Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

OLD stuff...


Postări Recomandate

Acum 3 ore, +_Florin_+ a spus:

Era interesant Wartburgul ca linie estetică, nu-mi amintesc să fi văzut modelul coupe la noi, dar exemplarele clasice erau destule.

Păcat că n-a avut o motorizare mai serioasă. 

 

 

La noi nu a prins aceasta linie, noi doream ceva de "familie", gen...

 

wartburg.jpg

 

Mie mi-ar fi plăcut ceva de genul "De veghe în lanul de secară".

 

secar.jpg

Link spre comentariu

Într-adevăr românii acelor vremuri preferau ca mașina personală să aibă și oarece caracteristici utilitare, să încapă familia, bagajele aferente (când mergeau în concediu) ori sacul cu pâine și butelia când mergeau la țară (tur) sau găinile și sacii cu legume (retur) :rade:.

De aceea nici Dacia Sport n-a avut succes, că să nu mai amintim de chestii exotice gen Wartburg Coupe.

..............

Apropo, dacă își mai amintește cineva, care erau diferențele de preț între un Wartburg, o Lada, o Skoda și o Dacia, prin 1975 ... 1980 ?

Erau atât de mari încât românii preferau să aștepte 5 ani pentru o Dacia nouă, în loc să-și cumpere Lada Wartburg sau Skoda? ... din câte știu ultimele se puteau achiziționa pe loc.

Link spre comentariu

Uau...

Ce bine s-a conservat tuşul de pe banda maşinii de scris... după atâţia ani...

 

De-a topicului...

Asta a fost primul meu aparat de măsură, eram elev, am dat o avere pe el, undeva la vreo 450 lei,

mă enerva că juca prea mult acul... despre precizie ce să mai zic ?

Amu, ( mai demult ! ) l-am modificat pentru a măsura 12 -15V la bateriile de la  maşini.

 

101-0478.jpg

 

Link spre comentariu

Deci clar Skoda era mai ieftină ca Dacia, chiar în condițiile devalorizarii leului (din 1968 și până în epoca Daciei 1300 s-a mai devalorizat).

Sunt curios ce preț avea Lada și Wartburg (n-am văzut date exacte pe net).

Incerc să găsesc "logica" pieței auto românești din acea epocă, anume de ce daciile reprezentau majoritatea, în condițiile in care erau relativ greu de cumpărat (liste, întinse pe ani, ori pile plus șpagă).

Concluzia preliminară e că Dacia era "mai bună" dintr-o sumă de puncte de vedere :rade:

 

Editat de +_Florin_+
Link spre comentariu
Acum 20 minute, +_Florin_+ a spus:

.... ....

Concluzia preliminară e că Dacia era "mai bună" dintr-o sumă de puncte de vedere :rade:

 

 

Da, da, sigur era mai bună...  :rade:

Aşa cum noi socoteam că Skodele erau mai bune...

Mi-aduc aminte că la începutul anilor '90, imediat, am mers cu cineva de aici de la mine dincolo de graniţă,

în nordul Bucovinei, într-un sat lipit de frontieră, numai că de cealaltă parte, la ei erau numai Lăzi, noi cu Dacia 1310.

Ei se uitau admirativ la Dacia noastră, noi nu ne puteam stăvili admiraţia faţă de Lăzile lor...

 

Da, ar fi intersant de aflat ce preţuri aveau astea din import şi cât de greu-uşor se procurau...

Link spre comentariu

a avut un unchi ani de zile 1000MB, dar nu poti compara un motor de 1000 cu unul de 1300. pt motorul ala era mare si eleganta. comparat cu dacia portbagajul, in fata, era mic, motorul era in spate, schimbatorul era parca la volan si avea doua usi.

Link spre comentariu
Acum 38 minute, doru3160 a spus:

Nici Octavia nu e rea, daca tot e sa laudam marca.In discutie era o 1000MB care nici pe departe nu se compara cu 1300, la acele vremuri.

1000MB normal ca nu se compara, cred ca nici macar nu se mai aducea in tara in 69 cind au inceput sa produca 1300 ai nostrii, era de prin 64 facuta deci bine mai batrin proiectul.

Skoda 100- 120 era contemporana cu 1300 nu 1000MB!

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări