Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

OLD stuff...


okean

Postări Recomandate

Acum 5 ore, okean a spus:

continutul

Contine stafii :calatorul singuratic din dreapta pare desprins dintr-un film sf .

Plus fata locomotivei ( luminile ) si lampile de.pe.stalpi .

Mariti poza si o sa.vedeti multe anomalii foto .

Editat de antonvasileeee
Link spre comentariu
La 03.08.2024 la 9:26, okean a spus:

Panteonul Romei, cel mai mare dom din beton nearmat din lume construit acum cca 1900 de ani.

Nu cred. Cel din Florenta construit de Brunelleschi este dublu ca marime cred (le-am vizitat pe ambele). De ce stiu sigur ca a lui Brunelleschi este mai mare, este faptul ca nu s-a folosit un esafod (schela) pe care sa se sprijine domul in timpul constructiei. Dimensiunea prea mare nu permitea realizarea unui esafod si el a reusit sa il construiasca folosind imbinarea caramizilor in forma de oase de peste. 

dome_herringbone-v2.jpg

Link spre comentariu
Acum 12 minute, merck a spus:

Nu cred. Cel din Florenta construit de Brunelleschi este dublu ca marime cred (le-am vizitat pe ambele). De ce stiu sigur ca a lui Brunelleschi este mai mare, este faptul ca nu s-a folosit un esafod (schela) pe care sa se sprijine domul in timpul constructiei. Dimensiunea prea mare nu permitea realizarea unui esafod si el a reusit sa il construiasca folosind imbinarea caramizilor in forma de oase de peste. 

dome_herringbone-v2.jpg

 

E vorba de beton nearmat nu de caramizi !

Link spre comentariu

@merck Nu am negat existența locomotivei, ci veridicitatea fotografiei.O locomotivă abandonată, bazată pe acel design avem și acum în grupa tehnică din Craiova. Ai examinat insă atent aberațiile din poză? Mai ales fețele celor din prim-plan...

Link spre comentariu

Pozna' sigur e colorizata deci prelucrata pe calculator probabil de un necunoscator, subiectul era despre confortul asigurat in 1937 de garnituri produse in ROMANIA la MALAXA , acum cumparam garnituri la greu de la altii si cel mai " ala " tren bucale-mare  [225 km] face in anu' de gratie 2024 doua ore si 7 minute teoretic ...

Link spre comentariu

Si motocicletele IJ au fost tot proiect romanesc. La  Sighet, inchisoarea Aiud,e data povestea pe larg, cu autori si conditii de proiectare si realizare prototip. Rusii au luat de gata si au fabricat-o sub marca proprie.

 

DSC05205.jpg

 

DSC05206.jpg

Link spre comentariu

Asa am citit si eu, era pe " lista "... si noi am primit ca despagubiri de razboi diverse aburoase vezi seria 40.000

Ca fapt divers :

O noua etapa, pentru productia de material rulant, incepe in anul 1927. La 13 martie 1927 se emite „Legea pentru constructia in tara de locomotive si vagoane”, care marca inceputul eliminarii dependentei Romaniei de material rulant feroviar, produs in strainatate. In accelasi an, CFR-ul achizitiona licenta germana „Borsig”, pentru locomotivele „G.10- 50.100”, pe care o pune la dispozitia uzinelor „UDR- Resita” si „Malaxa- Bucuresti”.
Astfel, apar mai multe fabrici de material rulant, in Romania Mare. In 1938 acestea erau:
-Malaxa Bucuresti (constructia fabricii de locomotive, de aici, se realizeaza intre 1 ianuarie- 28 decembrie 1928), care producea: locomotive cu aburi, trenuri automotoare si vagoane-cisterna.
-UDR- Resita. Intre 1919-1923, aici se construieste o fabrica moderna de locomotive cu aburi, care in 1927, era operationala la intreaga capacitate.
-Romloc Brasov (producea, din 1921, locomotive cu aburi)
-Unio Satu Mare, care producea trenuri automotoare.
-Fabrica de vagoane de calatori si de marfa Arad "

Link spre comentariu

 Fabrica de Vagoane de la Arad a fost înființată în 1891,pe vremea austro-ungarilor,când în vechea RO nu prea se ştia ce e aia industrie!...

 Observați o chestie,vechiul regim burghez se străduia să sprijine industria românească,azi cum e???Importăm vagoane,vagoane de metrou,tramvaie,ş.a. în timp ce Astra Arad e perfect adaptată la tehnologia modernă de azi!!

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări