maxente Postat Septembrie 4, 2019 Partajează Postat Septembrie 4, 2019 1 oră în urmă, informer a spus: Personal apreciez toate automatizarile UTILE iar pt. mine cu cat sunt mai multe din astea, cu atat mai bine (climatizarea automata, temporizarea luminilor la deschidere/plecare, iluminare de orientare la viteze reduse, detectie usi deschise, detectie becuri arse si alte defecte, detectia benzilor drumului, tempomat cu reglare automata fata de masina din fata etc. etc. etc.). Ce spui tu aici nu tine de functionarea motorului in sine, tine doar de confortul soferului si cel mult al pasagerilor. 1 oră în urmă, informer a spus: Nu vreau sa emit judecati referitoare la imbunatatirea randamentului motorului datorita asistarii electronice deoarece nu ma pricep, nu-i domeniul meu... dar ca parere de neprofesionist, nu-mi vine sa cred ca-i chiar degeaba... :| Nu impartasesc parerea conform careia cu cat mai putina electronica, cu atat mai bine... nu sunt fan Dacia 1300, "bot de cal" sau tractor... si in plus sunt electronist si stiu ca o electronica POATE fi facuta si fiabila. Ca multi care reparau vehiculele amintite anterior sunt acum "depasiti de timpuri" e o alta poveste pt. un alt topic. Totusi, pe partea cealalta, sa-mi scrii pe bord sa schimb a 6-a la 60 - 70km/ora mi se pare.......... Inainte aveam carburator si pompe de injectie mecanice. Acum avem pompe de inalta presiune electrice, rampe de comune la injectoare cu senzori pe ele, injectoare electromagnetice si piezoelectrice. Turbina si aia plina de tot felul de senzori Tot felul de senzori pe axele cu came si arbore motor. Toate astea asiatate de ECU si tot felul de calculatoare. Mare lucru nu s-a imbunatatit cu ele. Vad acum motoare cu capacitati de sub 1000cm3 care au puterile unor motoare mai vechi cu capacitati de la 2000cm3 in sus. In rest emisiis de gaze si noxe la fel, iar randamentul... pauza. Link spre comentariu
ratza Postat Septembrie 4, 2019 Partajează Postat Septembrie 4, 2019 Oricît am rîde de taximetriştii care-şi împing maşinile, în esenţă fac un lucru foarte bun şi demn de laudă. O spun fără niciun fel de mişto. Link spre comentariu
informer Postat Septembrie 4, 2019 Partajează Postat Septembrie 4, 2019 (editat) Acum 12 minute, maxente a spus: Vad acum motoare cu capacitati de sub 1000cm3 care au puterile unor motoare mai vechi cu capacitati de la 2000cm3 in sus. In rest emisiis de gaze si noxe la fel, iar randamentul... pauza. Sa inteleg ca acel motor de 1000cm3 consuma la fel cu cel de 2000cm3? Pt. ca, dupa mine, daca are un consum mai redus pt. aceeasi putere are si un randament mai mare... sau? Editat Septembrie 4, 2019 de informer Link spre comentariu
maxente Postat Septembrie 4, 2019 Partajează Postat Septembrie 4, 2019 Eu zic ca atunci cand vom vedea o masina cu motor termic sa parcurga 100km cu, sa zicem 2L de combustibil, atunci putem vorbi de un randament mare. Link spre comentariu
sesebe Postat Septembrie 4, 2019 Partajează Postat Septembrie 4, 2019 (editat) Avantajul pe care-l vad eu la masinile cu cilindreie mica (personal nu-mi plac, mai exact nu-mi place ideea de motor cu 3 cilindri in loc de 4) si turbina este consumul mai mic. Nu sariti inca! Da, cind este forjata si intra si turbina bine de tot, consumul este similar daca nu chiar mai mare DAR, intr-o calatorie cu masina timpul in care ai nevoie de toata puterea motorului este foarte scurt comparativ cu durata calatoriei iar in rest, cind motorul merge la numai 30-50% din puterea maxima, consumul de carburant este mai mic decit la o masina cu cilindreie mai mare si fara turbina de putere comparabila. Bine, ma refer la circulat normal, cit mai aproape de un mod corect de conducere pt ca daca ne referim la zmeii de pe sosele carora nu le ajung nici 500CP ca sa poata merge cu 200km/h atunci nu mai este valabil. Acum 13 minute, maxente a spus: Eu zic ca atunci cand vom vedea o masina cu motor termic sa parcurga 100km cu, sa zicem 2L de combustibil, atunci putem vorbi de un randament mare. Daca nu specifici si conditiile de trafic atunci se pot gasi destule exemple de masini de serie (pt ca prototipuri sint demult) care in conditii ideale de trafic si traseu (viteza constanta de 60-80Km/h sau cit o fi viteza ei ideala, teren drept si fara opriri si depasiri) obtin aceste performante. Editat Septembrie 4, 2019 de sesebe Link spre comentariu
RealAlex Postat Septembrie 4, 2019 Partajează Postat Septembrie 4, 2019 Posibil ca acest sistem sa reduca poluarea dar in mod sigur uzeaza prematur motorul. Lasand la o parte perifericile lui (acumulator, electromotor etc ) care sunt calculate pentru a fi exploatate in acest sens, uzura motorului care se produce la pornirea lui nu poate fi eliminata. Sistemul asta de start/stop imi aduce aminte de povestea cu becul care nu se mai ardea... posibil si aici sa fie un pic de adevar. Link spre comentariu
ratza Postat Septembrie 4, 2019 Partajează Postat Septembrie 4, 2019 2 litri la 100km înseamnă o energie de 18-20kWh. Nu crezi că-i cam puţin pentru un obiect de o tonă? Link spre comentariu
adrian_pic Postat Septembrie 4, 2019 Partajează Postat Septembrie 4, 2019 Acum 6 minute, ratza a spus: 2 litri la 100km înseamnă o energie de 18-20kWh. Nu crezi că-i cam puţin pentru un obiect de o tonă? Hai ma nu fi carcotas ca se poate!!!! .... la vale Link spre comentariu
ratza Postat Septembrie 4, 2019 Partajează Postat Septembrie 4, 2019 Nu zic că nu se poate, ci doar că-i foarte puţin. Ai putea scoate consumul ăsta cu o maşină mică, uşoară, cu aerodinamică foarte bună (cx < 0,28) şi viteză constantă pe plat. Link spre comentariu
Sharky Postat Septembrie 4, 2019 Partajează Postat Septembrie 4, 2019 Acum 1 oră, ratza a spus: Legat de poluare, sînt de acord parţial, fiindcă energia consumată din baterie va trebui completată tot de motor, la randament subunitar. Aici ar fi bun de văzut un grafic 3D, reducerea emisiilor depinde foarte mult de timpul de oprire cît şi de raportul dintre timpul de oprire şi cel de mers efectiv. De asta mi se par mie hibridele cea mai bună opţiune. Cand faci omologarea te duci cu bateria supra incarcata, iese cifra de co2 mica. Unde o incarci dupa nu e treaba lor, nu e inclusa in procedura de testare. Important e cifra care o scoti la un test bine definit. Ca apoi lumea umbla cu rotile dezumflate, ca sprinjina picoru pe ambreaj sau alte traznai, asta este. Unii sunt de parere ca sistemul e cam degeaba, in sensul ca faci o economie o vreme, dar dupa ce ai de platit alta baterie si alt demaror tot pe zero esti sau mai rau. Link spre comentariu
sesebe Postat Septembrie 4, 2019 Partajează Postat Septembrie 4, 2019 (editat) Degeaba sinteti circotasi. Cit este forta de frecare la o masina de 1t? Fara rezistenta aerului. Ce putere a motorului iti trebuie ca sa invingi acea forta de frecare? Iar legat de rezistenta aerului acum sint destule realizari remarcabile astfel incit la viteze nu foarte mari sa ai o rezistenta a aerului mica. In conditiile specificate de mine mai sus motorul trebuie sa consume doar cit sa compenseze forta de frecare la roti si rezistenta aerului. Am fost martor (mai exact pasager) intr-o Dacie break (primele cu injectie) care a facut consum calculat la pompa (plin rezervor - plin rezervor) la drum intins de numai 3.5-3.7L/100Km. Daca o Dacie a reusit asa ceva eu ma astept ca alte masini mai moderne si aerodinamice sa poata obtine consum de 2L/100Km. PS: erau 4 persoane in masina. Editat Septembrie 4, 2019 de sesebe Link spre comentariu
ratza Postat Septembrie 4, 2019 Partajează Postat Septembrie 4, 2019 Care forţă de frecare? Între roată şi macadam, între roată şi aer, între roată şi motor? Cea mai mare forţă e cea inerţială, cauzată de accelerare. Rezistenţa aerului e simplu de calculat: suprafaţa transversală înmulţită cu pătratul vitezei şi Cx. La 100km/h, diferenţa între răposata şi actuala e de vreo 70N. Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Septembrie 4, 2019 Partajează Postat Septembrie 4, 2019 Acum 53 minute, sesebe a spus: Degeaba sinteti circotasi. Cit este forta de frecare la o masina de 1t? Fara rezistenta aerului. Ce putere a motorului iti trebuie ca sa invingi acea forta de frecare? Iar legat de rezistenta aerului acum sint destule realizari remarcabile astfel incit la viteze nu foarte mari sa ai o rezistenta a aerului mica. In conditiile specificate de mine mai sus motorul trebuie sa consume doar cit sa compenseze forta de frecare la roti si rezistenta aerului. Am fost martor (mai exact pasager) intr-o Dacie break (primele cu injectie) care a facut consum calculat la pompa (plin rezervor - plin rezervor) la drum intins de numai 3.5-3.7L/100Km. Daca o Dacie a reusit asa ceva eu ma astept ca alte masini mai moderne si aerodinamice sa poata obtine consum de 2L/100Km. PS: erau 4 persoane in masina. Nea .....cam toți am avut Dacii cu injecție sau carburator , eu zic să mai adaugi ceva la consumul ăla , mi-au înghețat degetele de la picioare cand am citit 3,5...3,7l consum , poate in 55...60km , nu in 100km , ce dracu ..... Link spre comentariu
sesebe Postat Septembrie 4, 2019 Partajează Postat Septembrie 4, 2019 Eu personal nu mai adaug nimic pt ca am fost martor, tu in schimb poti sa consideri ce vrei tu. Link spre comentariu
dany_cta Postat Septembrie 4, 2019 Partajează Postat Septembrie 4, 2019 Acum 1 oră, sesebe a spus: Degeaba sinteti circotasi. Cit este forta de frecare la o masina de 1t? Fara rezistenta aerului. Ce putere a motorului iti trebuie ca sa invingi acea forta de frecare? Iar legat de rezistenta aerului acum sint destule realizari remarcabile astfel incit la viteze nu foarte mari sa ai o rezistenta a aerului mica. In conditiile specificate de mine mai sus motorul trebuie sa consume doar cit sa compenseze forta de frecare la roti si rezistenta aerului. Am fost martor (mai exact pasager) intr-o Dacie break (primele cu injectie) care a facut consum calculat la pompa (plin rezervor - plin rezervor) la drum intins de numai 3.5-3.7L/100Km. Daca o Dacie a reusit asa ceva eu ma astept ca alte masini mai moderne si aerodinamice sa poata obtine consum de 2L/100Km. PS: erau 4 persoane in masina. Si toti 4 erau Mosi Craciuni. Si tu erai al 5-lea in portbagaj probabil, ca martor. Numai eu stiu cat am tras cu un gunoi de dacie break nou nouta prin 2001 ca o aveam pe firma si nu ne ajungea rezervorul la un drum lung, trebuia sa alimentam din buzunar ca unde ne duceam nu era retea la peco-urile partenere cu firma (cu card). Las-o balta cu consumul pe benzina la o dacie break de 3.5%, nici daca il dublezi nu te cred cu 4 persoane in ea. Link spre comentariu
Postări Recomandate