Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

OLD stuff...


Postări Recomandate

Intr-adevar, nu mai sunt masini ca ARO, sa te ploua inauntru si sa-ti fie cald cand e vara si frig cand e iarna. :rade:

 

Desigur, pe piata estica exista multi care vor sa-si amărască viata intr-un vehicul, si ala luat cu banii jos. 

Link spre comentariu
1 oră în urmă, Mircea a spus:

Intr-adevar, nu mai sunt masini ca ARO, sa te ploua inauntru si sa-ti fie cald cand e vara si frig cand e iarna. :rade:

 

 

Mircea, suntem răutăciosi dacă comparăm masinile anilor '70 ... '80 cu cele actuale :rade:.

În acea epocă leșinai de cald vara și în Range Rover/Mercedes/BMW/etc că n-aveau AC ca dotare de serie ... geamurile  deschise și oarece viteză te mai răcoreau, dar se lăsa uneori cu măsele umflate sau ochi roșii (la persoanele mai sensibile). Astea erau vremurile și tehnologia.

Pe timp de iarnă  într-adevăr orice occidentală băga mai multă (adică suficientă) căldură comparativ cu Aro/Dacia/TV. 

...........................

Colegul @BRANCA se referea la capacitățile "utilitare" din ce am înțeles.  Aici are dreptate, un Aro camionetă era superior oricărui model de Logan sau Duster "papuc". Ca volum și greutate a mărfii pe care o poate transporta.

Dar și colegul face o eroare, compară derivate din mașini de teren (altă clasă) cu derivate din actualele SUV-uri sau turisme. E ca și cum ai compara Dacia papuc cu Aro camionetă... 

Link spre comentariu

 Florine.Eu am făcut referire la Aro ca volum transportat.Dacia trebuia să intre rapid pe piaţă după '90 cu un model superior,dizelar,ieftin.Era cerere pentru aşa ceva în Ro,la sutele de mii de întreprinzători mici.

 Surogatele produse actual,la noi,nu ştiu câtă priză au la lume...

Link spre comentariu

Dacia " Papuc " in productie din 1975 pana in 2006, in diverse variante si motorizari, a prins si Loganu'

 

Dacia-1310-Pick-Up-1991.jpg

 

Editat de okean
Link spre comentariu
Acum 10 ore, +_Florin_+ a spus:

 

Mircea, suntem răutăciosi dacă comparăm masinile anilor '70 ... '80 cu cele actuale :rade:.

În acea epocă leșinai de cald vara și în Range Rover/Mercedes/BMW/etc că n-aveau AC ca dotare de serie ...

 

Mai putin in ARO cu prelata...

:d

Link spre comentariu

La masinile alea care carau mai bine era vorba de puntea spate si suspensia pe arc lamelar, mai potrivite pt incarcaturi. Nu stiu cum e acuma la modelele noi de Dacia papuc

Link spre comentariu

 Am pus o hartă locală,pentru "culturalizare"...Masivul de salcâm se întinde de la Tismana spre Vrancea.Majoritatea stuparilor campează pe lângă Tismana.

 De la Batoţi spre Vrancea sunt multe case de vacanţă,mai ales a împătimiţilor de pescuit...

 Vizavi de Severin merge lumea la Kladovo,la restaurante.Sârbii sunt mult peste noi la calitatea mâncărurilor şi la servire!

 

Screenshot-20210609-115825-Maps.jpg

Link spre comentariu

Că tot s-a scris despre linia dublă, până după '90 aceasta era dublată şi pe traseul Vicşani -Dorneşti -Rădăuţi.

Probabil era făcută pentru sovietici, pentru a uşura transportul prăzii de după război.

Apoi după o vreme dublura a dispărut.

După aceea, când şi-a făcut apariţia noul devorator de păduri, linia a fost dublată din nou.

Aici se desparte la Dorneşti spre fabrică. Şinele de pe partea drumului sunt cele cu ecartament normal 1435 şi sunt pe direcţia către Rădăuţi.

 

https://www.google.com/maps/@47.8625856,25.9821995,3a,15y,190.96h,73.68t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfAbHzt3pfci5JqotGdD3eg!2e0!7i13312!8i6656

 

Şi despre vechituri...

( şi prezentarea de pe fb )

 

zcasa-veche.jpg

 

https://www.facebook.com/photo/?fbid=2961959637415571&set=gm.1385699025150597

Editat de dorian 70
Link spre comentariu

Ecartamentul unei cai ferate depinde de raza de curbura minima a liniei. Bandajele rotilor au o mica conicitate si permit luarea curbei fara ca rotile sa se frece de sine. In orasele cu strazi inguste raza de curbura a liniilor este mai mica si tramvaiele a ecartament de 1000 mm.

Pe linii de munte, foarte curbate, se ajunge la ecartamente de 50-60 cm.

 

Link spre comentariu

Să mulțumim diferenței de ecartamente. Datorită acesteia rușii nu ne-au furat locomotivele după război.

Dacă cu vagoanele au rezolvat-o simplu (linie dublă pe un tronson de tranzit și schimbare de boghiuri), cu locomotivele era imposibil dpdv tehnic. Pentru a schimba ecartamentul unei locomotive cu abur trebuie să o reproiectezi/reconstruiești :).

Așa că noi am rămas cu ale noastre, ei cu ale lor.

Ale noastre au făcut servici mult și bine, până târziu (anii '70 ... '80), asigurând plusul necesar de "tracțiune" în perioada de tranziție către epoca modernă ... 

Link spre comentariu
3 hours ago, puriu said:

Ecartamentul unei cai ferate depinde de raza de curbura minima a liniei. Bandajele rotilor au o mica conicitate si permit luarea curbei fara ca rotile sa se frece de sine. In orasele cu strazi inguste raza de curbura a liniilor este mai mica si tramvaiele a ecartament de 1000 mm.

Pe linii de munte, foarte curbate, se ajunge la ecartamente de 50-60 cm.

 

Mai sunt termeni care lipsesc din ecuatie: viteza de deplasare sau gradul de inclinare a liniei in viraj. Cu ecartament lat se poate obtine un viraj mai strans (raza de curbura mai mica) la aceeasi viteza de deplasare daca se inclina linia fata de linie ingusta dar cu grad de inclinare 0. 

Link spre comentariu

Adevarul este ca Robotronul est german era cu cateva clase deasupra " Juniorului " , " Cub Z " si altele, prin 88' am pipait un 286 Robotron... bijuterie !

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări