Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

OLD stuff...


Postări Recomandate

1 oră în urmă, NICA a spus:

Aveau motoare mari si consum mare.

Dar ,nu stiu , cat de confortabile si fiabile erau ?

Erau si la noi aduse, folosite in agricultura, interiorul era de Pobeda, era mai confortabila decit GAZ-ul, iarna nu tragea vintul in ea totusi fata de M20 era caruta.

Am mers cu asaceva cind eram copil, cred ca prin 65 au fost casate, ma rog aia pe care o stiam eu cel putin.

Motorul era de la GAZ, mai mare decit cel de Pobeda iar consumul nu conta in acea vreme.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
Acum 8 minute, Ion_Bumbu a spus:

 

Motorul era de la GAZ, mai mare decit cel de Pobeda iar consumul nu conta in acea vreme.

 

Desigur nu conta consumul, benzina era ieftină dar (din câte am auzit) calitatea era inferioară celei din zilele noastre, cifra octanică fiind 75.

Link spre comentariu
Acum 8 minute, icar a spus:

Caragiale, oare in ziua de azi, ce ar fi scris?

 

În mare, cam acelasi lucru. Adaptat naravurilor actuale. Iar Hasdeu ar fi trimis tabachera cu facebuce, nu cu tiligrafu.

Link spre comentariu
Acum 1 minut, doru3160 a spus:

.Asa erau concepute motoarele...daca bagai benzina cu cifra octanica mai mare, aveai toate sansele sa-l clocotesti.

 

Da, GAZ, Pobeda, IMS mergeau cu benzina de 75 fara probleme, aveau raportul de compresie pe la 6-7, cred ca si Volga M21 era cam tot la fel.

Link spre comentariu
Acum 9 minute, Ion_Bumbu a spus:

 

Da, GAZ, Pobeda, IMS mergeau cu benzina de 75 fara probleme, aveau raportul de compresie pe la 6-7, cred ca si Volga M21 era cam tot la fel.

Dar erau fiabile,rezistente sau ca Daciile ?

Link spre comentariu

Ce sa va spun, aveau cred ca vreo 20 de puncte de gresare, cam la 500Km trebuia facuta operatia, motoarele daca mergeau 100Kkm fara RK era o performanta.

Altfel da, mergeau insa aveau soferi profesionisti care stiau mecanica.

Fiind folosite in teren tot timpul aveau citeceva de facut la ele.

Dacia 1300 era parfum fata de ele, macar prin faptul ca aveau alternator si scapai de releul regulator la care reglai: regulatorul, conjunctor-disjunctorul si limitatorul de curent.

Link spre comentariu
Acum 6 minute, Ion_Bumbu a spus:

....... motoarele daca mergeau 100Kkm fara RK era o performanta.

 

 

Sunt de părere că motoarele epocii țineau puțin și datorită calității slabe a uleiului la acea vreme.

Valabil și pentru Dacia 1300, imi amintesc cum arăta uleiul de la peco, parcă era pământ de flori. Nu-i de mirare că motorul necesita segmentare pe la 40000km și la 80000 rk:rade:

Link spre comentariu

Daca la asta mai pui si calitatea proasta a aliajelor din care erau facute piesele de motor, imaginea e completa.Primele dacii cu set Borgo, frantuzesc, au tinut 200k km fara probleme. Cele cu seturi facute in tara, mai mult de 60k km nu tineau fara sa manance ulei.

Link spre comentariu
Acum 40 minute, +_Florin_+ a spus:

 

Sunt de părere că motoarele epocii țineau puțin și datorită calității slabe a uleiului la acea vreme.

 

Si asta e adevarat, parca la 2500Km se schimbau dar...tot degeaba se pare.

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări