okean Postat Aprilie 29, 2021 Autor Partajează Postat Aprilie 29, 2021 1800 hp B-B experimental passenger train-hauling diesel locomotives in 1935 ! Link spre comentariu
icar Postat Aprilie 29, 2021 Partajează Postat Aprilie 29, 2021 Locomotivele diesel, de puteri mici, au fost folosite in mod curent, pe distante mici. O stiu pe soacra fratelui, care, joia, venea la piata, apoi trecea pe la fată si, la 12:30, pleca la gara, ca vine "motoru' ", un diesel cu doua vagoane, antic si de demult, care facea legatura intre Vinț si Sibiu. Link spre comentariu
franzm Postat Aprilie 29, 2021 Partajează Postat Aprilie 29, 2021 La noi "motoru" erau garniturile automotoare. Link spre comentariu
okean Postat Aprilie 29, 2021 Autor Partajează Postat Aprilie 29, 2021 Automotor Malaxa Clasa 78, la 80 de ani... Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Aprilie 29, 2021 Partajează Postat Aprilie 29, 2021 (editat) Pe distanțe medii/lungi tracțiunea pe abur a fost prezentă până prin anii '70, alături de noile produse "Electroputere". Pe marfare grele sau trenuri rapide de pasageri erau electrice și pe abur, mai rar diesel. Editat Aprilie 29, 2021 de +_Florin_+ Link spre comentariu
dorian 70 Postat Aprilie 29, 2021 Partajează Postat Aprilie 29, 2021 Acum 2 ore, okean a spus: Automotor Malaxa Clasa 78, la 80 de ani... Mi-am revenit! Mă gândeam că numai aici, în acest colţ uitat de ţară şi pe această linie secundară a cefereului, numai aici mai vezi motoarele astea uitate de vreme... Pentru mine, imaginea motorului cfr din copilărie o alătur mereu cu amintirea autobuzelor cu motorul înăuntru, era foarte greu de urcat singur treptele de la uşă şi la unul şi la celălalt. Link spre comentariu
puriu Postat Mai 3, 2021 Partajează Postat Mai 3, 2021 La 29.04.2021 la 10:09, okean a spus: Automotor Malaxa Clasa 78, la 80 de ani... Prindea 100 km/h. La fel ca "Inter City", dar fara computer. Un exemplar (furat de la noi) este la muzeul din Sankt Petersburg. Dupa 60 de ani de serviciu pe traseul Leningrad - Tarile Baltice. Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Mai 3, 2021 Partajează Postat Mai 3, 2021 Prindea 100 km/h dar și aburoaicele prindeau, ba chiar cu mai multe vagoane în cârcă. De aceea "inerția" schimbării a fost mare, fiecare tip de tracțiune a fost folosit de CFR funcție de avantajele/dezavantajele ei. Diesel și diesel-electricele mici (automotoarele) făceau față la un nr mic de calători. Trenuri mici și rapide, distanțe scurte. Pentru restul, exista aburul și electrica. Ori diesel-electricele mari. Foarte interesant e peisajul feroviar românesc din anii '60 ... '70, când vedeai toate tipurile de locomotive laolaltă ... Link spre comentariu
franzm Postat Mai 4, 2021 Partajează Postat Mai 4, 2021 (editat) Realizari mai putin glorioase, dar utile: Editat Mai 4, 2021 de franzm Link spre comentariu
tenzen Postat Mai 4, 2021 Partajează Postat Mai 4, 2021 Deci...gamela aia de aluminiu e criminala,mai ales umpluta cu ciorba... Link spre comentariu
BRANCA Postat Mai 4, 2021 Partajează Postat Mai 4, 2021 Nu ştiu de ce era aşa populară gamela.Poate că era etanşă şi puteai lua mâncare gătită? Genul de oale suprapuse se mai foloseşte în India la livrare mâncare pe comandă.Dar confecţionate din inox. Link spre comentariu
okean Postat Mai 4, 2021 Autor Partajează Postat Mai 4, 2021 Cele suprapuse se numeau sufertas, gamela era populara pentru ca toata tara era un santier... Link spre comentariu
franzm Postat Mai 4, 2021 Partajează Postat Mai 4, 2021 (editat) Si daca o impresionai pe câte una, umbla dupa tine cu sufertasul. Ce vremuri. Editat Mai 4, 2021 de franzm Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Mai 4, 2021 Partajează Postat Mai 4, 2021 Citiva ani buni am mincat la cantina pina cind m-am casatorit, mutindu-ma in Bistrita. Aveam abonament, pentru prinz si cina. La iesirea din serviciu (ora 14)mincam felul intii, felul doi si desertul! Cind cind terminam de mincat mergeam la bucatarie si-mi luam cina. Dimineata la micul dejun , eram serviti cu piine cu unt si dulceata, ceai sau lapte cu caca-o. Mincarea era si buna si destula! Link spre comentariu
icar Postat Mai 4, 2021 Partajează Postat Mai 4, 2021 In multe orase erau asa zisele cantine populare unde, be baza de abonament, cred ca 3 sau 5 lei/zi, dar si fara abonament, puteai sa iei masa ori sa-ti duci mincarea acasa. Aici intervenea sufertasul, cu cele 4 etaje: felul unu, felul doi, salata de la felul doi si desertul, pe capac. Vasele de aluminiu au fost scoase din uz, pe motiv de cancerigene. Link spre comentariu
Postări Recomandate