Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

OLD stuff...


Postări Recomandate

Acum 22 minute, gauss a spus:

Cei care butonau frecvent , cautand pe benzi etc . faceau bataturi  la jumatatea degetului aratator ... Butonul era incomod , si mai ceda cateodata

La 205 pt ca la 203 erau metalice, si cu forme mai rotunjite, nu incomodau la manevrare.

Link spre comentariu

Sigur . La 205 m - am referit . 203 era mai rar . Cel putin prin zona mea .

 

P.S. - nimic despre alte tipuri ? Uwertura cu bucsa artizanala pentru 19 cm / sec ( eu le numeam cuvertura ) , Teslele , ZK - urile timpurii etc . 

Editat de gauss
Link spre comentariu
Acum 3 minute, doru3160 a spus:

Fara fitil.

Au o bucată scurtă de fitil între rezervor şi baza arzătorului, însă doar pentru transportul benzinei. Cel puţin al meu aşa e construit.

Link spre comentariu

Merg cu vapori de benzina, sau benzina pulverizata fin, din cauza presiunii, dupa ce se incalzesc, de asta spuneam ca nu ard fitil. Acelasi principiu ca la lampile cu benzina(cine le-a prins).

Editat de doru3160
Link spre comentariu
Acum 11 minute, doru3160 a spus:

Imparteau benzina cu masina.

Daca erai cu masina... daca erai pe jos benzina o ducea ultimul din sir... oricum puțea, n-am avut recipient pe vremuri care sa evite asta in afara de sticla cu dop de cauciuc... da` aia era casanta si grea. L-am avut pe primul, cumparat din piata de la rusi... buna scula.

Link spre comentariu

Cel de jos e SHMEL - ul rusesc . Nici un fel de fitil , e numai cu vapori . Se porneste arzand o carpa cu ceva benzina in zona arzatorului , se pompeaza de cateva ori , apoi se pune sita difuzoare ( cu gaurele ) peste arzator , se deschide robinetul la 1/3 , se aprinde cu flacara ..., si asta e tot . E o constructie elaborata , cu piese foarte precis uzinate , are supapa de siguranta pe rezervor ( din tabla groasa ) , lagarele de etansare de la robinet sunt cu grafit , iar duza are o gaura foarte fina in care e un ac cu bila la capat , de dimensiuni mici , actionat de robinet . Merge ( mai bine ) cu gazolina , benzina usoara etc . Pe vremea cand se gaseau ...

 

P.S. - are si o cutie de polietilena cu piese de schimb , si o cheita hexagonala pentru montat - demontat . Asa cum spuneam , mai am unul NOS ( de rezerva ) . 

Editat de gauss
Link spre comentariu

Faţă de arzătoarele cu butelie de gaz sînt oricum cu mult mai bune, în special pe frig şi ca reducere de costuri. Dădeam faliment la cît ar fi costat buteliile echivalente benzinei arse pe munţi.

Editat de ratza
Link spre comentariu
Acum 7 minute, ratza a spus:

Faţă de arzătoarele cu butelie de gaz sînt oricum cu mult mai bune, în special pe frig şi ca reducere de costuri. Dădeam faliment la cît ar fi costat buteliile echivalente benzinei arsă pe munţi.

Pai ce cauti iarna la munte? La munte te duci VARA  si la mare te duci IARNA! :96

Trebuie sa te iei dupa zicalele strabunilor: iarna iti faci car si vara sanie => iarna la mare si vara la munte! Ai sa vezi ca iesi si mai ieftin!

Link spre comentariu

Si mai puternice ... , in sensul ca flacara de benzina are temperatura mai mare . Ma rog , daca e la altitudine , se mai tempereaza ...

 

P.S. - am avut , pe acelasi principiu , un incalzitor de cort , arata ca un panou radiant mediu , cu orientare reglabila . In juma' de ora ... , se facea cald consistent , se putea sta in tricou , in spatiu mare , iarna fiind . 

Editat de gauss
Link spre comentariu
Acum 29 minute, gauss a spus:

P.S. - are si o cutie de polietilena cu piese de schimb , si o cheita hexagonala pentru montat - demontat .

Se vede in poze (cele din galerie).

Acum 33 minute, informer a spus:

oricum puțea, n-am avut recipient pe vremuri care sa evite asta

Trebuia sa incerci in bidon din tabla de 0,2mm cu capac cu filet si garnitura. Aveam unul de 1l si cand se termina ala, scoteam furtunul de la carburator si dadeam la cama pana il umpleam la loc, de asta am spus ca impartea benzina cu masina. Cel mic oricum nu era decat pt un ibric pt ceai sau cafea.Cu ala mare, rusesc, se putea face lejer o ciorba pt 4 persoane.

Editat de doru3160
Link spre comentariu

Nu m - am uitat (  atent ) , n - am deschis galeria . Am scris fiindca stiu bine SHMEL - ul , l - am avut ( primul exemplar ) inainte de Revolutie , cand lumea se caznea cu aragaze de voiaj , butelii etc .  Al doilea l - am cumparat dupa ... , de la excursionistii basarabeni . Alaturi de incalzitorul de care am facut vorbire . La rusi are o traditie veche , se foloseau inca din WW2 .

Editat de gauss
Link spre comentariu
Acum 18 minute, adrian_pic a spus:

Pai ce cauti iarna la munte?

Deturnăm subiectul. Caut linişte şi o găsesc mai repede în absenţa populaţiei. Sînt uşor mizantrop, poate de aia îmi plac potecile neumblate de zeci de ani.

Link spre comentariu
Acum 1 oră, ratza a spus:

Au o bucată scurtă de fitil între rezervor şi baza arzătorului, însă doar pentru transportul benzinei.

Posibil si cu rol de filtru sa fie acel fitil...duza se infunda frecvent, aveam o sarma din otel subtire, montata pe o tablita drept maner si cu aia mai desfundam chiar si in timpul mersului, daca vedeam ca a slabit flacara. Rezultatul era instant.

Alte vremuri...pozele sunt de pe net. La mine au rezistat dar nu chiar in forma in care se vede aici. 

Trusa-electronic-2.jpg

Trusa-electronic-2.jpg

 

Editat de doru3160
Link spre comentariu

Trusa de electronist tip II . Eu am tip I , cea cu geanta de vinilin , trusa pe care am folosit - o la job , pana in '98 . Am cumparat - o la plecarea din institutie , a costat ceva zeci de lei ... , desi trebuia casata de mult . Mai mult din nostalgie ( achizitia )  , desi era perfect functionala in integralitate si completa . Am folosit curent relativ putine repere din ea , aveam si scule " varsate " . Acum e trasa pe dreapta , folosesc zilnic alte scule . 

Editat de gauss
Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări