Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

OLD stuff...


Postări Recomandate

Dati in fund, la taxatoare! banii de bilet, nu va ginditi la prostii!

:d

 

Ala deja era un TV20 U, adica versiunea urbana.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Avansați înainte, ca sta unu' prost pe scara.

Erau bilete de 40 bani și de 65 bani, în funcție de câte stații mergeai. Am prins și tanti taxatoarea...parca nici nu a fost.

Link spre comentariu
11 minutes ago, doru3160 said:

In afara de speciali, pt restul, pensia e ca morcovul legat cu sfoara in fata magarului :rade:

Politistii si militarii ies la pensie fara juma de secol in buletin, deci ei au prins morcovul. Sau sunt considerate pensii speciale?

Link spre comentariu
1 hour ago, alex.cselenyi said:

Eu stiam varianta cu "din mana-n mana,pana-n fund,la taxatoare".

Era in anii '90 maxi-taxi in Bucuresti. Un microbuz unde intrau 20-25 de persoane. Jumate pe scaune. Restul cocosati ca sardinele intre scaune.

 

Acum exista doar intre orase.

 

Te urcai in el si te duceai in fund, daca nu coborai repede. Dadeai banii din mana in mana pana la sofer... care decidea cat te costa de la Poarta 4 pana in Lacul Tei. Rareori ajungea vreun bilet inapoi la tine. Rest... nici vorba. 

Link spre comentariu
Acum 16 minute, merck a spus:

Sau sunt considerate pensii speciale?

Daca nu ar fi speciale, ar respecta principiul contributivitatii si varstei. Cata vreme iau pensii umflate de la 40 ani, cum poti sa le spui decat speciale? Ca li se cuvin sau nu, asta e alta discutie si nu vreau sa deschidem cutia pandorei. Dar da, sunt speciale.

Link spre comentariu
1 oră în urmă, yo9hrb a spus:

Daca nu vine vreo lege tampita.

A fost in discutie si pensionarea la 100 de ani (varsta plus vechimea in munca). Dupa regula asta am iesit pe la 120.

 

Maxi-taxi se mai numeau "funduletz in gemuletz".

Link spre comentariu
1 hour ago, Mircea said:

Era in anii '90 maxi-taxi in Bucuresti. Un microbuz unde intrau 20-25 de persoane. Jumate pe scaune. Restul cocosati ca sardinele intre scaune.

 

Acum exista doar intre orase.

 

Te urcai in el si te duceai in fund, daca nu coborai repede. Dadeai banii din mana in mana pana la sofer... care decidea cat te costa de la Poarta 4 pana in Lacul Tei. Rareori ajungea vreun bilet inapoi la tine. Rest... nici vorba. 

In Iasi maxi-taxi in prima faza a pus pe butuci transportul in comun (in special autobuzele ikarus). Maxi-taxi a functionat ani buni (cred ca mai mult de 15 ani). Dupa ceva timp si transportul in comun au inchiriat(un tun adevarat-inchirierea costa mai mult decat daca ar fi cumparat acele microbuze) vreo 50 de Iveco Daily.

Quote

În anul 2002, Primăria Iaşi decide să împartă în două Regia Autonomă de Transport în Comun Iaşi, rezultând Regia Autonomă de Transport Electric în Comun (RATEC) şi S.C. Autobuzul S.A., aceasta din urmă preluând parcul auto deloc redus de la acea vreme, ce cuprindea, după cum scrie aici 48 autobuze Ikarus 280, 36 autobuze Ikarus 260, 10 autobuze Dac 112 UDM (cu doar câţiva ani de exploatare) şi 50 autobuze Saviem SC 10 U aduse din Paris.
Odată cu această scindare, dubarii încep să îşi facă de cap, profitând şi de faptul că noua societate a primăriei nu emitea nici abonamente... la doar un an de la înfiinţare, S.C. Autobuzul S.A. trage la gard majoritatea autobuzelor, închiriind (!) 50 de dube Iveco Daily, acestea primind numere de parc de la #100 la #149. Sfrâşitul anului 2003 găseşte S.C. Autobuzul S.A. cu doar 5 trasee (din cele 13 pe care le avea la începutul anului), exploatate integral cu dube Iveco, la care se adaugă câteva curse speciale efectuate cu autobuzele Ikarus 260.

1bKBR4fBnTFt_zEyaBQnyNWFzERAyloLBYbD5hBn

En_mA84WTN4enppldvL5tAh2idzy6PLcc4Jgix-6

Screenshot-2021-01-06-at-21-18-43.png

 

 

"Dubarii" particulari cu maxi-taxi conduceau cu coatele si cu mainile numarau banii si pregateau restul. Soferii de pe Iveco Daily nu erau capabili de asa ceva. 

Editat de merck
Link spre comentariu

@NICA, da, am prin asa ceva, inclusiv "avansati inainte" si " dati din mina in mina, pina in fund la taxatoare". Biletele erau de 25 bani, la clasa a doua (vagonul din spate), 40 si 65 bani, clasa I (vagonul din fata). Tiranosaurus Rex.

Maxi-taxi, daca nu ma insel, au aparut prin anii 80. Le spuneam "fund in usa", pentru ca erau vesnic inghesuite, ultimul urcat stind cu fundul in geamul de la portiera.

Link spre comentariu

Doamne, urît coşmar a mai putut fi, acel mijloc de transport numit Maxi Taxi!

Dacă aveai norocul să mergi mai mult de 15-20 de minute în picioare, deci în poziția cocoşat, coborai anchilozat de coloana verticala, sau cervicală, după caz.

Dacă afară era mai frig sau ger după caz, îmbrăcat bine, aferent situației, în maxi-taxi aveai privilegiul unei saune gratuite, pînă la destinație.

La coborîre, etapa a doua a unei saune de tip rusesc/nordică.

Preferam mersul pe scară, pe mijloacele de transport în comun, cu riscurile de rigoare, decît ,,confortul" oferit de acest mijloc de transport eufemistic denumit ,,maxi-taxi".

Sper să nu mai am parte de astfel de trăiri şi experiențe, ceea ce vă doresc si vouă!

Link spre comentariu

Dle @morarul, tata l-a calarit ani de zile de la Poarta 4 pana in Lacul Tei. Soc si groaza, insa facea o juma de ora in loc de 1 ora jumate si stat in frig si ploaie asteptand tramvaiele (16 in special).

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări