norad Postat Iunie 8, 2021 Partajează Postat Iunie 8, 2021 Cred ca se refera la o localitate din Mehedinti, nu la judet. Link spre comentariu
Mircea Postat Iunie 8, 2021 Partajează Postat Iunie 8, 2021 Intr-adevar, nu mai sunt masini ca ARO, sa te ploua inauntru si sa-ti fie cald cand e vara si frig cand e iarna. Desigur, pe piata estica exista multi care vor sa-si amărască viata intr-un vehicul, si ala luat cu banii jos. Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Iunie 8, 2021 Partajează Postat Iunie 8, 2021 1 oră în urmă, Mircea a spus: Intr-adevar, nu mai sunt masini ca ARO, sa te ploua inauntru si sa-ti fie cald cand e vara si frig cand e iarna. Mircea, suntem răutăciosi dacă comparăm masinile anilor '70 ... '80 cu cele actuale . În acea epocă leșinai de cald vara și în Range Rover/Mercedes/BMW/etc că n-aveau AC ca dotare de serie ... geamurile deschise și oarece viteză te mai răcoreau, dar se lăsa uneori cu măsele umflate sau ochi roșii (la persoanele mai sensibile). Astea erau vremurile și tehnologia. Pe timp de iarnă într-adevăr orice occidentală băga mai multă (adică suficientă) căldură comparativ cu Aro/Dacia/TV. ........................... Colegul @BRANCA se referea la capacitățile "utilitare" din ce am înțeles. Aici are dreptate, un Aro camionetă era superior oricărui model de Logan sau Duster "papuc". Ca volum și greutate a mărfii pe care o poate transporta. Dar și colegul face o eroare, compară derivate din mașini de teren (altă clasă) cu derivate din actualele SUV-uri sau turisme. E ca și cum ai compara Dacia papuc cu Aro camionetă... Link spre comentariu
BRANCA Postat Iunie 9, 2021 Partajează Postat Iunie 9, 2021 Florine.Eu am făcut referire la Aro ca volum transportat.Dacia trebuia să intre rapid pe piaţă după '90 cu un model superior,dizelar,ieftin.Era cerere pentru aşa ceva în Ro,la sutele de mii de întreprinzători mici. Surogatele produse actual,la noi,nu ştiu câtă priză au la lume... Link spre comentariu
okean Postat Iunie 9, 2021 Autor Partajează Postat Iunie 9, 2021 (editat) Dacia " Papuc " in productie din 1975 pana in 2006, in diverse variante si motorizari, a prins si Loganu' Editat Iunie 9, 2021 de okean Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Iunie 9, 2021 Partajează Postat Iunie 9, 2021 Acum 10 ore, +_Florin_+ a spus: Mircea, suntem răutăciosi dacă comparăm masinile anilor '70 ... '80 cu cele actuale . În acea epocă leșinai de cald vara și în Range Rover/Mercedes/BMW/etc că n-aveau AC ca dotare de serie ... Mai putin in ARO cu prelata... Link spre comentariu
daniels Postat Iunie 9, 2021 Partajează Postat Iunie 9, 2021 La masinile alea care carau mai bine era vorba de puntea spate si suspensia pe arc lamelar, mai potrivite pt incarcaturi. Nu stiu cum e acuma la modelele noi de Dacia papuc Link spre comentariu
BRANCA Postat Iunie 9, 2021 Partajează Postat Iunie 9, 2021 Am pus o hartă locală,pentru "culturalizare"...Masivul de salcâm se întinde de la Tismana spre Vrancea.Majoritatea stuparilor campează pe lângă Tismana. De la Batoţi spre Vrancea sunt multe case de vacanţă,mai ales a împătimiţilor de pescuit... Vizavi de Severin merge lumea la Kladovo,la restaurante.Sârbii sunt mult peste noi la calitatea mâncărurilor şi la servire! Link spre comentariu
dan-a2 Postat Iunie 9, 2021 Partajează Postat Iunie 9, 2021 (editat) Hopamitica Editat Iunie 9, 2021 de dan-a2 Link spre comentariu
dorian 70 Postat Iunie 10, 2021 Partajează Postat Iunie 10, 2021 (editat) Că tot s-a scris despre linia dublă, până după '90 aceasta era dublată şi pe traseul Vicşani -Dorneşti -Rădăuţi. Probabil era făcută pentru sovietici, pentru a uşura transportul prăzii de după război. Apoi după o vreme dublura a dispărut. După aceea, când şi-a făcut apariţia noul devorator de păduri, linia a fost dublată din nou. Aici se desparte la Dorneşti spre fabrică. Şinele de pe partea drumului sunt cele cu ecartament normal 1435 şi sunt pe direcţia către Rădăuţi. https://www.google.com/maps/@47.8625856,25.9821995,3a,15y,190.96h,73.68t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfAbHzt3pfci5JqotGdD3eg!2e0!7i13312!8i6656 Şi despre vechituri... ( şi prezentarea de pe fb ) https://www.facebook.com/photo/?fbid=2961959637415571&set=gm.1385699025150597 Editat Iunie 10, 2021 de dorian 70 Link spre comentariu
puriu Postat Iunie 10, 2021 Partajează Postat Iunie 10, 2021 Ecartamentul unei cai ferate depinde de raza de curbura minima a liniei. Bandajele rotilor au o mica conicitate si permit luarea curbei fara ca rotile sa se frece de sine. In orasele cu strazi inguste raza de curbura a liniilor este mai mica si tramvaiele a ecartament de 1000 mm. Pe linii de munte, foarte curbate, se ajunge la ecartamente de 50-60 cm. Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Iunie 10, 2021 Partajează Postat Iunie 10, 2021 Să mulțumim diferenței de ecartamente. Datorită acesteia rușii nu ne-au furat locomotivele după război. Dacă cu vagoanele au rezolvat-o simplu (linie dublă pe un tronson de tranzit și schimbare de boghiuri), cu locomotivele era imposibil dpdv tehnic. Pentru a schimba ecartamentul unei locomotive cu abur trebuie să o reproiectezi/reconstruiești . Așa că noi am rămas cu ale noastre, ei cu ale lor. Ale noastre au făcut servici mult și bine, până târziu (anii '70 ... '80), asigurând plusul necesar de "tracțiune" în perioada de tranziție către epoca modernă ... Link spre comentariu
merck Postat Iunie 10, 2021 Partajează Postat Iunie 10, 2021 3 hours ago, puriu said: Ecartamentul unei cai ferate depinde de raza de curbura minima a liniei. Bandajele rotilor au o mica conicitate si permit luarea curbei fara ca rotile sa se frece de sine. In orasele cu strazi inguste raza de curbura a liniilor este mai mica si tramvaiele a ecartament de 1000 mm. Pe linii de munte, foarte curbate, se ajunge la ecartamente de 50-60 cm. Mai sunt termeni care lipsesc din ecuatie: viteza de deplasare sau gradul de inclinare a liniei in viraj. Cu ecartament lat se poate obtine un viraj mai strans (raza de curbura mai mica) la aceeasi viteza de deplasare daca se inclina linia fata de linie ingusta dar cu grad de inclinare 0. Link spre comentariu
merck Postat Iunie 11, 2021 Partajează Postat Iunie 11, 2021 Computers on parade, East Germany, 1987 Link spre comentariu
okean Postat Iunie 13, 2021 Autor Partajează Postat Iunie 13, 2021 Adevarul este ca Robotronul est german era cu cateva clase deasupra " Juniorului " , " Cub Z " si altele, prin 88' am pipait un 286 Robotron... bijuterie ! Link spre comentariu
Postări Recomandate