+_Florin_+ Postat Aprilie 23, 2021 Partajează Postat Aprilie 23, 2021 Acum 24 minute, Liviu.Mihaiu a spus: Dar să incălzesti aerul pe care-l bagi printre cărbuni ? Aerul cald (băgat în admisie, printre cărbuni) are mereu tendința/voința de a se ridica deasupra aerului mai rece de afară (cel de deasupra coșului). Așa se formează acel "tiraj" natural, care ajută la arderea mai rapidă a cărbunelui- creșterea temperaturii sub cazan. De aceea am dat exemplul cu soba. E cea mai simplă/băbească explicatie posibilă, fără a apela la termenii (și explicațiile) fizicii elementare. Acum 47 minute, Liviu.Mihaiu a spus: Preîncălzirea apei care avea să devină aburi, poate. Recuperezi căldură si ajuti la făcut aburi. Desigur, preîncălzirea apei crește de asemenea randamentul motorului.cu ardere externă. Link spre comentariu
yo2mhj Postat Aprilie 23, 2021 Partajează Postat Aprilie 23, 2021 (editat) Preincalzirea aerului de ardere ajuta la ridicarea randamentului agregatului. Sincer,nu stiu ce fel de cazane de abur foloseau pe Titanic,dar totusi erau in secolul 20,in peioada de varf a tehnologiei aburului. Aerul se poate insufla in focar cu ventilatoare,nu cred ca la puterea de pe titanic se folosea tiraj natural. Editat Aprilie 23, 2021 de yo2mhj Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Aprilie 23, 2021 Partajează Postat Aprilie 23, 2021 Vedeti cauperele folosite in siderurgie... Link spre comentariu
daniels Postat Aprilie 23, 2021 Partajează Postat Aprilie 23, 2021 Cazanele erau pe principiul celor de locomotiva. Aerul era preincalzit destul. Sub punte in sala cazanelor era cald si nu aveau aer conditionat Link spre comentariu
okean Postat Aprilie 24, 2021 Autor Partajează Postat Aprilie 24, 2021 Motor cu abur cu 2 pistoane de la mina Anina asemanator cu cel de pe Titanic ! Link spre comentariu
okean Postat Aprilie 24, 2021 Autor Partajează Postat Aprilie 24, 2021 (editat) Motoarele Titanicului, diametru piston cca 2m ... asemanator cu cel de la Anina ca principiu Editat Aprilie 24, 2021 de okean Link spre comentariu
yo9hrb Postat Aprilie 24, 2021 Partajează Postat Aprilie 24, 2021 Iata si schema. Avea si o turbina. Link spre comentariu
okean Postat Aprilie 24, 2021 Autor Partajează Postat Aprilie 24, 2021 Si cazanele, e un omulet pe acolo... Link spre comentariu
daniels Postat Aprilie 24, 2021 Partajează Postat Aprilie 24, 2021 Ca sa va faceti o idee despre ce era sub punte Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Aprilie 24, 2021 Partajează Postat Aprilie 24, 2021 Acum 9 ore, okean a spus: Motoarele Titanicului, diametru piston cca 2m ... asemanator cu cel de la Anina ca principiu Acela era cel mai mare cilindru, cel de joasă presiune. Motorul era cu triplă expansiune (!), pe semne că au vrut să împingă randamentul la maxim. Comparativ, la locomotive în majoritatea cazurilor se folosea simpla expansiune chiar la cele mai evoluate variante (anii 1940 ... 1950). Mai rar erau cu dublă expansiune (compound). La CFR n-au fost agreeate deloc cele cu dublă expansiune, din cauza mecanismului de distribuție foarte complex/complicat (inclusiv inversorul de sens). Erau mai puțin fiabile și mai greu de reparat. Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 24, 2021 Partajează Postat Aprilie 24, 2021 @+_Florin_+ La cele folosite in CFR se recupera ceva din căldura care iesea pe cos? Se preincălzea aerul sau/si apa ? Link spre comentariu
daniels Postat Aprilie 24, 2021 Partajează Postat Aprilie 24, 2021 Era folosit la goarna Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Aprilie 24, 2021 Partajează Postat Aprilie 24, 2021 Acum 10 minute, Liviu.Mihaiu a spus: @+_Florin_+ La cele folosite in CFR se recupera ceva din căldura care iesea pe cos? Se preincălzea aerul sau/si apa ? Nu se recupera nimic, pe coș ieșea direct atât fumul din focar cât și aburul din cilindrii. Sub focar aveau un "grătar" , pe acolo intra aerul necesar arderii cărbunelui. Unele erau echipate cu injectoare de păcură. Apa din cazan, pe măsură ce se consuma, era suplimentată cu cea din tender (avea rezervor acolo). Nu cred că aveau preîncălzitor de apă, deși nu exclud posibilitatea. Existau modele cu "condensator de abur", pentru recuperarea apei dar nu la noi, ci în zonele aride unde alimentarea cu apă era o problemă. Noi aveam apă în toate gările ... Link spre comentariu
yo9hrb Postat Aprilie 24, 2021 Partajează Postat Aprilie 24, 2021 Nu comparati spatiul disponibil pe o locomotiva cu spatiul disponibil pe un vas. Preincalzitoarele de aer/ apa ocupa spatiu, nu gluma. Cel mai mare preincalzitor de aer pe care l-am vazut (in constructie) avea vreo 36m in diametru. Era destinat unei centrale din Germania. S-a fabricat la Bistrita. Se mai fabrica diverse preincalzitoare, mai compacte, foarte destepte, la Cristian, langa Brasov. Sunt modulare. Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Aprilie 24, 2021 Partajează Postat Aprilie 24, 2021 La locomotive se preferau motoare mai simple și din motive de fiabilitate și întreținere/reparații, pe principiul că ce e mai simplu e mai fiabil și mai ușor de reparat. Asta a fost și filozofia CFR (corectă, dealtfel). În aceste condiții poți accepta un randament mai redus al motorului. La nave, randamentul e totul, ai și spațiu suficient pentru "anexe". Link spre comentariu
Postări Recomandate