Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

OLD stuff...


Postări Recomandate

Acum 2 ore, NICA a spus:

Si cu gagica ce s-a intamplat ?

 

După vreo doi ani ne-am certat și... game over! A trecut la "foste" :rade:.

Acum 2 ore, doru3160 a spus:

S-a dus sa-si spele tinuta, ca in locomotivele alea e oricum, numai curat nu.:rade:

 

Nu ne-am murdărit, că n-am atins nimic pe acolo, doar am urcat inăuntru "din curiozitate".:limb:

Link spre comentariu
Acum 17 minute, +_Florin_+ a spus:

 

După vreo doi ani ne-am certat și... game over! A trecut la "foste" :rade:.

 

Nu ne-am murdărit, că n-am atins nimic pe acolo, doar am urcat inăuntru "din curiozitate".:limb:

Ti - am trezit amintiri. Sper ca placute.

Link spre comentariu
Acum 13 ore, +_Florin_+ a spus:

 

Au fost date la fier vechi iar banii i-au încasat șmecherii din CFR.

 

 

Din cate am inteles eu, praduirea, ca si in alte cazuri (Bancorex, fabrici si uzine, etc.) ar fi fost organizata sub umbrela si protectia Partidului iar beneficiarii mari nu au fost smecherii din CFR ci niste firme ale pretinilor de Partid. Locomotivele nu s-au dat la topit direct de catre CFR ci au fost praduite prin intermediul firmelor baietilor destepti apropiati Partidului, iar de la CFR nu a fost nevoie decat de niste semnaturi ce s-au dat ca de obicei, adica la indicatia venita de la Partid (asa cum s-a facut si cu Bancorexul la care se prezentau diversi cu "adeverinta de om de bine" de la Partid carora astfel li s-au dat imprumuturi de milioane garantate cu o... garsoniera cu care banca a ramas in brate)...

 

Daca vrei, cauta ca s-a publicat in urma cu multi ani o investigatie in Catavencu exact si taman pe tema praduirii stocului de locomotive cu abur ale CFR, eu am citit-o la vremea aceea, si era specificat acolo inclusiv numele firmelor si ale celor din spatele lor.

Nu stiu cat de relevanta sau adevarata ar fi treaba asta, dar imi amintesc ca se scria acolo atunci in acea investigatie ca inclusiv niste tari foaaarte spalate din vest inca isi pastrau atunci stocul de locomotive cu abur pentru anumite necesitati strategice viitoare in caz de eventuale vremuri foarte nasoale (s-a vazut si la noi in fiecare iarna cat de "sensibile" sunt cele electrice, inclusiv la... prezenta si integritatea liniilor de alimentare cu curent!... ceea ce si Raposatul Ciuruit stia si d'aia le pastrase pe cele cu abur), insa la noi dupa '90 interesul personal, de gashka si de Partid a prevalat si astfel respectivele locomotive au ajuns direct la topit prin intermediul firmelor prietenilor Partidului Patriotilor Romani, asa cum s-a intamplat si cu multe altele.

 

Link spre comentariu
Acum 25 minute, okean a spus:

Dupa sapaturi intense am gasit 2 garnituri " EXPRES " in schema coloristica originala alb crem + rosu fotografiate in 1972 Gara Bucuresti Nord !

 

 

dksd2c7gdqz9gl7lj.jpg

Buna

Nu prea este de discutat pe aceasta tema.

Pe vremea cand erau 3 clase la CFR,la clasa 1 era LUX,cu litere mari.

Dupa aceea a fost ceva "intermediar",adica mergeam pe distanta lunga,cu vagoane

cls.1 la care se trageau banchetele si rezultau ceva paturi ciudate.Comode oricum.

Acum nu mai exista diferenta intre cls.1 si cls 2.Doar diferenta de pret.

Oricum pe anumite rute exista doar 1 vagon,asa ca toti circula la cls 1,pe anumite rute.

Cum le spuneam colegilor  de pe Sighet(in gluma).

-Toti circula la clasa 1,poi ar trebui sa le puna banci de lemn.

Spor tuturor

Alex

Link spre comentariu

Am copilarit linga gara, in Bacau , draci de copii fiind calaream toate locomotivele cu abur din depoul mai sus amintit, era si un parculet unde era exilata "celebra" statue a lui Vasile Roaita.Era fascinat pentru  niste draci de 5-6 ani sa vezi " Trenul Rosu " cum vine si pleca din gara, la vremea aia parca era o racheta spatiala, amintiri !

De vazut live nu cred ca sunt sanse , cele duble s-au casat si taiat pastrandu-se cateva simple, a fost o " dubla " tren regal dar nu reise ce soarta a avut !

 

 

Statuia-lui-Vasile-Roaitadin-Parcul-CFR-DE-ZIAR-696x434.jpg

Editat de okean
Link spre comentariu

 In Solca bere se facea de la inceputul  secolului al XVII-lea , calugarii de la manastire produceau deja bere...Fabrica este data in folosinta in 1810 si functioneaza pana in 1947, dupa nationalizare se cheama  Fabrica de Bere “Constantin Dobrogeanu Gherea”, productia este destinata in principal exportului, in anii nostri fabrica este inchisa in 2004 pentru modernizare care nu s-a mai facut ! In 2010 este DARAMATAUTILAJELE TAIATE si vanduta la fier vechi ! Din 2017 marca reapare, recuperata de o firma locala...

 

 

https://www.youtube.com/watch?time_continue=38&v=bauSRpnGHiY&feature=emb_logo
 

Editat de okean
Link spre comentariu

Okean.Asa e cu fabrica de bere cum ai spus.M-am uitat si eu pe net si am descoperit ca orasul si raposata statiune,renumita pe timpuri,sunt opera austro-ungarilor...Ca de altfel principalele cai ferate si rutiere si o multime de orase din Bucovina de Nord.Mai ca ajung la zicala din prostime:"Romania este o tara minunata,pacat ca e locuita de romani"...Zicere de pe saitul Solca:"principala ocupatie a locuitorilor a redevenit agricultura"...

Link spre comentariu
Acum 23 minute, BRANCA a spus:

Okean.Asa e cu fabrica de bere cum ai spus.M-am uitat si eu pe net si am descoperit ca orasul si raposata statiune,renumita pe timpuri,sunt opera austro-ungarilor...Ca de altfel principalele cai ferate si rutiere si o multime de orase din Bucovina de Nord.

Buna

Am o cunostinta care are o vorba:

-Mai,eu as vrea sa am un Ardeal cu capitala la Viena.

Spor tuturor.

Alex

Link spre comentariu

Exemplele pot continua...Azuga, Grivița, Rahova, au avut in linii mari aceeasi soarta ! Un exemplu de pe plan local, Fabrica de bere spirt si drojdie Margineni - Bacau fabrica  dotata cu utilaje din Germania in anii 60' pusa la pamant efectiv...

 

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări