Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

OLD stuff...


Postări Recomandate

Am locuit, la un moment dat, intr-un apartament din fata Salii Palatului. Trei camere, sufrageria, peste 30 mp, dormitor de 28 mp si inca un dormitor de vreo 18 mp. Nenorocirea era bucataria si baia: nu cred sa fi avut peste 5 mp! In Magurele, am locuit intr-un apartament de 2 camere, sufragerie de 25 mp si dormitor de vreo 18 mp. Hol mare, la intrare, bucatarie mare, debara si o baie destul de incapatoare. M-am mutat pe Rahova, garsoniera destul de mare, sa tot fi fost 18 - 20 mp, bucatarie suficienta, baie destul de mare. Deci, erau si blocuri cu camere mari, spatioase, prin Drumul Taberii sau celebrele H-asuri din Titan, dar si blocuri cu camere micute. In Rahova, am vazut cele mai nasoale camere: intrai de pe hol direct in "camera", care era si camera de zi, si buda, si bucatarie. Au fost construite in regim de urgentaz pentru muncitorii care au ridicat Bucurestiu, pe vremea lui Dej. Dar toate aveau un lucru care acum nu nai exista: spatiul, spatiul mare dintre blocuri. Desi in ultimii ani, 82 -89, unele cartiere sau mai inghesuit, nu au atins performanta celor de acum, cred ca nici 10 m intre blocuri! Celui de la parter nu-i intra deloc soarele in casa!

Link spre comentariu

â

Acum 12 minute, icar a spus:

Am locuit, la un moment dat, intr-un apartament din fata Salii Palatului. Trei camere, sufrageria, peste 30 mp, dormitor de 28 mp si inca un dormitor de vreo 18 mp. Nenorocirea era bucataria si baia: nu cred sa fi avut peste 5 mp! In Magurele, am locuit intr-un apartament de 2 camere, sufragerie de 25 mp si dormitor de vreo 18 mp. Hol mare, la intrare, bucatarie mare, debara si o baie destul de incapatoare. M-am mutat pe Rahova, garsoniera destul de mare, sa tot fi fost 18 - 20 mp, bucatarie suficienta, baie destul de mare. Deci, erau si blocuri cu camere mari, spatioase, prin Drumul Taberii sau celebrele H-asuri din Titan, dar si blocuri cu camere micute. In Rahova, am vazut cele mai nasoale camere: intrai de pe hol direct in "camera", care era si camera de zi, si buda, si bucatarie. Au fost construite in regim de urgentaz pentru muncitorii care au ridicat Bucurestiu, pe vremea lui Dej. Dar toate aveau un lucru care acum nu nai exista: spatiul, spatiul mare dintre blocuri. Desi in ultimii ani, 82 -89, unele cartiere sau mai inghesuit, nu au atins performanta celor de acum, cred ca nici 10 m intre blocuri! Celui de la parter nu-i intra deloc soarele in casa!

 

Foarte tare! Cunosc acele apartamente, în ele locuiau câţiva colegi de liceu cu care beam bere, pepsi şi fumam ţigarete Carpaţi fără filtru la o autoservire de lângă Magazinul Adam.

Link spre comentariu

Exact Florine! Mai era si confort 1 sporit! Cu rata de 150 de lei pe luna, iti luai un apartament cu doua camere, confort 1.

Acum 48 minute, alcon a spus:

la o autoservire de lângă Magazinul Adam.

Exact era o masa intinsa, in capatul blocurilor dinspre Stirbei. Acolo am mincat vreo trei ani de zile. 5,50 lei o friptura cu catrofi prajiti. 

 

Acum 12 minute, rinaldoparaipan a spus:

ntra Piata 1Mai si Maresal Averescu.Autobuzul e 34

Da, cu 34 mergeam la "Dioda", cred ca o statie sau doua mai incolo.

Link spre comentariu

La ansamblul Sala Palatului aşa de mici sunt băile? Ia să mă uit în "Locuinţa urbană: realizări din Capitală 1959-1961" (Ed. Tehnică, 1962). Am împrumutat-o acum câţiva ani şi am scanat-o pe toată.

Locomotiva aia dublă (se mai păstrează! - e la Dep. Dej) e "B.B.C." ("Brown Boveri & Cie") - "Sulzer". Remorca pe Predeal - Braşov (Kronstadt) unde e rampă mare.... de aia au şi au început electrificarea C.F.R. cu acea porţiune. Ce chestie, firma care ne-a dat una dintre licenţele pentru locomotivele Diesel-Electrice 060DA s-a unit cu firma Suedeză care ne-a dat licenţele pentru locomotivele 060EA. Iar în Engleză Swiss seamănă cu Swedish (de unde şi confuzia uneori Elveţia - Suedia).

Link spre comentariu

 Nu prea are rost sa comparam mere cu micsunele -intr-adevar majoritatea apartamentelor construite inainte de `89 erau un pic mai mari decat majoritatea apartamentelor construite acum, dar nu se poate compara un perete din beton(prefabricat sau nu) ori de BCA pe care curgea igrasia,-iar in iernile geroase se forma bruma, cu unul din caramida Porotherm de la blocurile de azi, si nici nu putem compara un sistem de incalzire principial falimentar, bazat pe o semi-himera(caldura reziduala de la termocentralele tip CET), cu o centrala termica de apartament pe care  o setezi cum vrei tu, dupa preferinte, si poti obtine costuri de nevisat cu orice alt sistem(cine avea in apartament, in anii `70, +24 gr.C+gaze+apa calda, cu pretul a doua pachete de tigari pe luna???)...nu mai vorbim ca in prezent proportia apartamentelor decomandate fata de restul, e mult mai mare acum decat in urma cu 40 de ani. Ori de calitatea instalatiilor electrice, una e "intenc'-ul de aluminiu, alta e cuprul de 2,5 de acum, de instalatiile sanitare(atunci fier mort, acum PPR), etc, etc.

In poza(de slaba calitate) cu autobuzul prins la inghesuiala, se vad usor grave probleme structurale, intreruperi la nivel de radier/tiranti, lipsa decofrag, incarcare neuniforma,  umbrire beton turnat, chestii care la un mare cutremur vor da efecte macabre.Se construia pe atunci mult, ieftin, dar de cea mai proasta calitate.

Link spre comentariu
45 minutes ago, Spitfire said:

... nici nu putem compara un sistem de incalzire principial falimentar, bazat pe o semi-himera(caldura reziduala de la termocentralele tip CET)...

Principiul este functional, implementarea era insa deficitara (atat tevaria, cat si izolatia blocurilor).

 

Vorbesc de functionalitate pentru ca am trait o iarna intreaga, intr-o tara cu frig mult si soare putin (mai sus de paralela 59), unde un orasel de 100k locuitori (in mare bloculete de 2-3 etaje - 10-15 apartamente pe bloc) avea incalzirea centrala. Si functiona. In anul 2016. Or mai fi si alte orase la fel, nu stiu insa.

 

Fapt divers:

1. Se ardea gunoi organic - care era strans in pungi reciclabile de catre populatie in mod constiincios si adunat de catre salubritate tot in mod constiincios.

2. Returul de apa calda era trecut prin trotuarele din centru, care in plina iarna erau uscate de mergeai in pantofi.

Link spre comentariu

Principiul termoficării urbane nu are falimentar,este prost implementat și prost gestionat in Romania.

Încălzirea nu se face cu apa reziduala de la CET-uri(deși multi cred asta) ci cu abur preluat din prize ale turbinelor...per ansamblu,creste randamentul grupului energetic deși aburul consumat scade puțin energia electrică produsă.

Link spre comentariu

O alta realizare de exceptie, tren de viteza  160 Km/h, 3 vagoane din care unul restaurant, scaune cu piele la clasa I si plus la clasa  II , 132 de locuri ! Prototipul apare in 1932 in Germania se numea " Fliegender Hamburger ", au fost construite 14 unitati, in serviciu pana in 1983 !

 

 

Briefmarke_Fliegender_Hamburger.jpg

die-zwei-svt-s-db-87352.jpg

Editat de okean
Link spre comentariu
Acum 7 ore, Spitfire a spus:

se vad usor grave probleme structurale, intreruperi la nivel de radier/tiranti, lipsa decofrag, incarcare neuniforma,  umbrire beton turnat, chestii care la un mare cutremur vor da efecte macabre.

Asa cum zici, au stat in picioare la tot ce a fost in materie de cutremur, din 77(inclusiv) incoace. Vom vedea la viitorul cutremur mare, ce va ramane in picioare. Sper sa nu fii nevoit sa recunosti ca ce s-a construit in ultimul timp a fost numai pt profit, sfidand toate normele si disciplina in constructii...

Editat de doru3160
Link spre comentariu
Acum 6 ore, Thunderer a spus:

Principiul este functional, implementarea era insa deficitara (atat tevaria, cat si izolatia blocurilor).

 

Vorbesc de functionalitate pentru ca am trait o iarna intreaga, intr-o tara cu frig mult si soare putin (mai sus de paralela 59), unde un orasel de 100k locuitori (in mare bloculete de 2-3 etaje - 10-15 apartamente pe bloc) avea incalzirea centrala. Si functiona. In anul 2016. Or mai fi si alte orase la fel, nu stiu insa.

 

Fapt divers:

1. Se ardea gunoi organic - care era strans in pungi reciclabile de catre populatie in mod constiincios si adunat de catre salubritate tot in mod constiincios.

2. Returul de apa calda era trecut prin trotuarele din centru, care in plina iarna erau uscate de mergeai in pantofi.

Greta Thunberg era la curent? :rade:

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări