Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

OLD stuff...


Postări Recomandate

Indiferent ce model din acei ani am compara, nici unul nu se putea compara cu Dacia. De aici a plecat discuția, de ce nu se cumpăra skoda mai mult decât Dacia. Am condus și S100 și S120. Puturoase, demaraj slab, iar soluția tot spate n-a fost tocmai cea mai agreata. Portbagajul în fata era iarăși un inconvenient major în ochii romanului, care voia sa bage frigiderul pe jumate în portbagaj, restul afara și să-l ducă. Nu știu ce preț aveau Fiat-urile. Alea au făcut concurenta serioasa Daciei și de la 1300 în sus erau și elegante. Mult s-au cumpărat și 850, dar și astea erau cu soluția tot spate, spre deosebire de modelele mai mari, cu motor fata, tracțiune spate. Fiatul 1800-2300 a fost o masina eleganta, dar cred ca și scumpa. Poate știe careva cât costa în comparație cu daciile noastre.

Link spre comentariu

eu cred ca este o confuzie S120 a fost dupa revolutie, adevarat acu 30 de ani. remarcate ca fiind puturoase, dar cred ca importatorul de stat, situat pe valea cascadelor si-a incetat activitatea.

1000MB si skoda 100S au fost pe vremurile daciei 1100. au murit din lipsa de piese. La dacia 1100 s-a mai bricolat si s-au adaptat piese de pe 1300, le-ai mai vazut pe strazi. skodele cu toate ca erau fiabile, le-a ajuns lipsa de piese.

Link spre comentariu

În anii 80 erau piese pt străine în egala măsură ca și pt ale noastre. Nu știu în alte orașe cum a fost, dar la noi în târg era magazin specializat pt asa ceva. Era în fata gării Nicolina (pt ieșenii care știu zona) magazin mare pt piese românești și străine. Țin minte ca stăteau pe jos motoarele de Trabant ca bostanii, și costau cca 6000 lei/bc.  Pe vitrinele magazinului erau inscripționate siglele Fiat, Skoda, Moskvichi, Trabant Renault, Wartburg. Îmi plăcea sa întru sa casc gura la rafturi. De cumpărat cumpăram de la celalalt, am avut Dacia începând cu 1100. Skoda S100 a avut un coleg de servici, pe a lui am condus-o, și știu ca mereu avea treaba la motor de fiabile ce erau. Pe cât de bune au fost camioanele de la Skoda, pe atât de proaste mi s-au părut autoturismele lor. E doar o părere personala, și de asta îmi explic de ce prefera romanul de atunci Dacia noastră. 

Skoda S120 n-am adus-o eu în discuția asta... 

Editat de doru3160
Link spre comentariu

Am condus Skoda 120 era prin anii 76-77, atunci deja s`au adus la noi.

Aia chiar era vioaie doar ca era cu tractiune spate si motor spate, mai dificil de mers iarna cu ea.

Dacia 1300 era preferata si deoarece in fiecare catun era cel putin un mecanic priceput, de multe ori mai priceput decit cei din service!

:d

In esenta Dacia 1300 a fost masina care i`a invatat mecanica pe romani.

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
Acum 10 minute, doru3160 a spus:

Nu știu ce preț aveau Fiat-urile. Alea au făcut concurenta serioasa Daciei și de la 1300 în sus erau și elegante. 

 

Nici eu nu știu ce preț aveau, dar obligatoriu erau mult mai scumpe ca daciile, mai ales modelele 1800 și 2300. 

Deși experiențele mele automobilistice (ca șofer și proprietar) au început după revoluție, am condus și mașini din "vechea gardă". Un urmaș al bătrânelor   Fiat-uri amintite mai sus a fost modelul "131 Supermirafiori", motor 2000 benzină, fabricat în '83. Un fel de Lada mai lungă și mai grea, dar cu performanțe dinamice /confort/eleganță net superioare. Am tinut-o vreo 3 ani.

 

Am condus și Lada 1500 (a unei rude), cred că era ultimul model apărut până în '90. Avea un fel de spoiler pe portbagaj și faruri pătrate. 

Era peste Dacia noastră la demaraj, sau cel puțin așa mi-a lăsat impresia, destul de confortabilă și cochetă.

 

Din păcate Lada rusească (orice model) avea un mare neajuns (iarna), era prea ușoară pe spate. Dar nu e vina rușilor ci doar a italienilor, care au proiectat o mașină dezechilibrată, dacă eram în locul rușilor i-aș fi dat în judecată. :rade:

Link spre comentariu
Acum 8 minute, +_Florin_+ a spus:

Dar nu e vina rușilor ci doar a italienilor, care au proiectat o mașină dezechilibrată, dacă eram în locul rușilor i-aș fi dat în judecată.

S-au ofuscat ceva la vremea aia italienii, dar un proces cu rusii nu facea decat paguba, si i-au lasat in pace. Lada era fix Fiat 1300 si 1500. Cu greutatea pe spate o rezolvai purtand soacra (sau alt balast) in portbagaj :rade:

Acum 21 minute, Ion_Bumbu a spus:

Am condus Skoda 120 era prin anii 76-77, atunci deja s`au adus la noi.

Eu n-o tin minte inainte de 80, dar nici nu contrazic.Unele informatii cred ca doar prin hipnoza sa le mai aduc la suprafata.:rade:

Link spre comentariu
Acum 33 minute, +_Florin_+ a spus:

 

Nici eu nu știu ce preț aveau, dar obligatoriu erau mult mai scumpe ca daciile, mai ales modelele 1800 și 2300. 

:rade:

 

Fiat 1800, 87500 lei in 1966, IDMS.

Fiat 2300 nu s`a adus pentru populatie, doar pentru oficialitati.

Dupa ce au inceput sa produca Dacii nu s`au mai importat, tata a prins ultimul tren cu 1800-le

Lada 1500 deja era la noi in tara prin anii 78, inca eram in facutlate.

Spate usor avea si 1800, la o curba mai serios luata pleca spatele de numa.

Acum 23 minute, doru3160 a spus:

 

Eu n-o tin minte inainte de 80, dar nici nu contrazic.Unele informatii cred ca doar prin hipnoza sa le mai aduc la suprafata.:rade:

Lada era produsa sub licenta FIAT.

Am condus SKODA 120 imediat dupa armata,  de aia am si spus ori 76 ori 77 , armata am terminat`o in 76.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
Acum 22 minute, doru3160 a spus:

S-au ofuscat ceva la vremea aia italienii, dar un proces cu rusii nu facea decat paguba, si i-au lasat in pace. Lada era fix Fiat 1300 si 1500. Cu greutatea pe spate o rezolvai purtand soacra (sau alt balast) in portbagaj :rade:

 

 

Păi URSS reprezenta cea mai corectă  si intangibilă orînduire din lume, nimeni n-ar fi avut șanse de câștig intentându-le un proces !:95

Lada 1200 era aproximativ Fiat 124, Lada 1500 fiind Fiat 124 Special, adică varianta cu motor de 1500 cmc . 

Rușii au făcut niște modificări (10 la număr, parcă) pentru a nu fi acuzați de ...

Pe vremea când șofam acea Lada 1500, nu aveam soacră, mașina aparținea unei mătuși care nu avea permis de conducere. Unchiul decedase și matușa rămăsese cu mașina "pe cap". O mai duceam la cumpărături, pe la țară etc când aveam timp :rade:.

Acum 30 minute, Ion_Bumbu a spus:

 

Fiat 1800, 87500 lei in 1966, IDMS.

Fiat 2300 nu s`a adus pentru populatie, doar pentru oficialitati.

.............

Lada era produsa sub licenta FIAT.

 

 

87500 lei în 1966 ... clar era mai scump ca Dacia. Aceasta costa 74000lei prin anii '70, când leul avea o valoare mai mică.

 

Lada nu prea a fost "sub licența", din câte știu Rușii au copiat Fiat 124 prin intermediul rețelelor de spionaj industrial.

Au făcut inițial niște modificări pentru a nu fi acuzați, apoi Lada a suferit alte face-lift-uri, indepartandu-se de imaginea Fiat-ului 124.

 

Link spre comentariu

Era licenta, e o poveste aia cu spionajul, o fi fost CCCP mare si tare dar totusi...

Prin anii aia parca in jur de 50000lei era 1100 ca 1300 s`a facut mai tirziu.

Adevarat ca era scump 1800 dar fata de Dacia 1300 era masina, ai mei au avut unu de nou, de aia stiu de pret si ceva din istoria ei.

Link spre comentariu
Acum 28 minute, Ion_Bumbu a spus:

Era licenta, e o poveste aia cu spionajul, o fi fost CCCP mare si tare dar totusi...

Prin anii aia parca in jur de 50000lei era 1100 ca 1300 s`a facut mai tirziu.

Adevarat ca era scump 1800 dar fata de Dacia 1300 era masina, ai mei au avut unu de nou, de aia stiu de pret si ceva din istoria ei.

 

In fine, spionaj industrial sau licență, nu contează. Lada n-a fost o mașină rea, cel puțin modelul pe care l-am condus mi-a lăsat o bună impresie.

Dacă aș fi fost automobilist in perioada respectivă alegeam ori Dacia noastră ori Lada.

.........

Clar că Fiat 1800 era "peste" Dacia la toate capitolele, mai puțin faptul că era prea ușoară pe spate pentru iernile noastre (dvs ați confirmat). De fapt e o tradiție specifică  Fiat-urilor din epocă, am spus-o și eu referindu-mă la Fiat 131 sau Lada.

Italienii nu erau tâmpiti (eu am făcut o ironie când i-am acuzat), în Italia ninge foarte rar și la fel de rar e polei (climat specific zonelor mediteraneene), deci acest aspect nu contează la ei. 

 

 

 

Link spre comentariu

Am condus o lada 1500 adusa in 90 din franta. Nu stiu ce cerinte erau pt piata franceza, dar avea aia o cutie de viteze de rupea.

La noi inainte de 90 nu prea aveau acces la Lada decat cei de la secu sau cu pile la partid, plus ca astia se descurcau si cu benzina, ca lua mai mult decat o dacie.

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări