Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

OLD stuff...


Postări Recomandate

Acum 17 ore, Vasile a spus:

La care din ele te referi ?

Au fost mai multe motociclete Jawa. 125 cmc (am calarit-o), 175 cmc, 250 cmc, 350 cmc si 500 cmc. Pe ultima n-am vazut-o decat in poze.

P.S. Stiati ca "Titanic" si fratii lui aveau cate trei cosuri adevarate si unul fals?

 

Link spre comentariu
Acum 8 ore, Ion_Bumbu a spus:

Jawa se mai produce insa in ...India!

Jawa-350-OHC.jpg

 

Seamănă mai mult cu ce a fost  la noi modelul CZ. Au fost fabricate la un timp după jawa  și tot asa, în doua variante de motorizare, de 175 și de 250 cmc. Din câte țin minte, jawa au fost în voga pana prin 70, după care au apărut CZ-urile. Ma refer la piata noastra, nu stiu prin alte parti cum a fost. Cand a aparut CZ Sport, toti eram cu ochii pe ele. Seamana mult cu ce fac acum indienii.

Link spre comentariu

O motocicleta adevarata, in varianta civila, restaurata, si in varianta militara, d.a.k.; roata de la atas se putea demonta si se putea actiona un mic generator electric (am vazut asa ceva la lucru in o tabara izolata, cu multi ani in urma).

ZUNDAPP KS750.jpg

Zundapp-1942-KS750. jpg.jpg

Link spre comentariu

P.S. Stiati ca "Titanic" si fratii lui aveau cate trei cosuri adevarate si unul fals?

Am inteles ca cel fals avea rol de ventilatie...

 

zundapp.jpg

Editat de okean
Link spre comentariu
Acum 8 minute, daniels a spus:

Cosul ala asigura aer pt cazane. Era admisia:rade:.

Destul de logic.

Pe vremea aceea, nu se aplica tehnologia tubulaturilor coaxiale/combinate: admisie aer combustie, refulare gaze de combustie, precum în cazul centralelor de încălzire moderne, pe gaz.

Ce ,,primitivi" do'mle, să nu preîncălzeşti tu aerul de combustie!

Link spre comentariu
42 minutes ago, morarul said:

Ce ,,primitivi" do'mle, să nu preîncălzeşti tu aerul de combustie!

Mai ales ca era un motor cu ardere externă.
Dacă-l si preîncălzeai, cred ca nici cu pompe nu-l mai băgăi peste gărbuni :)
 

Link spre comentariu
Acum 12 minute, Liviu.Mihaiu a spus:

Mai ales ca era un motor cu ardere externă.
Dacă-l si preîncălzeai, cred ca nici cu pompe nu-l mai băgăi peste gărbuni :)
 

La motorul cu ardere externă e exact ca la sobă.  Ca să "tragă" bine soba, trebuie să fie mai frig afară decât în cameră. Deci aerul din admisie e bine să fie mai cald decât cel de afară. Preîncălzirea ar fi fost un lucru bun. 

Link spre comentariu

Preîncălzirea apei care avea să devină aburi, poate. Recuperezi căldură si ajuti la făcut aburi.
Dar să incălzesti aerul pe care-l bagi printre cărbuni ?

 

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări