Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

OLD stuff...


Postări Recomandate

Acum 3 minute, franzm a spus:

.........................

 Si asta din cauza ca, în maretele planuri utopice, nu era loc de uzura, reparatii si retehnologizari. Numai cârpaceli de moment. De aceea, la un moment dat, industria a fost "un morman de fiare vechi". La finalul ei, RSR nu a mai avut datorii. Dar nici bani pentru a functiona, mai ales în noile conditii. (Putinii bani existenti au fost risipiti pe cadouri electorale.)

Deci, trageti linie, faceti bilantul si mergeti mai departe. Pe cât posibil, fara vechile naravuri.

 

Cea mai pertinentă caracterizare a moştenirii...

:aplauze

 

 

Link spre comentariu
Acum 2 ore, Marele Savant a spus:

nemultumirea unora este alta de fapt, anume ca nu mai sint singurii din bloc care au dacie si Telecolor!

Bati campii cu candoare...ca de obicei. Cred ca asta ar fi ultima nemultumire a cuiva, daca ar exista intr-adevar o asemenea aberatie. Asta denota o mare frustrare.

Link spre comentariu
Acum 3 ore, doru3160 a spus:

Industrie e clar ca nu avem...

Cine ti-a bagat treaba asta in cap?

Se produc:

tractoare https://www.irum.ro/tractoare-agricole/

locomotive https://www.softronic.ro/produse.html

vagoane, tramvaie, autobuze https://en.wikipedia.org/wiki/Astra_Arad

electrocasnice https://www.arctic.ro/

electronice de la televizoare la telefoane si interfoane... https://electradistributie.ro/web_continut/fisiere/catalog.pdf

corpuri de iluminat https://www.elba.ro/

automobile si piese auto

ciment https://www.holcim.ro/ro/produse-si-servicii/produse/ciment

materiale de constructii https://www.macon.ro/

armament http://romarm.ro/products/

energie nucleara https://www.nuclearelectrica.ro/

vapoare http://www.snc.ro/

 

Toate astea nu cresc pe cimp, nu semeni suruburi si culegi tractoare, toate se produc in cadrul industriei de pe teritoriul Romaniei.

Link spre comentariu
4 hours ago, Marele Savant said:

...datoria externa publica a Romaniei este printre cele mai mici, stam bine si la acest capitol!

Faptul ca e mica sau mare chiar nu conteaza. Important e sa ai o cota buna de incredere.

 

Azi, datoria Romaniei este de cam 55% din PIB. Acum 3 ani era 35%. Asta e informatie care conteaza.

 

US era la 105% in 2017, 115% azi. Faptul ca US este mai indatorata decat Romania nu plaseaza Romania pe podium, pentru ca US are alta cota de incredere.

 

Luxemburg 6300% indatorarea... am crede ca astia mor de foame pe strazi. Da' de unde?! Monaco 240%... d-aia stau aia numai in yacht-uri, ca nu au bani de chirie.

 

Rusia 28%, ai zice ca toti rusnacii au robineti din aur acasa... si tot in fundul curtii se caca. La fel si India la 19%.

 

Venezuela 23%... altii care rod numai muschi tiganesc. Cuba 34%... numai trabucuri fumeaza astia. Sa-i vezi cum aduc TV plat cu avionul de la Miami.

 

Iran, 2%, campioni absoluti.

 

Uite cum arata lumea in 2017, e un desen frumusel.

 

03084940d6874726b55d102f55340bd0_872a815

 

 

 

3 hours ago, franzm said:

De aceea, la un moment dat, industria a fost "un morman de fiare vechi". La finalul ei, RSR nu a mai avut datorii. Dar nici bani pentru a functiona, mai ales în noile conditii.

Frumos, elegant cat de cat.

Editat de Thunderer
Link spre comentariu
Acum 7 ore, d2134 a spus:

Cine ti-a bagat treaba asta in cap?

Poti fi putin mai...bine crescut? Din cate imi aduc aminte, nu m-am adresat tie in nici un fel.

In alta ordine de idei, ma uit in jur si vad, nu trebuie sa-mi zica cineva ce trebuie sa gandesc, cu atat mai mult tu.

Link spre comentariu
Acum 39 minute, doru3160 a spus:

ma uit in jur si vad

Daca te uiti in jur si deschizi bine ochii vezi ca industria de azi e moderna, performanta si produce lucruri vandabile.

 

Acum 40 minute, doru3160 a spus:

nu trebuie sa-mi zica cineva ce trebuie sa gandesc

Eu nu iti zic nici ce sa gindesti si nici cit sa gindesti, gindesti ce vrei si cit poti, dar nu mai spune prosti ca s-ar putea ca unii, mai tineri, sa te creada.

Link spre comentariu

E si un banc pe teme economice ... Romania era in rahat,  acum de cand cu covidu' suntem in randul lumii !

Sfarsitul anilor 80' a existat si asa ceva sau era sa existe... ARO 12 !

 

 

aro_12-2.jpg

aro_12-1.jpg

Link spre comentariu
Acum 23 minute, d2134 a spus:

Eu nu iti zic nici ce sa gindesti si nici cit sa gindesti, gindesti ce vrei si cit poti, dar nu mai spune prosti ca s-ar putea ca unii, mai tineri, sa te creada.

De regula se spune ''prostii'' si crede-ma, nu am pretentia tocmai de la tine sa invat ceea ce se vede cu ochiul liber. Unele obiective industriale s-au nascut moarte, nu dupa alea trebuie sa ne para rau, dar multe obiective economice au disparut pe profit. De alea nu mai trebuie sa spui nici tu nici altii ca nu au fost, pt ca devii ridicol, ca cel din bancul cu girafa.

Link spre comentariu
Acum 59 minute, d2134 a spus:

Poti da citeva exemple?

Fabrica de Ulei Unirea  Iasi, ComTom Iasi, Tepro Iasi, Fabrica de Tigarete Iasi care intre noi fie vorba, era si obiectiv strategic, in 24 ore putea fi reorganizata pt productie de munitie, Fabrica de bere Zimbru si mai mult nu ai decat sa cauti. Sigur gasesti. Eu ti-am dat cateva exemple pe care le vad asa cum ti-am zis, doar uitandu-ma in jur. Unii chiar au ochelari de cal. 

Link spre comentariu

Sunt multe distruse aiurea dacă le cauți. 

Și încă ceva,  trei locomotive pe an sau trei tractoare pe lună nu inseamnă industrie. 

Asta a rămas din Electroputere Craiova ... cea care a produs mii și mii de locomotive ?

Sigur, "producea pierderi", trebuia dinamitată:rade:

Link spre comentariu
Acum 2 ore, doru3160 a spus:

De regula se spune ''prostii'' si crede-ma, nu am pretentia tocmai de la tine sa invat ceea ce se vede cu ochiul liber. Unele obiective industriale s-au nascut moarte, nu dupa alea trebuie sa ne para rau, dar multe obiective economice au disparut pe profit. De alea nu mai trebuie sa spui nici tu nici altii ca nu au fost, pt ca devii ridicol, ca cel din bancul cu girafa.

  Spune si de ce au disparut! anume ca piata CAER s-a destramat si fiecare a fost liber sa cumpere produse de la cei care stiau sa le faca ieftine si de calitate, nu a mai fost obligatia sa ne cumparam unii altora marfa indiferent de calitate! 

  Statul a pompat bani ani buni in industrie (mai pompeaza si acum, ex. Tarom care isi bugeteaza anual pierderi imense), dar toti banii au mers in salarii si bonusuri! nu a interesat pe nimeni ce va fi, toti credeau ca vor fi vesnic unici producatori si beneficiarii se vor caciuli la portile lor.

  Am mai povestit cum anul 1990 ne-a prins cu 80 de RTP-uri duse inapoi la garantie la IEMI! 80 din 100 nu au functionat de la prima pornire! Si acolo au ramas! probabil cindva au aparut la vinzare ''din colectia proprie''! Sau ''disponibilizate''! cei cu singe albastru nu vind niciodata nimic, doamne fereste, ei ''disponibilizeaza''! iar prin 1993 ma rugam de aceeasi IEMI sa ne trimita o oferta de statii radio dar i-a durut la basca, spuneau ca nu fac fata cu productia! in particular, un angajat de acolo mi-a spus ca de fapt produc pe stoc, magaziile sint pline, dar se vrea inchiderea dughenei! Asa ca am luat Motorola, de la vestitul Afendulis, statii care aruncate pe geam de la etajul 2 sau coborite in suturi 4 etaje pe scari nu aveau nici pe dracu!

1 oră în urmă, doru3160 a spus:

Fabrica de Tigarete Iasi care intre noi fie vorba, era si obiectiv strategic, in 24 ore putea fi reorganizata pt productie de munitie

  Am rugamintea sincera, de mult doream sa stau de vorba cu un cunoscator, sa-mi spuneti si mie care anume din utilajele folosite la fabricarea tigarilor putea prelucra metalul si produce munitie? Toti cei pe care i-am cunoscut, unii cu functii sau cu grade, au spus ca era doar folclor ceausist, dar inca sint curios sa aflu mai multe! la fel, in mod sigur, fabrica de la Tg. Jiu nu avea cum si cu ce sa fabrice cartuse!

 Chiar va rog daca detineti mai multe amanunte, cunoscute personal nu din povesti, sa reveniti cu mai multe informatii pe aceasta tema!

Link spre comentariu
Acum 50 minute, +_Florin_+ a spus:

Asta a rămas din Electroputere Craiova ... cea care a produs mii și mii de locomotive ?

Adica in jur de 1400 diesel electrice si circa 1000 electrice. insa chiar de prin 1985 cind am plecat eu din Electro, fabrica de locomotive incepuse sa traiasca mai mult din reparatii capitale! marea electrificare se terminase, cererea de aparataj electric si transformatoare deja incepuse sa scada si credeti ori ba, in 1984 incepuse sa se vorbeasca de reducerea personalului! se incepuse cu navetistii, pe motiv ca trenurile sau autobuzele cu care veneau acestia la munca intirziau frecvent si incurcau productia! nu stiu ce si daca s-a facut ceva in acest scop, dar era deja problema surplusului de angajati si scaderii comenzilor! 

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări