okean Postat Martie 29, 2020 Autor Partajează Postat Martie 29, 2020 În urmă cu 110 ani, la Arad începea producția de automobile - bijuteria din imagine e MARTA - Magyar Automobil Részvény Társaság Arad . Sursa : Sabin Gherman. Link spre comentariu
icar Postat Martie 29, 2020 Partajează Postat Martie 29, 2020 (editat) Se zicea ca apa, dupa ce a spalat 7 pietre, e buna de baut. Nu am numarat pietrele, dar, din Secaș, am baut destula apa, si cu voie si...fara voie! Singurul inconvenient: era putin sarata! Apa micelara...ce sa spun, deaia nu mai puteam noi! Frumos automobil! Nasul meu, defapt viitorul nas, ca atunci nu eram decit in proiect, era un fel de capitalist: avea doua Forduri si un camion, nu mai stiu marca. Fordurile erau pentru taximetrie, cu camionul facea carausie, la particulari sau firme. La nationalizare, i-au luat un Ford, ca celalalt era stricat, si camionul. Fordul stricat a ramas in garaj, cind mergem la nasi, ma jucam in el. Prin 64, si-au vindut casa. Habar nu am ce s-a ales de masina, probabil a ajuns la fier vechi, ca nu am vazut-o in noua curte! Editat Martie 29, 2020 de icar Link spre comentariu
okean Postat Martie 29, 2020 Autor Partajează Postat Martie 29, 2020 Am inteles, ca in mod miraculos, a fost descoperit un sasiu original de " MARTA " si astfel automobilul va fi reconstruit la scara 1:1 pentru muzeul din Arad ! Link spre comentariu
-Atlas- Postat Martie 29, 2020 Partajează Postat Martie 29, 2020 Buna Ciudat cum are roti de dimensiune mai mare pe fata. De obicei este invers,oricum este o bijuterie despre care nu stiam. Spor Alex Link spre comentariu
alcon Postat Martie 29, 2020 Partajează Postat Martie 29, 2020 Autobuz prins la înghesuială 1 Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 29, 2020 Partajează Postat Martie 29, 2020 Cât de liberă era strada mai ceva ca de coronabere... Link spre comentariu
icar Postat Martie 29, 2020 Partajează Postat Martie 29, 2020 (editat) Eroare. Editat Martie 29, 2020 de icar Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Martie 29, 2020 Partajează Postat Martie 29, 2020 Se văd macaralele "argintii", era epoca construirii societății socialiste multilateral dezvoltate . Banuiesc anii '70, după tipul tramvaiului și autobuzului. Strada era liberă pentru că lumea n-avea motiv sa circule pe jos în acea zonă de șantier, doar exista tramvaiul și autobuzul. Link spre comentariu
NICA Postat Martie 29, 2020 Partajează Postat Martie 29, 2020 Acum 8 minute, +_Florin_+ a spus: Se văd macaralele "argintii", era epoca construirii societății socialiste multilateral dezvoltate . Astea or fi " cutiile de chibrituri " facute de Ceasca care nu au putut fi nici varuite de 30 de ani incoace.... Link spre comentariu
icar Postat Martie 29, 2020 Partajează Postat Martie 29, 2020 Cutii de chibrituri? Voi ati vazut locuintele astea noi? Nu ma refer la cele pentru cei plini de bani! 1 Link spre comentariu
NICA Postat Martie 29, 2020 Partajează Postat Martie 29, 2020 1 oră în urmă, icar a spus: Cutii de chibrituri? Voi ati vazut locuintele astea noi? Nu ma refer la cele pentru cei plini de bani! Aici ironizam sistemul ultimilor 30 de ani , eficienta lor. In 89 Nicu Ceausescu zicea ceva.... Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Martie 29, 2020 Partajează Postat Martie 29, 2020 Acum 31 minute, NICA a spus: Astea or fi " cutiile de chibrituri " facute de Ceasca care nu au putut fi nici varuite de 30 de ani incoace.... Păi Ceașca n-a făcut câteva penthouse-uri de 500 mp, cum fac actualii, ci mii de cutii de chibrituri. Dar cutiile alea erau un "up level" pentru bucureștenii "demolați", care locuiau în colibe de paiantă cu wc in fundul curții, deși mulți nu recunoșteau asta și plângeau după cărămida lu' bunicu'. Figura Bucureștiului s-a schimbat radical, căpătând alură de oraș modern (la vremea aceea). Unii au fost "civilizați" cu forța . Dar din păcate pe la sfârșitul anilor '80 în clădirile orașului modern și-a făcut loc frigul și (în anume cazuri) foametea, indicatori clari ai falimentului societății socialiste multilateral dezvoltate. Poate și datorită sclerozării liderului suprem, care dăduse în boala coreenilor, dar mai cu seamă faptului că ssmd era o utopie. În fine, totul e cu "dus și intors". Actualii n-au fost in stare de mare lucru, fiind mânați de interese meschine, dar măcar in epoca actuală poți evolua dacă vrei cu adevărat, de la cutia de chibrituri la oarece vilișoară 4 Link spre comentariu
doru3160 Postat Martie 29, 2020 Partajează Postat Martie 29, 2020 1 oră în urmă, +_Florin_+ a spus: Figura Bucureștiului s-a schimbat radical, căpătând alură de oraș modern (la vremea aceea) Se circula pe infrastructura de inainte de 90, si culmea, se mira lumea ca nu mai face fata. Si nu ma refer neaparat numai la capitala.Cat despre cutii de chibrituri, nici dezvoltatorii din zilele noastre nu sunt departe. Am vazut cateva apartamente noi, in zone centrale, si doar cu putin efort nu le situezi dpdv al suprafetei utile in epoca cutiilor de chibrituri. In goana dupa profit, fac apartamente mici si multe. Link spre comentariu
okean Postat Martie 30, 2020 Autor Partajează Postat Martie 30, 2020 Vara lui 1938 locomotiva " Buchi " prima locomotiva diesel electrica este gata de plecare pe ruta Bucuresti - Brasov ! Link spre comentariu
NICA Postat Martie 30, 2020 Partajează Postat Martie 30, 2020 Acum 41 minute, okean a spus: Vara lui 1938 locomotiva " Buchi " prima locomotiva diesel electrica este gata de plecare pe ruta Bucuresti - Brasov ! Superb ! 1938 - o tara ca afara si poate chiar mai mult. Link spre comentariu
Postări Recomandate