Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

OLD stuff...


Postări Recomandate

Am plecat cu niste amici spre mare, la vreo 30 Km de copitala ne`a lasat Trabantul in drum, in fapt au fost arcurile de la o tabla ce era pe post de supapa rotativa rupte si motorasul ne`a lasat pe marginea drumului.

Amicul ne`a lasat la masina cu ordinul sa dam jos motorul si sa`l dezechipam, el plecindu la Bucuresti cu un camion ce l`a luat.

A cumparat un motor neechipat, era in plan sa faca RK si sa cumpere piese, asta la intoarcerea de la mare oricum si a venit cu autostopul inapoi, deja totul era dat jos si in 2 ore am plecat spre mare cu motorul vechi in portbagaj, era prin anii 70 cind inca se gasea benzina buna si motorul vechi deja avea peste 50Kkm. Cit am stat la mare am desfacut repede motorul, am vazut probleme si cumparat arcurile de la Constanta astfel ca la intoarcere mai aveam un motor de rezerva!

 

Link spre comentariu
Acum 1 oră, Ion_Bumbu a spus:

Cat am stat la mare am desfacut repede motorul, am vazut probleme si cumparat arcurile de la Constanta astfel ca la intoarcere mai aveam un motor de rezerva!

Și fără prea mult nisip în el...

Un motor de  trabi nou era cca 6000 lei. Le țin minte ca erau în magazinul IDMS de la Nicolina ca bostanii pe jos. Totdeauna când întram în magazin vedeam 8 motoare aliniate lângă calorifere. Nu rețin dacă erau echipate sau nu, dar de la un trabantist rețin ca pt a repara un trabant aveai nevoie de o cheie de 10 și una de 13. Atât și nimic mai mult... :rade:

Link spre comentariu

La Bucuresti se gasea motorul dezechipat, fara nici un accesoriu pe el, nici table, nimic nu era pe el, doar 2 bujii.

Daca tin minte era cam pe la 3800-4000lei versiunea asta.

Mai trebuia ceva tubulara la el, cred ca la ventilator am avut nevoie, a oprit un alt trabantist si ne`a imprumut-o.

Cit am stat pe marginea drumului cred ca vreo 10 trabantisti ne`au oferit ajutorul, era o adevarat fratie intre ei, se salutau si se ajutau intre ei ca fratii de suferinta.

Amicul a venit cu motorul tot cu un trabantist!

:d

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
Acum 3 ore, doru3160 a spus:

...dar de la un trabantist rețin ca pt a repara un trabant aveai nevoie de o cheie de 10 și una de 13. Atât și nimic mai mult... :rade:

 

iti mai trebuia una de 12, taiata la 6-7 cm...

fara ea nu puteai scoate carburatorul :)

Link spre comentariu

@doru3160 nici sa ma pici cu ceara si nu-mi trecea prin cap ca S-ul din IDMS vine de la Sportive.

Da in articol am vazut :

Quote

Daca indrazneai sa conduci masina si erai singur, Militia te tragea pe dreapta si te obliga sa iei cu tine inca 4 oameni din statia de autobuz. Aceasta metoda de "ia-ma nene" cu japca a durat insa cativa ani, deoarece s-au inregistrat multe atacuri asupra soferilor, cand politistii puneau in masina lui diverse persoane dubioase.

De asa ceva insa nu am auzit. Daca in provincie iti dadea doar 17 litri cum sa mai o mai faci pe-a taxiul si sa duci 4 oameni la casele lor? 

Link spre comentariu

Avea Trabantul niste cheite scurte de tot in trusa, amicul avea de toate, doar la o tubulara ne`am impotmolit.

Benzina colorata n`am vazut, singura cu tenta rosiatica era cea de 75, nu din cauza vreunei vopsele, asa iesea din rafinarie.

Cea de aviatie insa era colorata in verde, daca bagai in masina fierbea repede si IMS-ul. :d

De pus cu japca in masina oameni de catre Militie n`am auzit, sint multe povesti scrise de unii ce la revolutie aveau 2-3 ani insa dau bine pe blog-uri.

Si da, IDMS era intreprinderea de distributie a materialelor sportive.

Cu ARO, in primul rind era scump ca gaia si nu puteai sa`l iei de ciobani, aveau aia bani si stateau la un Diesel si 7-10 ani la rind. Pretul parca era pe la 100000lei pe vremea aia dacanu mai mult.

Aro 10 se putea lua lejer insa consuma cit un camion, 10l/100Km, aiurea de tot era cu el si era mai scump decit Dacia.

Oltcit, se statea la coada insa nu prea mult, 1-1,5 ani dar oamenii erau speriati de ele.

Peste rind se putea trece doar cu aprobare de la Primul Secretar al judetului, aia cu spaga e o poveste, il ascundeau rapid daca`l prindeau. Da, se dadea spaga pentru o masina mai deosebita, culoare, aleasa din serii de "export", povesti de astea...

Deja dupa anii 80 nu prea mai gaseai benzina la stat lejer, tot ce era camion greu trecuse pe Diesel.

Volga, Pobeda, s`au vindut la licitatii la persoane fizice si in perioada aia insa cine gaia sa bage benzina in ele, consumau mai rau decit Aro.

Prin anii 85 in Dej era un nene ce avea o Volga trecuta pe motor Diesel ceva de Multicar ca alea de tractor 445 rupeau masina, si asa trenura totul in Volga de spuneai ca are Parkinson.

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări