Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

OLD stuff...


Postări Recomandate

Acum 10 ore, ex.escu a spus:

Uneori solutiile tehnice alese, in urma unui concurs nefericit de imprejurari, pot conduce la consecinte grave; de exemplu prin 2000' la un sediu acr se afla un bmw cu probleme la motor ,probleme aparute datorita faptului ca ventilatorul era actionat de un cuplaj/ambreiaj termic care s-a defectat,motorul s-a supraincalzit,  radiatorul  era corp comun cu vasul de expansiune care s- a fisurat, soferul nu a oprit la timp , s.a.m.d.

 

In cazul de mai sus e ... cam vina șoferului, există in bord indicator de temperatură și beculeț roșu, trebuie să mai arunci câte  o privire la ele, măcar din când în când. 

Soluția cu acel ambreiaj termic a fost adoptată de multe mărci auto, nu era specifică BMW. Am avut și la Ford așa ceva. ÎÎntr-adevăr pe la 150 mii km s-a stricat cuplajul dar nu s-a întâmplat brusc, ci motorul a început să aibă tendințe de supraincalzire (ambreiajul termic nu mai cupla ferm) și mi-am dar seama despre ce era vorba.

În prima fază m-am dus la un service și "l-am blocat pe direct", mecanicul a dat două găuri în tot ansamblul ambreiaj și a băgat 2 șuruburi :rade:, soluție "ciobănească" dar eficientă.

Așa am mers vreo lună, apoi m-am hotărît să schimb cuplajul.

 

Link spre comentariu

Incercau sa faca rachiu din orice continea zahar, glucoza, fructoza, etc. Zaharul era pe cartela. Gemurile si marmelada din comert erau excelente ca materie prima pentru fermentat. ajunsesera sa cumpere bomboane ieftine, le dizolvau in apa fierbinte, adaugau drojdia si dupa pcateva zile distilau.

Acum 32 minute, okean a spus:

 

Ce-i asa greu...se ia o pufoaica, se adauga bomboanele, se pune la fermentat :rade:

 

Incercau sa faca rachiu din orice continea zahar, glucoza, fructoza, etc. Zaharul era pe cartela. Gemurile si marmelada din comert erau excelente ca materie prima pentru fermentat. ajunsesera sa cumpere bomboane ieftine, le dizolvau in apa fierbinte, adaugau drojdia si dupa pcateva zile distilau.

Link spre comentariu

Si nu ii dureau capul dupa posirca aia?

Nu stiu daca e legenda sau adevar, dar pe vremea impuscatului, niste muncitori romani, ce lucrau in Siria, au facut rachiu din portocale, alambicul fiind atirnat de o macara. Cica s-a lasat cu scandal la nivel diplomatic!

Link spre comentariu
Acum 50 minute, icar a spus:

Si nu ii dureau capul dupa posirca aia?

Nu stiu daca e legenda sau adevar, dar pe vremea impuscatului, niste muncitori romani, ce lucrau in Siria, au facut rachiu din portocale, alambicul fiind atirnat de o macara. Cica s-a lasat cu scandal la nivel diplomatic!

Stai linistit , faceam pe vapor tuica din banane si portocale la greu !:rade:

Toate fructele pentru echipaj intrau direct la fermentat , nu vedea nimeni nici o banana .

 

Link spre comentariu
Acum 21 ore, alcon a spus:

 

 

La 20.01.2020 la 21:13, okean a spus:

Lansat cu ocazia Salonului Auto de la Geneva din 1959...Fiat 1800 

 

806b14ba953a367b269f6d70c97ea367.jpg

 

 

"F.I.A.T."  1800 îmi doream eu la un moment dat. În satul Plaiu?, Com. Proviţa de Sus, Jud. Prahova era chiar unul care aparţinuse uneia dintre fiicle lui Gh. Gheorghiu-Dej.

E la "Retromobil" unul, dar nu am ajuns să merg cu el.

Maşina asta a fost una dintre primele care a avut zone deformabile la impact.

 

La 22.01.2020 la 13:34, alcon a spus:

Trabant1.jpg

 

Trabant2.jpg

 

Trabant3.jpg

 

Trabi !  :dsgfds

Bunicul matern a avut unul (varianta Kombi). Am mers de ceva ori cu el în anii '90. Cele din primele 2 poze sunt P60-uri, varianta mai veche. Pe Bd. Dacia, în curtea Liceului Economic "Virgil Madgearu" (spre Cal. Dorobanţi (lor) şi M. Eminescu) a fost unul mulţi ani.

În poză se mai văd un "Z.A.Z." Zaporojej şi 2 "Moskvitch".

 

wartburg-311-coupe-aus-1961.jpg

 

Asta e varianta mai rară, în 2 uşi. Nici nu cred că am văzut vreuna pe viu. Alea în 4 uşi vedeam destul în anii '90. Chiar ieri mă gândeam la câte 'Wartburg' uri din astea erau pe vremuri şi cum au dispărut :26  şi la faptul că dacă aveam o benzinărie retro (cu cel puţin pompe vechi) mi-ar fi plăcut să fac eu alimentarea pentru proprietar (deşi eram patronul). Păcat că nu am idei să scriu un roman cu o istorie alternativă sau măcar o serie de poveşti cu aşa ceva. O istorie alternativă în care trecutul ar fi fost păstrat în mare parte şi ar fi coexistat paşnic cu prezentul.

Mi-am dori şi unul din ăsta. Nu era cine ştie ce ca maşină, dar avea un anume farmec al maşinilor din anii '50 şi de început de anii '60.

Editat de ctepeo
Link spre comentariu

Varianta mai noua, ca cea albastra, era dotata cu aprindere electronica si platine cu senzor Hall. Practic au rezolvat o problema mare la acele motoare. Tin minte ca un prieten s-a dus cu oarece problema la un mecanic trabantist, si ala din exces de zel a zis ca-i regleaza si avansul putin. Dupa operatia asta lua 12l/100km. Cu greu l-am adus la starea initiala, din aproape in aproape, si dupa aia nu i-a mai trebuit sa umble acolo. Tot electronic, i-au mai bagat din fabrica si un debitmetru cu LEd-uri, tip VU-metru cu A277D. Arata consumul instant de benzina.

Editat de doru3160
Link spre comentariu

Cel al bunicului avea pe bord un indicator cu L.E.D.-uri pentru afişarea consumului.

 

La 19.01.2020 la 6:04, alcon a spus:

moskvitch-407.jpg

 

Ştiam şi unul din ăsta. Nu ştiu dacă exact modelul ăsta, că mai era unul asemănător. Parcat pe Bd. Chişinău (fost Str. Socului). Vis-a-vis de el era un "F.I.A.T." 1800.

 

Şi am văzut şi ceva VEST-German în 2 timpi... cred că era modelul de mai jos. Şi neştiind pe atunci că există şi pedala de ambreiaj (eu credeam că foloseşti doar acceleraţia şi frâna) nu m-am uitat să văd dacă avea ambreiaj automat... şi tot pe Mihi Bravu era parcat un "Opel" Rekord P2 1,7 l şi nici la ăla nu m-am uitat dacă nu cumva avea aşa ceva.

După "D.K.W." alte chestii cu motoare în 2 timpi

 

 

 

 

 

 

Editat de ctepeo
Link spre comentariu

Un Moskvich 407 ca cel din foto dar în stare impecabilă a stat parcat cam tot anul trecut lângă șosea în Dragomirești Deal (lângă centura București).

Posibil să fie și acum, n-am mai trecut pe acolo. 

Culoare alb-crem, canapele roșu închis, capace la roți, totul părea original și neatins.

Eu nu l-aș fi lăsat atâta timp lîngă drum.(era de vanzare).

 

Editat de +_Florin_+
Link spre comentariu
Acum 4 ore, icar a spus:

Si nu ii dureau capul dupa posirca aia?

Nu stiu daca e legenda sau adevar, dar pe vremea impuscatului, niste muncitori romani, ce lucrau in Siria, au facut rachiu din portocale, alambicul fiind atirnat de o macara. Cica s-a lasat cu scandal la nivel diplomatic!

Rachiu din portocale sigur faceau, cunosc un vecin care in anii '80 a lucrat in Libia ( extractie petrol ) care ne-a povestit...Acolo nu am auzit ca s-ar fi lasat cu scandal diplomatic.

Link spre comentariu

Sirienii sunt mai incuiati. Ne povestea un coleg ca singurul drept al femeii era sa se plinga de faptul ca  sotul o neglijeaza. Putea sa o bata sotul, 24 din 24, asta e, nu-i zicea nimeni nimic.

 

Masina lui Bonnie si Clyde.

 

Screenshot_20200130-194320_Pinterest.jpg

Link spre comentariu
Acum 1 oră, octav_ro2002 a spus:

Rachiu din portocale sigur faceau, cunosc un vecin care in anii '80 a lucrat in Libia ( extractie petrol ) care ne-a povestit...Acolo nu am auzit ca s-ar fi lasat cu scandal diplomatic.

 

Nici in 2008 nu s-a lasat cu incidente. Tot in Libia, la Awbari, doi de-ai nostri nu numai ca produceau ....dar si vindeau ....rachiu de curmale ! Al naibii mucaliti, il botezasera ”aghiasma”.

Ciuhabii apareau dupa ora 11 seara cu lectia invatata : ” Tu, bretin la mine ! Agheazm ai ? ”

Oare de aici o fi plecat nebunia cu primavara araba ?  :rade: Bine stiut fiind ca alcoolul nu le prieste !

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări