Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Start/stop la autoturisme , pro......contra .....


Vizitator viobio

Postări Recomandate

Măcar au lăsat posibilitatea să-l dezactivez. Mi se pare aiurea să circule prin București, să dau un exemplu, unde poți prinde semafoarele unul după altul, vreo trei patru, depinde, și tot de atâtea ori să se oprească și pornească motorul, in 25-30 de minute.  Dacă-mi explici că procedeul ăsta e fiabil dpdv al bateriei, demarorului și ce naiba mai e pe acolo, promit să nu-l mai dezactivez.

Link spre comentariu

Il opresc pentru ca poate duce la mai multe probleme decat beneficii. Eu pana la munca prind 2-3 semafoare si daca am noroc si vro 3 treceri de pietoni, asta inseamna ca mi se opreste motorul de 5 ori pe drum. Fiecare oprire daca dureaza 30s inseamna ca sta oprit 2:30 si ma scuteste de 50ml de benzina in schimb zilnic doar drumul de acasa la munca si inapoi streseaza anumite componente cum ar fi demarorul inutil de 8 ori care daca pica prematur nu cred ca ma costa mai putin de schimbat cat ma costa acei 100ml de benzina zilnic in plus.  Producatorul l-a pus pe masina pentru ca a fost obligat de normele de poluare si asta este si motivul principal pentru care nu vor sa-l puna sa porneasca pe pozitia off, ar incalca legea si nu se mai incadreaza in normative. 

Editat de Bandi Szasz
Link spre comentariu

Sistemul start-stop este daunator motorului pentru ca uleiul nu ramane unde trebuie si scade practic lubrificarea.

Eu personal opresc motorul la bariere sau la semafoarele de la santierele de pe strazi caci stiu ca dureaza mult. Dar in rest, devine relativ incomod acest pornit-oprit continuu.

Sistemul a fost implementat caci altfel motoarele, in special diesel, nu ar fi respectat limitarile euro.

 

Link spre comentariu
La 04.09.2019 la 8:29, vijelie02 a spus:

1. Daca a intrat functia stop, evident clima nu mai functioneaza o mica perioada, pana se prinde computerul masinii ca nu mai poate mentine temperatura reglata si porneste singur motorul.

2. este clar ca apare o uzura la componentele mentionate

3. la masinile care au functia start/stop este recomandat acumulator AGM,  

Daca "viata" acumulatorului scade sub 75%(sau ceva de genul asta) functia start/stop devine inactiva.

Detin o Insignia cu aceasta tehnologie(cutie viteza manuala) si as avea urmatoarele obiectii :

  1.la masina mea cel putin ,daca am clima pornita si in habitaclu nu am temperatura setata de mine,nu se opreste motorul.Daca totusi temperatura ajunge la valoarea setata,motorul se opreste .Porneste automat daca valoarea temperaturii setate de mine scade/creste cu 1 grad celsius chiar daca masina este stationata in trafic.

  2.De cativa ani exista firme consacrate care produc ulei pentru motor ,special pentru masinile cu tehnologia Start-Stop.Am auzit ca unii producatori folosesc tehnologia BRUSHLESS la fabricarea electromotoarelor.

  3.la masinile cu tehnologia start-stop ,dar si la orice alta masina TREBUIE folosit acumulatorul recomandat de producator in functie de model.

Partea cu "viata" acumulatorului scade sub 75%(sau ceva de genul asta),inca nu am .....experimentat-o .sper sa nu se intample curand.

Link spre comentariu

Parerea mea:

La un automobil clasic poate fi folosita orice baterie chiar si de alta marca, nu neaparat modelul oficial. De altfel bateriile de acumulatori sunt standardizate pe dimensiuni si capacitati.

Daca se monteaza o baterie de aceleasi dimensiuni in cele mai multe cazuri nu sunt probleme (capacitatea e o consecinta). Evident cele mai ieftine in general sunt mai slabe dar daca se alege una cu un pret mediu dupa parerea mea pentru un numar de ani va functiona bine.

 

Diferentierea a inceput cand au aparut modelele cu start-stop si deci acum avem 2 tipuri si pentru cele mai noi bateriile suporta curenti mai mari si cicluri mai multe, practic avem baterii mai de calitate pe start-stop si mai proaste pentru restul, dar suficient de bune.

 

La vehiculele fara start-stop, bateria are rolul de a porni motorul. La cele cu start-stop, in afara de pornirea motorului va asigura alimentarea tuturor consumatorilor cu motorul oprit cand masina e in functiune.

 

Compresorul AC la unele masini este electric deci nu e nevoie sa porneasca motorul daca bateria este in parametri.

Link spre comentariu

LA care e electric? De curiozitate. Doar la civic hibrid am vzut comrpesor electric dar ca auxiliar, nu principal.

 

Mai e o faza, la ce sa te tot stresezi ca e benefic sau e contraindicat start stopu?

Pai in 10 ani oricum incep sa pice toate de pe masina, sau daca ai noroc iti mai sare un lant, se mai fisureaza blocu, chiulasa, se mai infunda un dpf se mai duc niste ambreaje.

Iar masina oricum nu valoreaza nici 3mii E. ASa ca mai conteaza ca s-a folosit sau nu start stop?

Link spre comentariu
La 14.10.2019 la 21:14, Sharky a spus:

Pai in 10 ani oricum incep sa pice toate de pe masina

 

O masina poti sa o distrugi si dupa un an, depinde cum o folosesti si cati km faci.

La unul care are grija de masina si ii face intretinerea cum scrie in manual masina poate sa dureze 20 ani.

Bineinteles, sunt modele si modele. Cand pica electronica nu prea ai ce-i face dar daca nu ii schimbi uleiul cand trebuie cred si eu ca nu dureaza.

 

De curiozitate am facut un calcul sa vad daca merita sa schimbi masina dupa 10 ani.

La o masina de 15k€ de exemplu Ford Fiesta sau altceva, trebuiesc cheltuiti cam 200€ pe an (ulei, filtre, cauciucuri, curele, etc). Dupa 10 ani avem o crestere sa zicem la 400€ pe an (amortizatoare, ambreiaj etc.). Ok ? Daca schimbam masina dupa 10 ani si luam alta noua avem:

15k *2 + 200*20= 34k € scadem 6000€ ca le vindem si deci raman costuri 28k

Daca reparam cea veche avem 15k + 200*10 + 400*10 = 21k €

Deci am economisit 7k (cam jumatate de masina) dar am o masina veche pe care nu intotdeauna ma pot baza ca sa fac un drum mai lung sau alte situatii.

 

Vedeti voi daca e mai bine sa schimbi masina dupa 10 ani.

Cunosc unii care cu vreo 2 ani inainte de a vinde masina nici nu mai chimba uleiul.

 

Nu am facut calculul la masini mai scumpe, acolo si intretinerea e mai scumpa,  poate fi proportional.

 

Am editat de mai multe ori dar ma mai intorc o data.

Ar fi interesant de calculat daca renteaza sa iei masina dupa 10 ani cu 3000€ si sa o folosesti inca 5 ani.

Eu am calculat dar nu mai scriu aici oricum fiecare are cifrele lui.

 

 

 

Editat de one
Link spre comentariu

Eu am o masina care peste cateva luni implineste 20 ani cu 380kkm si la care am schimbat numai maruntisuri (+amortizatoare). Cand se va strica motorul o sa renunt la ea. Scaunele s-au uzat mai putin decat la o alta de 7 ani. Nu vorbesc aici de frane si curele, caci intra in intretinerea normala. Tot ce inseamna curele, filtre, uleiuri am schimbat cet tarziu la termenul recomandat, daca nu inainte. Uleiul de ex. il schimb cam la 8000km. 

Tabla e mai groasa decat la cea noua, de rugina nici vorba. Bateria originala am schimbat-o dupa 17 ani ! 

 

 

E un Polo 6N2 benzina.

Astea noi da, nu cred ca mai tin 20 ani, mai ales cu motor de 1L si 120CP...

 

Mai cunosc si altii care au masini vechi care merg bine, totusi pe aici strazile sunt bune si curate...

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări