Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

OLD stuff...


Postări Recomandate

Pe mine mă pasionează trenurile de mic. Aşa că:

1) Poza aia cu aburoasa Pacific de la Gara de Nord cred că e mai veche de 1975. A fost ultimul tren intenaţional ce circula de la noi şi să fie tractat de o aburoasă. Din păcate doamna, în loc să aibă parte de respectul cuvenit a fost tăiată  :26 .  Nu se mai păstrează nici o soră de-a ei din seria aia scrută (2xyz);

2) În anii '90 au masacrat sute de aburoase, dispărând complet unele serii. E adevărat că multe erau ruginite, dar trebuiau păstrate ceva;

3) Nu mai aveam nici o aburoasă de ecartament normal aptă de circulaţie. Vecinii Bulgari au cel puţin una;

4) În Germania găseşti aburoase funcţionale la greu;

5) Automotoarele alea aerodinamice erau făcute după "Arpad" Ungureşti care la rândul lor probabil erau inspirate după "Die Fliegende Hamburger/Hamburghezul Zburător". Însă nu aveau  botul aerodinamic; se vede asta la cel asamblat la Arad: http://cfr.stfp.net/?class=78&veh=751&all=Y

De mic îmi doresc să merg cu unul, dar nu am apucat...
Sunt 2 tipuri: seria 78-700 cu doar o unitate, seria 78-1000 cu 2 unităţi;

6) Linia spre Constanţa e chiar în stare bună. E printre puţinele modernizate;

7) Nu ştiu dacă la C.F.R. vitezele medii sunt mai mici decât în anii '60 (pe atunci încă nu existau peste tot şine sudate, nu toate magistralele principale aveau semnalizare luminoasă - semafoare electrice), dar comparativ cu acum 20-22 de ani cu siguranţă sunt mai mici (cu excepţia liniilor modernizate).

 

 

În poza de mai sus cu tractoarele se vede primul tractor Românesc, "I.A.R."

 

Ce frumos era centrul Ploieştiului înainte să-şi vâre comuniştii coada. Bafta soartei că au scăpat halele.

Editat de ctepeo
Link spre comentariu
Acum 1 oră, ctepeo a spus:

.........

3) Nu mai aveam nici o aburoasă de ecartament normal aptă de circulaţie. 

 

Mai este 230.516 garată la Buc.Nord, aptă de circulație. Din păcate nu mai are cine să o conducă, nici interes nu mai e. 

Ar mai fi una la Timișoara (nu-i știu numărul).

 

Mai devreme am vorbit cu un prieten de la CFR, despre cum mai circulă trenurile in contextul epidemiei. Cu ocazia asta l-am intrebat și de aburoaice.

..................

În principiu n-ar fi greu de re-pus în funcțiune nici cele de la muzeu, piesele mecanismului motor fiind simple și masive rezistă eroic peste timp. La fel șasiul, pistoanele se schimbă. 

Problema spinoasă e că trebuiesc schimbate toate țevile din cazan (sunt zeci). După juma de secol de nefuncționare sigur au ruginit și nu mai rezistă la presiunea nominală, riscul de explozie fiind maxim.

Editat de +_Florin_+
Link spre comentariu
Acum 6 ore, +_Florin_+ a spus:

 

Mai este 230.516 garată la Buc.Nord, aptă de circulație. Din păcate nu mai are cine să o conducă, nici interes nu mai e. 

Ar mai fi una la Timișoara (nu-i știu numărul).

 

Mai devreme am vorbit cu un prieten de la CFR, despre cum mai circulă trenurile in contextul epidemiei. Cu ocazia asta l-am intrebat și de aburoaice.

..................

În principiu n-ar fi greu de re-pus în funcțiune nici cele de la muzeu, piesele mecanismului motor fiind simple și masive rezistă eroic peste timp. La fel șasiul, pistoanele se schimbă. 

Problema spinoasă e că trebuiesc schimbate toate țevile din cazan (sunt zeci). După juma de secol de nefuncționare sigur au ruginit și nu mai rezistă la presiunea nominală, riscul de explozie fiind maxim.

Și în gara în Oradea sunt doua parca.

Link spre comentariu

"Coniacul Drobeta, una din invenţiile lui Theodor Stoienescu, a fost creat pe gustul soţiei sale, un foarte bun degustător, care lucra pe un post de contabil în cadrul fabricii. Distilatul de vin nobil pe care îl folosea în reţeta sa îl aducea de la Corabia, un produs pe care nimeni nu îl accepta fiindcă nu îi ştiau adevăratele calităţi "

 



 

drobeta.jpg

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări