dany_cta Postat August 20, 2019 Partajează Postat August 20, 2019 (editat) Acum 8 minute, daniels a spus: Motoarele pe benzina au aprinderea controlata. Aprinderea este initiata de o scanteie. Bineinteles ca arderea este rapida, dar este provacata. La motoarele dizel amestecul se autoaprinde cand sunt indeplinite conditiile de presiune si temperatura. Adica face explozie. 15w, etc, este vascozitatea nu spune nimic de adituvare. Deci dupa logica ta, motorina este in cilindru in timp ce se face compresia si cand ajunge la punctul critic presiune-temperatura, explodeaza. Probabil este injectata cand, in timpul admisiei ? As fi curios cum se face de explodeaza dupa ce pistonul a trecut de PMS astfel incat sa nu il impinga inapoi, presiunea urca doar in timp ce pistonul urca la PMS, apoi presiunea incepe sa coboare, cum se face de explodeaza exact pe PMS si nu cateva milisecunde mai devreme sa impinga pistonul inapoi ? Magie probabil... E greu cand nu sti functionarea dar incerci sa repeti ce ai citit intr-o revista simpla de 50 ani. Editat August 20, 2019 de dany_cta Link spre comentariu
franzm Postat August 20, 2019 Partajează Postat August 20, 2019 Decât sa va certati aiurea, mai bine puneti mâna pe asa ceva si cercetati. 1 oră în urmă, AdR!@N a spus: Motoarele Diesel: Aprinderea se face prin compresie (cu raport de compresie mare), iar aprinderea (explozia) se face aproape instantaneu dupa pulverizare in tot volumul cilindrului. "Tot volumul cilindrului" înseamna ca pistonul a ajuns deja la PMI. Link spre comentariu
daniels Postat August 20, 2019 Partajează Postat August 20, 2019 (editat) Acum 46 minute, dany_cta a spus: Deci dupa logica ta, motorina este in cilindru in timp ce se face compresia si cand ajunge la punctul critic presiune-temperatura, explodeaza. Probabil este injectata cand, in timpul admisiei ? As fi curios cum se face de explodeaza dupa ce pistonul a trecut de PMS astfel incat sa nu il impinga inapoii. Da, amestecul vapori motorina+aer se gaseste in cilindru. Ur.areste graficul, de la 0 la 1 trage aer De la 1 la 2 are loc compresia. Motorina este injectata spre sfarsitul compresiei incepand cu 2prim.(palierul vertical). De la 2 la 3 amestecul continua sa se incalzeasca datorita presiunii, dar atentie, tot in acest timp volumul creste usor, deci a depasit foarte putin punctul mort superior. In 4 areloc autoaprinderea. Nu inteleg de ce esti asa incrancenat impotriva articolelor vechi. Propune o teorie noua. Editat August 20, 2019 de daniels Link spre comentariu
AdR!@N Postat August 20, 2019 Partajează Postat August 20, 2019 Ma refeream la acel volum când are loc aprinderea, când pistonul este la Pms, ca doar nu se aprinde nimic la PMI. Cred ca m-am făcut destul de înțeles. Găsiți animații foarte bine făcute pe YouTube. Link spre comentariu
daniels Postat August 20, 2019 Partajează Postat August 20, 2019 Nu e gresit, se mai folosesc termeni ca Punct Mort Interior (PMI) si Punct Mort Exterior (PME). Link spre comentariu
Sharky Postat August 20, 2019 Autor Partajează Postat August 20, 2019 (editat) Nu am idee care cum protejeaza si sincer nici nu ma intereseaza. Nu am cum evalua si nici verifica. Merg unele masini cu el sute de mii, a merge si a mea. In functie de cat ma apuca damblaua mai bag o tura de quartz imbuteliat la lubrifin brasov sau trec pe motul long life. Ulei mb original tot pe acolo e ca pret ca si quartzu, intruna din variante, ca s mai multe si merg o groaza de masini cu el. Nu stii cine il face, nu stii ce date de catalog are, crezi orbeste ca la biserica. Pana la urma de despici firu in 4...o faci degeaba. Din lipsa de timp am incheiat azi experimentu. Am facut 3 schimburi, cu efect minim, zic eu, uleiul scos nu era in halul ala de murdar, nici macar dupa flush ca sa zic ca merita. Urmatoru schimb dupa vreo 8mii minim! De tzacanit nu tzacane si nu bate nimic. Nici nu ma asteptam, doar nu am umblat fara ulei. Editat August 20, 2019 de Sharky Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 25, 2019 Partajează Postat Octombrie 25, 2019 Este combustie/ardere, nu explozie. Sa fim foarte clar intelesi. Iar asta cu uleiul. Este pentru aia care il lasa 7 ani in motor. Dintr-un motor ingrijit, care a papat ulei original de calitate, iese ce trebuie la schimb. Motorul ar trebui sa fie curat bec in zona de actiune a uleiului. Am ramas cu metehne vechi... Link spre comentariu
Sharky Postat Octombrie 25, 2019 Autor Partajează Postat Octombrie 25, 2019 Ca sa revin cu o concluzie: treaba a fost facuta degeaba. Jeg nu a iesit, a trebuit sa desfac o garnitura de la capacul de culbutori pt ca nu am asezat-o bine. era totul curat. Poate la un motor jegos, a meu era prea curat pt asa ceva. Iar noul ulei s-a facut maro in relativ scurta vreme, gen 2-3mii km. E curat, dar nu mai e de culoarea mierii de tei/salcam. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 25, 2019 Partajează Postat Octombrie 25, 2019 Evident ca nu a iesit, pentru ca nu are ce. Astea sunt romanisme de la masinile alea in care se tinea uleiul cu secolele. Am cunoscut eu un retard, ca nu-i pot spune altfel, care se lauda cu un 190e, ca de nu stiu cati ani doar completeaza uleiul. Si ca ce multumit e el de masina lui. Era tuci in interior... Motoarele rodate corect, prezinta rugozitati de nivelul unei "oglinzi" pe piesele aflate in frictiune. Rare cazuri, cum ar fi Ford Fiesta, unde sare metalul de pe came precum smaltul. Te astepti sa mai gasesti particule metalice, care se vor captura in filtru. Ok, or mai ramane pe fundul baii, si vor fi antrenate la schimb. Dar astea sunt absurditati... Link spre comentariu
-Atlas- Postat Octombrie 27, 2019 Partajează Postat Octombrie 27, 2019 La 25.10.2019 la 16:39, nomikos a spus: Am cunoscut eu un retard, ca nu-i pot spune altfel, care se lauda cu un 190e, ca de nu stiu cati ani doar completeaza uleiul. Si ca ce multumit e el de masina lui. Era tuci in interior... Buna Ei bine eu am cunoscut unul si mai ciudat.Schimba uleiul,cate 1 litru. Scotea dopul de golire,lasa sa curga cca 1L si apoi completa la nivel. N-am reusit sa-l conving de greseala pe care o face.La o simpla verificare vizuala uleiul respectivului era negru(taciune).Degeaba l-am comparat cu ulei neutilizat,din canistra,degeaba-i spuneam ca trebuie sa fie macar asemanator cu cel nou,daca nu identic. Mi-am schimbat locul de munca si nu mai stiu ce s-a intamplat cu motorul respectiv,oricum nu putea sa aiba viata lunga,mai ales ca era utilizat 90% urban,in Cluj-Napoca. Spor tuturor Alex Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 27, 2019 Partajează Postat Octombrie 27, 2019 (editat) Cu ceva ani in urma, am vrut sa cumpar un Logan van pentru firma. Am gasit una in bineintelesul Arges, Pitesti, impecabila. Merg la om, salut salut, vad masina. Foarte misto, curata, impecabila. Ajung la motor, scot joja, nimic. Scot capacul de la ulei. Mai fratilor, mi-a stat inima. Era smoala tot in interior. Zic mai omule, tu vezi ce-i aici? Mergi frate urgent la un service, da tot jos, spala, schimba, fa ceva. Mi-e mila de masinuta asta. I-am spus, imi pare rau, etc., sa fii sanatos. Merg la masina, intorc, dau sa plec. Cat am pierdut eu niste minute, ce credeti ca facea nenorocitul, a luat repede un ulei de prin benzinarie si turna un motor. Welcome to Romania! Editat Octombrie 27, 2019 de Vizitator Link spre comentariu
Sharky Postat Luni la 20:04 Autor Partajează Postat Luni la 20:04 Au trecut 70k de atunci. Am desfacut iar un capact sa schimb o garnitura de data asta cu originala, care s-a dovedit sa fie de dimensiunea corecta. Totul curat, inclusiv epuratoarele. Schimburi intre 15 si 18k. Zero depuneri peste tot. Decin concluzia mea e, cat timp carterul e ventlat corect, cum trebuie, uleiul schimbat la timp, nu are ce sa se murdareasca. Dar motorul nici nu s-a curatat cu ulei pt ca nu avea ce sa se curete. Piesele au ramas galbene, galbenul nu s-a transformat in metal curat. Ar fi fost prea de tot. Metal curat doar daca te apuci sa freci, in rest are o pelicula galbena aurie. Am bagat si motor flush daca tot l-am primit, nici un efect. Bagasem 200ml si am mers cam 400km cu el. Apoi jumatate de litru si relanti. Nu am vazut vreo diferenta in curatenie sau sa iasa uleiul mai murdar, drept urmare am pierdut vremea. Deci nu va apucati sa faceti schimburi dese ca mine ca nu rezolvati nimic. Poate mai dese gen 7-9mii sa grabeasca un pic lucrurile, dar la mine motorul s-a curatat in timp, desi aveam schimburi extinse 15k tipic. Schimburile facute unu dupa altul dupa cateva mii de km au fost pierdere de vreme. Vorba aia, daca motorul merge lasa-l asa, cureti mecanic cat si ce poti cand desfaci ceva, restul da-i pace. Ce m-a determinat sa fac asta initial e ca masina a umblat cu furtunurile de carter infundate. Daca va uitati cu atentie, stutul de conexiuni de capacul mic are un orificiu, care cand am cumparat masina era colmatat. Asa e cand o duci la reprezentanta...Iti ia banul si cam atat. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum