat de franzm
Link spre comentariu

IMS a fost doar un model, IMS 57, nu cred ca am mers cu asaceva.

Modelul urmator a fost M59, la ala am pus prima data mina pe volan si l-am ghidat ca de schimbat viteze eram mult prea mic.

M461 cred ca prin 63 a aparut, model 4x4 proiect 1961.

Pe ala am invatat sa conduc si era singurul model care avea incalzire, restul de la suba si bocanci iarna.

Link spre comentariu

 okean.Ai uitat să specifici că muncitoarea foloseşte letconul "jbc made in RO"!Se putea lipi şi cu aşa ceva de doi lei,nu-i aşa??

Link spre comentariu
Acum 2 ore, BRANCA a spus:

 okean.Ai uitat să specifici că muncitoarea foloseşte letconul "jbc made in RO"!Se putea lipi şi cu aşa ceva de doi lei,nu-i aşa??

Letconul era destul de destept, functiona la 24v si cu el se faceau ultimele lipituri mai mari inaite de bancul de test...

Link spre comentariu
Acum 7 ore, merck a spus:

spune tu in ce an uzina de la Câmpulung Muscel a inceput sa se numeasca ARO. 

Si M461 de unde vine? Ca zici ca ai avut manualul original. 

 

 Sint ciudate pozele dv., am gasit si eu destule pe internet fara sigla respectiva! poate erau toti nebuni si nu vorbeau de ARO! nici in armata unde erau o gramada nu se vorbea de ARO! inca nu mi-e clar, dar nu mi-e jena sa recunosc ca este posibil sa gresesc eu, adica totusi pe hirtie sa apara si ''ARO'' desi nimeni nu folosea acest cuvint, din pacate tatal meu nu ne mai poate lamuri. Il voi intreba cind voi fi si eu linga el! mai jos o imagine, dar sint multe!

 

https://www.okazii.ro/manualul-autoturismului-m-461-cunoastere-si-exploatare-ims-m461-manual-intretinere-reparatii-carte-tehnica-uzina-mecanica-muscel-a143690325

Editat de Marele Savant
Link spre comentariu

Citeam prin anii 70 ca ARO insemna : apreciate , romanesti, originale.

Sau asa faceau propaganda pe atunci. Automobil romanesc original. 

Voi ce stiti ? Dar era vorba despre caroseriille cu botul dreptunghiular. Astea tip IMS nu se pomeneau ca ARO sau nu sint eu destul de batran sa stiu.

Link spre comentariu

Aro 244 sunt apreciate si acum in tari ca Cehia, unde sunt folosite in concursuri off-road. Dar si in tari din America de Sud. 

In anii 80 Aro a concurat sub denumirea de Portaro, care se fabrica sub licență in Portugalia, in Paris Dakar. 

https://piataauto.md/Stiri/2022/01/Cehia-tara-unde-masinile-Aro-erau-indragite-la-fel-de-mult-ca-n-Romania-si-unde-acestea-mai-pot-fi-deservite-si-azi/

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Portaro

 

Editat de cmariuss
Link spre comentariu

Eu nu stiu cum poate sa aprecieze cineva ARO 244. Am avut asa ceva in familie si pe masina asta am inceput sa sofez dupa ce am luat permisul.

Avea motor diesel (cred ca la Brasov era facut). O masina grea, fara servodirectie. Faceai muschi la maini, la sofat prin oras.

Avea belele la capetele de bara. Tot timpul aveau joc, chiar dupa schimbare.

Diferentialul nu era cu blocare. Daca o roata patina in noroi, adio, acolo ramaneai.

Probleme la sistemul de franare. Reparai ceva, cadea altceva.

Iarna pornea foarte greu si nu baga caldura suficienta. Mergeai imbracat in cojoc. 

Nu mai stiu ce capacitate cilindrica avea (3000 cm cubi ?). Stiu ca avea un consum urias de motorina. Ma rog, era ieftina atunci (anii '90). Vindeau soferii camioanelor in fata la Gara Internationala in Iasi. Stateam in zona si era mai aproape decat prima statie de carburanti.

 

Link spre comentariu
Acum 47 minute, norad a spus:

Vindeau soferii camioanelor in fata la Gara Internationala in Iasi.

Sa fi vazut ce era in zona autogara...:rade:

Am avut ocazia si eu sa calaresc un 243. Nu erau masini de invidiat. Pt cei care carau la piata sau aveau treaba, da, erau bune. Asa cum erau, nu erau scumpe la intretinere, si nici nu rupeau buzunarul cu consumul. Probabil cele care castigau competitii aveau dotari mai bune, si parte de piese mai bune decat cele de pe piata. Dar cu directia asa e, ori camion ori 244 sau 243 tot aia era.

Ca fapt divers, nu stiu cat e legenda si cat adevar, am auzit ca dupa 90 cand s-au dat drumul la importuri, au scos de pe linie un exemplar cu motor de peugeot, cu servodirectie, si multe alte dotari care pe langa modelul original, pareau SF. Probabil ca in varianta aia ar fi avut mai mare succes ca masina de oras.

Link spre comentariu

Motorul de brasov avea 3200 cmc si ... 67 CP. Dar nu consuma asa mult. Eu am avut un TV cu acelasi motor, nu sarea de 8%. Motorul era o licenta de FIAT AGRI modificat. Nu era rau. Celalalt motor diesel era derivat din benzinarul de 2.5L. Mai multi cai putere, ceva mai modern, dar avea o problema - chiuloasa era dintr-o bucata, peste toti cei 4 cilindri. Fisura. La motorul de Bv aveai doua chiuloase scurte.

Link spre comentariu

Dupa 90 au scos ARO 24 cu motoare Diesel Peugeot, Toyota si benzinare Ford dar cele mai multe erau cu Andoria, Diesel polonez, bune dar zgomotoase.

Motorul de Brasov era o versiune a celui de U550, D127, motor reusit insa foarte greu si vibra pina fisura sasiul in zona suportilor motor, in rest un motor de munca.

Cel Diesel de la Cimpulung era in fapt benzinarul L25, o evolutie a Semicarpati-ului, dizelizat, L27D, diesel rapid, nu era el rau dar era tare pretentios, D127 era tractor adevarat.

 

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări