Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Start/stop la autoturisme , pro......contra .....


Vizitator viobio

Postări Recomandate

Vizitator viobio

Din lipsă de ocupație la ora asta :49deschis acest subiect .

De ani buni majoritatea autoturismelor au acest sistem start/stop pentru motor , să nu mai poluam , să facem economie de carburant .

Personal nu folosesc acest automatism , am mai multe " cazane " , la unele trebuie să il cuplezi , la altele să il decuplezi .

De ce nu il folosesc  

1 vara nu mai funcționează aerul condiționat , te coci in mașină .

2 sunt de părere că se uzează prematur cărbunii electromotorului / demaror ,starterul , una este să pornești motorul odată si alta să îl pornești de zeci de ori .

3 cred că in timp se uzează si acumulatorul 

 

Să zicem că faci economie de carburant , clar consumul este mai mic , mai ales in orașul păstorit de Vrâncioaia Sârmă in Cur , cind la anumite ore traficul este pur și simplu blocat , dacă face o economie de 1l pe zi , înseamnă cam  2050 lei pe an , 1l a fost ales ....din burtă , poate fi mai mult sau mai putin de 1l pe zi .

Una din mașinile mele  ( un Logan ) a sucombat ieri , masina în garanție , defect .....demarorul , mai precis cărbunii  de la demaror , masina fiind în garanție reparația nu costă nimic , doar nervii ăluia care nu a mai putut să o pornească , oprise undeva pe un câmp , pentru un mic pipi  , până la urmă a pornit-o împinsă  . Incepind de azi are interzis la start/stop :).  Acum mă intreb dacă pentru unii se justifică economia de carburant versus defectarea demarorului , starterului sau uzura prematură a acumulatorului , ce faci dacă ai o mașină cu cutie automată si nu mai poți porni motorul ? Dacă se întâmplă beleaua pe coclauri ? 

 

Sunt curios de părerile voastre . 

 

 

 

Editat de viobio
Link spre comentariu

Ca si tine, consider ca potentialele daune depasesc beneficiile... dealtfel nu-i singura functionalitate la masinile noi care cred ca are acest efect... voit sau nu dar asta-i alta discutie. :)

La mine la VW se poate decupla aceasta functie dar numai pana la urmatoarea pornire a motorului, cand din nou este activa.

Am zis ca incerc la cineva cu scule sa vad daca nu se poate dezactiva permanent din computer... daca nu, poate o sa fac un temporizator care sa realizeze un contact pt. ceva timp, dupa pornirea motorului. Pana una alta aproape m-am obisnuit sa apas de fiecare data butonul, dupa pornire... :) . 

Link spre comentariu
Vizitator viobio
Acum 6 minute, informer a spus:

Ca si tine, consider ca potentialele daune depasesc beneficiile... dealtfel nu-i singura functionalitate la masinile noi care cred ca are acest efect... voit sau nu dar asta-i alta discutie. :)

La mine la VW se poate decupla aceasta functie dar numai pana la urmatoarea pornire a motorului, cand din nou este activa.

Am zis ca incerc la cineva cu scule sa vad daca nu se poate dezactiva permanent din computer... daca nu, poate o sa fac un temporizator care sa realizeze un contact pt. ceva timp, dupa pornirea motorului. Pana una alta aproape m-am obisnuit sa apas de fiecare data butonul, dupa pornire... :) . 

Cum pornesc masina .....imediat decuplez start/stop si cuplez auto hold , să nu mai stau cu piciorul pe frână la semafor .

Link spre comentariu

Discutia se poarta generic, asta este o mare problema, probabil ca unele autoturisme au asa-ceva implementat corect / altele nu.

 

In plus, nu prea inteleg cum sa ajungi la 1 litru economisit prin trafic... masina mea are consum relanti de 0,5 litri pe ora... chiar sta cineva (cineva normal, nu firma de curierat) blocat 2 ore fara deplasare deloc, in trafic, zilnic???

 

Revenind la implementarea corecta:

- daca faci sistemul "manual" la Dacia, atunci ai toate problemele potentiale amintite.

- vehicule le care au asa-ceva din constructie au demaror "supradimensionat" si cu fiabilitate crescuta deci nu ar trebui sa ai probleme. Daca firma e serioasa.

- cele care au rezolvata problema CORECT au si recuperare energie cinetica, deci acolo este un motor/generator reversibil si controlat electronic, fara colector, fara perii - nu are nici o problema de uzura datorata numarului mare de cicluri.

Link spre comentariu

1. Daca a intrat functia stop, evident clima nu mai functioneaza o mica perioada, pana se prinde computerul masinii ca nu mai poate mentine temperatura reglata si porneste singur motorul.

2. este clar ca apare o uzura la componentele mentionate

3. la masinile care au functia start/stop este recomandat acumulator AGM,  

Daca "viata" acumulatorului scade sub 75%(sau ceva de genul asta) functia start/stop devine inactiva.

Link spre comentariu
Vizitator viobio
Acum 54 minute, Dxxx a spus:

Discutia se poarta generic, asta este o mare problema, probabil ca unele autoturisme au asa-ceva implementat corect / altele nu.

 

In plus, nu prea inteleg cum sa ajungi la 1 litru economisit prin trafic... masina mea are consum relanti de 0,5 litri pe ora... chiar sta cineva (cineva normal, nu firma de curierat) blocat 2 ore fara deplasare deloc, in trafic, zilnic???

 

Revenind la implementarea corecta:

- daca faci sistemul "manual" la Dacia, atunci ai toate problemele potentiale amintite.

- vehicule le care au asa-ceva din constructie au demaror "supradimensionat" si cu fiabilitate crescuta deci nu ar trebui sa ai probleme. Daca firma e serioasa.

- cele care au rezolvata problema CORECT au si recuperare energie cinetica, deci acolo este un motor/generator reversibil si controlat electronic, fara colector, fara perii - nu are nici o problema de uzura datorata numarului mare de cicluri.

"1l a fost ales ....din burtă , poate fi mai mult sau mai puțin" 

Link spre comentariu

O tampenie inutila la fel ca multe alte automatizari aiurea, calculatoare peste calculatoare si tot felul de senzori. Au impopoțânat vechitura asta de motor in 4 timpi cu atata electronica ca pe o sorcova incat la final sa costati ca randamentul lui e tot unul de kkt ca atunci cand l-au inventat oamenii acelor vremuri.

Editat de maxente
Link spre comentariu

Personal apreciez toate automatizarile UTILE iar pt. mine cu cat sunt mai multe din astea, cu atat mai bine (climatizarea automata, temporizarea luminilor la deschidere/plecare, iluminare de orientare la viteze reduse, detectie usi deschise, detectie becuri arse si alte defecte, detectia benzilor drumului, tempomat cu reglare automata fata de masina din fata etc. etc. etc.).

Nu vreau sa emit judecati referitoare la imbunatatirea randamentului motorului datorita asistarii electronice deoarece nu ma pricep, nu-i domeniul meu... dar ca parere de neprofesionist, nu-mi vine sa cred ca-i chiar degeaba... :|

Nu impartasesc parerea conform careia cu cat mai putina electronica, cu atat mai bine... nu sunt fan Dacia 1300, "bot de cal" sau tractor... si in plus sunt electronist si stiu ca o electronica POATE fi facuta si fiabila. Ca multi care reparau vehiculele amintite anterior sunt acum "depasiti de timpuri" e o alta poveste pt. un alt topic.

Totusi, pe partea cealalta, sa-mi scrii pe bord sa schimb a 6-a la 60 - 70km/ora mi se pare..........

Editat de informer
Link spre comentariu

Start/stop nu este pt a economisii carburant :57, este pt reducerea poluarii. Cand se fac testele si masurarea nivelului de poluare a unui model nou de masina cu motorul x se foloseste un grafic, grafic din care o anumita perioada de timp sa zicem 25% masina sta pe loc ( se simuleaza opririile la semafor, treceri de pietoni, etc..) daca masina are start/stop minune mare 25% din graficul ala consum + poluare 0. Asta este si motivul pt care nu vor sa reprogrameze calculatorul sa retina setarea de off si il forteaza on la fiecare pronire, daca ar permite sa fie off la pornire atunci nu mai este valabila treaba la determinarea normei de poluare. 

 

Oricum la masinile noi pornirea din start/stop nu este egala cu cea din cheie. Mazda foloseste SISS care inseamna ca motorul este oprit intr-un punct favorabil, la repornire pistonul trebuie rotit foarte putin pentru ca cel putin unu-l din iei a fost oprit foarte aproape de punctul de detonar. Peugeot foloseste alternator reversibil in loc de demaror. Alte modele de masini retin pozitia in care motorul s-a oprit astfel incat demarorul trebuie sa invarte doar pana la prima detonare si nu o tura completa ca la pornirea din cheie.  

Link spre comentariu

In mod normal , sistemul ar trebui sa fie activat de sofer ,functie de necesitati; se imtampla ca in trafic aglomerat ,cand trebuie sa te strecori, sistemul sa  opreasca motorul si sa se piarda timp pretios cu pornirea motorului.Avantajele sunt mai mult pe hartie; vorbesc de implementarea pe lodgy, la alte modele poate fi altfel.

 

Link spre comentariu
Acum 41 minute, Bandi Szasz a spus:

Oricum la masinile noi pornirea din start/stop nu este egala cu cea din cheie. Mazda foloseste SISS care inseamna ca motorul este oprit intr-un punct favorabil, la repornire pistonul trebuie rotit foarte putin pentru ca cel putin unu-l din iei a fost oprit foarte aproape de punctul de detonar. Peugeot foloseste alternator reversibil in loc de demaror. Alte modele de masini retin pozitia in care motorul s-a oprit astfel incat demarorul trebuie sa invarte doar pana la prima detonare si nu o tura completa ca la pornirea din cheie.

Vrăjeli de luat ochii. E atît de mică diferenţa de a opri la punctul optim faţă de cel defavorabil încît nici nu merită adusă în discuţie. Chiar şi la un 4 în linie, e suficientă o jumătate de rotaţie (de la PMI la PMS). Etanşeitatea în cilindru nu e perfectă, degeaba-l opreşti înainte de detonare, o să dea scînteie pentru nimic.

 

Legat de poluare, sînt de acord parţial, fiindcă energia consumată din baterie va trebui completată tot de motor, la randament subunitar. Aici ar fi bun de văzut un grafic 3D, reducerea emisiilor depinde foarte mult de timpul de oprire cît şi de raportul dintre timpul de oprire şi cel de mers efectiv. De asta mi se par mie hibridele cea mai bună opţiune.

Link spre comentariu

 

Acum 1 oră, ratza a spus:

Mie mi se pare inutil. La fel de bine poţi opri singur motorul din cheie, că nu e complicat.

Poti sa opresti si din cheie dar nu da bine la imaginea romanului...sistemul e doar ca sa dea bine la producator cu micsorarea poluarii.In schimb pica tot felul de componente la sistemul asta,care trebuie inlocuite...cu altele noi.Pai daca fabrici alte componente nu poluezi mai mult decat,asa-zisa economie...o prostie fara margini sistemul asta.

Link spre comentariu

O parere autorizata:

Citat

What are the benefits of Stop-Start?

The main benefits are two fold. Firstly it reduces pollution. An idling car creates pointless pollution and by turning it off you won't be producing any at all.

Pollution is an increasing problem in many towns and cities, so every little reduction helps. Secondly there is a fuel saving to be had. Granted it's not a huge amount.

But if much of your driving is in stop start traffic it will all add up. A third minor benefit is that it's quieter and more relaxing sitting in a car that's not thrumming away at idle.

What are the downsides of Stop-Start?

Sadly it's not a perfect system, and there are some downsides. The primary one is that while the main intention of the device is to lower emissions you have to wonder if we're robbing Peter to pay Paul.

How much pollution is caused by the manufacture of the extra components required, and how much more waste is create at the vehicles end of life?

Car manufacturers are being pushed to meet ever more strict emissions guidelines, and Stop-Start technology helps them achieve these targets – but there doesn't appear to be any studies which take into consideration the levels of pollution caused during production.

As Stop-Start places extra demand on components you need specific, powerful batteries and more robust starters and engine mounts.

While these shouldn't have lifespans any shorter than those on a regular car, the cost of replacement can be substantially higher than non Stop-Start equipped cars, plus the added complexity is likely to make labour charges higher on cars undergoing work in these areas.

But the main downside is a lot of people simply don't like the sensation of their car automatically turning off, and manufacturers have identified that many owners just turn off the feature when they get in the car.

It's something they're not used to, and don't really understand, or fully trust. But our advice has to be to to always leave Stop-Start engaged if your car is equipped with it

Eu cred ca ar trebui sa fie un sistem optional pe care sa il platesti cind cumperi masina. Daca pretul lui ar fi evidentiat separat cred ca multi ar renunta la el si ar ramine cu niste gologani in buzunar. Pentru altii ar putea fi util. Am un vecin taximetrist care si-a cumparat un Clio nou si e incintat de stop/start chiar daca la noi in oras nu sunt mai mult de 10 semafoare cu trecerile le nivel cu calea ferata cu tot.

Link spre comentariu
Acum 7 minute, d2134 a spus:

Am un vecin taximetrist care si-a cumparat un Clio nou si e incintat de stop/start chiar daca la noi in oras nu sunt mai mult de 10 semafoare cu trecerile le nivel cu calea ferata cu tot.

 

Ca exemplu amuzant din cealalta categorie de taximetristi, am vazut MULTI care-si imping masina in statii cand inainteaza, in loc s-o porneasca... probabil nu vor sa polueze... :)

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări