+_Florin_+ Postat Mai 26, 2020 Partajează Postat Mai 26, 2020 Acum 27 minute, Marele Savant a spus: probabil ca a ramas partea care avea piata de desfacere! Lăsați-mă cu piața de desfacere !. Păi nici combinatul de oțeluri speciale de la Târgoviște nu avea piață de desfacere, în condițiile în care oțelurile pentru palete de turbine (de ex) erau mai ieftine decât cele suedeze, la aceeași calitate? ... vă spun din sursă sigură, am lucrat câțiva ani la CET Sud București (sub sigla Alstom Power). Apoi nici Aro Câmpulung n-ar fi avut piață de desfacere? ...nici Roman Brașov, nici Tractorul ? .... să fim serioși! La Dacia Pitești s-a putut, că a avut interes francezul. Oare Dacia 1400 pe carburator din anii '90... 2000 era tare competitivă vizavi de un Ford/Opel/VW/etc din aceeași generație? ... era pe dreaq! . Părea din altă epocă! cu toate acestea uzina a supraviețuit pe noua piață pentru că un mare producător din vest a avut interes! Drept urmare, prin politici protecționiste (interzicerea inmatriculării vehiculelor mai vechi de 8 ani), prin retehnologizare, etc etc a fost posibilă supraviețuirea colosului industrial Dacia. Azi ocupă un loc important pe piața mondială, la clasa ei. Personal mă bucur, măcar cu asta am rămas. La Roman/Aro/Tractorul n-au avut nimeni interes, probabil ar fi incomodat piața! Link spre comentariu
Mircea Postat Mai 26, 2020 Partajează Postat Mai 26, 2020 (editat) Florine, americanii cumpara otel din Rusia, India si Turcia. Profile I-beam, nu vorbim de turbine. Cum naibii sunt mai ieftine, dupa ce voiajeaza juma de planeta, decat alea locale? Globalizarea a ucis industria planetei. Editat Mai 26, 2020 de Thunderer Link spre comentariu
doru3160 Postat Mai 26, 2020 Partajează Postat Mai 26, 2020 (editat) Citat În 1989 fabrica avea o producţie anuală de peste 600 de milioane de dolari. Uzina înregistrează profit şi în anii de după Revoluţie. Cu toate acestea, FPS decide, în decembrie 1997, să vândă pachetul majoritar pe care îl deţine la Tepro. https://www.digi24.ro/special/campanii-digi24/romania-furata/romania-furata-primul-asasinat-sindical-virgil-sahleanu-si-privatizarea-tepro-iasi-651090 Chiar daca nu am nimic de demonstrat, macar sa nu se creada ca fabrica era un morman de fiare vechi. Asa a ajuns dupa privatizare, in urma manarelilor. Editat Mai 26, 2020 de doru3160 Link spre comentariu
Marele Savant Postat Mai 26, 2020 Partajează Postat Mai 26, 2020 si eu am lucrat la Craiova II, dar nu-mi amintesc sa se fi ocupat cineva de tabla pentru paletele turbinelor, de fapt in cei aproape 6 ani lucrati, nu imi amintesc sa fi vazut o turbina desfacuta sa i se vada paletele, dar poate in Bucuresti erau alte obiceiuri! sau erau din tabla buna de targoviste! in rest, Aro a fost bun doar pina a avut lumea acces la altceva! Apropo de tractoare, intreaba un fost cooperator, cite tractoare erau disponibile din totalul celor de la IAS si cite erau facute rotite in diverse stadii de reparatii! Iar la locul de munca avut in lurul lui 89, citiva ani inainte si citiva dupa, in fiecare dimineata intrebarea de importanta capitala era: ''cite masini au venit astazi la lucru?', masini insemnind aro, camioane, rabe, tractoare sau ''cite buldozere sint astazi in stare de functiune?'' Link spre comentariu
doru3160 Postat Mai 26, 2020 Partajează Postat Mai 26, 2020 Acum 6 minute, Marele Savant a spus: Aro a fost bun doar pina a avut lumea acces la altceva Pe naiba, si Dacia a fost buna pana a dat romanul de Golf tedei, dar cu toate astea nu a fost defrisata, a fost retehnologizata si a supravietuit. Unde s-a vrut, s-a putut, unde nu s-a vrut, s-a ales praful. Link spre comentariu
okean Postat Mai 26, 2020 Autor Partajează Postat Mai 26, 2020 (editat) " partea statului este muuult mai mare ca cea a celui care produce tigarile! " Va credem pe cuvant, totusi un link ceva ar fi util. ca fapt divers ... Editat Mai 26, 2020 de okean Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Mai 26, 2020 Partajează Postat Mai 26, 2020 Acum 20 minute, doru3160 a spus: Pe naiba, si Dacia a fost buna pana a dat romanul de Golf tedei, dar cu toate astea nu a fost defrisata, a fost retehnologizata si a supravietuit. Unde s-a vrut, s-a putut, unde nu s-a vrut, s-a ales praful. Corect! asta era ideea pe care am vrut să o subliniez în postarea anterioară! Acum 33 minute, Marele Savant a spus: si eu am lucrat la Craiova II, dar nu-mi amintesc sa se fi ocupat cineva de tabla pentru paletele turbinelor, de fapt in cei aproape 6 ani lucrati, nu imi amintesc sa fi vazut o turbina desfacuta sa i se vada paletele, dar poate in Bucuresti erau alte obiceiuri! sau erau din tabla buna de targoviste! Hai că mi-ați trezit amintiri .. din 2000 ... 2004 !. Eu am văzut mii de palete. La CET Sud-București exista o gamă largă de utilaje ce permiteau efectuarea de reparații la diverse subansamble ale termocentralelor de pe întreg cuprinsul țării .Craiova 2, Rovinari, Turceni - că să le amintesc doar pe cele din zona Olteniei - sau Palas Constanța, Deva, etc etc. De la CET-Sud plecau multe subansamble reparate în cele 7 hale, inclusiv turbine cu axul aferent. Mai plecau (Inclusiv către Craiova 2) și diverse piese provenite din import, de la ABB. Obiceiul de a schimba/repara turbinele nu era specific Capitalei ci tuturor termocentralelor din țară, că toate erau "o apă și un pământ" dpdv al fiabilității. "Specialiștii" de acolo spuneau că oțelul românesc pentru palete era mai ieftin decât cel suedez și avea aceeași calitate. Dacă aberau, aberez și eu . 1 Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 26, 2020 Partajează Postat Mai 26, 2020 COS tgv producea niste tipuri de otel pt NATO si aveau si ceva instalatii certificate pt asa ceva. Plus ca tot combinatul era facut de nemti cu materiale de la ei. Instalatia aia certificata a fost demontata si carata in Rusia restul vandut la fier vechi. Am fost in combinat dupa revolutie si pana prin 2000 si nu era chiar gunoi cum zic unii. Peste drum era otelinox, se pare ca aia au fost mai norocosi fiind cumparati de coreeni. Link spre comentariu
okean Postat Mai 26, 2020 Autor Partajează Postat Mai 26, 2020 (editat) O raritate...poza e din 68' Dacia 1100 super ROSU !!! culorile standard erau : " ALB culoarea untului, GRI, VERDE petrol si ROSU visina putreda " Editat Mai 26, 2020 de okean Link spre comentariu
doru3160 Postat Mai 26, 2020 Partajează Postat Mai 26, 2020 (editat) Acum 35 minute, okean a spus: ROSU visina putreda Rosu 27...photoshop sa traiasca.Daca sunt masini diferite, nu ti se pare suspecta pozitia lui nenea ala? Ca sa nu mai zic de masca de fata, care pare de R8 mai mult decat de D1100. Editat Mai 26, 2020 de doru3160 Link spre comentariu
norad Postat Mai 26, 2020 Partajează Postat Mai 26, 2020 Un nene mecanic de la un CET din Iasi mi-a zis ca rotoarele de la turbine se duc la Turbomecanica pentru revizie. Link spre comentariu
franzm Postat Mai 26, 2020 Partajează Postat Mai 26, 2020 Acum 4 ore, okean a spus: " partea statului este muuult mai mare ca cea a celui care produce tigarile! " Va credem pe cuvant, totusi un link ceva ar fi util. ca fapt divers ... Din consumul direct: accize si TVA. Din export: impozit pe profit. Plus impozitul pe salarii. Si asta fara sa miste un deget (statul) si fara nici o indicatie pretioasa. 2 Link spre comentariu
Mircea Postat Mai 26, 2020 Partajează Postat Mai 26, 2020 Amintiri inutile... La cumpana mileniului. Lucram intr-o firma care facea automatizari. Ventilatie, proces (fabrici de bere, lactate, carnuri-mezeluri). Vine seful (si proprietar) si-mi zice: hai ca avem vizita la Semanatoarea. Era pe malul Dambovitei. Intram cu greu in interior, interdictii de foto (ce e OK), etc si ne proptim in fata unei semanatori. Culegatoare ca sa o numesc mai bine. Seful meu fusese rugat de un prieten sa tenteze sa ajute pe cei de la Semanatoarea cu un sistem de detectie al obstacolelor (bolovani, araci) din fata furcii. Si punctul 2: sa-i ajute cu un panou de distributie (ala cu fuzibile auto). Cand am auzit ce si cum, l-am tras pe sef deoparte si i-am zis ca firma noastra, expert in automatizari si panouri electrice, nu are nici o expertiza in problemele Semanatorii. Mi-a zis ca stie, dar face bine la afaceri sa "ajuti" un prieten. Ne-am facut ca luam masuri si am plecat acasa. Nici n-am mai discutat subiectul. Acuma ca asa se intretin afacerile, eu nu stiu, eu prefer sa lucrez sclav la patron. Dar seful ala de la Semanatoarea, care avea un produs de dezvoltat si promovat, de ce pierdea vremea cu "intretinut" afacerile? Ala stia unde sa caute expertiza? Stia ca cu expertiza vine fiabilitatea si renumele care face produsul sa fie dorit si apreciat? Stiu, o sa-mi ziceti ca e un caz unic, sa nu generalizam... Alta data va povestesc despre Aro Campulung. NB: Fiabilitate? Eu vad cum tot orientul ala prafuit e plin de junghiuri de Mercedes si de Toyote. Practic, masini cu decenii in spate. Fiabile. Link spre comentariu
Postări Recomandate