Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

OLD stuff...


Postări Recomandate

Locomotivele diesel, de puteri mici, au fost folosite in mod curent, pe distante mici. O stiu pe soacra fratelui, care, joia, venea la piata, apoi trecea pe la fată si, la 12:30, pleca la gara, ca vine "motoru' ", un diesel cu doua vagoane, antic si de demult, care facea legatura intre Vinț si Sibiu.

Link spre comentariu

Pe distanțe medii/lungi tracțiunea pe abur a fost prezentă până prin anii '70, alături de noile produse "Electroputere".

Pe marfare grele sau trenuri rapide de pasageri erau electrice și pe abur, mai rar diesel.

Editat de +_Florin_+
Link spre comentariu
Acum 2 ore, okean a spus:

Automotor Malaxa Clasa 78, la 80 de ani...

 

 

 

Mi-am revenit!

Mă gândeam că numai aici, în acest colţ uitat de ţară şi pe această linie secundară a cefereului, numai aici mai vezi motoarele astea uitate de vreme...

Pentru mine, imaginea motorului cfr din copilărie o alătur mereu cu amintirea autobuzelor cu motorul înăuntru, era foarte greu de urcat singur treptele de la uşă şi la unul şi la celălalt.

 

 

Skoda-Karosa-RTO.jpg

Link spre comentariu
La 29.04.2021 la 10:09, okean a spus:

Automotor Malaxa Clasa 78, la 80 de ani...

Prindea 100 km/h. La fel ca "Inter City", dar fara computer.

Un exemplar (furat de la noi) este la muzeul din Sankt Petersburg. Dupa 60 de ani de serviciu pe traseul Leningrad - Tarile Baltice.

Link spre comentariu

Prindea 100 km/h dar și aburoaicele prindeau, ba chiar cu mai multe vagoane în cârcă. 

De aceea "inerția" schimbării a fost mare,  fiecare tip de tracțiune a fost folosit de CFR funcție de avantajele/dezavantajele ei.

Diesel și diesel-electricele mici (automotoarele)  făceau față la un nr mic de calători.  Trenuri mici și rapide, distanțe scurte. Pentru restul, exista aburul și electrica. Ori diesel-electricele mari.

Foarte interesant e peisajul feroviar românesc din anii '60 ... '70, când vedeai toate tipurile de locomotive laolaltă ...

 

Link spre comentariu

 Nu ştiu de ce era aşa populară gamela.Poate că era etanşă şi puteai lua mâncare gătită?

Genul de oale suprapuse se mai foloseşte în India la livrare mâncare pe comandă.Dar confecţionate din inox.

Link spre comentariu

Si daca o impresionai pe câte una, umbla dupa tine cu sufertasul. Ce vremuri.

Editat de franzm
Link spre comentariu

Citiva ani buni am mincat la cantina pina cind m-am casatorit, mutindu-ma in Bistrita. Aveam abonament, pentru prinz si cina. La iesirea din serviciu (ora 14)mincam felul intii, felul doi si desertul! Cind cind terminam de mincat mergeam la bucatarie si-mi luam cina. Dimineata la micul dejun , eram serviti  cu piine cu unt si dulceata, ceai sau  lapte cu caca-o. Mincarea era si buna si destula!

Link spre comentariu

In multe orase erau asa zisele cantine populare unde, be baza de abonament, cred ca 3 sau 5 lei/zi, dar si fara abonament, puteai sa iei masa ori sa-ti duci mincarea acasa. Aici intervenea sufertasul, cu cele 4 etaje: felul unu, felul doi, salata de la felul doi si desertul, pe capac.

Vasele de aluminiu au fost scoase din uz, pe motiv de cancerigene.

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări