alcon Postat Ianuarie 18, 2020 Partajează Postat Ianuarie 18, 2020 Acum 5 ore, Nostalgic a spus: Avometru CU MULTE GĂURI. Cu acest instrument si un snop de lampi veneau lucratorii de la Radio Progres sa ne repare televizorul Dacia 59. Link spre comentariu
icar Postat Ianuarie 18, 2020 Partajează Postat Ianuarie 18, 2020 DU20, era un aparat foarte bun, dar sensibil la socuri (microampermetrul era pe fir de torsiune) si masiv. Un avantaj era transformatorul pentru masurat I/U alternativ, ca facea scala liniara. Cei ce faceau excursii in URSS, veneau afesea cu aparate de masura, care aveau cautare la noi. Aduceau un profit foarte bun: la rusi erau ieftine (citeva capace cu coniac Zarea), la noi, scumpe! Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 18, 2020 Partajează Postat Ianuarie 18, 2020 (editat) De curiozitate, mai repara cineva aparate cu fir de torsiune? Editat Ianuarie 18, 2020 de doru3160 Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Ianuarie 18, 2020 Partajează Postat Ianuarie 18, 2020 (editat) Un aparat extraordinar de bun insa la fel de sensibil. Indicatorul era din sticla, daca se rupea era belea. Noroc ca metrologia de la DRTv era cu angajati de top si`l trageau din bareta de sticla rosie. Firul de torsiune nu era problema pentru ei. Ere un balamuc sa repare un DU20, MAVO 35 era floare la ureche fata de DU20. DU10 era aproape la fel de sensibil, erau aparate de laborator, pe teren mai bine luam aparatele noastre personale decit DU-uri. Editat Ianuarie 18, 2020 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 18, 2020 Partajează Postat Ianuarie 18, 2020 (editat) In nici un caz nu erau pt teren, iar daca nu aveai incotro, trebuia sa te porti ca si cu oua cu ele.Totusi, cat am lucrat cu modelul asta, n-a pocnit nici un ac, in schimb fir de torsiune am gasit de pe o zi pe alta rupt. Am lasat aparatul pe masa functional azi, si a doua zi cand am vrut sa lucrez cu el, echipajul mobil era teapan. La cel din poza nu m-am mai uitat de cativa ani, e in ambalajul original cu toate accesoriile. Sper sa nu am surprize la urmatoarea vizionare. DU 10 au fost mai de duzina, parca o idee mai rezistente decat fratele mai mare. Seamana bine cu T57 doar ca disign...rusnacul era mai potent. Editat Ianuarie 18, 2020 de doru3160 Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Ianuarie 18, 2020 Partajează Postat Ianuarie 18, 2020 Informatiile proveneau de la colegii de la metrologie care aveau de intretinut o "flota" de DU20. In multe cazuri mai cadeau pe masa, jos era jale la DU20, tandari se facea carcasa. Unu din ele a fost pus pe verticala, erau mai multe folosite simultan la masuratori si unul s`a rasturnat in pozitia normala, pe spate, urmarea a fost ac rupt si fir de torsiune la fel. Link spre comentariu
icar Postat Ianuarie 18, 2020 Partajează Postat Ianuarie 18, 2020 Aparatele pe fir de torsiune nu sint chiar dificil de reparat. Ai nevoie de firul de torsiune, calibrat exact ca cel rupt, se lipeste cu torsiunea necesara, in anticuplu, apoi se reechilibreaza. Normal, e nevoie de ceva experienta si indeminare. Am cunoscut pe cineva, un coleg de institut, lucra la lab. de metrologie, care repara asa ceva, din pacate, Dumnezeu sa-l ierte, nu mai e. Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 18, 2020 Partajează Postat Ianuarie 18, 2020 Acum 7 minute, icar a spus: Aparatele pe fir de torsiune nu sint chiar dificil de reparat. Ai incercat? Eu da, si de asta nu prea imi vine a crede ce scrii. Da, teoretic asa e, cum zici, dar ''praftica'' ne omoara. Prin el am gasit scris cu un creion, 1965, alta datare nu stiu. E o scula frumoasa, dar greu de curatat. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Ianuarie 18, 2020 Partajează Postat Ianuarie 18, 2020 Se rebobina si cadrul mobil...insa nu de mine! Link spre comentariu
yo9hrb Postat Ianuarie 18, 2020 Partajează Postat Ianuarie 18, 2020 Era o adevarata uzina inauntru! Link spre comentariu
icar Postat Ianuarie 19, 2020 Partajează Postat Ianuarie 19, 2020 (editat) Doru, nu am incercat, dar cum ziceam, am stat linga un coleg, mester mare, care ne-a reparat aparatul din laborator. Avea o multime de cutiute cu fire de torsiune, fiecare cu cuplul scris pe cutie. Am vazut ce a facut, dar iti trebuie ceva egzăzais si indeminare. Echilibrarea nu e grea, o facea adaugind sau luind cositor de pe furca. A rebobinat si cadre si m-a invatat o gaselnita, desi nu reparam aparate de masura: cind scoti echpamentul mobil, trebuie scurtcircuitat cimpul magnetic punind o bucata de metal intre polii magnetului. Isi facuse o masina de bobinat speciala, ca sa poata folosi fir de 0,03 mm diametru. Doru, interesant instrument! De notat scala liniara in AC, desi masoara de la 2,5 V. Da, Moskvici, avea tabla de 0,75 mm pe el! Editat Ianuarie 19, 2020 de icar Link spre comentariu
icar Postat Ianuarie 19, 2020 Partajează Postat Ianuarie 19, 2020 Inca un insteument interesant Link spre comentariu
sesebe Postat Ianuarie 19, 2020 Partajează Postat Ianuarie 19, 2020 Una de asta mi-ar place și mie sa conduc acum printre toate facelift-urile de pe șosele. Acum 19 minute, alcon a spus: Link spre comentariu
Postări Recomandate