Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

generator HONDA ECM 7000, oscileaza continuu in turatii


invest20042001

Postări Recomandate

  Buna ziua.

   Inca de la inceput va anunt ca vorbim aici despre un generator care sigur, nu este honda, asta conteaza insa mai putin, problema este ca, in timp ce il foloseam in regim putin cam fortat, a inceput sa oscileze in turatii ca si cand cineva se joaca ritmic cu acceleratia lui, si nu il pot stabiliza . L-am oprit/pornit de nu stiu cate ori, tot asa face. evident ca si tensiunea debitata este dependenta de turatie si ...nu poate fi folosit. Orice sfat este binevenit.

   Multumesc frumos.

 

Link spre comentariu

Pe navazute e cam dificil ,cateva de verificat:

1- daca pornit din nou ,fara sarcina , si apoi  cu sarcina la jumatate din MAX mai face aceleasi oscilatii .E bine de pus benzina proaspata , cea de anul trecut ramas in rezervor ,nu e chiar buna.

2- filtrul de aer este destul de curat? 

3- carburator  curat  + filtru nou de benzina 

4 - Daca  sokul se deschide de tot la folosire .

5- oscilatii se produc de la regulatorul de putere ,este o "bucla de reactie"mecanica ,iese din motor ( aspect de buc spita bicicleta )si de obicei ajunge la o clapeta de acceleratie la carburator ,de vazut daca nu are jocuri .

Link spre comentariu

   Multumesc frumos pentru raspunsuri, as vrea sa abordez fiecare aspect in parte.

1 benzina nu poate sa fie veche asa dint-o data, mentionez ca defectiunea a aparut brusc in timp ce generatorul era in functiune si mergea pergect ce vreo 3 ore.  Ba mai mult, in zilele urmatoare, am schimbat si benzina, am pus benzina proaspata de 98, nicio imbunatatire a functionarii.

2. regulatorul de putere stiu care este, acea tija se misca ritmic, nu stiu insa cine o actioneaza ca nu pot sa o tin pe loc nici cu mana, ea se misca inainte si inapoi cam o data pe secunda sau de trei ori in doua secunde.  daca insa o tin fortat cu un patent, motorul nu mai oscileaza , merge constant insa imediat ce eliberez tija aia, incepe si face la fel.

3. carburatorul nu l-am desfacut, de fapt nu am demontat nimic inca pentru ca nu stiu de unde sa incep, am vrut sa adun niste sfaturi mai intai.

4. sokul lucreaza ok, se deschide la maximuum.

5. filtrul de aer este curat, m-am uitat la el.

 

 

 

Link spre comentariu

daca la-ti fortat este posibil sa fie afectat avr-ul ,dati jos capacul din spate la generator si inauntru veti vedea un modul prins in doua suruburi demontatil pe spate are un condesator pe care sar putea sa il vedeti umflat in cazul asta alt avr 

Link spre comentariu

Atentie la articulatia plutitorului si la cuiul pontou , cat si la scaunul de cauciuc pe care calca . Tot ansamblul e fragil , si eventualele defecte sau uzuri se deceleaza destul de greu . Verificati si jigloarele , cel central nu trebuie demontat ( desfiletat ) . Folositi un fir de par aspru , de la o pensula , nu litze etc . 

 

P.S. - daca stiati , cer scuze . Am vrut doar sa fiu de ajutor . 

Editat de gauss
Link spre comentariu

Ce motor are? Aceleasi simptome le prezinta si motosapa mea, dotata cu un Honda GCV160. Din ce am citit pe net, problemele pot fi din carburator, filtru de aer, regulatorul centrifugal de turatie si supape. Primele doua le-am verificat, am inlocuit si filtrul de aer, dar defectul persista. La supape inca nu am umblat. Am cumparat si un regulator nou dar din lipsa de timp inca nu l-am schimbat. Ambele operatiuni implica dezmembrarea motorului si nu stiu daca am toate sculele necesare. 

Link spre comentariu

Recomand

1-se desface legatura mecanica dintre regulator si carburator 

2- se pune un consumator aproape de puterea maxima 

3- se porneste generatorul ,dupa incalzire se va actiona clapeta manual pt a avea turatia necesara pt iesire 230V .

Daca merge  inseamna = carburator ,filtru ,aprindere OK ,  deci problema vine de la regulatorul mecanic ( de obicei este unul centrifugal ,necesita multa demontare )

Atentie , cateodata regulatorul este bun si totusi se produc oscilatii , a se controla daca nu e lipsa/slabit/zburat ,arcul care ofera o tensionare a mecanismului brat regulator/clapeta.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări