Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Start/stop la autoturisme , pro......contra .....


Vizitator viobio

Postări Recomandate

Acum 5 ore, ratza a spus:

2 litri la 100km înseamnă o energie de 18-20kWh. Nu crezi că-i cam puţin pentru un obiect de o tonă?

 

Am dat asa o cifra mai mult la intamplare. Iti dai seama ca poti pune si mama electronicii pe motorul asta, mai mult decat s-a stors din el pana acum n-o sa mai vedem in veci. Daca mai era ceva de stors din mormanul asta de fiare in 4 timpi o vedeam deja de mult timp.

Editat de maxente
Link spre comentariu

SSB, este o problema cu acel consum, in primul rand caroseria aia nu este cea mai aerodinamica. Cum s-a calculat consumul? Pt ca te stiu un tip meticulos si nu te arunci gratuit in afirmatii. Undeva s-a produs o eroare la masuratoare.

Eu raman la parerea mea si anume ca acest sistem este pus pentru a reduce viata motorului si a accesoriilor lui. 

Daca vrei economie de carburant elimina becurile cu filament, lucreaza la aerodinamica, lucreaza putin la geamurile alea prin care te arde soarele si esti nevoit sa stai cu clima la maxim. Exemple sunt destule.

Link spre comentariu

Din moment ce ai posibilitatea de al dezactiva din buton nu cred ca scopul producatorului este sa reduca viata motorului, il putea scurta prin alte metode mult mai simple decat cu un ditamai sistem. Este folosit pentru a se incadra in normele de poluare intr-un fel pacalind testele. Uite cum arata in general testele pentru poluare si consum, se poate observa ca sunt momente in test in care masina sta pe loc, in oras daca se aduna timpii se aduna cel putin 35% din timpul total, daca in acel timp motorul este oprit concluzia e cam evidenta ca iese la ambele capitole mai bine decat cu motorul pornit cu acel consum de "neglijat" de 0.6l (daca dai drumu la A/C urcam pana la 1l), pentru utilizatorul final poate costa mai mult reparatia decat acel putin combustibil economisit insa pentru iei este un avantaj considerabil la teste si norma de poluare care devin tot mai stricte.

 

Capture2.thumb.PNG.5bca72ebfad1000bbe68830e27b73cf7.PNG

Link spre comentariu

Daca scopul producatorului este sa ne fure la teste, de ce nu ar veni si la pachet cu niste piese de schimb pt motor, este doar o teorie. Gandeste-te ce se intampla cu un motor care este pornit de zeci si zeci de ori intre semafoare, atat dimineata cat si seara. Motor care in mod normal era pornit de doua ori pe zi.

Vom vedea in timp exact pt ce a fost conceput acest sistem, momentan raman la parerea mea ( de inginer mecanic ) :)

Link spre comentariu

Cu Dacia clasică  nu scoți consum mai mic de 7 la sută (la drum lung) nici dacă apelezi la vrăjitoare. Indiferent că-i pe carburator sau injecție. In regim de București consumul mediu e in jur de 10. Poate scadea dacă circulai numai după miezul nopții când nu era nimeni pe drum și semafoarele pe intermitent.

Acum 2 ore, maxente a spus:

 

Am dat asa o cifra mai mult la intamplare. Iti dai seama ca poti pune si mama electronicii pe motorul asta, mai mult decat s-a stors din el pana acum n-o sa mai vedem in veci. Daca mai era ceva de stors din mormanul asta de fiare in 4 timpi o vedeam deja de mult timp.

 

Mormanul de fiare in 4 timpi a fost și este unul din pilonii principali ai evoluției omenirii. S-a impus in mod natural pentru că este cel mai eficient motor. Energia se obține prin arderea directă a combustibilului, cu randament destul de bun. 

Hipsterismele de azi n-au cum să se impună în mod natural. Ca urmare, se  încearcă impunerea lor cu forța, prin legislație și constrângeri. 

...................

Sistemul start-stop (după părerea mea și a cunoscuților) face parte din moda de manelizare a motoarelor. Adică hai să încercăm a reduce niște kestii (poluare, consum), că așa sunt directivele si trendul. 

Sistemul nu are succes, datorită dezavantajelor menționate și în acest topic (nu le mai reiau).

Editat de +_Florin_+
Link spre comentariu
Acum 44 minute, +_Florin_+ a spus:

Cu Dacia clasică  nu scoți consum mai mic de 7 la sută (la drum lung) nici dacă apelezi la vrăjitoare. Indiferent că-i pe carburator sau injecție. In regim de București consumul mediu e in jur de 10. 

 

Nu știu dacă are relevanta, dar la drum lung cum ii spui tu, cu motor de 1,4 l și cutie în 5 trepte, fără forja, mers cu 100...110 km/h scoteam constant pe ruta Iasi-Adjud un consum între 6,2 și 6,5l/100km.Am mers atât de des pe ruta asta, încât nu e loc de eroare. Când o călcam mai tare, creștea și consumul spre /peste 7%, sau iarna, când erau condiții mai nașpa de drum. În oraș vara eram între 9 și 10% iar iarna îmi e rușine sa spun ce consumuri scoteam. Din discuții cu proprietari de benzinare am înțeles ca nici la cele contemporane consumurile nu difera mult, dacă ne raportam la motoare de aceeași capacitate. Excepție de la discuție pot fi consumurile de iarna, unde carburatorul  băga adânc mana în buzunarele proprietarului.

Punct de vedere strict personal. 

Editat de doru3160
Link spre comentariu

Am postat deja la subiectu cu colectiile de date consum.

Cu opel vectra monopunct 1.6 cam 6 scoteam la un drum lung. 5.5 sau 5 daca mergem mega incet si legal.

 

Majoritatea timpului statia sus, 80 90 localitati 100 140 inafara. Mers fara sa folosesc frana.

 

Daca o dadeam pe drumuri de munte urca la 7 8. 12 cand o lalaiam in oras.

Cam asta erau mediile. Nu stiu ce jaf de motor avea dacia aia dar consumu ala nu pare grozav.

 

 

 

Legat de test, nimeni nu il fenteazam ala de testul, asa e metodologia. Daca pui un start stop aia iese. Daca mergi asa in oras asa iese.

Beneficiaza proprietaru care tot la 5 ani isi schimba masina. Urmatoru plateste reparatiile.

 

Hibridele toate pornesc prin motor.

Iar unele masini, gen honda hibrid pt start stop au un ac electric suplimentar. Aia complicatie...

Editat de Sharky
Link spre comentariu

@doru3160, Nu te contrazic, poate am eu "piciorul mai greu" (nu mă refer la viteza de croazieră ci la demaraje), apoi depinde de mașină in sine, de reglaje, de mulți alti factori. 

Eu in cele mai "economice" condiții n-am reusit să consum sub 7. Adică mers in jur de 100 km/h, autostradă și șosea (combinat), două persoane sarcină utilă. Asta pe timp călduros.

Iarna, și mie mi-e rușine să spun ce consumuri aveam :rade:. Mai ales in oraș, unde sărea de 10.

Relicva o am și acum in curte, ca piesă de muzeu. Break 1.4 fabricat in '99, carburator (ultima serie de dacii pe carburator).

 

@Sharky, nu se compară Vectra 1.6 (chiar monopunct) cu Dacia 1.4 carburator, ca raport performanțe/consum. Atât putea Dacia ...

Editat de +_Florin_+
Link spre comentariu
Acum 2 ore, Sharky a spus:

 

Beneficiaza proprietaru care tot la 5 ani isi schimba masina. Urmatoru plateste reparatiile.

 

 

Care proprietar schimba masina la 5 ani? Cine isi permite ca toata viata sa plateasca banii si dobanzile la banci ca la fiecare 5 ani sa cumpere masina noua?

O tii toata viata intr-o datorie ca sa schimbi masina la fiecare 5 ani? Scuze....dar asta nu mai e viata! 

Editat de mac01
Link spre comentariu
Acum 9 ore, sesebe a spus:

Dar la mașinile hibride de prima generație sau cu baterii de capacitate mica nu tot asa ca un sistem de start-stop (mai rar puțin) funcționează? 

Nu chiar. Diferenţa e că la hibride poţi propulsa maşina pe nişte kilometri buni cu motorul electric, iar o mare parte din baterie poate fi încărcată din energia recuperată în timpul frînării. De aici apare diferenţa de consum.

 

Pare greu de crezut, dar prima hibridă a fost concepută în 1898 de Ferdinand Porsche şi avea două motoare alimentate din baterii sau din motorul cu ardere internă.

Link spre comentariu
Acum 8 ore, +_Florin_+ a spus:

Relicva o am și acum in curte, ca piesă de muzeu. Break 1.4 fabricat in '99, carburator

Eu n-o mai am, era din 94, aceleasi caracteristici cu a ta, dar n-am considerat ca e benefic s-o tin degeaba. A mai facut servici si la urmatorul proprietar. Ce ma mira era faptul ca nu era prea departe de cele mai noi daca ne referim strict la consum, pt ca la alte capitole nu are rost sa comparam. Vorbim totusi de 40...50 ani diferenta de conceptie. Dar la consumuri, diferentele erau foarte mici, aproape de nebagat in seama.De asta am si optat la momentul schimbului, pt diesel. Aici diferenta a fost semnificativa.De la 9...10 consum in oras, am ajuns la 6,5...7. Alta treaba...mai ales iarna, cand cresterea este nesemnificativa fata de ce pateam la carburator. Is curios ce vor face dupa ce ne vor echipa pe toti cu baterii la masina si vor da la casare pompele de benzina de pe marginea drumului. Am inteles ca avioanele produc 2% din totalul poluarii pe planeta (asta insemnand milioane de tone de dioxid de carbon). Astept cu nerabdare si in domeniul asta transformarea pe electric.

Editat de doru3160
Link spre comentariu
Acum 2 ore, ratza a spus:

Pare greu de crezut, dar prima hibridă a fost concepută în 1898 de Ferdinand Porsche şi avea două motoare alimentate din baterii sau din motorul cu ardere internă.

Pai nu degeaba a fost poreclit profesorul sau doctorul. Stia omu ce stia. 

Japonezii au  facut asa Prius-ul (motor cu ardere interna care incarca bateriile) cu aproape 100 de ani mai tarziu :rade:.

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări