Vizitator Vasile Faghiean Postat August 13, 2019 Partajează Postat August 13, 2019 Vă salut! am sudat o piuliță la o portieră la Logan și am uitat să scot plusu, a doua zi am pornit am plecat, m-am întors, după vreo trei zile am găsit bateria descărcată și nu am mai putut porni!!! ce s-o fi ars ? grup diode, releu ? sau și alt ceva? vă mulțumesc mult. Link spre comentariu
validae Postat August 13, 2019 Partajează Postat August 13, 2019 (editat) Nu prea văd nicio legătură între plusul bateriei şi sudura portierei.Ce vi s-a întâmplat cred că e din alte cauze, defectarea alternatorului vă ,,omora,, bateria în mai puţin de trei zile.Cel mai probabil aţi fi observat o scădere a capacităţii în aceeaşi zi, fiindcă tot consumul electric al instalaţiei (lumini, radio, ventilatoare diverse, ECU)ar fi fost suportat doar de acumulator.Care ar ţine consumul singur doar pentru un drum relativ scurt.. Când aţi sudat, aţi creat un circuit închis doar prin portiera la care s-a lucrat.Nu trebuia să fie afectat de sudură nimic altceva, decât dacă aţi fi pus (prin absurd) masa de sudură la borna de plus a bateriei, lucru absolut improbabil.... Cu un multimetru oarecare setat pe domeniul de tensiune continuă de 20V, măsuraţi cu motorul pornit tensiunea la bornele acumulatorului.Dacă e sub 13,8-14V atunci alternatorul nu încarcă.Cauzele sunt multiple, diodă întreruptă, diodă în scurtcircuit, perii excitaţie uzate, releu încărcare defect, contacte imperfecte la borne.Diagnosticarea alternatorului se face numai cu el dat jos de pe maşină, preferabil de către cineva cu experienţă şi scule.Dacă tensiunea la bornele bateriei se încadrează între acele valori (13,8-14V), alternatorul încarcă, dar bateria are probabil cel puţin un element ,,mort,, fără electrolit, sau sulfatat.Nu aţi menţionat câţi ani are bateria, dacă e originala maşinii sau a mai fost schimbată... Editat August 13, 2019 de validae Link spre comentariu
Stefan Postat August 13, 2019 Partajează Postat August 13, 2019 Răspunsul lui @validae e destul de complet dar nu va bazați întotdeauna că "o sudura" nu poate defecta nimic. O simplă sudura la suportul unei lampi scialitice a dus la defectarea unei camere video montate pe cadrul. Va dați seama că nimeni nu a conectat cleștele de masa la cablurile camerei (camera nu era în funcțiune), singura parte comuna între camera și sudura a fost un cadru metalic. Link spre comentariu
validae Postat August 13, 2019 Partajează Postat August 13, 2019 Tensiunile induse în porţiunea sudată pot uneori crea probleme, nu e absolut imposibil.Dar cred că e improbabil, fiindcă zona afectată e relativ ,,ecranată,, de compartimentul motor, unde se află alternatorul.Oricum, trebuie măsurată tensiunea bateriei cu motorul pornit, pentru a se stabili dacă alternatorul mai încarcă.... Link spre comentariu
elmar Postat August 13, 2019 Partajează Postat August 13, 2019 Acum 4 ore, Vasile Faghiean a spus: Vă salut! am sudat o piuliță la o portieră la Logan și am uitat să scot plusu, a doua zi am pornit am plecat, m-am întors, după vreo trei zile am găsit bateria descărcată și nu am mai putut porni!!! ce s-o fi ars ? grup diode, releu ? sau și alt ceva? vă mulțumesc mult. Unde anume e situată acea piuliță, pe care ați sudat-o ?Sudura ar putea afecta izolația vreunui cablu electric(din zonă) prin temperatura degajată... Link spre comentariu
Vizitator Vasile Faghiean Postat August 15, 2019 Partajează Postat August 15, 2019 Vă salut și scuze pt întârziere! că nu am mai deschis calc. . Unde e clapeta de care tragi de se deschide ușa, că am tras de ea cam tare . Piulița e încastrată într-un umeraș din plastic care e agățat întru-un locaș unde intră șurubelu de fixare a clapetei. Dar altă belea ,ieri am dat jos alternat. și am schimbat diodele și releul cu cărbunii, dar înainte de asta am vrut să desfac alternatorul și am bătut în axul altern. cu ciocanul dar am pus un lemn , dar tot nu am reușit , când am pus cărbunii , nu mai călcau pe locașul lor, erau ce vreo doi milim. mai sus, am mai polizat un pic din carcasa alternat. și a venit la locul lor, am montat alternat. am chemat pe cineva să-mi dea curent, am pornit , dar nu încarcă alternatorul!!!!! acum altă muncă și altă distracție, să vedem ce-o fi sau să vadă cineva priceput că nu mă pricep bine, plus de asta trebuia verificat înainte de montaj dar , nu mă pricep și nu am cu ce. Poate îmi puteți da niște indicii. Mulțumesc tare mult pt răspuns, toate cele bune. Link spre comentariu
Vizitator Vasile Faghiean Postat August 15, 2019 Partajează Postat August 15, 2019 La 13.08.2019 la 16:29, validae a spus: Nu prea văd nicio legătură între plusul bateriei şi sudura portierei.Ce vi s-a întâmplat cred că e din alte cauze, defectarea alternatorului vă ,,omora,, bateria în mai puţin de trei zile.Cel mai probabil aţi fi observat o scădere a capacităţii în aceeaşi zi, fiindcă tot consumul electric al instalaţiei (lumini, radio, ventilatoare diverse, ECU)ar fi fost suportat doar de acumulator.Care ar ţine consumul singur doar pentru un drum relativ scurt.. Când aţi sudat, aţi creat un circuit închis doar prin portiera la care s-a lucrat.Nu trebuia să fie afectat de sudură nimic altceva, decât dacă aţi fi pus (prin absurd) masa de sudură la borna de plus a bateriei, lucru absolut improbabil.... Cu un multimetru oarecare setat pe domeniul de tensiune continuă de 20V, măsuraţi cu motorul pornit tensiunea la bornele acumulatorului.Dacă e sub 13,8-14V atunci alternatorul nu încarcă.Cauzele sunt multiple, diodă întreruptă, diodă în scurtcircuit, perii excitaţie uzate, releu încărcare defect, contacte imperfecte la borne.Diagnosticarea alternatorului se face numai cu el dat jos de pe maşină, preferabil de către cineva cu experienţă şi scule.Dacă tensiunea la bornele bateriei se încadrează între acele valori (13,8-14V), alternatorul încarcă, dar bateria are probabil cel puţin un element ,,mort,, fără electrolit, sau sulfatat.Nu aţi menţionat câţi ani are bateria, dacă e originala maşinii sau a mai fost schimbată... Vă mulțumesc mult pt răspuns! ieri am dat jos altern. am schimbat diodele și releul cu cărbunii, dar înainte am vrut să desfac altern. și am pus un lemn pe ax și am bătut cu ciocanul dar nu am reușit, am montat diodele și releul și l-am montat fără să-l verific că nu am avut cu ce și nici nu mă pricep, am chemat pe cineva să-mi dea curent, am pornit dar nu încarcă altern. . Am cositorit diodele dar nu a prins cositorul și le-am prins cu clemele de pe grupul de diode , nu le-am prins bine? sau o fi altă cauză? rămâne de văzut. Acum altă muncă altă distracție. Vă mulțumesc mult ! eu am mașina de anul trecut și ea e din 2007, iar bateria nu știu.... Link spre comentariu
validae Postat August 15, 2019 Partajează Postat August 15, 2019 (editat) Un alternator nu se pune pe maşină înainte de a-l testa înainte, să vedeţi dacă generează curent.Testarea e relativ simplu de făcut, trebuie o sfoară de un metru lungime, un bec de 12V, care poate fi unul de poziţii/semnalizare sau frână şi o sursă de curent continuu cu tensiunea de 12V şi capabilă să furnizeze 2-3A.Aceea poate fi chiar bateria maşinii sau un redresor de încărcat acumulatori auto.Se conectează cu ajutorul unor fire becul la borna de plus şi masa alternatorului, apoi se conectează cu alte fire sursa de 12V cu minusul la masa alternatorului şi plusul la borna de excitaţie, de obicei notată DF.Dacă rotorul, periile şi releul stabilizator sunt bune, în momentul conectării sursei la excitaţia generatorului se va observa un cuplu rezistent, ce va face mai greu de rotit cu mâna rotorul alternatorului decât ,,în gol,,.Se înfăşoară sfoara de câteva ori în jurul fuliei şi ţinând alternatorul cu statorul bine fixat (eventual într-o menghină), de trage tare de sfoară, urmărind aprinderea becului.Dacă becul nu se aprinde, sau se aprinde foarte slab, există o defecţiune fie la rotor (bobină dezlipită sau întreruptă), fie perii prea scurte din cauza uzurii, fie releu defect sa diode întrerupte.Dacă la conectarea sursei de 12V la borna excitaţiei nu se simte cuplul rezistent la ax, nici nu mai e nevoie să rotiţi de ax, fiindcă e ceva defect.... Diodele se măsoară pe rând (în ambele sensuri), preferabil cu o lampă de continuitate (bec + baterie), fiindcă uneori apar şi măsurători false cu multimetrul, diode care par bune străpungându-se sub tensiune inversă. Releul se schimbă doar după ce diodele şi rotorul au fost eliminate ca suspecte.Rareori se produc şi scurtcircuite între spirele statorului, efectul fiind de a genera tensiune mică, dar acest defect duce inevitabil la o supraîncălzire a statorului şi înnegrirea sau schimbarea culorii sârmei bobinei defecte... Dacă după intervenţia asupra alternatorului, la rotirea rapidă a axului şi excitaţia conectată la sursă, se generează suficient curent încât să producă aprinderea scurtă a becului, se poate trece la montarea pe maşină şi testarea prin măsurarea tensiunii la bornele bateriei. Editat August 15, 2019 de validae Link spre comentariu
kzr66 Postat August 21, 2019 Partajează Postat August 21, 2019 1 , se deconecteaza antotdeauna borna - , unii stiu de ce 2 Releul este cel mai sensibil punct de la alternatoarele actuale 3 deduceti , ce e de facut an asemenea cazuri . 4 recomand : verif diode & anlocuire releu Link spre comentariu
kzr66 Postat August 21, 2019 Partajează Postat August 21, 2019 La 15.08.2019 la 15:00, validae a spus: Un alternator nu se pune pe maşină înainte de a-l testa înainte, să vedeţi dacă generează curent.Testarea e relativ simplu de făcut, trebuie o sfoară de un metru lungime, un bec de 12V, care poate fi unul de poziţii/semnalizare sau frână şi o sursă de curent continuu cu tensiunea de 12V şi capabilă să furnizeze 2-3A.Aceea poate fi chiar bateria maşinii sau un redresor de încărcat acumulatori auto.Se conectează cu ajutorul unor fire becul la borna de plus şi masa alternatorului, apoi se conectează cu alte fire sursa de 12V cu minusul la masa alternatorului şi plusul la borna de excitaţie, de obicei notată DF.Dacă rotorul, periile şi releul stabilizator sunt bune, în momentul conectării sursei la excitaţia generatorului se va observa un cuplu rezistent, ce va face mai greu de rotit cu mâna rotorul alternatorului decât ,,în gol,,.Se înfăşoară sfoara de câteva ori în jurul fuliei şi ţinând alternatorul cu statorul bine fixat (eventual într-o menghină), de trage tare de sfoară, urmărind aprinderea becului.Dacă becul nu se aprinde, sau se aprinde foarte slab, există o defecţiune fie la rotor (bobină dezlipită sau întreruptă), fie perii prea scurte din cauza uzurii, fie releu defect sa diode întrerupte.Dacă la conectarea sursei de 12V la borna excitaţiei nu se simte cuplul rezistent la ax, nici nu mai e nevoie să rotiţi de ax, fiindcă e ceva defect.... Diodele se măsoară pe rând (în ambele sensuri), preferabil cu o lampă de continuitate (bec + baterie), fiindcă uneori apar şi măsurători false cu multimetrul, diode care par bune străpungându-se sub tensiune inversă. Releul se schimbă doar după ce diodele şi rotorul au fost eliminate ca suspecte.Rareori se produc şi scurtcircuite între spirele statorului, efectul fiind de a genera tensiune mică, dar acest defect duce inevitabil la o supraîncălzire a statorului şi înnegrirea sau schimbarea culorii sârmei bobinei defecte... Dacă după intervenţia asupra alternatorului, la rotirea rapidă a axului şi excitaţia conectată la sursă, se generează suficient curent încât să producă aprinderea scurtă a becului, se poate trece la montarea pe maşină şi testarea prin măsurarea tensiunii la bornele bateriei. Unele alternatoare , mai noi , au relee care "discuta" in mod digital cu bordul , deci nu pot fi testate cum ai scris ,in rest ai scris totul , ca la carte , multumesc an numele cititorilor . Link spre comentariu
validae Postat August 22, 2019 Partajează Postat August 22, 2019 Foarte probabil și alternatoarele ,,inteligente,, pot fi ,,fentate,, să genereze la nivel maxim (pentru probe doar) prin conectarea unei anumite borne la potențial pozitiv sau negativ.Dar depinde de modelul respectiv și cum încă nu m-am lovit de această problemă, nu cunosc mai multe... Link spre comentariu
Sharky Postat August 22, 2019 Partajează Postat August 22, 2019 In general alternatoarele alea destepte merg si cu mufa scoasa, cu valoare fixa a tensiunii. Acu fiecare stie cum e mai simplu, la unele masini poate fi mai simplu sa montezi alternatorul si sa vezi daca merge, la altele te chinui sa il montezi. Evident ca daca esti electrician si ai bancul de proba acasa, e mai simpla testarea. Link spre comentariu
Vizitator Vasile Faghiean Postat August 22, 2019 Partajează Postat August 22, 2019 Acum 12 ore, kzr66 a spus: Unele alternatoare , mai noi , au relee care "discuta" in mod digital cu bordul , deci nu pot fi testate cum ai scris ,in rest ai scris totul , ca la carte , multumesc an numele cititorilor . Da, foarte interesant și foarte util articolul! ceva de băgat la materia cenușie și de reținut și de învățat !!! mulțumiri. Link spre comentariu
kzr66 Postat August 27, 2019 Partajează Postat August 27, 2019 La 22.08.2019 la 12:03, Vasile Faghiean a spus: Da, foarte interesant și foarte util articolul! ceva de băgat la materia cenușie și de reținut și de învățat !!! mulțumiri. Hai sa spunem si rezolvarea : se testeaza alternatorul fara releu , prin alimentarea rotorului cu 12v , inseriat cu un bec de far , daca asa e functional , numai releul mai poate fi defect . dezavantaj : demontare - remontare x2 ... Link spre comentariu
validae Postat August 27, 2019 Partajează Postat August 27, 2019 Ar mai fi o mică problemă la această metodă.....releul intern are corp comun cu portperiile, iar ca să alimentezi separat rotorul trebuie să tai nişte conexiuni. Nu e imposibil, dar pentru cineva care nu are experienţă, poate fi greu de dus la capăt. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum