Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

OLD stuff...


Postări Recomandate

Acum 48 minute, +_Florin_+ a spus:

Francezii, din cele mai vechi timpuri au fost cu un pas înainte în domeniul suspensiei auto . Tehnologiile lor nu s-au impus din alte motive (prea scumpe, întreținere costisitoare). 

Dincolo de R16 care avea o suspensie clasică, amintesc Citroen Pallace, Club, mai târziu BX ... cu Pallace am călătorit, într-adevăr era un covor plutitor, ca-n filmele cu vrăjitoare :rade:.

Mie imi sărea CD-ul intr-un Ford mare și greu, care la vremea aceea avea venerabila vârsta de 16 ani. Îl întrețineam corespunzător, doar că toca amortizoarele cauciucurile  și plăcuțele de frână intr-o veselie ... "mare și greu", după cum spuneam ...

Dacă la cele enumerate mai sus adaug starea drumurilor in anii 2000, e clar de ce imi sărea CD-ul :95

 

 

Buna

Ce putem spune despre 2CV.Suspensie ieftina"sa nu crape ouale"?Tehnologie anii 50".

.....Daca ai cumva gaini,musai sa-ti cumperi 2CV,nu crapa ouale  .

Deci totul "moale".Nu "sare" CD-ul pe o suspensie moale.

Singura problema ....drumurile din Romania....:rade:

Spor


Alex

Link spre comentariu
Acum 25 minute, Ion_Bumbu a spus:

R16 avea suspensie deloc "clasica", era pe bare de torsiune fata spate!

:d

Nu era revolutionara ca la Citroen 21-23 dar era foarte comoda si la Renault.

 

Aveți dreptate, nu era clasică la acea vreme - adică arcuri elicoidale față/spate.

Barele de torsiune au fost folosite și de Citroen, inclusiv la modelul Visa, tatăl Oltcit-ului românesc.

Citroen-urile din clasa "superioară" aveau acele suspensii evoluate (încă din anii '60, apropo de primul model Pallace).

Nu am avut ocazia să călătoresc cu primele modele Pallace, doar cu ultimul (generația 1983). Covorul  plutitor de care aminteam în postul anterior.

 

Link spre comentariu
Acum 11 minute, -Atlas- a spus:

Buna

Ce putem spune despre 2CV.Suspensie ieftina"sa nu crape ouale"?Tehnologie anii 50".

.....Daca ai cumva gaini,musai sa-ti cumperi 2CV,nu crapa ouale  .

Deci totul "moale".Nu "sare" CD-ul pe o suspensie moale.

Singura problema ....drumurile din Romania....:rade:

Spor


Alex

 

2CV era cel mai ieftin Citroen, dar foarte robust, fiabil. N-am avut ocazia să-l "simt". Știu doar că era popular prin zonele rurale din Franța (probabil nu crăpa ouăle fermierilor francezi) :rade: și pe la mănăstiri.

Oricum, francezii n-au fabricat vreodată mașini proaste, indiferent de clasă- alias categoria socială careia ii era adresată. Dar au fabricat mașini urâte și mașini frumoase. 

Link spre comentariu
Acum 15 minute, +_Florin_+ a spus:

Oricum, francezii n-au fabricat vreodată mașini proaste, indiferent de clasă- alias categoria socială careia ii era adresată. Dar au fabricat mașini urâte și mașini frumoase. 

Io nu ma pricep la masini si nici nu pretind asta :) da` nu stiu de ce "opinia actuala", asa cum am putut s-o percep, cam contrazice afirmatia dumneavoastra... si alatura si masinile italiene.

Aveti cumva o explicatie pt. mai putin cunoscatori?

 

Link spre comentariu
Acum 3 minute, daniels a spus:

O masina ca sa fie acceptata ca buna, trbuie sa mai fie si cool. Asa e moda.

Nu pot sa va contrazic insa io nu vad nimic asa cool la un Polo sau un Golf si totusi sunt mai scumpe simtitor fata de un Peugeot sau Renault din aceeasi categorie... ca sa nu zic de Fiat... sau? :) 

Link spre comentariu
23 minutes ago, +_Florin_+ said:

 

2CV era cel mai ieftin Citroen, dar foarte robust, fiabil. N-am avut ocazia să-l "simt". Știu doar că era popular prin zonele rurale din Franța (probabil nu crăpa ouăle fermierilor francezi) :rade: și pe la mănăstiri.

Oricum, francezii n-au fabricat vreodată mașini proaste, indiferent de clasă- alias categoria socială careia ii era adresată. Dar au fabricat mașini urâte și mașini frumoase. 

 

După revoluție am avut 2CV, și Mini originál  ca Mr Bean,  erau mașini care aveau *image* dar erau slăbuțe, erau echivalent cu Trabantul, și la condus și la feeling din interior, dar măcar se uita lumea la tine , diferența motoarele în 4 timpi. Sa nu zic ca 2CV s-a stricat în Austria venind din Germania și a trebuit tractat..... (am avut și Porsche 928 și Mertzan 380 SEL - nu am fost mulțumit nici de ele ). Cele cu suspensie hidropneumatica erau cu ulei peste tot dedesupt, (măcar nu rugineau) la Citroen BX suspensia era pe rulmenți cu role, care făceau un zgomot infernal.... De la Kadjar încoace se fac Renaulturi frumoase, inainte cel mai urat a fost R14...... Cel mai frumos R16..... Părerea mea

Suspensia cu bare de torsiune a fost folosita de multe firme, chiar și Porsche, eu am avut la Honda. 

Mașinile franceze sunt mai ieftine, piesele mai scumpe, și de multe ori nu au cea dorita ci subansambluri complecte..... Mai scump.. 

În tari străine am auzit zicala: ferește-te de mașini care încep cu :F

= Ford, Fiat, Franceze... 

 

Link spre comentariu
1 oră în urmă, informer a spus:

Io nu ma pricep la masini si nici nu pretind asta :) da` nu stiu de ce "opinia actuala", asa cum am putut s-o percep, cam contrazice afirmatia dumneavoastra... si alatura si masinile italiene.

Aveti cumva o explicatie pt. mai putin cunoscatori?

 

 

În opinia mea (fără pretenții de adevăr absolut) piața auto dă câștig de cauză mașinilor cu cel mai bun raport preț/calitate.

Mașinile franțuzești n-au fost niciodată proaste, dar ... un pic cam scumpe, față de restul ofertei. 

(Nu obligatoriu preț de achiziție, ci și costurile ulterioare cu întreținerea, că să fiu mai clar).

Degeaba faci un automobil (dintr-o anume clasă) puțin "peste" restul ofertei ca nivel tehnologic, dotări etc, dacă prețul final e "ceva mai mare" comparativ cu restul ofertei.

Omul care țintește acea clasă de vehicule va prefera (in majoritatea cazurilor) varianta clasică și mai ieftină. 

Asta cred eu că e (și a fost mereu) problema la Citroen,  de ex.

Renault stă bine deocamdată pe piața auto.

 

Mașinile italiene nu prea strălucesc la capitolul calitate/fiabilitate. Mă refer la cele de serie mare, nu Ferrari Lamborghini Maseratti.

Editat de +_Florin_+
Link spre comentariu
1 oră în urmă, informer a spus:

 

Aveti cumva o explicatie pt. mai putin cunoscatori?

 

Cea mai simpla explicatie, daca esti roman si n`ai masina nemteasca nu existi!

:rade:

Link spre comentariu
Acum 9 ore, Усилитель a spus:

 

 

Mașinile franceze sunt mai ieftine, piesele mai scumpe, și de multe ori nu au cea dorita ci subansambluri complecte..... Mai scump.. 

 

 

 

Exact, in final este "mai scumpâ" o mașină franceză având in vedere costurile pe timpul exploatarii și aici e problema, degeaba au implementate soluții tehnice superioare (suspensii Citroen,  de ex) că omul preferă soluțiile clasice, în general se sperie de "complicații" și preferă o întreținere mai ieftină. 

Acum 9 ore, Ion_Bumbu a spus:

Cea mai simpla explicatie, daca esti roman si n`ai masina nemteasca nu existi!

:rade:

 

Păi mașinile nemțești, inclusiv cele de pe piața sh au cel mai bun raport preț/calitate și la asta se reduce totul.

Există intr-adevăr și o mică doză de aroganță aici :rade:, românii preferă mașini cu renume. 

 

La fel e și in lumea bogătașilor din vest, dacă n-ai Rolls Bentley sau ceva Lincoln nu exiști 

Link spre comentariu

Cel mai bun raport calitate pret tot japonezii il au...

Nici francezii nu stau rau dar na, romanii stiu doar de VW si Audi...

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări