Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

OLD stuff...


Postări Recomandate

10 hours ago, doru3160 said:

 Ma gandeam doar la o standardizare

Probabil se va face in viitor.

 

Quote

Ecartamentul metric este un tip de ecartament îngust cu dimensiunea de 1.000 mm sau 1 m.

Ecartamentul metric este folosit pe circa 200.000 km, reprezentând circa 20% din căile ferate din lume.

În trecut, el a fost utilizat de puterile coloniale europene precum imperiile francez, britanic și cel german. În Europa, sisteme feroviare extinse cu ecartament metric sunt încă în folosință în Elveția, nordul Spaniei și în multe orașe cu rețele de tramvai, deși majoritatea căilor ferate cu ecartament metric din Franța, Germania și Belgia au fost închise la jumătatea secolului al XX-lea.

Quote

Ecartamentul îngust este un ecartament de cale ferată caracterizat printr-o distanță între fețele laterale interioare ale celor două șine mai mică decât 1.435 mm, valoarea considerată standard pe plan mondial. Majoritatea căilor ferate cu ecartament îngust din lume au distanța între fețele interioare ale șinelor cuprinsă între 600 mm și 1.067 mm. În România există patru feluri de ecartament îngust: de 600 mm, 760 mm, 790 mm și de 1.000 mm.[1]

Deoarece căile ferate cu ecartament îngust sunt în general construite cu gabarite mai mici, raze de curbură mai reduse,[2] aparate de cale mai mici, șine mai ușoare, etc., ele sunt în general mult mai puțin costisitoare, mai ieftin de echipat și de operat decât căile ferate cu ecartament normal sau larg, în special în zonele muntoase sau cu teren dificil. Costurile mai mici le fac ideale pentru deservirea unor complexe industriale sau a unor comunități izolate, al căror potențial de trafic nu ar justifica financiar construcția unei căi ferate cu ecartament normal sau larg.

 

Link spre comentariu

 Okean.Mai sunt în circulaţie ARO similare Getaxului.Mă întreb de ce Dacia Renault n-a lansat niciun model asemănător după '90...Zic că ar fi avut succes.Cel puţin pentru piaţa estică...

Link spre comentariu

Doru.Al naibii dacă îl văd în circulaţie!!E departe de ARO la capacitate transport.La aşa ceva mă refeream,un model bun de cărat.Pickupul ăsta e un Logan tăiat cu drujba!...

Link spre comentariu
Acum 12 minute, BRANCA a spus:

Doru.Al naibii dacă îl văd în circulaţie!!E departe de ARO la capacitate transport.La aşa ceva mă refeream,un model bun de cărat.Pickupul ăsta e un Logan tăiat cu drujba!...

Cred ca Duster. 

Link spre comentariu

Exista si Logan pickup si Duster pick-up.

 

DACIA DUSTER PICK-UP Duster Pick-up Comfort Blue dCi 115 4WD, de la 22.846 EUR inclusiv TVA.

Editat de merck
Link spre comentariu

 Abia Dusterul pickup ce seamănă cu Aro pickup la benă.Ideea e că dacă iei un pickup să poţi şi căra "sănătos" cu el!Am o cunoştiinţă care cară,în reprize,stupii la pastoral,la Dunăre,cu ARO.Vreo 80 de buc...

 În SUA,dacă nu mă înşel,un model Ford pickup e cea mai vândută maşină...

Link spre comentariu

Pt stupi e mai rentabil o platforma special amenajata.  Ai volum mare si mai putin greutate, deci  nu merita achizitionata o masina cu bena mare doar pt asta. 80...100 stupi nu-s chiar putin lucru, si cu nici o camioneta nu-i duci pe toti la un transport.

Link spre comentariu

 Doru.Omul are teren cumpărat şi împrejmuit la Vrancea,lângă Dunăre.Să zic sub 35 km.Făcea mai multe drumuri pe noapte.Avea şi remorcă la Aro.Nu ştiu câţi stupi ducea odată,atât că se plângea de drumuri.Posibil să fi cărat şi câteva zile la rând...

 La Vrancea,lângă Burila Mare,e cea mai mare pădure de salcâm din Europa.

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări