Liviu M Postat Martie 23, 2020 Partajează Postat Martie 23, 2020 Acum 18 minute, -Atlas- a spus: Buna Am o cunostinta care are o vorba: -Mai,eu as vrea sa am un Ardeal cu capitala la Viena. Spor tuturor. Alex Nu-s convins ca austriecii va mai vor. Link spre comentariu
franzm Postat Martie 23, 2020 Partajează Postat Martie 23, 2020 Acum 3 ore, -Atlas- a spus: Am o cunostinta care are o vorba: -Mai,eu as vrea sa am un Ardeal cu capitala la Viena. În '90 s-a sondat posibilitatea formarii unei uniuni transdanubiene. Dar n-a fost sa fie. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Martie 23, 2020 Partajează Postat Martie 23, 2020 Dupa Covid-ul asta sa nu sondam iata un "Pactul de la Varsovia" ... Link spre comentariu
okean Postat Martie 24, 2020 Autor Partajează Postat Martie 24, 2020 Ploiesti - Halele Centrale, piatra de temelie 1929 finalizata 1935, arhitect Toma T. Socolescu . 2 Link spre comentariu
dan-a2 Postat Martie 24, 2020 Partajează Postat Martie 24, 2020 (editat) Parca era mai frumos atunci parcul ,,foamei '' !! Editat Martie 24, 2020 de dan-a2 Link spre comentariu
Marele Savant Postat Martie 24, 2020 Partajează Postat Martie 24, 2020 Acum 15 ore, franzm a spus: În '90 s-a sondat posibilitatea formarii unei uniuni transdanubiene. Dar n-a fost sa fie. Va referiti probabil la ''sondajul'' facut la Tg. Mures? Link spre comentariu
ctepeo Postat Martie 24, 2020 Partajează Postat Martie 24, 2020 (editat) Pe mine mă pasionează trenurile de mic. Aşa că: 1) Poza aia cu aburoasa Pacific de la Gara de Nord cred că e mai veche de 1975. A fost ultimul tren intenaţional ce circula de la noi şi să fie tractat de o aburoasă. Din păcate doamna, în loc să aibă parte de respectul cuvenit a fost tăiată . Nu se mai păstrează nici o soră de-a ei din seria aia scrută (2xyz); 2) În anii '90 au masacrat sute de aburoase, dispărând complet unele serii. E adevărat că multe erau ruginite, dar trebuiau păstrate ceva; 3) Nu mai aveam nici o aburoasă de ecartament normal aptă de circulaţie. Vecinii Bulgari au cel puţin una; 4) În Germania găseşti aburoase funcţionale la greu; 5) Automotoarele alea aerodinamice erau făcute după "Arpad" Ungureşti care la rândul lor probabil erau inspirate după "Die Fliegende Hamburger/Hamburghezul Zburător". Însă nu aveau botul aerodinamic; se vede asta la cel asamblat la Arad: http://cfr.stfp.net/?class=78&veh=751&all=Y De mic îmi doresc să merg cu unul, dar nu am apucat... Sunt 2 tipuri: seria 78-700 cu doar o unitate, seria 78-1000 cu 2 unităţi; 6) Linia spre Constanţa e chiar în stare bună. E printre puţinele modernizate; 7) Nu ştiu dacă la C.F.R. vitezele medii sunt mai mici decât în anii '60 (pe atunci încă nu existau peste tot şine sudate, nu toate magistralele principale aveau semnalizare luminoasă - semafoare electrice), dar comparativ cu acum 20-22 de ani cu siguranţă sunt mai mici (cu excepţia liniilor modernizate). În poza de mai sus cu tractoarele se vede primul tractor Românesc, "I.A.R." Ce frumos era centrul Ploieştiului înainte să-şi vâre comuniştii coada. Bafta soartei că au scăpat halele. Editat Martie 24, 2020 de ctepeo Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Martie 24, 2020 Partajează Postat Martie 24, 2020 (editat) Acum 1 oră, ctepeo a spus: ......... 3) Nu mai aveam nici o aburoasă de ecartament normal aptă de circulaţie. Mai este 230.516 garată la Buc.Nord, aptă de circulație. Din păcate nu mai are cine să o conducă, nici interes nu mai e. Ar mai fi una la Timișoara (nu-i știu numărul). Mai devreme am vorbit cu un prieten de la CFR, despre cum mai circulă trenurile in contextul epidemiei. Cu ocazia asta l-am intrebat și de aburoaice. .................. În principiu n-ar fi greu de re-pus în funcțiune nici cele de la muzeu, piesele mecanismului motor fiind simple și masive rezistă eroic peste timp. La fel șasiul, pistoanele se schimbă. Problema spinoasă e că trebuiesc schimbate toate țevile din cazan (sunt zeci). După juma de secol de nefuncționare sigur au ruginit și nu mai rezistă la presiunea nominală, riscul de explozie fiind maxim. Editat Martie 24, 2020 de +_Florin_+ Link spre comentariu
xubi Postat Martie 24, 2020 Partajează Postat Martie 24, 2020 Noiembrie 85, brumă și frunze; o combinație câștigătoare Sper că se încadrează la Old Stuff deși nu-i locomotivă. Link spre comentariu
dan cod Postat Martie 24, 2020 Partajează Postat Martie 24, 2020 Acum 6 ore, +_Florin_+ a spus: Mai este 230.516 garată la Buc.Nord, aptă de circulație. Din păcate nu mai are cine să o conducă, nici interes nu mai e. Ar mai fi una la Timișoara (nu-i știu numărul). Mai devreme am vorbit cu un prieten de la CFR, despre cum mai circulă trenurile in contextul epidemiei. Cu ocazia asta l-am intrebat și de aburoaice. .................. În principiu n-ar fi greu de re-pus în funcțiune nici cele de la muzeu, piesele mecanismului motor fiind simple și masive rezistă eroic peste timp. La fel șasiul, pistoanele se schimbă. Problema spinoasă e că trebuiesc schimbate toate țevile din cazan (sunt zeci). După juma de secol de nefuncționare sigur au ruginit și nu mai rezistă la presiunea nominală, riscul de explozie fiind maxim. Și în gara în Oradea sunt doua parca. Link spre comentariu
okean Postat Martie 25, 2020 Autor Partajează Postat Martie 25, 2020 "Coniacul Drobeta, una din invenţiile lui Theodor Stoienescu, a fost creat pe gustul soţiei sale, un foarte bun degustător, care lucra pe un post de contabil în cadrul fabricii. Distilatul de vin nobil pe care îl folosea în reţeta sa îl aducea de la Corabia, un produs pe care nimeni nu îl accepta fiindcă nu îi ştiau adevăratele calităţi " 1 Link spre comentariu
Postări Recomandate