Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

OLD stuff...


Postări Recomandate

Acum 2 ore, alcon a spus:

Trenul Bulgaria Express remorcat de o locomotiva Pacific in gara Bucuresti Nord, anul 1975

 

gara.jpg

 

Buna

Nu stiu daca era Pacific.

Locomotivele cu abur Pacific aveau seria 142. de mii.

Asta nu are.Prima cifra este roti directoare,urmatoarea este roti de tractiune si ultimele sunt 

roti alergatoare.Asta nu stiu ce serie are.

Spor

Alex

Link spre comentariu
Acum 6 minute, -Atlas- a spus:

Locomotivele cu abur Pacific aveau seria 142. de mii.

231 de mii mai exact...

Citat

Under the Whyte notation for the classification of steam locomotives, 4-6-2 represents the wheel arrangement of four leading wheels on two axles, six powered and coupled driving wheels on three axles and two trailing wheels on one axle. The 4-6-2locomotive became almost globally known as a Pacific type.[1][2]

http://4-6-2

Link spre comentariu
Acum 14 ore, okean a spus:

Locomotiva de tip 2C1-h4 Pacific numarul  231.065 a fost fabricata in anul 1922 de catre uzinele Henschel & Sohn din Germania, " iuteala " maxima 126Km/h !!!

Dupa forma cazanului locomotiva prezentata de @alcon e Pacific...

 

 

 

 

 

 

 

Bătrânii cheferiști (și au fost câțiva) cu care am discutat de-a lungul timpului spuneau că prin anii '60, când Pacificul făcea încă servici pe liniile CFR, viteza medie comercială era mai mare decât in zilele noastre :).Iar trenurile de aveau un orar mult mai precis.(întârzieri mai puține și mai "mici").

Deși nu e subiectul acestui topic, mă întreb dacă (în epoca actuală) o fi vorba de interese meschine, sabotaj sau câte puțin din fiecare... 

..........................................

Ultima garnitură remorcată de o locomotivă cu abur am văzut-o în 1993, în tirajul Ploiești. Era un marfar cu multe vagoane (!) care trecea pe sub pasarelă (centura Ploieștiului) în timp ce eu travesam respectiva pasarelă cu mașina... inițial am crezut că am vedenii .. :rade:

 

 

Link spre comentariu
10 minutes ago, +_Florin_+ said:

Iar trenurile de aveau un orar mult mai precis.(întârzieri mai puține și mai "mici").

Deși nu e subiectul acestui topic, mă întreb dacă (în epoca actuală) o fi vorba de interese meschine, sabotaj sau câte puțin din fiecare... 

Care e raportul de volum de transport intre anii 60 si 2020?

Link spre comentariu
Acum 6 minute, Thunderer a spus:

Care e raportul de volum de transport intre anii 60 si 2020?

N-am studiat (căutat) grafice, cu siguranță volumul de transport e net superior in 2020.

Dar totuși, in epoca modernelor  locomotive electrice, performanțele  transportului feroviar din Ro sunt grav afectate  de starea infrastructurii feroviare, care n-ar fi trebuit să ajungă în halul ăsta. 

 

 

Link spre comentariu
1 oră în urmă, +_Florin_+ a spus:

 trenurile de aveau un orar mult mai precis.(întârzieri mai puține și mai "mici").

Deși nu e subiectul acestui topic, mă întreb dacă (în epoca actuală) o fi vorba de interese meschine, sabotaj sau câte puțin din fiecare...

Nepasare. Timpul trece, leafa merge, noi cu drag ...

Link spre comentariu

In Iasi, am vazut locomotiva cu aburi functionala la inceputul anilor '80. A trecut prin gara Nicolina spre Vaslui. Era o iarna grea si parintii mei mi-au zis ceva de un tren inzapezit in apropiere de Barnova. Probabil se ducea in ajutor. 

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări