Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

OLD stuff...


Postări Recomandate

Păcat de Evanghelia, o navă la 26 de ani era încă "tânără",  cu intreținere corespunzătoare ar fi putut naviga și azi (ca navă- școală de exemplu).

Românii sunt mult mai păstrători, avem în funcțiune  și nave vechi de un secol, Bricul Mircea, momentan nu pot atașa foto.

Editat de +_Florin_+
Link spre comentariu

  Nava scoala MIRCEA este un velier clasa A tip bark , cu trei arbori, inalta de 44 de metri, cu 23 de vele ce insumeaza o suprafata velica totala de 1.750 m2.
       Certificatul de nastere al noii nave-scoala s-a semnat la 26 ianuarie 1938, iar la 22 septembrie, acelasi an, a fost lansata la apa si botezata cu numele MIRCEA, alegere justificata de bogata traditie si renumele predecesorului sau.

  La 27 aprilie 1939 a avut loc ceremonia ridicarii pavilionului national, iar pe data de 1 mai 1939, MIRCEA, o nava cu caracteristici superioare, ce asigura conditii de navigatie si viata la bord mult imbunatatite, a intrat in serviciul Marinei Militare.
       MIRCEA a intrat in portul Constanta pe data de 17 mai 1939, fiind salutat de oficialitati, de tinerii elevi ai Scolii Navale, de navele aflate in port, intre care si vechiul bric adus de la Galati pentru a preda stafeta pregatirii marinaresti noii nave.
       La 3 iulie 1939, MIRCEA pleaca in primul sau mars de instructie in Marea Mediterana unde face escale in porturile Palermo, Toulon, Palma, Gibraltar, Alger si Alexandria.

 Incepand cu 24 august 1966, MIRCEA este supus unor ample lucrari de reparatii, dotare si modernizari. Lucrarile de modernizare au fost realizate atat la corpul navei, arborada si greement, precum si la totalitatea instalatiilor si echipamentelor de bord. Cabestanele si vinciurile au fost modernizate si s-a asigurat actionarea lor electrica. Au fost instalate proiectoare puternice in pozitii corespunzatoare pentru a permite lucrul in siguranta in arborada pe timpul noptii, atunci cand situatiile ar fi impus acest lucru.
       Instalatia de legare ancorare a fost, de asemenea, modernizata, iar barcile de la bord au fost inlocuite cu barci 10+1 din mahon, intrand in  dotatarea navei barca cu motor si salupa de protocol. Au fost amarate la locurile stabilite prin proiect  plutele de salvare corespunzatoare, ca numar, cu normele registrului naval german.
       Ca utilitati pentru logistica, cambuza navei a fost dotata cu camera frigorifica de mare capacitate, au fost montate la bord masini de spalat, cazarmamentul pentru echipaj si pentru cadre, masina de stors centrifugala de mare capacitate, masini de calcat cu calandru, frigidere pentru careuri, bufete si bucatarie.
       Bucataria navei a fost echipata cu plite electrice de mare putere, cazane pentru gatit de mare capacitate, cuptor pentru panificatie, malaxor, aparat de curatat legume si aparat pentru apa potabila pentru echipaj prevazut cu refrigerator. La bord a fost instalata inclusiv o masina pentru preparat apa carbogazoasa.
       Nava dispunea de spatii adecvate pentru croitorie, cizmarie si frizerie si, nu in ultimul rand, de biblioteca si laborator foto.
       Mobilierul si dotarile atat la nivelul cazarmilor echipaj, cat si la partea de subduneta a fost complet refacut, nava avand careuri pentru maistri militari, aspiranti, cabine pentru ofiteri si oficialitati, precum si doua apartamente de protocol.

Link spre comentariu

 N-au mai taiat epava de la Costinesti?Prin '71 ma urcasem si eu,cu un amic,pe ea.Era plin de meduze in jur.

 Mai calcati in Costinesti?Dupa mine,care am prins statiunea veche,e cel mai bun exemplu de dezvoltare haotica a unei localitati,din RO!!Nici nu s-ar mai putea incadra la nivelul de statiune!Eventual la categoria...bidonville!

Link spre comentariu
1 oră în urmă, okean a spus:

As fi curios daca s-a mai pastrat inca una, cred ca e singura :26

 Mai avem, de exemplu nava Borcea construită în 1914, motor cu abur. E folosită atăt că navă-școală cât și în scop turistic.

 

Link spre comentariu

Eu înteleg ca epava este o atractie turistica locala, dar de aici si pâna la a o numi simbolul Costinestiului e totusi cale lunga. Sau asta-i tot ce are de oferit Costinestiul? O gramada de fier vechi?

Link spre comentariu
1 oră în urmă, franzm a spus:

Eu înteleg ca epava este o atractie turistica locala, dar de aici si pâna la a o numi simbolul Costinestiului e totusi cale lunga. Sau asta-i tot ce are de oferit Costinestiul? O gramada de fier vechi?

Ah, nu, Costinestiul ca si celelalte statiuni de pe litoralul RO ofera o gama variata de servicii de kko, chelneri nesimtiti, receptioneri care se uita prima oara la spaga, patroni de magazine care mai ca nu te scuipa daca intri la ei si nu cumperi nimic, etc, etc.

Editat de fluffy37
Link spre comentariu

 Păi în 1968 - anul naufragiului - Costineștiul era un mic sat de pescari ce a devenit apoi stațiune turistică, preferată mai ales de tineret/studențime.  Sigur și prezența epavei a contribuit consistent la această evoluție a localității, deși nu a fost unicul factor.

Eu cred că , e un simbol turistic deosebit, nu găsești în orice stațiune un vapor eșuat lângă plajă, la bordul căruia te poți (te puteai) urca. :)

Dacă acum a ajuns un morman periculos de fier vechi e din nepasarea autoritatilor, "mascota" stațiunii trebuia cumva conservată  ...

Eu am fost doar de două ori la Costinești (ultima dată în '96), prefer Mamaia, Eforie N.

Într-adevăr serviciile cam ... lasă de dorit și totul e cam scump raportat la calitatea acestora, dar m-am obișnuit de copil pe litoralul românesc și tot acolo merg în fiecare vară. 

Editat de +_Florin_+
Link spre comentariu

Pe mine nu ma deranjeaza atat de mult pretul, sunt de acord sa platesc ca sa fiu servit cum trebuie. Dar nu sa stau sa fluier dupa chelner sau sa imi aduca mancarea rece sau sa vad ca vecinul este servit cu aceeasi pizza  inaintea mea desi a ajuns la masa la 5 minute dupa ce am comanat eu, sau  (cazuri mai rare in ultimii ani) sa fie mancarea imposibil de mancat.

In fine, suntem offtopic. (scuze)

 

Link spre comentariu

Sau la restaurant pe plaja sa comazi chefal si sa primesti peste congelat preparat in friteuza. Din fericire copilului i-a placut. Copiii astia...

E drept, era final de sezon, da'...

Link spre comentariu

Daca tot suntem in " siajul " navei Evanghelia ... am avut si asa ceva : capitan de cursa lunga femeie, prima din Europa, Teodora Angela Lefterescu ( n. 3 august 1926, Fălticeni, județul Suceava – d. 29 aprilie 2007, Constanța )

 

 

 

Teodora-Angela-Lefterescu.jpg

Editat de okean
Link spre comentariu

 Tot litoralul nostru e ca o lada de gunoi intoarsa...Nu sufera comparatie cu perioada 70-80.Atunci totul era relativ nou,spatii verzi ingrijite si udate,sosele si trotuare integre.Mai calcau strainii pe acolo...

 Acum fiecare posesor de obiectiv s-a ocupat strict de zona sa.Soselele si trotuarele sunt la pamanat.Faci 20-30 de metri si dai de zone "verzi" arse de soare.Apoi mai dai de cate o padurice si constati ca e plina cu munti de resturi,in general plasticaraie.Posibil ca la Mamaia sa fie mai bine,insa mie nu-mi place statiunea.Prea e comerciala si prea de fitze...

  Nu stiu daca s-au mai rezolvat canalizarile.Nu mai tin minte in care statiune am inotat in apa si m-am trezit cu kkmitzu plutind langa mine!Ulterior am vazut conducta ce venea de la hoteluri!...

 Traditia serviciilor proaste e veche la noi...Zona litoralului a fost vazuta totdeauna in stilul "loveste si fugi"!Au fost totusi perioada 70-80 cu servicii bune si mancare/bautura excelenta si ieftina.

Link spre comentariu
Acum 1 oră, okean a spus:

Daca tot suntem in " siajul " navei Evanghelia ... am avut si asa ceva : capitan de cursa lunga femeie, prima din Europa, Teodora Angela Lefterescu ( n. 3 august 1926, Fălticeni, județul Suceava – d. 29 aprilie 2007, Constanța )

 

 

navi.jpg

In poza e Mariana Dragescu ...

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări