ctepeo Postat Noiembrie 3, 2019 Partajează Postat Noiembrie 3, 2019 Galoşi. Am auzit prima dată de ei în "Cişmigiu & Co." Am avut ocazia să citesc o ediţie scoasă în timpul W.W. 2, deci nemodificată. Reeditarea de acum câţiva ani s-a făcut după o ediţie din perioada comunistă. Pe YouTube există un interviu cu Grigore Băjenaru. Noi am reuşit să producem vreodată în comunism anvelope decente? Link spre comentariu
gauss Postat Noiembrie 3, 2019 Partajează Postat Noiembrie 3, 2019 (editat) Pentru MiG - uri , da ... Se faceau la Floresti , jud . Prahova . Fabrica exista si acum , privata ... si - a schimbat de cateva ori patronatul . Cauciucurile respective aveau 16 straturi alternative , o plasa ( tesatura cu ochiuri mici ) de matase naturala si un strat de cauciuc , si tot asa ... Erau de 20 de ori mai ieftine decat originalele rusesti . Dar si mai putin durabile . Ma rog , la o aterizare dura ( cu franari violente ) se schimbau automat , pentru zborul urmator . Editat Noiembrie 3, 2019 de gauss Link spre comentariu
okean Postat Noiembrie 3, 2019 Autor Partajează Postat Noiembrie 3, 2019 (editat) " Okean, am agut si eu un autobuz din asta, bagam in el bomboane sau prajiturele. Am avut o gramada de jucarii din tabla, ersu la moda atunci. Acum nu mai e voie, cica se pot rani copiii, de parca cu un creion nu te poti rani! " Evident, acu' numai alea de lemn eco sunt valabile...eu personal pe la trei ani am ingitit un martisor metalic - cosulet cu flori , cand a iesit pe partea cealalta era decolorat...atit si nimic mai mult ! O descoperire ineresanta...pix cu calculator, l-am avut in dotare ! Si carioci de alea vintage... Editat Noiembrie 3, 2019 de okean 1 Link spre comentariu
gauss Postat Noiembrie 3, 2019 Partajează Postat Noiembrie 3, 2019 (editat) Acum 1 oră, alcon a spus: Eu imi aduc aminte ca toate cele sase carioca erau dintr-un material plastic dur, portocaliu, casant si lucios avand sectiune hexagonala cu capac negru la capat, le puteai deosebi doar dupa culoarea dopului translucid de polietilena la coada. Dupa ore de cautare pe net, am reusit sa gasesc cutia, dar, pe fond albastru si cu altfel de carioca la interior. Ale noastre ( cele importate in Romania ) erau altfel , coada cariocilor era hexagonala , iar cutia mult mai finisata . Si mai lunga . Cele din foto par o varianta " soft " , mai ieftinache . Par pentru America Latina ... Editat Noiembrie 3, 2019 de gauss Link spre comentariu
franzm Postat Noiembrie 3, 2019 Partajează Postat Noiembrie 3, 2019 Acum 1 oră, okean a spus: O descoperire ineresanta...pix cu calculator, l-am avut in dotare ! Stia numai tabla înmultirii. Betisoare Napier nu stiu sa fi fost în comert (sau nu am apucat eu). Link spre comentariu
icar Postat Noiembrie 3, 2019 Partajează Postat Noiembrie 3, 2019 (editat) Faceam, la Danubiana, cauciucuri foarte bune. Pentru autocamioane si tractoare. Dupa 89, multi s-au imbogatit cu ce furau din fabrica si vindeau la turci. Un jmecheras a pus mina pe fabrica, Tofan, acum nu stiu daca mai functioneaza fabrica. Editat Noiembrie 3, 2019 de icar Link spre comentariu
icar Postat Noiembrie 3, 2019 Partajează Postat Noiembrie 3, 2019 Era, in alimentare, prin anii 75 - 85, nu mai stiu exact cind, un fel de ness/cacao, adusa din India, in cadrul unor schimburi. Nu nai stiu cum se numea, dar era exceptionala. Se facea cu apa sau lapte, caldute, dar eu o mincam cu lingurita, direct din borcanul de sticla. A fost pe piata o perioada scurta, maxim un an! Stie cineva cum se numea? Eu am uitat. Link spre comentariu
franzm Postat Noiembrie 3, 2019 Partajează Postat Noiembrie 3, 2019 (editat) Si pentru biciclete. Erau cam la acelasi nivel cu Emerge si Taurus din tarile pretene. Editat Noiembrie 3, 2019 de franzm Sters poza cu copyright. Link spre comentariu
gauss Postat Noiembrie 3, 2019 Partajează Postat Noiembrie 3, 2019 Pe langa fabrica din Floresti ( de anvelope ) traia o adevarata mafie . Se pare ca a fost imposibil de eradicat , chiar pe timpul regretatului . Obiecte mai usor de disimulat ( camere auto ) se furau in cantitati industriale . Am scris mai sus , fabrica exista si astazi . Si - a schimbat proprietarii de multe ori , numele Tofan e deja preistorie . Acum e detinuta de concernul Michelin . https://www.wall-street.ro/articol/Auto/242661/reportaj-cum-arata-uzina-victoria-floresti-la-80-de-ani-de-la-infiintare.html#gref Link spre comentariu
icar Postat Noiembrie 3, 2019 Partajează Postat Noiembrie 3, 2019 Stiam ca Tofan a avut ceva probleme, dar de fabrica nu mai stiam nimic. Deci e luata de Michelin. Un Cinzano, un Florio, o maslina, o scobitoare... Poate un Marlboro Link spre comentariu
icar Postat Noiembrie 3, 2019 Partajează Postat Noiembrie 3, 2019 O partida de golf, poate puneti la cale o afacere, ceva... Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Noiembrie 3, 2019 Partajează Postat Noiembrie 3, 2019 Pe vremea regretatului existau multe mafii ce se hraneau din producția diverselor obiective industriale, merită amintită uzina Dacia. Prin comunele din jurul Pitestiului se gaseau piese noi la jumate sau sfert de preț, absolut orice, o adevărată piața de desfacere paralelă. Link spre comentariu
icar Postat Noiembrie 3, 2019 Partajează Postat Noiembrie 3, 2019 De la IOR se furau obiective foto, cam tot ce se fabrica. De la Antrefrig se furau lazi cu carne pentru mici sau zeci de kg de carne. Am avut in prieten care lucra la Cugir. A furat pise ca sa-si faca o masina de cusut, dar i-a iesit o mitraliera. De la Metalurgica se furat tone de gablonturi si vase de aluminiu. De pe santiere se fura fier beton care ajungea fier...forjat. Se fura, dar parca nu ca acum. Se fura cam ce avea omul nevoie, dar nu gasea in comertul socialist. 1 Link spre comentariu
Postări Recomandate