Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

OLD stuff...


Postări Recomandate

Acum 24 minute, Liviu.Mihaiu a spus:


Dar să incălzesti aerul pe care-l bagi printre cărbuni ?

 

Aerul cald (băgat în admisie,  printre cărbuni) are mereu tendința/voința  de a se ridica deasupra aerului mai rece de afară (cel de deasupra coșului). Așa se formează acel "tiraj" natural, care ajută la arderea mai rapidă a cărbunelui- creșterea temperaturii sub cazan.

De aceea am dat exemplul cu soba. E cea mai simplă/băbească explicatie posibilă, fără a apela la termenii (și explicațiile) fizicii elementare.

Acum 47 minute, Liviu.Mihaiu a spus:

Preîncălzirea apei care avea să devină aburi, poate. Recuperezi căldură si ajuti la făcut aburi.
 

Desigur, preîncălzirea apei crește de asemenea randamentul motorului.cu ardere externă. 

Link spre comentariu

Preincalzirea aerului de ardere ajuta la ridicarea randamentului agregatului.

Sincer,nu stiu ce fel de cazane de abur foloseau pe Titanic,dar totusi erau in secolul 20,in peioada de varf a tehnologiei aburului.

Aerul se poate insufla in focar cu ventilatoare,nu cred ca la puterea de pe titanic se folosea tiraj natural.

Editat de yo2mhj
Link spre comentariu
Acum 9 ore, okean a spus:

Motoarele Titanicului, diametru piston cca 2m ... asemanator cu cel de la Anina ca principiu :rade:

 

T-motoare-2528344-original.jpg

Acela era cel mai mare cilindru, cel de joasă presiune. Motorul era cu triplă expansiune (!), pe semne că au vrut să împingă randamentul la maxim.

Comparativ, la locomotive în majoritatea cazurilor se folosea simpla expansiune chiar la cele mai evoluate variante (anii 1940  ... 1950). Mai rar erau cu dublă expansiune (compound).

La CFR n-au fost agreeate deloc cele cu dublă expansiune, din cauza mecanismului de distribuție foarte complex/complicat  (inclusiv inversorul de sens). Erau mai puțin fiabile și mai greu de reparat.

 

Link spre comentariu
Acum 10 minute, Liviu.Mihaiu a spus:

@+_Florin_+
La cele folosite in CFR se recupera ceva din căldura care iesea pe cos?
Se preincălzea aerul sau/si apa ?

 

Nu se recupera nimic, pe coș ieșea direct atât fumul din focar cât și aburul din cilindrii. 

Sub focar aveau un "grătar" , pe acolo intra aerul necesar arderii cărbunelui. Unele erau echipate cu injectoare de păcură. 

Apa din cazan, pe măsură ce se consuma, era suplimentată cu cea din tender (avea rezervor acolo). Nu cred că aveau preîncălzitor de apă, deși nu exclud posibilitatea. 

 

Existau modele cu "condensator de abur", pentru recuperarea apei dar nu la noi, ci în zonele aride unde alimentarea cu apă era o problemă. Noi aveam apă în toate gările ...

 

Link spre comentariu

Nu comparati spatiul disponibil pe o locomotiva cu spatiul disponibil pe un vas. Preincalzitoarele de aer/ apa ocupa spatiu, nu gluma. Cel mai mare preincalzitor de aer pe care l-am vazut (in constructie) avea vreo 36m in diametru. Era destinat unei centrale din Germania. S-a fabricat la Bistrita. Se mai fabrica diverse preincalzitoare, mai compacte, foarte destepte, la Cristian, langa Brasov. Sunt modulare.

Link spre comentariu

La locomotive se preferau motoare mai simple și din motive de fiabilitate și întreținere/reparații, pe principiul că ce e mai simplu e mai fiabil și mai ușor de reparat. Asta a fost și filozofia CFR (corectă, dealtfel).

În aceste condiții poți accepta un randament mai redus al motorului. La nave, randamentul e totul, ai și spațiu suficient pentru "anexe".

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări