puriu Postat Aprilie 22, 2021 Partajează Postat Aprilie 22, 2021 Acum 17 ore, Vasile a spus: La care din ele te referi ? Au fost mai multe motociclete Jawa. 125 cmc (am calarit-o), 175 cmc, 250 cmc, 350 cmc si 500 cmc. Pe ultima n-am vazut-o decat in poze. P.S. Stiati ca "Titanic" si fratii lui aveau cate trei cosuri adevarate si unul fals? Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Aprilie 22, 2021 Partajează Postat Aprilie 22, 2021 (editat) Jawa se mai produce insa in ...India! Unu din motoarele copilariei... https://www.bikedekho.com/jawa-motorcycles-bikes https://www.overdrive.in/news-cars-auto/mahindra-two-wheelers-to-launch-jawa-motorcycles-in-india-in-2019/ https://www.jawamotorcycles.com/ https://www.jawamotorcycles.com/motorcycles/jawa Editat Aprilie 22, 2021 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
doru3160 Postat Aprilie 23, 2021 Partajează Postat Aprilie 23, 2021 Acum 8 ore, Ion_Bumbu a spus: Jawa se mai produce insa in ...India! Seamănă mai mult cu ce a fost la noi modelul CZ. Au fost fabricate la un timp după jawa și tot asa, în doua variante de motorizare, de 175 și de 250 cmc. Din câte țin minte, jawa au fost în voga pana prin 70, după care au apărut CZ-urile. Ma refer la piata noastra, nu stiu prin alte parti cum a fost. Cand a aparut CZ Sport, toti eram cu ochii pe ele. Seamana mult cu ce fac acum indienii. Link spre comentariu
ex.escu Postat Aprilie 23, 2021 Partajează Postat Aprilie 23, 2021 O motocicleta adevarata, in varianta civila, restaurata, si in varianta militara, d.a.k.; roata de la atas se putea demonta si se putea actiona un mic generator electric (am vazut asa ceva la lucru in o tabara izolata, cu multi ani in urma). Link spre comentariu
okean Postat Aprilie 23, 2021 Autor Partajează Postat Aprilie 23, 2021 (editat) P.S. Stiati ca "Titanic" si fratii lui aveau cate trei cosuri adevarate si unul fals? Am inteles ca cel fals avea rol de ventilatie... Editat Aprilie 23, 2021 de okean Link spre comentariu
puriu Postat Aprilie 23, 2021 Partajează Postat Aprilie 23, 2021 Mai degraba sa dea bine in poze. Link spre comentariu
daniels Postat Aprilie 23, 2021 Partajează Postat Aprilie 23, 2021 Cosul ala asigura aer pt cazane. Era admisia. Link spre comentariu
morarul Postat Aprilie 23, 2021 Partajează Postat Aprilie 23, 2021 Acum 8 minute, daniels a spus: Cosul ala asigura aer pt cazane. Era admisia. Destul de logic. Pe vremea aceea, nu se aplica tehnologia tubulaturilor coaxiale/combinate: admisie aer combustie, refulare gaze de combustie, precum în cazul centralelor de încălzire moderne, pe gaz. Ce ,,primitivi" do'mle, să nu preîncălzeşti tu aerul de combustie! Link spre comentariu
icar Postat Aprilie 23, 2021 Partajează Postat Aprilie 23, 2021 Acum 42 minute, morarul a spus: nu se aplica tehnologia tubulaturilor coaxiale/combinate Au fost inventate de germani, pentru submarine in timpul WWII. Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 23, 2021 Partajează Postat Aprilie 23, 2021 42 minutes ago, morarul said: Ce ,,primitivi" do'mle, să nu preîncălzeşti tu aerul de combustie! Mai ales ca era un motor cu ardere externă. Dacă-l si preîncălzeai, cred ca nici cu pompe nu-l mai băgăi peste gărbuni Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Aprilie 23, 2021 Partajează Postat Aprilie 23, 2021 Acum 12 minute, Liviu.Mihaiu a spus: Mai ales ca era un motor cu ardere externă. Dacă-l si preîncălzeai, cred ca nici cu pompe nu-l mai băgăi peste gărbuni La motorul cu ardere externă e exact ca la sobă. Ca să "tragă" bine soba, trebuie să fie mai frig afară decât în cameră. Deci aerul din admisie e bine să fie mai cald decât cel de afară. Preîncălzirea ar fi fost un lucru bun. Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 23, 2021 Partajează Postat Aprilie 23, 2021 (editat) Preîncălzirea apei care avea să devină aburi, poate. Recuperezi căldură si ajuti la făcut aburi. Dar să incălzesti aerul pe care-l bagi printre cărbuni ? Editat Aprilie 23, 2021 de Vizitator Link spre comentariu
icar Postat Aprilie 23, 2021 Partajează Postat Aprilie 23, 2021 Cind au inventat motoarele cu aburi, au decis ca randamentul e slab deoarece cilindrul pistonului era prea rece. Asa ca l-au incalzit si ...masinaria s-a oprit. Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 23, 2021 Partajează Postat Aprilie 23, 2021 (editat) Chiar interesant de (re)citit desprea acest motor cu aburi atunci cand este explicat cu răbdare de cineva cu chef de a face asta: https://ro.wikipedia.org/wiki/Locomotivă_cu_abur Editat Aprilie 23, 2021 de Vizitator Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 23, 2021 Partajează Postat Aprilie 23, 2021 12 minutes ago, icar said: Asa ca l-au incalzit si ...masinaria s-a oprit. Nu cred ca se născuse Carnot care să le zică ceva. Link spre comentariu
Postări Recomandate